Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

Freek schreef:weinig nieuws dus op de info avonden. alles stond hier in het topic. ;)
Inderdaad weinig echt nieuws :) . Maar toch wel interessant om geweest te zijn. De kleine dingetjes die ik hierboven noemde waren me nog niet geheel duidelijk.
Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Trolley0144 »

Weet iemand of er al een CNG aardgasbus van MAN voor Arnhem afgeleverd is aan breng.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door rovin1995 »

Die bussen hoeven pas in December te gaan rijden. Waarschijnlijk gaat Breng/Hermes nu eerst wat testen doen en evt. wat verbeteringen doorvoeren die later ook bij de andere bussen doorgevoerd kunnen worden.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door busentrein »

dat is ook de bedoeling, hij gaat alle stallingen langs en daar kunnen chauffeurs aangeven wat er evt. veranderd moet worden. Wanneer dit zal gebeuren is mij onbekend.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door peter s »

Frank schreef: Lijn 31: Weezenhof - Brabantse Poort - CS - Burchtstraat - Oosterhout - Elst - Arnhem: over de route te Nijmegen Noord werd niks gezegd. Tussen Brabantse Poort en CS gaat lijn 31 als snelbus rijden (ik zie de kansen op het als snelbus rijden van de 99 aanzienlijk slinken :wink: ). Er werd nog gevraagd wat de voorkeur was van de zaal: in de spits zesmaal per uur tussen CS en Weezenhof of viermaal per uur dat traject maar tegelijkertijd ook achtmaal per uur tussen Brabantse Poort en Weezenhof. Iedereen ging uiteraard voor de eerste mogelijkheid.
Er zat volgens mij wel een groot manco aan de uitleg van Nick Heister.
Lijn 31 gaat wel maar 4 x per uur door de Burchtstraat rijden naar Arnhem. Bij 6 x per uur frommelen ze die twee er tussen door naar CS :shock:
Bij 8 x zijn er vier naar de Brabantse poort.
De voorkeur van de wijkplatforms zal toch voor 8 x zijn, dan rijden er tenminste 4 ritten op tijd voor overstap mogenlijkheid in Dukenburg winkelcentrum. (dat Brabantsepoort wennen ze hier in Dukenburg nooit aan). Dat lange traject van lijn 31 en de drukke Graafseweg kunnen voor heel wat vertraging zorgen.

ps klein kaartje op www.meijhorst.com
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

Dank voor het kaartje :D . Nu nog de gehele kaart, maar die zal vast weer maanden op zich laten wachten.

Dat van lijn 31 viel me ook op. Je kunt er inderdaad twee ritten per uur tussendoor proppen. Andere mogelijkheid is dat je bijvoorbeeld tweemaal per uur een bus vijf minuten stil laat staan op station Nijmegen, maar dat is niet goed voor de doorgaande verbinding met het centrum.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door peter s »

Afbeelding

Meer heb ik niet.
Als je Hatert ziet vraag ik me wel af wat ze met lijn 6 doen, die staat ingetekend naar de eindhalte van lijn 8?
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

Lijn 6 rijdt momenteel aan het begin van de avond en op zondag overdag tweemaal per uur naar het eindpunt van lijn 8 te Hatert om op die tijdstippen de halfuursdienst van lijn 6 op een groot deel van het traject te verdichten tot een kwartiersdienst. Misschien heeft men dat ingetekend.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door peter s »

Ok, dan kun je zien dat ik een echte Dukenburger ben :wink:
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

http://www.destadsregio.nl/publicaties/ ... eng-nieuws

Hierin nog wat "nieuws" over lijn 31 en wat deze lijn uiteindelijk moet worden (HOV lijn 331):
* de route in Arnhem staat erin
* eindpunt om en om IJsseloord 2 en Gasthuislaan in Velp Zuid
* 's avonds en in het weekend rijdt de bus niet verder dan station Arnhem
* lijn 331 uitgesteld tot december 2013
* alleen tussen station Elst en Arnhem Zuid wordt nog niet volgens de route van de toekomstige lijn 331 gereden (wat is het verschil dan?)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:Lijn 6 rijdt momenteel aan het begin van de avond en op zondag overdag tweemaal per uur naar het eindpunt van lijn 8 te Hatert om op die tijdstippen de halfuursdienst van lijn 6 op een groot deel van het traject te verdichten tot een kwartiersdienst. Misschien heeft men dat ingetekend.
Klopt exact. Eerst was dit alleen tussen Hatert en Plein 1944 maar al snel werd dat Hatert - Neerbosch-Oost.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

Ik dacht, ik verveel me inderdaad wat, heb geen zin om 's avonds naar de scriptie te gaan dus hé, ik ga gewoon vanavond naar de busbijeenkomst in Oosterhout. Nou, ik heb het geweten.

Op de heenweg lag het nog aan mezelf. Ik liep heel duf naar het station in plaats van naar de bushalte en ook niet een klein stukje, nee, het hele eind. Ik hou niet van opgeven en ik dacht, ik neem de trein naar Nijmegen en zie daar wel hoe laat de bussen terug naar Oosterhout gaan. Onderweg had ik zowaar een idee :idea: : ik stap uit te Nijmegen Lent en loop daar vandaan wel. Een goede keuze, het was ongeveer twintig minuutjes en ik was nog netjes op tijd.

De terugweg viel een beetje tegen. De locatie waar ik moest zijn ligt naast een bushalte maar vanwege werkzaamheden was die bushalte opgeheven. Op de heenweg had ik dat al gezien en ik dacht, waarschijnlijk moet ik toch een kleine dertig minuten wachten - ik zoek dat straks wel uit. Maar als het dan donker is en keihard regent als je terug moet valt het allemaal wat tegen :P . Uiteindelijk bleek ik me ook nog eens vergist te hebben in de tijd dus heb uiteindelijk maar de bus naar station Nijmegen gepakt en ben vanaf daar teruggegaan naar Elst. Lang leve het vrij reizen :lol: . Het is in ieder geval een recordtijd (in negatieve zin) voor een ritje Oosterhout -> Elst geweest.

Afijn, dan wat meer over de avond zelf. De opkomst was de helft van de opkomst te Dukenburg - evenals de gemiddelde leeftijd :P . Al snel hoorde ik allerlei geruchten dat de bijeenkomst in Lent vorige week een beetje uit de hand was gelopen - kennelijk is er daar al een jaar of tien, of zolang als de wijk bestaat, heel veel ruzie (ook tussen mensen onderling) over de plaatsing van bushaltes en de loop van busroutes. In plaats van een informatieavond over hoe de buslijnen komend jaar gaan lopen is het dus een avond geweest waarop er kennelijk alleen maar over de nieuwe busroutes en haltes is geklaagd. Ook deze avond is het een deel gegaan over bushaltes en de doorstroming op de Griftdijk en te hard rijdende bussen maar het bleef allemaal nog enigszins beperkt.

Dan nog wat over het buslijnennet. Wat Freek uitgelegd heeft klopt uiteraard helemaal. Oorspronkelijk was het niet de bedoeling dat lijn 14 helemaal van Elst door zou gaan rijden naar Nijmegen maar omdat iedereen graag een rechtstreekse verbinding tussen Elst West en Nijmegen zag is hij er (tenkoste van een aantal andere dingen) wel gekomen. De nieuwe lijn 2 komt op een gegeven moment viermaal per uur op de Vrouwe Udasingel (oid) terecht waarna tweemaal per uur een rondje door Visveld gereden wordt en tweemaal per uur over de oude A325 naar de Ovatonde wordt gereden. Daarna wordt door Oosterhout Woonpark naar Oosterhout Dorp gereden.

Er ligt hier ook een plan voor de langere termijn klaar. Uiteraard wordt de 31 de 331 (waarna ook tussen station Elst en Arnhem Zuid viermaal per uur gereden gaat worden). Over ongeveer vier tot zes jaar is het de bedoeling dat de 14 en 331 gaan omwisselen, dus de 14 door woonpark Oosterhout en de 331 langs de Griftdijk. De 14 moet dan viermaal per uur doorrijden naar Oosterhout, waarvan tweemaal per uur naar Oosterhout Dorp en tweemaal per uur verder naar Elst en Arnhem. Lijn 2 kan zich dan helemaal op Lent richten oid.

Verder is de gehele route van de 14 en 31 in beeld geweest. Aangezien ik dat ongeveer al wist heb ik nog op één of twee andere dingen proberen te letten met name in Arnhem. Het is niet denderend goed gelukt dus neem onderstaande niet te serieus. Het lijkt er op dat lijn 20 onder lijnnummer 8 gaat rijden en lijn 21 onder lijnnummer 9. De 76 wordt inderdaad de 36, de 14 en de nieuwe 53 worden inderdaad samengevoegd. Lijn 86 wordt zo te zien de 52. Verder meende ik gezien te hebben dat de 109 een nummertje in de 50 kreeg maar ik kan me vergist hebben. Ik heb de 21 (of 9) richting Hoogkamp ook zo niet meer teruggezien dus ik weet niet wat daar gaat gebeuren. Misschien dat ze twee lijnen daar integreren ofzo, zou niet heel onlogisch klinken. Of ik heb gewoon niet goed gekeken. Verder leek het erop dat eea gaat veranderen in de 60 serie. Lijn 69 zag ik zo snel niet meer naar Rijnstate gaan. Ik meen gezien te hebben dat lijn 61 via de zuidkant van het Arnhemse centrum gaat rijden. Ook zag ik daar nog vaag iets van lijn 63 staan en in Arnhem Zuid een lijn 2xx, maar daar moet je je maar helemaal niks van aantrekken. Nog veel te veel onbekende wijzigingen dus om überhaupt maar iets op de wiki te gaan plaatsen :P .
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door koekje »

Frank schreef:Verder is de gehele route van de 14 en 31 in beeld geweest. Aangezien ik dat ongeveer al wist heb ik nog op één of twee andere dingen proberen te letten met name in Arnhem. Het is niet denderend goed gelukt dus neem onderstaande niet te serieus. Het lijkt er op dat lijn 20 onder lijnnummer 8 gaat rijden en lijn 21 onder lijnnummer 9.
Lijn 20 wordt in 2 stukken geknipt. Vanaf Presikhaaf tot Malburgen rijdt hij als lijn 8 en vanaf daar door naar Holthuizen. Daar keert lijn 8. Het zuidelijke gedeelte van lijn 20 is aan lijn 4 gekoppeld die naar Station Zuid gaat rijden. Elderveld wordt niet meer aangedaan door deze lijn. (Alleen lijn 5 dus nog daar).

Lijn 21 veranderd qua route weinig, alleen het rondje bij Het Dorp is weggehaald. Lijn 21 wordt vernummerd naar lijn 9 inderdaad.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door peter s »

@Frank, geen fotootje van de kaart gemaakt?
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

@koekje: dat lijn 9 niet meer doorrijdt richting Schaarsbergen heb ik dus al verkeerd gezien. Ik vond het daar zo leeg en dacht dat ik een lijn miste, maar dat was dus kennelijk gezichtsbedrog. Hoe lijn 4 in Arnhem Zuid rijdt heeft inderdaad in een aantal krantenartikelen gestaan ook :) .

@peter s: wel fototoestel meegenomen maar het is er niet van gekomen. Vanaf de plaats waar ik zat kreeg ik geen goede foto's en er was dit keer geen pauze tussendoor.

Wel is het me duidelijk geworden dat als lijn 31 volgend jaar zesmaal per uur de gehele route naar Weezenhof gaat rijden (en dus niet achtmaal op het deeltraject) dat dat waarschijnlijk gaat gebeuren in een 7,5 - 7,5 - 15 frequentie. Dat werd vorige week niet echt duidelijk.

Verder maakte iemand gisteren nog een opmerking over de busaansluitingen te Lent; kennelijk maakt iemand daar altijd de overstap vanuit de 31 op één van de halfuursdiensten. Antwoord: ik weet niet of daar rekening mee wordt gehouden, de bus doet 7 stations aan :lol: (waarbij gezegd werd dat de aansluitingen te Arnhem waarschijnlijk leidend zijn).
Laatst gewijzigd door Frank op do 03 mei 2012, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

Alles waarvan ik -redelijk- overtuigd ben even in het overzicht verwerkt.

Stadsdienst Arnhem

Lijn 1: Oosterbeek - CS - Velp (aannemelijk viermaal per uur); trolleybus
Lijn 2: Hoogkamp - CS (aannemelijk tweemaal per uur); trolleybus
Lijn 3: Burgers' Zoo - CS - Het Duifje / Huissen (viermaal per uur; buiten spits tweemaal per uur naar Huissen); trolleybus, als de gemeente Lingewaard ermee instemt op z'n vroegst mei 2013; eenduidige route in Arnhem Noord
Lijn 4: CS - Malburgen - Vredenburg - Rijkerswoerd - De Laar Oost - De Laar West - Station Arnhem Zuid (viermaal per uur); trolleybovenleiding naar Vredenburg wordt weggehaald
Lijn 5: De Laar West / Schuytgraaf - Elsweide-HAN / Presikhaaf (aannemelijk acht- tot tienmaal per uur); trolleybus
Lijn 6: Wordt vervangen door lijn 53
Lijn 7: Rijkerswoerd - Station - Geitenkamp (aannemelijk zesmaal per uur); trolleybus
Lijn 8: Presikhaaf - Geitenkamp - Rijnstate - CS - Holthuizen (aannemelijk tweemaal per uur); vervanger van lijn 20; rijdt te Arnhem Zuid voortaan naar Holthuizen in plaats van Elderveld.
Lijn 9: Schaarsbergen - Hoogkamp - CS - Rijnstate - Geitenkamp - Rozendaal - Velp (aannemelijk tweemaal per uur); vervanger van lijn 21
Lijn 13: Vervalt als gevolg van eenduidige route lijn 3
Lijn 14: Wordt opgenomen in lijn 53.
Lijn 20: Wordt omgenummerd tot lijn 8.
Lijn 21: Wordt omgenummerd tot lijn 9.
Lijn 44: Vervalt, wordt opgenomen in 31.
Lijn 107: CS - CIOS (twee ritten 's ochtends)

Stadsdienst Nijmegen
Lijn 1: CS - Hazenkamp - Malden - Molenhoek (tweemaal per uur); rijdt te Molenhoek meteen naar station
Lijn 2: Oosterhout Dorp - Woonpark Oosterhout - Waalsprinter - Visveld - CS - Brabantse Poort - Lindenholt West (viermaal per uur; tweemaal per uur tussen Oosterhout en Visveld; tweemaal per uur rondje te Visveld); stopdienst over de Graafseweg
Lijn 3: Vervalt, wordt opgenomen in lijn 13.
Lijn 4: Vervalt; wordt opgenomen in lijn 13; lijn 4 wordt CS – Hazenkamp – Aldenhof (tweemaal per uur); samen met lijn 1 viermaal per uur in Hazenkamp
Lijn 5: Beuningen - CS - Groesbeek (aannemelijk viermaal per uur); altijd alternerend naar De Horst / Breedeweg; rijdt via Waterkwartier
Lijn 6: Neerbosch Oost - CS - Radboud - Malvert - Station Dukenburg (zesmaal per uur)
Lijn 7: CS - Waterkwartier - Lindenholt Oost - Brabantse Poort - Bijsterhuizen - Wijchen station - Wijchen Centrum (tweemaal per uur); betreft de lijn die eerder in dit topic besproken is als lijn 4. Dus in avond en weekend is wordt het eindpunt BP.
Lijn 8: Berg en Dal - CS - Hatert (viermaal per uur)
Lijn 9: Grave - (niet meer via Aldenhof) - Heyendaal - Heyendaalseweg - CS (tweemaal per uur)
Lijn 10: Heyendaalshuttle (vijftienmaal per uur)
Lijn 11: CS - Heyendaal - toekomstig station Goffert - Dukenburg - Beuningen (aannemelijk tweemaal per uur); rijdt niet meer via Lindenholt-Oost maar via IJpenbroekweg
Lijn 12: CS - Heyendaal - toekomstig station Goffert - Dukenburg - Druten (tweemaal per uur); rijdt via IJpenbroekweg
Lijn 13: Sint Maartenskliniek - CS - Heyendaal - CWZ - Wijchen Noord (viermaal per uur);
Lijn 14: Arnhem CS - Elden - Elst West - Nijmegen CS - Brakkenstein. In Elst via West (tweemaal per uur, verdicht tot kwartiersdienst CS - Brakkenstein); in Arnhem huidige route lijn 88, in Elst meteen naar Griegstraat, rondje Elst en daarna via gehele Griftdijk over Waalbrug en door Burchtstraat naar CS. Dan via gehele spoorkuil naar Brakkenstein.
Lijn 15: CS -Heyendaal - Groesbeek / Afrika Museum. In de spits in spitsrichting Groesbeek en dan in tegenspitsrichting naar Afrikamuseum
Lijn 16: CS - Heyendaal; huidige ochtendritten van de 210; mogelijk worden ze onder lijnnummer 10 uitgevoerd
Lijn 24: Vervalt
Lijn 25: Wordt opgenomen in lijn 15.

Nachtbus
N9 Arnhem – Schaarsbergen via Hoogenkamp, Menthenberg
N10 Nijmegen – Industrieweg via Dukenburg en Lindenholt, ook donderdag
N30 Arnhem – Huissen – Bemmel – Nijmegen
N31 Arnhem – Elst – Nijmegen (alleen zaterdag naar Nijmegen), Via West, Westeraam en Elst CS
N32 Arnhem – Bemmel Zuid
N33 Nijmegen – Angeren via Visveld, Gendt
N43 Arnhem – Doesburg via Velp-Zuid, Dieren
N52 Arnhem – Wageningen via Oosterbeek, Doorwerth, Renkum
N53 Arnhem – Zetten via Matsersingel, Metamorfoseallee, Driel, Heteren
N62 Arnhem – Duiven via Westervoort
N80 Nijmegen – Millingen via Beek, Ooij
N83 Nijmegen – Groesbeek via Malden, Molenhoek, Mook
N85 Nijmegen – Druten via Beuningen, Ewijk
N99 Nijmegen – Grave via BP, Wijchen CS

Streekdienst
Lijn 26: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Doesburg - Dieren (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 27: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Doesburg - Doetinchem (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 29: Arnhem CS - Velp - Doesburg - Doetinchem (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 30: Wordt opgenomen in lijnen 2 en 31.
Lijn 31: Velp Zuid / Arnhem IJsseloord 2 - HAN - Arnhem CS - Elst - woonpark Oosterhout - Nijmegen CS - Brabantse Poort - Weezenhof (viermaal per uur over gehele traject waarbij uiteindes naar Velp en IJsseloord tweemaal per uur worden aangedaan; eerste jaar tweemaal per uur tussen station Elst en Arnhem Zuid; frequentie tussen station Nijmegen en Weezenhof of zesmaal per uur of viermaal per uur CS - Dukenburg en dan achtmaal per uur uur tussen station Dukenburg en Weezenhof); vanaf Arnhem CS over nieuwe brug, busbaan Gelredome, winkelcentrum Kronenburg, burgemeester Matsersingel, Kroonse Wal en dan naar Elst. In Elst via busbaan Westeraam, station en Rijksweg Zuid richting Nijmegen. Te Oosterhout huidige route. Te Nijmegen via Burchtstraat naar CS en als sneldienst over de Graafseweg (stopt alleen bij halte Neerbosscheweg) naar eindbestemming Weezenhof.
Lijn 33: Arnhem CS - Huissen - Doornenburg - Bemmel - Nijmegen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde); gaat in Huissen via Ir. Molsweg als lijn 3 doorrijdt - op z'n vroegst mei 2013
Lijn 34: Bemmel - Velp Zuid (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 35: Bemmel - Elst - Zetten (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 36: Arnhem CS - Driel - Heteren (frequentie tweemaal per uur); vervanger van lijn 76; maakt lus via de Flessestraat, Randwijkse Rijndijk, Steenovenlaan en Boterhoeksestraat in Heteren.
Lijn 43: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Dieren - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 51: Arnhem CS - Oosterbeek - Doorwerth - Renkum - Wageningen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 52: Arnhem CS - Oosterbeek - Renkum - Wageningen - Bennekom - Ede (frequentie viermaal per uur, spits zesmaal per uur); neemt route over van lijn 86, in de ochtendspits wordt teruggegaan naar zesmaal per uur
Lijn 53: Arnhem Het Duifje - Kronenburg - Station Arnhem Zuid - Driel - Heteren - Renkum - Wageningen (tweemaal per uur)
Lijn 57: Nijmegen CS - Beek - Kranenburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 58: Nijmegen CS - Beek - Kranenburg - Kleef - Emmerich (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 60: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar - Tolkamer (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 61: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 62: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Centerpoort Noord (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 63: Arnhem Zuid - Westervoort - Duiven (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 64: Zevenaar - Didam - Doesburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 65: Duiven - Doesburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 69: Rijnstate - Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar - Tolkamer (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 76: Wordt omgenummerd tot lijn 36.
Lijn 80: Nijmegen CS - Beek - Millingen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 82: Nijmegen CS - Beek - Erlecom - Millingen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 83: Nijmegen CS - Radboud - Malden - Molenhoek - Venlo (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 85: Nijmegen CS - Weurt - Beuningen - Druten (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 86: Wordt omgenummerd tot lijn 52.
Lijn 87: Wordt vervangen door lijn 12.
Lijn 88: Vervalt. Route wordt overgenomen door lijn 14.
Lijn 89: Nijmegen CS - Druten (frequentie onbekend); vervangt lijn 289.
Lijn 91: Arnhem CS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemlijk hetzelfde)
Lijn 99: Nijmegen - Station Nijmegen Dukenburg - Alverna - Uden (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 105: Arnhem CS - Het Dorp - Otterlo - Barneveld (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 109: Arnhem CS - Het Dorp - Papendal (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde); route naar Wolfheze komt geheel te vervallen
Lijn 210: Wordt vervangen door lijn 10 of 16.
Lijn 231: Arnhem CS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 280: Millingen - Groesbeek (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 289: Wordt opgenomen in lijn 89.
Lijn 293: Arnhem HTS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 300: Arnhem CS - Huissen - Bemmel - Nijmegen CS - Heyendaal (neemt spitsritten lijn 325 tussen Bemmel en Heyendaal in zich op)
Lijn 325: Wordt opgenomen in lijn 300.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Freek »

Over het Arnhemse:
69 wordt 61 en gaat niet via Weerdjesstraat omdat deze een eenrichtingsweg wordt. Nieuwe 61 gaat dan inderdaad via de zuidzijde van het centrum rijden: dus Westervoortsedijk, Velperbinnelsingel. Wordt verder Arnhem Cs – Station Westervoort – Centerpoort Noord.
Verder veranderen met name de frequenties in de 60-serie en vervallen spitsverdichtingen.
De 26 wordt ingekort tot Arnhem-Doesburg. Lijn 68 gaat Doesburg-Dieren rijden (ma-za overdag 2x per uur, daarbuiten 1x)
86 wordt inderdaad 53
109 wordt ingekort tot Papendal en zal worden gereden onder nummer 57

Nog wat frequenties: lijn 12 (Druten-Heyendaal-Nijmegen) alleen ma-vr. Lijn 89 (Druten-Nijmegen) alleen in de spits.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

Wederom dank Freek.

Ik speculeer even wat verder - vergeef me, het is toch m'n hobby :? .
Freek schreef:Over het Arnhemse:
69 wordt 61 en gaat niet via Weerdjesstraat omdat deze een eenrichtingsweg wordt. Nieuwe 61 gaat dan inderdaad via de zuidzijde van het centrum rijden: dus Westervoortsedijk, Velperbinnelsingel. Wordt verder Arnhem Cs – Station Westervoort – Centerpoort Noord.
Verder veranderen met name de frequenties in de 60-serie en vervallen spitsverdichtingen.
Ziekenhuis Rijnstate lijkt dus een buslijn kwijt te raken. Lijn 61 in Westervoort via het station dus niet meer de uitgebreide lus? In Duiven dan via Duiven Noord naar Centerpoort Noord (overgenomen van de 62?). Frequentie één of tweemaal per uur?
Lijn 60 blijft route behouden maar spitsritten vervallen dus. Zou zonder verdere wijzigingen hele dag eenmaal per uur worden (behalve tussen Zevenaar en Tolkamer waar 's avonds en op zondag helaas geen bus rijdt momenteel).
Lijn 62 wordt me dan onduidelijk. Welke van de 60'er lijnen gaat door Duiven Zuid rijden. Wordt route naar Zevenaar van oude 61 misschien overgenomen door lijn 60? Als je die vaak genoeg laat rijden kan lijn 62 haast helemaal vervallen.
Freek schreef:De 26 wordt ingekort tot Arnhem-Doesburg. Lijn 68 gaat Doesburg-Dieren rijden (ma-za overdag 2x per uur, daarbuiten 1x)
De knip is misschien jammer, maar frequentieverhoging voor Doesburg - Dieren is positief. Met name Doesburg is er de laatste jaren wel op vooruit gegaan :D . Lijn 26 kan dan zo onderdehand wel helemaal opgenomen worden in de 27, is toch dezelfde route. Lijn 68 is wel een enigszins raar nummer daar, logischer zou de 28 zijn (de 60'ers worden met name gebruik richting Duiven en Zevenaar)?
Freek schreef:109 wordt ingekort tot Papendal en zal worden gereden onder nummer 57
Ik dacht 54 of 59 gelezen te hebben. Kun je zien hoeveel ik er gisteravond naast heb gezeten met van alles en nog wat :oops: .
Freek schreef:Nog wat frequenties: lijn 12 (Druten-Heyendaal-Nijmegen) alleen ma-vr. Lijn 89 (Druten-Nijmegen) alleen in de spits.
Geen snelle verbinding buiten de spits vanaf station Nijmegen naar Druten is wel wat jammer, niet iedereen komt vanaf Heyendaal :) .
Dan blijft als enige onduidelijkheid voor mij over of lijn 15 ook buiten de spitsuren rijdt (naar Afrika Museum zoals lijn 7 dat nu doet, ook in het weekend).
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door busentrein »

op twitter zie ik deze foto binnen komen ... de 5300!

http://t.co/ilyWdeKB foto is afkomstig van Jason Bruce. Bus schijnt gestald te zijn in Arnhem, al is op moment van schrijven op een bijeenkomst van chauffeurs
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door fogeltje »

@Frank: gezien de bezetting van de huidige 25 in de spitsuren lijkt het me niet rendabel om die verbinding buiten de spitsuren te hanteren. Let wel, ik baseer me dan op de rit van 8:31 op CS, de laatste 25 richting Groesbeek in de ochtend. Meestal is het aantal reizigers daar aan anderhalve hand af te tellen (terwijl de rest naar Heyendaal uitpuilt..hopelijk geeft dit niemand aan de Heyendaalers door, die bus is altijd mijn insiderlijntje als me lijn 10/3/4/11/300 echt de druk is). Maar als die rit niet meer zo vol is, dan is er denk buiten de spits weinig vraag, ook al zitten de ritten ervoor wel vol.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

Mwa, ik zat meer te denken over de ritten naar het Afrika Museum. Afgelopen jaar introduceer je de verbinding, dan zou het raar zijn om hem nu alweer het grootste gedeelte van de week te laten vervallen.

Hoewel ik inderdaad niet denk dat je het lijntje ooit ook maar enigszins rendabel krijgt buiten de spits (al die Heyendaalgangers zijn er toch wel).
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door koekje »

busentrein schreef:op twitter zie ik deze foto binnen komen ... de 5300!

http://t.co/ilyWdeKB foto is afkomstig van Jason Bruce. Bus schijnt gestald te zijn in Arnhem, al is op moment van schrijven op een bijeenkomst van chauffeurs
De bus staat gewoon in Vianen bij MAN.

De MAN heeft btw een motor met een inhoud van 12,8 liter, vermogen van 272 PK, 1050 Nm koppel en een ZF 6AP1200 Ecolife automatische transmissie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door fogeltje »

Blijft het Afrikamuseum niet ook bereikbaar met lijn 8? Ik dacht dat die daar ook in de buurt kwam.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Frank »

Het museum blijft bereikbaar als je het niet erg vindt een lekker eindje te lopen. Het museum ligt toch nog wel een flink eind buiten Berg en Dal.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #6

Bericht door Freek »

Wat is er niet duidelijk over lijn 15. Volgens mij al wel eerder uitgelegd in dit topic hoe deze lijn gaat rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten