Mag ik even kwijt #110
Re: Mag ik even kwijt #110
Die poster en die text die ik postte bleek ook gesoept te zijn :)
jammer wel. Zo'n soort campagne zou best tof zijn :pos:
"Mohamed reist met de trein.
Mohamed heeft geen kaartje, want er komt toch nooit een conducteur langs.
Handig nagedacht, Mohamed :pos: "
Gewoon je werk doen als NS-personeel.
Super simple stuff :pos:
jammer wel. Zo'n soort campagne zou best tof zijn :pos:
"Mohamed reist met de trein.
Mohamed heeft geen kaartje, want er komt toch nooit een conducteur langs.
Handig nagedacht, Mohamed :pos: "
Gewoon je werk doen als NS-personeel.
Super simple stuff :pos:
Re: Mag ik even kwijt #110
Ze doen me wel heel erg denken aan die Belgische dingen..
Ik doe ook maar wat
Re: Mag ik even kwijt #110
Ja precies, daar moest ik ook aan denken :Y
En dat is allemaal hartstikke positief benaderd en zo, maar dat werkt gewoon niet. Mensen hebben geen enkel oog meer voor gezag, mensen worden steeds mondiger, daar zou je eens op moeten reageren. Bellen in een stiltecoupé? Prima, 100 euro boete. En dan ook wel zorgen dat je tussen Ut en Amf ZEKER controle treft.
Regels zijn er om een reden. Handhaaf ze. Het is je werk. Niet meer, en niets minder.
En dat is allemaal hartstikke positief benaderd en zo, maar dat werkt gewoon niet. Mensen hebben geen enkel oog meer voor gezag, mensen worden steeds mondiger, daar zou je eens op moeten reageren. Bellen in een stiltecoupé? Prima, 100 euro boete. En dan ook wel zorgen dat je tussen Ut en Amf ZEKER controle treft.
Regels zijn er om een reden. Handhaaf ze. Het is je werk. Niet meer, en niets minder.
Re: Mag ik even kwijt #110
Vanavond iets minder leuks mee gemaakt... :-(
Ging mee met een Veolia chauffeur, staan we op de buffer van centraal station. Chauffeur zit in zijn stoel en sta tegen de voor raam aan. Tijdens het gesprek zie ik in ooghoek iets naar beneden vallen. Gevolgd door een vreemde dreun/klap. 1 minuut later komt er een blond meisje aanrennen en beweert een lichaam naast het station te zien op de grond. Ik wist gelijk hoelaat het was, kijk om me heen, spring de bus uit en ren naar het einde van get busplatform, der ligt dus een levenloos lichaam... :(
Gelijk 112 gebeld. Al heel spoedig veel politie aanwezig. De chauffeur is de route gaan rijden terwijl ik mee ging met de politie naar het bureau. Het hele verhaal stap voor stap beschreven. Ook een gesprek gehad met slachtoffer hulp. De chauffeur heeft zijn dienst niet uitgereden en is ook naar het bureau gegaan.
Veel gebeurd, veel gepraat en erg heftig, het lijkt zon onwerkelijk... Maandag word ik nog een keer gebeld door slachtoffer hulp. Er schiet van alles door je lichaam. Zo onwerkelijk maar ook zo echt... :s
Kost me echt moeite om naar huis te gaan aangezien ik ook in een hoge toren woon.
Heb me voor morgen maar ziek gemeld, heb geen zin om vrolijk te werken. :(
Ging mee met een Veolia chauffeur, staan we op de buffer van centraal station. Chauffeur zit in zijn stoel en sta tegen de voor raam aan. Tijdens het gesprek zie ik in ooghoek iets naar beneden vallen. Gevolgd door een vreemde dreun/klap. 1 minuut later komt er een blond meisje aanrennen en beweert een lichaam naast het station te zien op de grond. Ik wist gelijk hoelaat het was, kijk om me heen, spring de bus uit en ren naar het einde van get busplatform, der ligt dus een levenloos lichaam... :(
Gelijk 112 gebeld. Al heel spoedig veel politie aanwezig. De chauffeur is de route gaan rijden terwijl ik mee ging met de politie naar het bureau. Het hele verhaal stap voor stap beschreven. Ook een gesprek gehad met slachtoffer hulp. De chauffeur heeft zijn dienst niet uitgereden en is ook naar het bureau gegaan.
Veel gebeurd, veel gepraat en erg heftig, het lijkt zon onwerkelijk... Maandag word ik nog een keer gebeld door slachtoffer hulp. Er schiet van alles door je lichaam. Zo onwerkelijk maar ook zo echt... :s
Kost me echt moeite om naar huis te gaan aangezien ik ook in een hoge toren woon.
Heb me voor morgen maar ziek gemeld, heb geen zin om vrolijk te werken. :(
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Mag ik even kwijt #110
htm_tram schreef: Gevolgd door een vreemde dreun/klap. 1 minuut later komt er een blond meisje aanrennen
Dat was geen minuut, dat was hooguit 2 seconden. Als je verhaal klopt. Sterkte dan. Maar til er niet te zwaar aan okee.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #110
Pff komt er dan echt nooit een einde aan de problemen met de grasmaaier... Is dat ding verdorie vijf maanden bij de fabrikant geweest, nou hij heeft het precies vijf uur uitgehouden voordat ie weer defect raakte...
Het is nu deze weken toch al zo lastig om te maaien omdat het vaker regent dan droog is (waardoor het juist extra hard groeit), raakt er uitgerekend een onderdeel defect dat niet op voorraad is bij de dealer.
In principe is de dealer officeel geen aanspreekpunt meer, alles moet tegenwoordig rechtstreeks met de fabrikant maar wat heb je daar aan als die in het buitenland gevestigd is en je met spoed een onderdeel nodig hebt...
Een leenmaaier moet dus ook uit het buitenland komen, maar we hadden een erg hoog stuk op de camping erbij wat echt vandaag gemaaid moest worden, de dealer had nog wel een oud ding staan die we mochten lenen maar had geen tijd om hem vandaag nog te bezorgen (daar hebben ze een klein vrachtwagentje met een oprijplaat voor).
Hij keek eens uit het raam naar onze bestelbus, hmm je hebt een trekhaak he?
Haalden ze van het erf een stokoude aanhanger met een grasmaaier erop:
Pff zelfs bij 45 km/u (op een 90 km weg) was ik bang dat ie er elk moment af kon sodemieteren, het asfalt is daar niet al te best en die aanhanger met grasmaaier knalden wel zo hevig op en neer...
Toen ik op de camping aankwam viel me oog ineens op de aanhangerbanden; compleet vol scheuren... Ik heb de productiedatum eens opgezocht, pff 14 jaar oud terwijl dat maximaal 6 jaar mag zijn bij een aanhanger.
Vanavond laat weer teruggereden naar de dealer, via een omweg omdat daar beter asfalt ligt, alleen is die route veel steiler; harder dan 40 km/u kwam ik echt niet omhoog, zo'n grasmaaier heeft het gewicht van een kleine personenauto.
We kregen dat kreng trouwens bijna niet meer op die aanhanger gereden; de motor sloeg af, de banden slipten door, m'n vader duwen, ik gas geven, wat een gedoe. Ik begin met de dag een grotere hekel aan grasmaaien te krijgen.
Het is nu deze weken toch al zo lastig om te maaien omdat het vaker regent dan droog is (waardoor het juist extra hard groeit), raakt er uitgerekend een onderdeel defect dat niet op voorraad is bij de dealer.
In principe is de dealer officeel geen aanspreekpunt meer, alles moet tegenwoordig rechtstreeks met de fabrikant maar wat heb je daar aan als die in het buitenland gevestigd is en je met spoed een onderdeel nodig hebt...
Een leenmaaier moet dus ook uit het buitenland komen, maar we hadden een erg hoog stuk op de camping erbij wat echt vandaag gemaaid moest worden, de dealer had nog wel een oud ding staan die we mochten lenen maar had geen tijd om hem vandaag nog te bezorgen (daar hebben ze een klein vrachtwagentje met een oprijplaat voor).
Hij keek eens uit het raam naar onze bestelbus, hmm je hebt een trekhaak he?
Haalden ze van het erf een stokoude aanhanger met een grasmaaier erop:
Pff zelfs bij 45 km/u (op een 90 km weg) was ik bang dat ie er elk moment af kon sodemieteren, het asfalt is daar niet al te best en die aanhanger met grasmaaier knalden wel zo hevig op en neer...
Toen ik op de camping aankwam viel me oog ineens op de aanhangerbanden; compleet vol scheuren... Ik heb de productiedatum eens opgezocht, pff 14 jaar oud terwijl dat maximaal 6 jaar mag zijn bij een aanhanger.
Vanavond laat weer teruggereden naar de dealer, via een omweg omdat daar beter asfalt ligt, alleen is die route veel steiler; harder dan 40 km/u kwam ik echt niet omhoog, zo'n grasmaaier heeft het gewicht van een kleine personenauto.
We kregen dat kreng trouwens bijna niet meer op die aanhanger gereden; de motor sloeg af, de banden slipten door, m'n vader duwen, ik gas geven, wat een gedoe. Ik begin met de dag een grotere hekel aan grasmaaien te krijgen.
Re: Mag ik even kwijt #110
Fles en Thom91 bedankt :) probeer iedegeval afleiding te zoeken...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Mag ik even kwijt #110
Sterkte met het verwerken van deze situatie
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Mag ik even kwijt #110
..dat het een hele ervaring is om als verkeersregelaar auto's tegen te mogen houden.
Tijdens dodenherdenking werd voor het eerst sinds jaren de hele hoofdroute door het dorp afgesloten om absolute stilte te waarborgen. Één automobilist vond dat kennelijk allemaal niet nodig en is toch door de afzetting heen gegaan, gelukkig stond er verderop nog een collega die hem tegen kon houden. Toen hij hoorde dat hij eventueel een boete kon krijgen voor het "negeren van een stopteken" heeft hij toch de auto maar gekeerd en is weggereden.
Tijdens dodenherdenking werd voor het eerst sinds jaren de hele hoofdroute door het dorp afgesloten om absolute stilte te waarborgen. Één automobilist vond dat kennelijk allemaal niet nodig en is toch door de afzetting heen gegaan, gelukkig stond er verderop nog een collega die hem tegen kon houden. Toen hij hoorde dat hij eventueel een boete kon krijgen voor het "negeren van een stopteken" heeft hij toch de auto maar gekeerd en is weggereden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Mag ik even kwijt #110
Het regelen van nieuwe tickets bij de SJ valt eigenlijk wel mee. Rejsebutik opgezocht in Göteborg, ticket laten zien en ik kreeg een nieuw ticket geboekt.
Ik hoefde niet te betalen ondanks dat het nieuwe ticket duurder was en ik niet meer met de SJ maar met Veolia (Øresundtog) zou reizen. Ze wist de wisselkoers van de SEK tov de Euro niet, en voor het nieuwe ticket werd de normale prijs gerekend in plaats van het kortingstarief zoals ik had voor de X2000.
Ik hoefde niet te betalen ondanks dat het nieuwe ticket duurder was en ik niet meer met de SJ maar met Veolia (Øresundtog) zou reizen. Ze wist de wisselkoers van de SEK tov de Euro niet, en voor het nieuwe ticket werd de normale prijs gerekend in plaats van het kortingstarief zoals ik had voor de X2000.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #110
Ik weet niet of het coulance of Europese regelgeving is in dat geval. Als een trein wordt opgeheven, moet je volgens mij kosteloos met een alternatieve trein op het zelfde traject mee kunnen reizen volgens de Europese regels?
Re: Mag ik even kwijt #110
Ja, op papier misschien wel ja :Y Maar de laatste keer dat er een lege stoel op dat traject vervoerd is was in 1862 of zo Zo eenvoudig ligt dat niet altijd ;)Caspar schreef:Ik weet niet of het coulance of Europese regelgeving is in dat geval. Als een trein wordt opgeheven, moet je volgens mij kosteloos met een alternatieve trein op het zelfde traject mee kunnen reizen volgens de Europese regels?
Re: Mag ik even kwijt #110
De treinen tussen Malmö en Kopenhagen zijn alles behalve rustig, terwijl er minstens 4 per uur rijden volgens het Resplus-boek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #110
Wat een TOP-avond in het COC, ik stond als dj, we hadden de tent de hele tijd propvol staan, omzet van 2550, gezellige sfeer, niks te klagen :D
Enige nadeel... ik moet om 13 uur wéér werken, nu op mijn betaalde echte werk..
Enige nadeel... ik moet om 13 uur wéér werken, nu op mijn betaalde echte werk..
Ik doe ook maar wat
Re: Mag ik even kwijt #110
Kopenhagen wordt trouwens als binnenland gezien door de SJ. De SJ heeft zelfs een loket op Kopenhagen H.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #110
Er rijden er 3 per uur. :13/:33/:53 vertrek in CPH. Saaiste treinreis ter wereld, dat dan weer wel.Bee schreef:De treinen tussen Malmö en Kopenhagen zijn alles behalve rustig, terwijl er minstens 4 per uur rijden volgens het Resplus-boek.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mag ik even kwijt #110
Echt veel valt er niet te zien. Beton, tunnel, water, beton en tunnel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #110
ja de øresuindstog alleen. De X2000 rijdt tegenwoordig ook vanaf Kopenhagen naar Stockholm :)deadlock schreef:Er rijden er 3 per uur. :13/:33/:53 vertrek in CPH. Saaiste treinreis ter wereld, dat dan weer wel.Bee schreef:De treinen tussen Malmö en Kopenhagen zijn alles behalve rustig, terwijl er minstens 4 per uur rijden volgens het Resplus-boek.
Re: Mag ik even kwijt #110
Naast de drie treinen van de Øresund heb je ook nog de Snabbtåg van de SJ en er zijn nog een aantal treinen van Kopenhagen naar Ystad die niet op Malmö C. komen.
Trouwens een voorproefje voor het reisverslag:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Oi1DEUTfQuc[/youtube]
Trouwens een voorproefje voor het reisverslag:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Oi1DEUTfQuc[/youtube]
Laatst gewijzigd door Suus op zo 06 mei 2012, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #110
Ja, twee keer per dag ofzo?Fles schreef:ja de øresuindstog alleen. De X2000 rijdt tegenwoordig ook vanaf Kopenhagen naar Stockholm :)deadlock schreef:Er rijden er 3 per uur. :13/:33/:53 vertrek in CPH. Saaiste treinreis ter wereld, dat dan weer wel.Bee schreef:De treinen tussen Malmö en Kopenhagen zijn alles behalve rustig, terwijl er minstens 4 per uur rijden volgens het Resplus-boek.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mag ik even kwijt #110
Het was:
3x/dag naar Göteborg
2x/dag naar Stockholm
1x/dag naar Växjö
De treinen naar Göteborg zijn per 22 april opgeheven.
3x/dag naar Göteborg
2x/dag naar Stockholm
1x/dag naar Växjö
De treinen naar Göteborg zijn per 22 april opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #110
Sparpreise Niederlande + Sparpreise Kroatien = binnenkort naar Kroatië en Slovenië, met tussenstops in Köln (halve dag, toch al 3893894 keer geweest) en München (ook al geweest, maar toch anderhalve dag daar).
Iemand nog tips voor deze steden? In de Balkan zijn we drie weken. Ik reis niet alleen, dus niet-OV tips zijn zeker ook welkom.
Daarnaast nog een vraag, zijn IC-treinen in Oostenrijk, Slovenië en Kroatië reserveringsplichtig? Ik kon helemaal geen reservering maken op de site, voor de treinen naar München wel. Gezien het seizoen en de tijd van de dag wilde ik namelijk zeker een plaats hebben. Ik zag dat je bij Bahn.de wel reserveringen nog los kan kopen, dus misschien later nog eens proberen.
Iemand nog tips voor deze steden? In de Balkan zijn we drie weken. Ik reis niet alleen, dus niet-OV tips zijn zeker ook welkom.
Daarnaast nog een vraag, zijn IC-treinen in Oostenrijk, Slovenië en Kroatië reserveringsplichtig? Ik kon helemaal geen reservering maken op de site, voor de treinen naar München wel. Gezien het seizoen en de tijd van de dag wilde ik namelijk zeker een plaats hebben. Ik zag dat je bij Bahn.de wel reserveringen nog los kan kopen, dus misschien later nog eens proberen.
Het is een spectrum.
Re: Mag ik even kwijt #110
IC's in Oostenrijk zijn niet reserveringsplichtig. Reserveringen zijn wel mogelijk, maar over het algemeen niet heel erg hard nodig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten