Mag ik even kwijt #110

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef:Ik was tot 16:45 aan het werk en daarvoor hebben we al bericht gehad dat Leidseplein en Rembrandtplein tramloos worden. Dus uitgestorven? Dat verwacht ik niet *O*
Dat is elk jaar hetzelfde toch. Lijn 9 en 14 krijgen al rond 18:00 een omleiding, dit tot grote frustratie van de feestvierders die geen idee hebben wat hun overkomt en dan maar vanaf Artis gaan lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Fles »

Bee schreef:dit tot grote frustratie van de feestvierders die geen idee hebben wat hun overkomt
Is dat niet een misser in de reisinformatie dan? :idea:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Suus »

Nee, want op alle haltes hangt het GVB netjes een poster op en op de trams komt "via omleiding" op het bestemmingsdisplay. Op dat punt scoort het GVB punten!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Michael »

Mijn moeder is morgen jarig en vierde het vandaag dus heel wat visite over de vloer gehad. De laatste gaan net de deur uit. Nu lekker de rest van de avond niks doen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door deadlock »

Buiten Amsterdam zit de grootste F-side populatie op de Veluwe en het grootste gedeelte komt uit Wezep. En met 13.000 inwoners krijgen ze de Arena niet vol maar genoeg hooligans.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:Nee, want op alle haltes hangt het GVB netjes een poster op en op de trams komt "via omleiding" op het bestemmingsdisplay. Op dat punt scoort het GVB punten!
"via omleiding" is wel afhankelijk van de bestuurder. Niet alle bestuurders nemen de moeite om het erop te zetten. Plus je hebt de mogelijkheid het als besteming te zetten, of als toevoeging aan de bestemming.
Ik doe het wel altijd als toevoeging en haal het ook meteen af aan het einde van de omleidingsroute. Zo ook voor de toevoeging "laatste rit", mits het nog geen middernacht is geweest.

Overigens worden tegenwoordig in de trams en in de bussen omleidingen omgeroepen:
"Dames en heren, als gevolg van een stremming rijdt lijn 9 in beide richtingen om. De omleiding is vanaf de Plantage Middenlaan, via de Plantage kerklaan, Roeterstraat...." En ondertussen kunnen bestuurder en conducteur niet met elkaar communiceren :|
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Jef400 »

Fles schreef:
JeffreyMeijer schreef:zegt genoeg lijkt mij.

Nou mij niet. Er wordt nog geen poging ondernomen om die lui met Wezep in verband te brengen
Volgens mij is Ajaciedentuig -> F-Side.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Suus »

Maar wat heeft Wezep met Ajax te maken. Dat ligt 80 kilometer van Amsterdam ofzo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Fles »

Zo, ik heb de remedie tegen de oranjegekte ook dit jaar weer rond *O*

8:10 de Pimpel naar Minden, daar eerst met de taxi naar Minden - Oberstadt, een stationnetje aan een museumlijn (A) en terug naar Hbf, dan naar Nienburg (Weser), de S2 via Hannover Hbf naar Haste, de RE naar Hannover, de RE naar Elze, een RB naar Bünde en terug naar huis *O* Stuk of 30 nieuwe stations en dus waarschijnlijk zo'n 40 nieuwe bordjes te verwachten, en het is prachtig weer. Wat wil je nog meer *O*
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Gekko123 »

Pff, de oranjegekte was al duidelijk losgebarsten. Voelde me niet zo prettig toen ik op Utrecht Centraal stond te wachten op de trein naar Rotterdam. Perron stond vol en er liepen ook nog eens overmatig veel mensen in gele hesjes rond...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Suus »

WAT IS DIT NU WEER VOOR EEN ONZIN :shock:

Ik koop in februari een treinticket voor de X2000, treinnummer 485 van Göteborg C naar Köbenhavn H.

Ik ga de trein opzoeken op de site van de SJ om de tussenstops uit te zoeken zodat ik er een lijstje van kan maken.

Krijg ik de volgende mededeling:
Traffic changes from 10 April 2012
SJ's train service from Copenhagen–Malmö–Göteborg will be discontinued as of 10 April 2012.
This decision is based on poor profitability and a large range of services, including the Öresund trains, operating the same route.

SJ's train service from Copenhagen–Stockholm will NOT be affected by this change.

We apologise for any inconvenience SJ passengers may be caused when we discontinue the service due to poor profitability and the wide range of services with other trains along the West Coast Line.
Alternative means of travel
We refer passengers who wish to travel this route to the Öresund trains, or to travel with SJ from Copenhagen–Alvesta and then continue with the Coast-to-Coast line from Alvesta–Borås–Göteborg.
Refund
If you have purchased a ticket to travel with SJ after 10th April, we will refund the entire sum of the ticket.

If you have purchased a period pass that is valid for this route, or hold an annual pass, we will refund the value of the remaining validity period.

Please call +46 771 75 75 99 for assistance.
:shock: :shock: :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Zo, ik heb de remedie tegen de oranjegekte ook dit jaar weer rond *O*

8:10 de Pimpel naar Minden, daar eerst met de taxi naar Minden - Oberstadt, een stationnetje aan een museumlijn (A) en terug naar Hbf, dan naar Nienburg (Weser), de S2 via Hannover Hbf naar Haste, de RE naar Hannover, de RE naar Elze, een RB naar Bünde en terug naar huis *O* Stuk of 30 nieuwe stations en dus waarschijnlijk zo'n 40 nieuwe bordjes te verwachten, en het is prachtig weer. Wat wil je nog meer *O*
Een taxi nog wel. Doe maar duur :shock: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Fles »

:D ook lekker Bee. Kan je weer gaan puzzelen met die Zweden :')

Nee, ik heb een ticket geboekt en betaald voor een trein in Zweden, ik moet alleen het ticket nog even uit een automaat gaan halen tijdens de locwissel :')

natuurlijk weet ik hoe een zweedse kaartautomaat werkt :D :Y _O_

:X :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Suus »

Fles schreef: :D ook lekker Bee. Kan je weer gaan puzzelen met die Zweden :')
Ik ga ze morgen maar even bellen voordat ik in het vliegtuig stap. De Treinreiswinkel waar ik het ticket heb gekocht is morgen dicht en kunnen waarschijnlijk toch niet helpen. Het ticket gaat refunded worden, maar dan moet ik wel een nieuw ticket regelen. Dat kan vast op Göteborg C maar ik krijg alleen maar reisadviezen uit de reisplanner met allerlei bussen, dus er spoken in die hoek ook nog ergens werkzaamheden rond :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Fles »

Oh jij ook al treinreiswinkel :')

Geweldige club he? :') :neg:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door webguy »

Als NS Hispeed z'n ding goed deed zou de Treinreiswinkel failliet zijn...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Suus »

Toen ik het ticket boekte kreeg ik de trein nog uit de reisplanner. Dat de SJ na het boeken de trein opheft wegens slechte winstgevendheid kunnen ze ook niet helpen/weten bij de Treinreiswinkel.

Ik was er wel voor gewaarschuwd dat het bestelsysteem van de SJ zeer onvoorspelbaar is, omdat Zweden massaal drie maanden van te voren hun treintickets bestellen waarna de prijzen de pan uit stijgen en dan een paar dagen voor vertrek deze weer annuleren omdat ze die trein toch niet nemen, waarna je opeens supervoordelige aanbiedingen voor die trein hebt.

Omdat ik die ellende voor willen zijn heb ik het op de dag dat de verkoop openging laten boeken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Fles »

ja dat gekut loop ik ook iedere keer tegenaan. Probeer je een trein te boeken, alles vol, zie je hem rijden, plek zat :X

Dan is er gewoon echt iets grondig mis met je systeem en de manier waarop je klanten er mee omgaan.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Fles »

Voor de rest rot het me weinig of ik de treinreiswinkel iets kan verwijten. Ik voel me daar net alsof ik in een restaurant kom, eerst vier keer haarfijn tegen de kok moet uitleggen wat ik wil hebben, dan de rekening krijg, betaal, en wat krijg ik vervolgens? Een zak aardappels en een kookboek "zoek het maar uit". Ben uitermate ontevreden over die tent.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door webguy »

Geldt idd ook met TGV treinen en nachtreinen in Frankrijk ja - heb een keer gekeken voor met de trein naar Spanje, maar kwam niet erg ver.

Overigens is het in India nog erger - daar crasht de server, zitten er captchas in zodat je niet kan automatiseren en anders is het in de rij staan voor paar uur (Top Gear India Special iemand?)

Ik heb zelf verder geen ervaring met treinreiswinkel, maar meer het idee dat NS Hispeed al die kaartjes ook zou moeten verkopen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Suus »

Je treinen vanaf een random doordeweekse dag opheffen (10 april was een dinsdag) is ook niet echt een teken van respect aan je klanten natuurlijk :')

Ik heb van te voren al op papier staan wat ik wil hebben als ik er langs ga in Amsterdam. Ik kijk mee met het inplannen zodat ik zie of ze de juiste hebben en als ik het kom afhalen controleer ik nogmaals of het de treinen zijn die ik had aangevraagd.

Bij de NS Hispeed wordt je al raar aangekeken als je het als Nederlander waagt bij het loket te komen, ze sturen je linea recta naar de automaat en de enige reden waarom ik de website bezoek is om goedkope ICE-tickets te boeken. Het liefst had ik de kaarten dan thuis laten bezorgen maar omdat hun adressenbestand uit de middeleeuwen komt wordt mijn adres niet geaccepteerd omdat de combinatie postcode + huisnummer niet zou bestaan. Dus dan maar langs de selfserviceautomaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Suus »

Een zeer vriendelijke vrouw van de SJ aan de lijn gehad daarnet. Ze beloofde mij dat op Göteborg Centralstationen ze het ticket voor mij kunnen terugbetalen en daarna een nieuw ticket voor een andere vervoerder, de Öresundtag kunnen boeken. Uiteraard een excuses voor het ongemak.

Ik ga er donderdag maar werk van maken dan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Fles »

Bee schreef:Een zeer vriendelijke vrouw [..]

Ik ga er donderdag maar werk van maken dan.
Niet te veel naar d'r tieten kijken he :P
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door M57 »

Fles schreef:Voor de rest rot het me weinig of ik de treinreiswinkel iets kan verwijten. Ik voel me daar net alsof ik in een restaurant kom, eerst vier keer haarfijn tegen de kok moet uitleggen wat ik wil hebben, dan de rekening krijg, betaal, en wat krijg ik vervolgens? Een zak aardappels en een kookboek "zoek het maar uit". Ben uitermate ontevreden over die tent.
Mooi verwoord :pos: Ze doen daar heel hoogdravend, maar spelen betrekkelijk weinig klaar als je het mij vraagt.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Michael »

Zo, ik heb koninginnedag weer overleefd. Lang dagje gewerkt van 16.00 tot 4.30. Was gezellig. Heel de counter stond vol en we hebben een nieuw uurrecord qua omzet. Er kwam 's nachts nog iemand met een brommer binnenlopen :lol: die werd er door de beveiliger mooi weer uitgestuurd :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten