OVer Missers in de Reisinformatie #21

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik zag donderdag de folder voor de oranjedienstregeling liggen bij het servicepunt van Rotterdam Centraal, naast de trap naar de Burger King, toilet en spoor 1.
Ja. Heel die folder is één grote misser in de reisinformatie.

Afbeelding

Oftewel: "We gaan er een zootje van maken, al weten we zelf ook nog niet hoe." -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Dat zooitje maken ze vandaag al met alle TBPs blanco door een storing...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

En dan hebben ze van die mooie digitale (dus aanpasbare) treinsamenstellingsborden tegenwoordig, zetten ze Fyra er op Asd precies achterstevoren op.

Eerder vandaag bij de verstoringen de melding dat vanwege de storing op Rotterdam C - Rotterdam Zuid Fyra niet reed tussen Amsterdam en Rotterdam :roll: Men bedoelde vast Amsterdam en Breda...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Dat zooitje maken ze vandaag al met alle TBPs blanco door een storing...
En nog steeds zag ik net.....
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door webguy »

Wordt tijd dat iemand wat doet aan InfoPlus... *O*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Fles »

nee joh, wachten op Argos-Vv (A)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Justin »

Vandaag reed er op Ddr een ICMm met op de display "Tilburg West"... Hummm... nou weet ik dat er werkzaamheden zijn op Tb-Btl, maar:

a) had er niet Tilburg op moeten staan?
b) heeft dat ding blijkbaar geen update gehad, gezien het feit West nu vervangen is door Universiteit? :') :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Caspar »

webguy schreef:Wordt tijd dat iemand wat doet aan InfoPlus... *O*
Daar wordt al ruim 10 jaar aan gewerkt, maar blijkbaar is dat dermate ingewikkeld dat niemand alle ziektes eruit weet te halen na al die tientallen miljoenen en jaren tijd.

Bepac is dan wel ouderwets en simpel, vastlopen deed het bijna nooit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Overigens leken blanco borden alleen in het gebied van post Amf voor te komen... Westelijke randstad leek alles goed te werken, in Den Bosch liepen de schermen één trein achter.
Ook deden ze daar niet aan het via de omroep aankondigen van treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Vinny »

Daniel schreef:Dat zooitje maken ze vandaag al met alle TBPs blanco door een storing...
Dat is geen zooitje, dat is de implementatie van spoorboekjeloosreizen. Als er namelijk geen dienstregeling is, dan hoef je je er ook niet aan te kunnen houden. Wanneer er geen treinen rijden dan zijn de schermen ook blanco, dus als er blanco schermen zijn, er is geen informatie maar er rijdt toch een trein, dan is dat alleen maar winst. Dat snap je toch zeker ook wel?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Suus »

Er was een stroomstoring op de centrale locatie. Na de stroomstoring mislukte het resetten. Rond het avondeten kwam de Randstad weer offline, de rest zou volgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Fles »

offline? :')

Okee dan :pos:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daan »

De IT bij de spoorwegen blijft je verrassen... :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door webguy »

Caspar schreef:Daar wordt al ruim 10 jaar aan gewerkt, maar blijkbaar is dat dermate ingewikkeld dat niemand alle ziektes eruit weet te halen na al die tientallen miljoenen en jaren tijd.
Software project he...
Maar InfoPlus is idd er ook nog lang niet. Schijnt dat ze bijvoorbeeld van aankomsttijd of aankomstvertraging nog niet echt hadden gehoord, dus dat zat (nog) niet echt in het systeem. Redelijk handig als je wil weten of je in Den Helder de boot nog kan halen bijvoorbeeld.
Daarnaast is geloof ik deel van het probleem een tusenfase? Weet jij vast beter, maar krijg de indruk dat de BEPAC > InfoPlus converters wel eens falen? Daarnaast zijn bijvoorbeeld de schermen zelf Flash applicaties (net als bv. de Youtube player). - Flash wordt binnenkort niet meer ondersteund/verder ontwikkeld.
Overigens lost InfoPlus denk ik wel andere dingen op - want zoals ik het nu begrijp staat BEPAC redelijk los van de treindienstleidingsystemen, terwijl InfoPlus dat koppelt, tenminste, dat heb ik gehoord.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Deze storing was er echt eentje van InfoPlus zelf, altijd makkelijk te zien als het gebied van post Amersfoort ook getroffen is. Zowiezo vraag ik me af of er nog veel posten zijn die niet over zijn van Bepac + converter naar InfoPlus: Schiphol is ondertussen zo'n beetje het enige stations wat nog CTA's heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Anne »

Volgens NS-reisinfo stoppen afgelopen avond de IC's naar Den Haag ook in Zoetermeer.
Als ik rond 23.00 het perron oploop is de TBP blanco.
Paar minuten later wordt de IC naar Den Haag Centraal van 23.15 aangekondigd.
Met daarbij in de blauwe balk onderin dat de IC van 23.15 niet rijdt.

Paar minuten voor de aangegeven vertrektijd wordt omgeroepen dat de Oranjedienst is ingegaan en dat daarom over een paar minuten de IC naar Den Haag zal vertrekken van spoor 3. (tekst in blauwe balk staat er nog)

Om 23.15 is de tekst dat de IC niet rijdt verdwenen.
Om 23.21 komt de sprinter naar Den Haag binnen.
De TBP kondigt dan nog de IC van 23.15 aan.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door STF »

Ik zag hier een bus rijden waarvan je je kon afvragen welke van de twee nou fout was; het lijnnummer of de bestemming? Die combinatie bestaat namelijk niet, aan het kenteken van de bus kon ik wel zien dat het om de bestemming ging die fout was, maar dat weet een gewone reiziger natuurlijk niet.

(Er zijn zelfs genoeg chauffeurs die niet eens beseffen dat de bus met het kenteken ...... altijd op dienst .. zit.)
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door huibf »

Afbeelding
Let op! Geen overstap, geen overstap, geen overstap, geen overstap.

of wisselt in Tilburg iemand telkens de perronnummers om ?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Tja, als het geen overstap zou zijn, waarom geeft 'ie 'm dan :P

Lijkt me dat je wel gewoon in 2 minuten het perron moet kunnen oversteken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Raymond »

Ja, en als je dan de details gaat bekijken dan blijkt dat het om willekeurige stadslijnen in Eindhoven gaat.. (die zal je wel als voortransport erbij hebben gehad)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

De PV van spoor 4a in de hal van station Amersfoort was nog niet helemaal wakker vanmorgen... die toonde om 7.00 uur al de IC naar Rotterdam Centraal van 7.51 uur terwijl er daar toch echt ook eentje om 7.21 uur vertrekt (die niet was opgeheven)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Klaasje »

Het was vanmorgen een mooie wanboel op station Almere Centrum door de blikseminslag tussen Muziekwijk en Weesp. De reisinformatie op het station was tegenstrijdig. Op de CPB's stond dat de sprinters gewoon reden naar hun eindbestemming terwijl dat volgens de omroep niet het geval was. Hierdoor heb ik behoorlijk veel tijd verloren.

Als alternatief had ik lijn 150 (Almere-Utrecht) tot aan Blaricum bedacht. Deze stond echter niet in de systemen voor actuele reisinformatie. Gelukkig was de haltevertrekstaat nog wel te vinden. Na wat problemen ben ik nu dus in deze bus te vinden. *O*
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door TheKnitter »

De Belgen weten het ook niet altijd meer even goed -o-
Zondagochtend, ik zit netjes op tijd op het perron bij spoor 12 voor de IC-trein naar Gent st Pieters en verder. Komt met +10 binnen. Maar non-stop doorjassen hielp, met +8 in Gent st Pieters. Maar op Brussel werd omgeroepen dat "Vanwege een verkeersongeval de IC-trein naar Gent st Pieters, Brugge en Oostende niet zal stoppen in Lede" :lol: Daar stopt ie sowieso al niet ...
In de trein aan de chef-trein maar eens gevraagd of ik mijn overstap van 11 minuten kon halen in Gent st Pieters. "Maar meneer, u mag van ons toch niet verwachten dat uw aansluiting op uwe vertraging gaat wachten?"...(Ik vroeg alleen maar "Denkt u dat ik mijn aansluitende trein naar Lille Flandres kan halen?".. De TBGL: "Maar als de machinist door kan rijden, kan u misschien uw treintje nog net halen." ......
In Gent st Pieters stond ik vooraan bij de deur, en een enorme sprint getrokken. Blijkt die trein ook +10 te hebben :lol: Had 'm btw wel kunnen halen.
Maar de borden zeiden "Kortrijk - Lille Flandres". De TBGL zei "Voor Lille Flandres moet u overstappen in Kortrijk". En in Kortrijk riep meneer weer om "Reizigers voor Roubaix en Lille Flandres kunnen zitten blijven in deze trein, wij worden gekoppeld met de trein naar Frankrijk. Reist u naar Roubaix en/of Lille Flandres, dient u hier over te stappen naar de overzijde van het perron" :|
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door VIRM »

Vanochtend kwam ik rond 10:08 of 10:10 aan op spoor 7 op Sloterdijk (eerst de s4000 vanuit Zaandam genomen).
Op de borden stond de Sprinter naar Zandvoort van 9:54 met +10 (gelet op het tijdstip zou het eerder +15 moeten zijn...). Vervolgens werden de TBP's blanco.
Even daarna kwam de Sprinter naar Uitgeest, gevold door mijn s2200 van 10:18.
In die tijd bleven de TBP's blanco en werd er op het station helemaal niks omgeroepen. De HC van mijn trein nam ook geen moeite om even iets om te roepen over de bestemming van de trein.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Meltrain »

Op de DRI van de halte Spinozaweg in Rotterdam stond vanmiddag doodleuk vermeld dat lijn 184 naar het Zuidplein over 0 minuten zou vertrekken, maar door een afsluiting komt lijn 184 (net als lijn 187) daar van 16 januari t/m 1 juni niet. :P
En inderdaad, een minuut later zag je lijn 184 bij het volgende kruispunt zijn normale route weer opdraaien. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten