Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Bericht door Daniel »

Gekko123 schreef:Bij het hierboven aangehaalde voorbeeld van lijn 74 in Utrecht: die verschillende bestemmingen richting Vianen komen door de wisselende eindbestemming. De bussen naar Vianen via Nieuwegein gaan door naar de halte Van Duvenvoordestraat, terwijl de bussen naar Vianen Lekbrug via Nieuwegein de eindbestemming hebben bij busstation Lekbrug en komen dus niet door Vianen zelf heen.
Dat weet ik ja... het ging niet om de verschillende bestemmingen maar om de manier waarop ze getoond worden (dus met via tot een bepaald punt enzo)

En tja, onbegrijpelijk is Connexxion zowiezo... want waarom op lijn 74 wel "Vianen Lekbrug via Nieuwegein", maar op lijn 65 niet in geval van een rit naar Vianen. Die gaat toch echt ook via Nieuwegein...

Of wat te denken van lijn 6 van het GVU met als bestemming "Overvecht Noord via Overvecht". Tja, als die bus naar Overvecht Noord gaat kan de gemiddelde reiziger vast wel bedenken dat die bus door Overvecht heen rijdt. Neem dan een via ergens eerder op de route...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Bericht door rm7 »

Daniel schreef: Of wat te denken van lijn 6 van het GVU met als bestemming "Overvecht Noord via Overvecht". Tja, als die bus naar Overvecht Noord gaat kan de gemiddelde reiziger vast wel bedenken dat die bus door Overvecht heen rijdt. Neem dan een via ergens eerder op de route...
Die via-bestemming hoort eigenlijk bij "Zuilen via Overvecht", maar dat is er nooit uit gehaald. Ik zet er meestal handmatig "Overvecht Noord" op, zonder via-bestemming.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Bericht door TLP »

Ik snap überhaupt niet waarom er overal "via" getoond wordt. Het wordt namelijk te pas en te onpas gedaan. Want wanneer het (eigenlijk) WEL gedaan moet worden, zoals bij lijn 172 die langs de Bloemenveiling en Westwijk rijdt, gebeurt het NIET.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Bericht door fred1954 »

Even een oud draadje aanvullen:
De bestemmingsdisplay van de CXX lijnen richting Amstelveen (staduitwaarts) en verder geven nu grotendeels de eindbestemming aan, dus "via Amstelveen" wordt zo te zien niet meer gebruikt. Alleen de 142 geeft nog aan "Wilnis via Uithoorn". Behalve KUDELSTAART wel vaak bestemmingen staduitwaarts in klein lettertype. Waarschijnlijk "scroll-angst" bij CXX. :lol:
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Bericht door TLP »

Maar in ruil daarvoor gaan (in ieder geval de ritten van lijn 174) de bussen naar Amsterdam CS sinds gisteren naar Amsterdam CS via Elandsgracht. Dat is nog gekker!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Bericht door find_your_spot »

Niks scroll angst. Die MAN bussen kunnen niet scrollen.
For Your Railroad Adventures
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Bericht door Michael »

Hoezo kunnen de MAN bussen niet scrollen? Ik heb bij Connexxion MAN's gezien dat bestemmingen scrollen. was wel bij MAN's uit de 8800 serie
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Bericht door Stefan »

Ik denk dat FYS de MAN's van AML bedoeld...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Bericht door Michael »

dat dacht ik al. Maar ik vind het opmerkelijk dat de MAN's uit de 8700/8800 serie wel kunnen scrollen en die uit de 3800/3900 serie niet
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Bericht door R-Flow »

Michael schreef:dat dacht ik al. Maar ik vind het opmerkelijk dat de MAN's uit de 8700/8800 serie wel kunnen scrollen en die uit de 3800/3900 serie niet
Gevalletje van andere software/firmware lijkt mij.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Bestemming Connexxion bussen als lichtkrant

Bericht door MdJ »

Ander soort display.

8700/8800 hebben bij een korte bestemming hetzelfde lettergrootte als wanneer een tweeregelige bestemming is (Dus in de hoogte gezien is de bestemmingsdisplay 1/3 leeg, 1/3 gevuld met bestemming, 1/3 leeg), terwijl de 3800/3900 bij een korte bestemming zo groot mogelijk de bestemming filmen (gewoon 1/1'de deel van het display gevuld)
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten