Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Milco »

Is het dan misschien niet handiger om de route Station Centrum - Waterwijk - Molenbuurt - Station Buiten - route lijn 10 - Veluwsekant - huidige route naar Utrecht te rijden? Alleen dan ben je vanaf Station Centrum weer langer onderweg. Maar er zijn vanaf daar wel meer verbindingen naar Veluwsekant (156, 159, soms 160). Nu is er vanaf Molenbuurt/station Buiten maar één verbinding naar Veluwsekant voor een snellere route.
Een andere optie misschien, is om lijn 150 in Almere een ronde te laten rijden: Utrecht > Blaricum > Veluwsekant > route lijn 10 > station Buiten > route lijn 1 > 't Oor > Veluwsekant > Blaricum > Utrecht. En dan in de middagspits de andere kant op ofzo?
Maar of dat gaat werken, weet ik niet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Edwin »

Op dit moment is het wel zo dat de bussen in de avondspits in Utrecht 1 minuut keertijd/pauze hebben, vandaar de vele +x minuten in Utrecht. Daardoor lijk het voor de chauffeurs alsof ze een keer door-/terugrijden.

Nadeel met die route is wel het lokaal vervoer wat niet is toegestaan.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Fles »

1 minuut pauze? :')
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door Edwin »

De aankomsttijd heen is 15:47 van de eerste middagrit (1016) ri. Utrecht. En eerste middagrit richting Almere vertrekt om 15:48 (1015). Dus dat is 1 minuut pauze ;)

Vanochtend om 08:10 was net de laatste ochtend150 ri Utrecht geweest, maar volgens het grote digitale bord met alle vertrekkende bussen stond er nog een bus 150 over 30 minuten (rond 8:39). Dit staat niet in de dienstregeling op connexxion.nl... Vreemd Het kan niet de eerste van 7 bussen zijn die weer terugkomt uit Utrecht na eerst naar Utrecht te zijn geweest want die komt iets voor 9 uur pas aan in Almere Buiten.

Tevens wordt in de dienstregeling de lijn nu als sneldienst betiteld.

Ook opmerkelijke zijn de volledige tijden van een rit:
Almere - Utrecht in de ochtend: 1 uur 11 minuten (wordt per 27-5 1 uur 14 minuten).
Almere - Utrecht in de middag: 1 uur 7 minuten.
Utrecht - Almere in de ochtend: 1 uur 7 minuten. (wordt per 27-5 1 uur 11 minuten).
Utrecht - Almere in de middag: 1 uur 20 minuten.
(In de ochtendritten komt er per 27-5 3 minuten bij.)

Als in de middag 1 uur 20 minuten kan worden gebracht tot ongeveer 1 uur 10 minuten is het wat aantrekkelijker om bus 150 terug ook te nemen, zeker met de vertragingen die er telkens zijn (ook vanmiddag weer, van +1 tot +9).
Laatst gewijzigd door Edwin op di 08 mei 2012, 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door erjeebee »

ondertussen is dit topic verworden tot een spitsbusseninderegioutrechtalmere topic.

Ideetje: afsplitsen naar apart topic?
Laatst gewijzigd door Chauf21 op di 08 mei 2012, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic is afgesplitst
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door midnet »

Milco1995 schreef:. En het stuk tussen WKZ en AZU heeft dan 0 minuten... :shock: Dus die plusjes zullen we wel blijven zien denk ik :(
Even n.a.v. dit: kan gewoon een kwestie van dienstregeling maken zijn- op doorrithaltes zet Cnx meest de vroegst haalbare tijd-om op eindpunt (zal wel tellen voor een bonusregeling oid) de meest reële tijd te melden-de oude Cnx soms zelfs met ''extra gemiddelde vertraging''. daardoor lijkt de rittijd tussen voorlaatste halte en eindpunt vaak heel lang.Na een tijdje weten geregelde sjofeurs vaak zelf wel op welke ritten meest wel tijd valt in te halen of niet.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Edwin »

Even een buschauffeuse niet willend laten schrikken. Wou ik zonet op Stedenwijk Midden (Almere) mee met de 150 ri Utrecht. Rijdt ze nog eens niet het grijze gebied van de busbaan/bij de halte op maar maakt ze een ruime bocht om de halte heen. Dit terwijl ik uitgebreid mijn hand en arm uitstak. Toen ze ter hoogte van mij was stak ik mijn armen op van zie je mij niet. Stopt ze pas bij de splitsing waar de 4 rechtsaf gaat, toen had ik geen zin meer om mee te gaan.

Deze mevrouw in kwestie was duidelijk met haar hoofd ergens anders, maar schrokken deed ze wel even, wat, nogmaals, niet mijn bedoeling was.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Vanmorgen kwam de 2911, in grijze Interlinerkleuren, langsrijden op De Uithof. Goedgevuld, 9 man terwijl er al mensen waren uitgestapt op Rijnsweerd Noord & Zuid & de Botanische Tuinen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Klaasje »

Toen ik het laatst ivm een treinstoring gebruik maakte van deze buslijn viel me op dat de ruimte tussen twee stoelen te krap is om fatsoenlijk met een laptop te kunnen werken. Laat staan dat zoiets gaat met twee mensen naast elkaar. Ik ben niet zo groot (ietsje kleiner dan 1,80 m) en ik zat echt compleet klem.

Jammer, want de bussen tussen Almere en Amsterdam hebben wel voldoende ruimte tussen de stoelen voor een laptop. (En laat daar nou weer geen wifi aanwezig zijn)
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Zozo, de bussen nu onderweg naar Almere hebben allen weer behoorlijke vertragingen, alsof er veel file is op de A27. +7, 19, 13, 15 en 5 voor de laatste
5 bussen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Edwin »

testtest schreef:Vanmorgen kwam de 2911, in grijze Interlinerkleuren, langsrijden op De Uithof. Goedgevuld, 9 man terwijl er al mensen waren uitgestapt op Rijnsweerd Noord & Zuid & de Botanische Tuinen.
Ik vroeg mij al wat wat er werd ingezet als 1 van de 7 bussen een technisch mankement heeft en niet gebruikt kan worden. Dus er kunnen grijze Interliners door Almere rijden zonder dat het leerlingenvervoer is.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Klaasje »

Die 2911 reed in de praktijk ook wel op lijn 216.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Vandaag alleen de eerste middagritten naar Utrecht en de eerste middagritten naar Almere kunnen zien. Er was geen vakantie nu en het weer was slecht.

LYN - RICHTI  - VERT - BEZETTING
150 - UTRECH - 1544 - 02
150 - ALMERE - 1552 - 12
150 - UTRECH - 1614 - 00
150 - ALMERE - 1622 - 07
150 - UTRECH - 1629 - 00
150 - ALMERE - 1637 - 06
150 - UTRECH - 1644 - 02
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Edwin »

Vanochtend ter hoogte van Stadhuisplein zaten in de laatste ochtendrit richting Utrecht 4 mensen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

He, vandaag de 8199 op lijn 150.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Edwin »

Een Amba, dat is wel heel triest. Als er nou geen "Lijn 150 bus" rijdt, of je dan een vergoeding krijgt aangezien er geen WiFi in de bus zit, wat wel voorgeschoteld wordt.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Klaasje »

Die vergoeding kan je dan wel vergeten maar het lijkt mij evident dat een Volvo een beter alternatief is dan een Amba. Die moet alleen maar net beschikbaar zijn...
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Edwin »

De dienstregeling wordt per 22 juli gewijzigd: http://www.connexxion.nl/reizen-met-con ... lmere/2485. Zo te zien veranderd er niet zoveel, enkele wat korte reistijd van/naar Blaricum Carpoolplaats.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Bluearrow »

@ Edwin,

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik wilde samen met mijn moeder na een middagje boodschappen de 156 nemen vanaf Almere Passage naar Blaricum Carpoolplaats. Helaas, reed de 156 net voor onze neus weg. Dus, nog slechts een paar minuutjes wachten, en dan kwam de 150. Dus, zouden we die maar nemen.
Ware het niet, dat er bij de aankomst van de 150 een gelede bus van lijn 1 op de halte stond bij de Passage, en de 150 reed van ver voor de oversteekplaats er met een grote bocht omheen zeilde. Ik kreeg geen kans om mijn hand op te steken, en zoef....weg was de bus. Dus, dan maar weer 20 minuten wachten op de volgende 156.

Heb een klachtenmailtje naar Connexxion gestuurd. Inmiddels alweer twee weken geleden. En....nog geen antwoord.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Edwin »

Ik krijg tegenwoordig per post antwoord van Connexxion bij klachten, meldingen e.d. Laatst zelfs 2x een precies dezelfde brief gehad over dezelfde melding. Wel 2 verschillende data.

Terugkomend op jou 150-probleem. Ondanks dat de 150 in de avondspits eigenlijk altijd leeg naar Utrecht gaat moeten we van Connexxion Tours toch eens niet bang zijn om mensen heen mee te nemen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Schultz bestrijdt files met snelwegbussen

Bericht door fogeltje »

Edwin schreef:Nadeel met die route is wel het lokaal vervoer wat niet is toegestaan.
Dat zou ten koste van de bestaande lijnen gaan en levert ongetwijfeld gezeik met de betreffende vervoerder en OV-autoriteit op. Ook gaat dat ten koste van de snelheid van de lijn zelf. Een nadeel zou ik het dus niet snel noemen.
"Een touringcar is geen bus"
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Bluearrow »

Edwin schreef:Ik krijg tegenwoordig per post antwoord van Connexxion bij klachten, meldingen e.d. Laatst zelfs 2x een precies dezelfde brief gehad over dezelfde melding. Wel 2 verschillende data.

Terugkomend op jou 150-probleem. Ondanks dat de 150 in de avondspits eigenlijk altijd leeg naar Utrecht gaat moeten we van Connexxion Tours toch eens niet bang zijn om mensen heen mee te nemen.
Nou ja, als ze geen reizigers willen, dan moeten ze zo doorgaan, hahaha.
Maar eh....rij jij dan ook op de 150 dan? Zo ja, doe de groeten aan Esther (ouwe collega van mij). Chris.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Edwin »

Bluearrow schreef:
Edwin schreef:Ik krijg tegenwoordig per post antwoord van Connexxion bij klachten, meldingen e.d. Laatst zelfs 2x een precies dezelfde brief gehad over dezelfde melding. Wel 2 verschillende data.

Terugkomend op jou 150-probleem. Ondanks dat de 150 in de avondspits eigenlijk altijd leeg naar Utrecht gaat moeten we van Connexxion Tours toch eens niet bang zijn om mensen heen mee te nemen.
Nou ja, als ze geen reizigers willen, dan moeten ze zo doorgaan, hahaha.
Maar eh....rij jij dan ook op de 150 dan? Zo ja, doe de groeten aan Esther (ouwe collega van mij). Chris.
Nee, ik rijd daar niet op, maar zie 'm vaak rijden, en wil soms nog wel eens als ik niks te doen heb stukje meerijden.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Nu het nieuwe schooljaar is begonnen heb ik het idee dat lijn 150 loopt als een tierelier. Heb hem gister en vandaag gezien terwijl 2/5 van de reizigers al bij andere haltes was uit/ingestapt en nog zat er een mannetje of 30 in.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Z2N »

Goed nieuws! :pos:

Nou waren er ooit plannen voor een snelwegbuslijn tussen Breda en de Uithof, maar ik denk dat als ze die al willen starten, ze beter tot het nieuwe schooljaar kunnen wachten. :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 56 gasten