De eredivisie #4

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De eredivisie #4

Bericht door Ardan »

erjeebee schreef:competitievervalsingsverdachtmakingen
Leuk voor 37-letter-Lingo :Y
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De eredivisie #4

Bericht door Fles »

in Scrabble 2012 kun je op de achterkant van het bord verder he :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De eredivisie #4

Bericht door Fles »

Nederland krijgt komend seizoen een extra plaats in de voorronde van de Europa League.

Op de Europese Fair Play ranglijst is Nederland als derde geëindigd, waardoor het als bonus een extra Europees ticket krijgt, meldt de UEFA vrijdag. Het startbewijs gaat naar de club die dit seizoen het hoogst op de nationale Fair Play ranglijst is geëindigd.

Na 33 van de 34 competitieronden gaat sc Heerenveen aan de leiding met 8,05 punt. FC Twente staat tweede met 7,99 punt.
Excelsior bezet de zesde plaats met 7,98 punt. Omdat alleen clubs die dit seizoen actief zijn op het hoogste niveau meedingen om het extra ticket, zijn de Kralingers de volgende gegadigde.

Mochten sc Heerenveen en FC Twente allebei een Europees ticket weten te bemachtigen via de competitie of eventuele play-offs, dan gaan de Rotterdammers Europa in. Ook indien de club dit seizoen degradeert uit de eredivisie.
Excelsior Europa in :D Dat zou wat zijn zeg :Y
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De eredivisie #4

Bericht door Jef400 »

Over de gevolgen zullen we het maar even niet gaan hebben.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De eredivisie #4

Bericht door Fles »

JeffreyMeijer schreef:Over de gevolgen zullen we het maar even niet gaan hebben.
Nee stel je voor dat we wat extra punten voor de UEFA-coëfficiënt halen :')

Of ben jij serieus bang voor hordes Liverpool-hooligans in Kralingen? :')
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De eredivisie #4

Bericht door Jef400 »

Erg flauw Fles. Je weet best dat ik het over de gevolgen voor de plaatsen van Europees Voetbal ga hebben.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De eredivisie #4

Bericht door Fles »

Nou, steek maar van wal dan.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De eredivisie #4

Bericht door Jef400 »

Daar gaan we dan.

Tot nu toe:

1 AJAX CL
2 Feyenoord
3 PSV
4 Heerenveen
5 AZ
6 Twente

Situatie 1;

Met deze stand. Zal Twente Play-offs moeten spelen. En vervalt doordat PSV geen Champions League haalt, het recht van Almelo om Uefa Cup te spelen. Als verliezend finalist.

Als Feyenoord wint bij Heerenveen. Speelt PSV geen Champions League. Heerenveen is onhaalbaar voor Twente en zou dan als AZ wint thuis van Groningen 5e worden. Goed voor Europees voetbal, omdat Feyenoord dan wint. En die 5e plaats aan Heerenveen vervalt. AZ dan 4e en PSV 3e.

Situatie 2: Heerenveen - Feyenoord gelijk. AZ wint van Groningen en PSV wint bij Excelsior. Dan wordt PSV 2e ofwel Champions League deelnemer ( Voorronde meegeteld ) vervalt het recht van de 5e plaats. Gaat AZ over Heerenveen heen en heeft Heerenveen play-offs.

Situatie 3: Wint Heerenveen van Feyenoord: Dat betekend dan dat Heerenveen 4e blijft of als PSV verliest 3e wordt. Heerenveen zeker van Europa League en Feyenoord de Europa league in omdat zij 3e wordt. Als PSV verliest vliegt Heerenveen erover heen en wordt PSV vierde. Het recht van de 5e vervalt daarmee en is AZ de lul.

Wat kan er nog meer gebeuren?

AZ kan punten verspelen waardoor Twente 5e wordt ( als ze winnen ) en over AZ heen gaat. PSV wordt als ze winnen 3e en als ze verliezen gaat Heerenveen erover heen. En wordt PSV 4e. AZ speelt play-offs tegen Roda JC nummer 9.

Als Twente punten verspeeld zijn zij sowieso 6e. En moeten zij play-offs spelen tegen de nummer 9. Nu Roda JC. Kan nog NEC worden of RKC Waalwijk.

Het wordt een spannende dag morgen op Voetbal-gebied.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De eredivisie #4

Bericht door Vinny »

Dat hele verhaal rondom Heracles is niet logisch, en niet sportief te noemen. Dat is natuurlijk deels het gevolg van de bizarre indelingen met betrekking tot de diverse Europese competities. Tijd om daar eens de bezem door te halen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De eredivisie #4

Bericht door Jef400 »

Voor dit soort situatie's hadden we geen play-offs en de beker voor bekerwinnaars ( europacup 2 )
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De eredivisie #4

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Dat hele verhaal rondom Heracles is niet logisch, en niet sportief te noemen. Dat is natuurlijk deels het gevolg van de bizarre indelingen met betrekking tot de diverse Europese competities. Tijd om daar eens de bezem door te halen.

Onzin. Statistisch gezien is de kans ontzettend klein dat zoiets nogeens gebeurt. En dan nog, wat gebeurt er nu? Dat er een KANS bestaat dat Heerenveen het laat lopen. Maar als AZ niet dik op voorsprong komt is dat scenario sowieso niet ter sprake.

En daarbij: Als uit het bekertoernooi alleen maar de winnaar Europa in mag kan je het net zo goed afschaffen want in vrijwel alle gevallen mag de bekerwinnaar op basis van de competitie ook al Europa in. Dus als er nog maar voor één ploeg "waarschijnlijk niks" meer te halen valt, tsja. Schaf maar af dan.

Zo vind ik die nationale en Europese super cups ook onzin. EEN wedstrijdje, hoppa weer een hoofdprijs. Maar alleen voor een club die al een hoofdprijs had :X
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De eredivisie #4

Bericht door Jef400 »

1e ronde Play-Offs afgelopen:

FC Den Bosch* - Go Ahead Eagles 2-0 ( 1-1 )
Cambuur Leeuwarden* - MVV Maastricht 0-1 ( 2-0 )

*Door naar tweede ronde

Programma 2e Ronde: Dinsdag en Zondag

FC Den Bosch - De Graafschap
Willem II - Sparta Rotterdam
Helmond Sport - FC Eindhoven
Cambuur Leeuwarden - VVV-Venlo
Laatst gewijzigd door Jef400 op zo 06 mei 2012, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: De eredivisie #4

Bericht door mb90 »

Messi kan z'n borst nat maken, want Feyenoord komt in de voorronde van de Champions League. 8-) Goed voor een klein feestje vanavond. *O*
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie #4

Bericht door JWM »

Eerlijk gezegd lijkt me de kans erg klein dat Feyenoord twee voorrondes overleeft :X Bij de laatste voorronde zijn ze sowieso niet geplaatst.

Trouwens ook vreemd dat Twente nu mee moet doen aan de play-offs terwijl zodat ze eventueel één voorronde later kunnen instromen in de EL. Motivatie zal dus wel niet zo hoog zijn dus straks speelt Vitesse ook nog Europees :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De eredivisie #4

Bericht door Thom91 »

JWM schreef: Trouwens ook vreemd dat Twente nu mee moet doen aan de play-offs terwijl zodat ze eventueel één voorronde later kunnen instromen in de EL. Motivatie zal dus wel niet zo hoog zijn dus straks speelt Vitesse ook nog Europees :P
Denk dat je excelsior bedoelt ipv vitesse ;)
Komt wel goed schatje.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie #4

Bericht door JWM »

Neen, ik denk dat Twente het niet meer kan opbrengen om de play-offs te winnen dus dan geef ik Vitesse de meeste kans.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De eredivisie #4

Bericht door Fles »

JWM schreef:Eerlijk gezegd lijkt me de kans erg klein dat Feyenoord twee voorrondes overleeft :X Bij de laatste voorronde zijn ze sowieso niet geplaatst.
Kun je niks van zeggen, de moraal is daar ongekend hoog en kwaliteit hebben ze ook wel :Y

Trouwens ook vreemd dat Twente nu mee moet doen aan de play-offs terwijl zodat ze eventueel één voorronde later kunnen instromen in de EL. Motivatie zal dus wel niet zo hoog zijn dus straks speelt Vitesse ook nog Europees :P
Twente zit in de hoek waar de klappen vallen. Vitesse heeft lekker kunnen sparen de laatste weken want die wisten al dat ze de playoffs in gingen.

Wel jammer. Vitesse haalt via de Playoffs europa, Twente via het fair play klassement.

Het had zo mooi kunnen zijn:

De nummers 1,2,3,4,5, 12 en 18 Europa in _O-

Nu wordt het 1,2,3,4,5,6,7 -o-
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De eredivisie #4

Bericht door Fles »

Over die playoffs: Sinds de invoering van de nacompetitie zijn de overlevingskansen als volgt:

Nr 16: 72,7 % (16 keer lijfsbehoud uit 22 nacompetities)
Nr 17: 42,1 % (8 keer lijfsbehoud uit 19 nacompetities)

VVV zal het wel redden, De Graafschap kan nog lastig worden dus :P

Laatste keer dat ze er allebei uitvlogen was in 2001-2002 trouwens (FC Den Bosch en Sparta)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De eredivisie #4

Bericht door Jef400 »

Interessant. Overigens is het helemaal niet zeker dat Vitesse Europees Voetbal haalt. Moeten eerst nog in de Gelderse Burenruzie langs NEC. En dat is 50/50
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De eredivisie #4

Bericht door Vinny »

Excelsior en Heracles zijn een aanfluiting voor het Nederlandse voetbal. Ik ben erg blij dat zij niet mee doen. Natuurlijk zijn het aardige jongens en zo, maar ze hebben niveau-technisch niets in de Euroleague te zoeken. Daarnaast is het natuurlijk raar dat verliezende finalisten überhaupt in aanmerking komen voor plaatsing...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De eredivisie #4

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Excelsior en Heracles zijn een aanfluiting voor het Nederlandse voetbal. Ik ben erg blij dat zij niet mee doen. Natuurlijk zijn het aardige jongens en zo, maar ze hebben niveau-technisch niets in de Euroleague te zoeken. Daarnaast is het natuurlijk raar dat verliezende finalisten überhaupt in aanmerking komen voor plaatsing...

Hou je toch stil man schreeuwlelijk :evil:

Als de verliezend-finalist clausule er niet is, dan slaat het bekertoernooi HELEMAAL nergens op. Schaf het dan af :!:

En als Excelsior ook maar ene pepernoot raakt in Europa, zijn dat alleen maar extra punten voor de UEFA-coëfficiënt. Dat kan gewoon NOOIT kwaad.

Maar ga jij lekker rustig lopen klagen dat Nederland niks te zoeken heeft in Europa zolang we geen Real madrid of AC Milan hebben :neg: Ik mag hopen dat je loopt te trollen, anders ben je een zware kostenpost voor de geestelijke gezondheidszorg in dit land, en dat kunnen we nu niet hebben :N
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De eredivisie #4

Bericht door Meltrain »

Fles schreef: En als Excelsior ook maar ene pepernoot raakt in Europa, zijn dat alleen maar extra punten voor de UEFA-coëfficiënt. Dat kan gewoon NOOIT kwaad.
Klopt, maar ik denk eerlijk gezegd dat Vitesse (of eventueel NEC) meer pepernoten zal raken dan Excelsior. :wink:
Daarom zie ik persoonlijk toch liever Vitesse of NEC Europa ingaan dan Excelsior.
Maar je hebt gelijk, dit extra tickter is al een cadeautje, dus we moeten er gewoon blij mee zijn en het is ook zeker geen ramp als Excelsior daadwerkelijk Europees voetbal haalt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: De eredivisie #4

Bericht door erjeebee »

Vinny schreef:Excelsior en Heracles zijn een aanfluiting voor het Nederlandse voetbal. Ik ben erg blij dat zij niet mee doen. Natuurlijk zijn het aardige jongens en zo, maar ze hebben niveau-technisch niets in de Euroleague te zoeken.
Wowwwwwwwwwwwwww
Ik dacht dat IK ongenuanceerd uit de hoek kon komen, maar ik buig nederig mijn hoofd voor deze no-nuance-no.

Laten we even vaststellen dat bijvoorbeeld Heracles al weer een jaartje of 7 meedraait in de eredivisie, solide middenmoter, geen enkele keer nacompetitie hoeven spelen.. dit jaar bekerfinale gehaald.

En dan toch een aanfluiting voor het Nederlandse voetbal zijn.
Tja, als je aanfluiting zo definieert, dan blijven er maar een stuk of 5-6 teams over die dat niet zijn..
5- of 6 teams op de duizenden die er in Nederland actief zijn...
Dan is dus het Nederlandse voetbal als geheel een aanfluiting...

Zeg dat dan gewoon!!!

Overigens zijn die 5-6 teams ook nauwelijks Euroleague waardig.
En dan heb ik het nog niet eens over de CL, waarin de NL clubs toch al weer aardig wat jaartjes helemaal geen f.... presteren.

Dus: NL voetbal als geheel = niet-wat-we-zouden willen
Erken dat ipv afreageren op solide middenmotors

(en ja, ik BEN Heracles supporter... hoe wist je dat?)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De eredivisie #4

Bericht door Jef400 »

Nou, De 2e degradant dit seizoen is ook bekend. De Graafschap is er in de 2e ronde van de Nacompetitie uitgevlogen tegen Den Bosch. Houdoe voor De Graafschap.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De eredivisie #4

Bericht door Fles »

Tsja, ben benieuwd wat we er voor terugkrijgen. Op een Willem 2, een Helmond Sport of een FC Eindhoven zitten we ook niet direct te wachten denk ik.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten