OVer de buschauffeurs

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Wubbo »

fogeltje schreef:Zelfs in het busboekje bleef je niet helemaal droog.
Whut? :lol:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door fogeltje »

Wubbo schreef:
fogeltje schreef:Zelfs in het busboekje bleef je niet helemaal droog.
Whut? :lol:
Faal :') Maar ik vermoed als ik in het bushokje een busboekje boven mijn hoofd had gehouden dat ik ook dan nat zou zijn geworden :lol:
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Suus »

Ik was gisteren op het busstation van Appingedam, dat is echt extreem comfortabel met die enorme overkapping :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Edwin »

Zat ik vandaag tussen Schiedam en Den Haag voorin de bus en schreef vele op in mijn agenda. Heb vele te doen de komende tijd namelijk. Vraagt de buschauffeur, had geen eerder contact met de man in kwestie, opeens uit het niets: "Jongeman, wat ben je daar allemaal aan het noteren". Heb hem maar laten zien dat gewoon m'n agenda was. Maar vond de vraag niet echt netjes/correct.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door zone5324bericht... »

misschien dacht hij wel, dat je mogelijk een mstery guest was...

ik zou zo'n vraag misschien ook wel stellen, maar dan op een andere manier.
dus eerder in de trant van, " zo druk aan het schrjven? toch niet allemaal over mij he?" en dat dan met een glimlach, zodat het wel luchtig moet blijven...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door webguy »

Las vandaag een leuke op Facebook, derdehands, maar vast redelijk naar de waarheid.

In Ede is een bus terug gereden naar het station, omdat door een stel jongeren voor elke halte op het stopknopje werd gedrukt zonder uit te stappen. Vanaf het stations werd weer van voor af aan begonnen met de lijn, "want we moesten deze rit maar eens netjes overdoen" aldus de chauffeur.

Goed bedacht, alleen jammer voor de reizigers in de bus die dus 3x zo lang onderweg waren.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door VIRM »

Ik heb dit al eerder in reiservaringen gepost, maar afgelopen vrijdag stond ik bij wat ik dacht dat halte Dorpsstraat in Aalsmeer was. De bus stopte toen ik het net aan een voorbijganger vroeg. De buschauffeur zei dat de halte 100 meter verdeerop was verplaatst (je hebt weg, berm zonder bushaltetegels, fietspad, bushokje). Hij zei dat hij veel collega's door zouden rijden, maar hij vond het vanzelfsprekend dat hij voor mij stopte en mij mee zou nemen. *O* Service van TCR! :)
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Fles »

Nou, er is nog niets veranderd sinds ik 7 maanden geleden voor het laatst in een bus tussen Utrecht Centraal en De Uithof zat. Alle GVU-chauffeurs rijden nog steeds als debielen. Toch wel fijn, zo van die zekerheden in het leven :X
ovdriver
Berichten: 19
Lid geworden op: di 22 mei 2012, 16:38

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door ovdriver »

Over de chauffeurs is nu alles wel zo'n beetje gezegd, zelf groet ik elke passagier, je bent tenslotte toch een soort van gastheer. Ook tegenover de passagiers, die bij bepaalde haltes massaal zwijgend de bus bestormen.

Misschien is het daarom aardig om de discussie om te buigen naar "OVer de buspassagier". Van de chauffeur wordt voorkomendheid en vriendelijkheid verwacht. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe een ieder in bepaalde situaties de houding van passagiers beoordeelt. Is er misschien in die hoek ook nog wel wat te winnen?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door find_your_spot »

ovdriver schreef:Is er misschien in die hoek ook nog wel wat te winnen?
Ik zit tegenwoordig op het CS met m'n muppet handpop Animal klaar. Doe ik net alsof Animal de passagiers groet. *O*

Tegen ons als buschauffeurs wordt vaak toch niks terug gezegd.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door fogeltje »

zone5324bericht... schreef:misschien dacht hij wel, dat je mogelijk een mstery guest was...
Dan nog, het is mijn eigen zaak als ik dingen over de rit aan het noteren ben of niet. Overigens is de door jouw voorgestelde toon wel een stuk vriendelijker ja :) Dan ben je toch eerder geneigd om antwoord te geven.

Ik schrijf ook altijd dingen op als ik een bus instap, vertrektijd, lijn/bestemming en welke bus. Maar dat is puur voor mezelf. Ik hou graag nutteloze dingen bij (en het was soms stiekem wel nuttig toen ik discrepanties in mijn OV-chipkaart overzicht vond, aan hand van mijn eigen "administratie" kon ik nagaan dat ik bepaalde ritten wel degelijk gemaakt had, ook al stonden ze niet in het overzicht...en het zou potentieel nuttig kunnen zijn als ik iets kwijtraak, dan kan ik tegen de klantenservices vertellen in welke fysieke bus het was, dan hoeven ze dat zelf niet op te zoeken).

Als een chauffeur dan zou vragen (nooit voorgekomen) wat ik opschrijf dan zou ik netjes antwoorden dat dit privézaken betreft.
"Een touringcar is geen bus"
ovdriver
Berichten: 19
Lid geworden op: di 22 mei 2012, 16:38

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door ovdriver »

Tegen ons als buschauffeurs wordt vaak toch niks terug gezegd
Ja exact, hoe groter de stad, des te erger (onpersoonlijker) het wordt. Ik rijd daarom uit overtuiging streekvervoer, ik benijd je niet.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door marvinkok »

Als je het wilt ombuigen naar OVer de Buspassagiers, vandaag 2 dames die helemaal happy waren met mij, alleen omdat ik door vertraging nog even een aansluiting had gevraagd via ROV :)
Zoals ze zelf zeiden: "Mag ook wel eens gezegd worden" ;)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door find_your_spot »

ovdriver schreef: Ja exact, hoe groter de stad, des te erger (onpersoonlijker) het wordt. Ik rijd daarom uit overtuiging streekvervoer, ik benijd je niet.
Valt wel mee hoor. Je zult er als stad buschauffeur iets meer energie in moeten steken. Maar in vrijwel alle gevallen wordt je netjes terug behandeld.
For Your Railroad Adventures
ovdriver
Berichten: 19
Lid geworden op: di 22 mei 2012, 16:38

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door ovdriver »

Fles schreef: Alle GVU-chauffeurs rijden nog steeds als debielen.:X
Hier wordt in een andere grote stad de beroepsgroep aardig generaliserend beoordeeld. Publiek dat op voorhand zo over je denkt maakt je werkdag er niet leuker op. Passagiers die op deze manier tegenover jou als chauffeur staan lijken mij niet de meest prettige reizigers.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Joshua »

Ik ben zo typische Kiosk medewerker die iedereen begroet met GOEDEMORGEN (of middag, avond, enz). Maar als ik dan van die klanten heb die binnen komen rennen en meteen openen: 2 KOFFIE dan ben ik ook zo aardig om te roepen: OOK GOEDEMORGEN.
Dus tja ik vind het goedemorgen of hallo zeggen gewoon een vorm van beschaafdheid en verwacht dat dan ook van al mijn klanten. En ik snap heel goed dat een chauffeur dat ook doet. Tot slot is hij de gene die alle passagiers van A naar B brengt. Dus mag hij ook wel door letterlijk iedereen even vriendelijk begroet worden.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Karl »

Vandaag een idiote chauffeur op lijn 101 (Bgn - Rtd Zuidplein), reed onbehoorlijk (gas geven terwijl je ziet dat het verkeerslicht geel geeft), met andere dingen bezig (shaggie draaien ofzo?) en reed ontzettend hard. Dat harde rijden moest ook wel, want hij reed een weg in waar met tientallen borden stond dat de weg gestremd was... Ik rijd daar nooit, dus had zoiets, misschien is er voor OV wel een doorgang open.
M'n vriendin had de TomTom bij zich (nooit in de auto laten liggen) en we kwamen op de Vaanweg (vmax = 50 km/h) op 74 km/h en 68 km/h uit (twee pieken tussen drie VRI's). Wist niet dat er bij de Kruidvatweekendkaart ook een achtbaanritje bijzat. :mrgreen:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Stefan »

Karl schreef:M'n vriendin had de TomTom bij zich (nooit in de auto laten liggen) en we kwamen op de Vaanweg (vmax = 50 km/h) op 74 km/h en 68 km/h uit (twee pieken tussen drie VRI's). Wist niet dat er bij de Kruidvatweekendkaart ook een achtbaanritje bijzat. :mrgreen:
Geloof mij... Er zijn weinig chauffeurs (goed.. Ook automobilisten, vrachtwagenchauffeurs et cetera) die daar écht 50 rijden.. Is ook een achterlijke snelheid voor die weg, 70 zou een stuk beter passen daar..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Karl »

Ja, dat weet ik, maar het was meer de druppel in de emmer. Keihard optrekken (wist niet dat een Ramba zo snel kon) en dan weer op de rem moeten gaan staan omdat het volgende licht op rood staat. -o-
Het is een spectrum.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer de buschauffeurs

Bericht door Michael »

@karl,

Je hebt waarschijnlijk een ex Brabantliner Ambassador gehad. Die hebben een ZF versnellingsbak en trekken in tegenstelling tot Voith wel snel op.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten