Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door find_your_spot »

Zijn we de bom boven de Burger King op Schiphol en de achter gelaten bom in metro 53 alweer vergeten?
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door Caspar »

Ja die ben ik vergeten :) Heeft blijkbaar niet zo veel indruk gemaakt.
En blijkbaar niet alleen op mij, want kan er ook niet echt iets over vinden op Google.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Ahum. Dat is zoooo pre-2001. Sindsdien moeten 98% van de middelen ingezet worden om 2% minder terrorisme-slachtoffers te bereiken...
Inderdaad. En als we daarbij even je bewegingsvrijheid moeten inperken dan doen we dat toch gewoon!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door deadlock »

Waar zie jij daar Nederland tussen staan? Ik heb 2011, 2010 en 2009 bekeken maar Nederland leverde slechts één hit op en dat was de IKEA-afpersingszaak. Er is dus gewoon niets aan de hand.

Dit hele gezeik wat er sinds 2001 is ontstaan kan echt niet meer door de beugel. Omdat 3000 mensen het leven gelaten hebben bij een verschrikkelijke aanslag zijn dit soort maatregelen ingevoerd. De War on Terror heeft meer dan een miljoen levens geeist in de daaropvolgende oorlogen, inclusief 42.000 Amerikaanse soldaten. Dat soort tegenmaatregelen kan je toch niet meer verantwoorden?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door Wubbo »

Probeer je nu echt het tijdelijk afzetten van een deel van 1 van de tunnels van Amsterdam Centraal te vergelijken met de oorlog in Irak? :?

Voor 2001 werden er ook wel eens delen van stations ontruimd vanwege verdachte pakketjes (maar toen haalde het de media waarschijnlijk niet), is er al bewezen dat het nu vaker voorkomt dan toen?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door deadlock »

Het is wel de reden van het paniekerige gedrag van het onnodige (gedeeltelijk) afzetten van het plaatsen als een of andere forens zijn laptop weer eens heeft laten staan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door Wubbo »

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Je denkt dat het daardoor komt, maar is dat ook zo? Het is zeker zo geweest, vlak na 11 september, maar is dat nu nog zo?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door deadlock »

In ieder geval zijn de media een stuk scheutiger met informatie over dit soort dingen sinds die tijd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door R-Flow »

deadlock schreef:Waar zie jij daar Nederland tussen staan?
Eerst goed lezen, dan pas een reactie plaatsen…
robert55 schreef:Vertel jij maar eens waar in de westerse wereld op welk moment een van de volgende zaken is gebeurd: […]
De "westerse wereld" bestaat nog altijd uit meer landen dan Nederland alleen.

robbert55 stelt een vraag alsof ik alle aanslagen of pogingen tot die ooit in het gehele Westen hebben plaats gevonden uit m'n hoofd ken of dat serieus ga zitten nalezen. Dat mag hij mooi zelf doen, vandaar die links als beginnetje. :wink:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door deadlock »

En jij vindt echt dat €1.500.000.000.000 (1,5 biljard) een bedrag is wat gerechtvaardigd is om uit te geven om te voorkomen dat er ergens een paar duizend mensen omkomen? Met dat bedrag kan je de meeste soorten kanker, AIDS, cholera en malaria genezen en uitbannen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door Wubbo »

Ik mag toch hopen dat het afzetten van een deel van de tunnel van Amsterdam Centraal geen anderhalf biljard heeft gekost. Als dat wel zo is heb je gelijk dat we dat niet hadden moeten doen, maar ik kan het me niet zo goed voorstellen ;-).
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door R-Flow »

deadlock schreef:En jij vindt echt dat €1.500.000.000.000 (1,5 biljard) een bedrag is wat gerechtvaardigd is om uit te geven om te voorkomen dat er ergens een paar duizend mensen omkomen?
Ben benieuwd of je nog zo bijdehand kletst als jijzelf of een dierbare zwaar gewond raakt/omkomt in de eerste en beste bomaanslag op het moment dat handhaving haar werk amper meer uitvoert meer doet op dit gebied. Heb je trouwens een betrouwbare bron dat het gedeeltelijk afzetten van de westtunnel van het CS de stad €1,5 biljard heeft gekost?

PS Het is mijn mening dat je geen prijskaartje kunt geven aan een menselijk leven.
deadlock schreef:Met dat bedrag kan je de meeste soorten kanker, AIDS, cholera en malaria genezen en uitbannen.
Dat is jouw professionele mening als toonaangevend medisch expert?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door Vinny »

R-flow, met zulke "op de emotie" spelende argumentatie kun je elke veiligheidsmaatregel invoeren. Natuurlijk klinkt het hard wanneer uit een rationele kosten-batenanalyse blijkt dat het afdekken van sommige risico's te veel geld kost, of maatschappelijk onaanvaardbare hinder met zich meebrengt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door R-Flow »

Jullie doen net alsof het betere gedeelte van stadsdeel Centrum en Noord ontruimd zijn, 200.000 man huis en haard moesten verlaten en vervolgens dagen lang ondergebracht zijn in tentenkampen achterin de Flevopolder. Het gaat echter om een klein gedeelte van de westtunnel dat korte tijd afgezet was, treinverkeer dat verder geen hinder ondervond en perrons die via nabijgelegen ingangen gewoon bereikbaar waren. Waar heb je het nou in godsnaam nog over?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:Ik mag toch hopen dat het afzetten van een deel van de tunnel van Amsterdam Centraal geen anderhalf biljard heeft gekost. Als dat wel zo is heb je gelijk dat we dat niet hadden moeten doen, maar ik kan het me niet zo goed voorstellen ;-).
Ik gooi alle antiterrorismemaatregelen in de westerse wereld op één hoop en dat is wat het kost.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door deadlock »

R-Flow schreef:
deadlock schreef:En jij vindt echt dat €1.500.000.000.000 (1,5 biljard) een bedrag is wat gerechtvaardigd is om uit te geven om te voorkomen dat er ergens een paar duizend mensen omkomen?
Ben benieuwd of je nog zo bijdehand kletst als jijzelf of een dierbare zwaar gewond raakt/omkomt in de eerste en beste bomaanslag op het moment dat handhaving haar werk amper meer uitvoert meer doet op dit gebied. Heb je trouwens een betrouwbare bron dat het gedeeltelijk afzetten van de westtunnel van het CS de stad €1,5 biljard heeft gekost?
Nee dat kost het niet. Dat is het prijskaartje wat er aan het antiterrorismesentiment hangt. Aan de extra politieinzet, aan de paniekvoetbal die we spelen. Mijn punt is ook dat je geen prijskaartje aan een leven kan hangen maar als je bijvoorbeeld geld investeert in armoedebestrijding dan levert dat meer mensenlevens op dan geld investeren in de bodemloze weeskofferput.
Dat is jouw professionele mening als toonaangevend medisch expert?
Nee maar wel de mening van de toonaangevende wetenschappers. Het is niet zo moeilijk om daar een prijskaartje aan te hangen. Dat is eerder gedaan toen men pokken heeft uitgebannen in een decennium.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door Geert »

Volgens mij wordt in deze discussie wat langs elkaar heen gepraat. De impact van de maatregelen op Amsterdam Centraal vorige week was vrij gering en daar refereert R-Flow aan; waar deadlock en Vinny volgens mij op doelen is meer het grotere geheel van beveiligingsmaatregelen dat de afgelopen 11 jaar is genomen. Die maatregelen zijn redelijk ingrijpend, maar niet echt van toepassing op de ontruiming van vorige week (een deel van de westtunnel is afgezet, de rest van het station was gewoon bereikbaar).

Persoonlijk denk ik dat je zowel niet moet doorslaan in beveiligingsmaatregelen en andersom ook niet alle risico's moet bagatelliseren. Maar goed, dat is mijn mening.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door R-Flow »

Volgens mij is het onderwerp van deze thread "Deel Amsterdam Centraal ontruimd" en niet "Deel van de wereld ontruimd", of mis ik iets? Daarnaast bevat het artikel bij lange na niet genoeg informatie om hier met volle overtuiging te kunnen verkondigen dat er sprake was van "paniekvoetbal".
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door Fles »

kunnen jullie wel tellen sowieso?

1.500.000.000.000 is anderhalf bilJOEN, niet biljard. Scheelt ook maar een factor duizend, waar hebben we het over :X

Los daarvan is het wel zo dat er tegenwoordig voor ELK "verdacht pakketje" een station geheel of gedeeltelijk urenlang afgesloten wordt, en dat is een direct gevolg van de aanslagen van 11 september ja, waar je voor die tijd simpelweg zo'n koffer zou oppakken en naar Gevonden Voorwerpen zou brengen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Deel Amsterdam Centraal ontruimd

Bericht door Geert »

Fles schreef:Los daarvan is het wel zo dat er tegenwoordig voor ELK "verdacht pakketje" een station geheel of gedeeltelijk urenlang afgesloten wordt,
Is dat op feiten gebaseerd of is dat een gevoel omdat je er vaak over leest in de media?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten