Wubbo schreef:De huidige dienstregeling als maatstaf nemen kan natuurlijk betekenen dat je niet naar de werkelijkheid zit te kijken: best kans dat die in tijd verschuiven als gevolg van een verschoven aanbod op de HSL
Daar heb je gelijk in ja... maar niks wetend discussieert het natuurlijk ook wat lastig.
Al kan je redelijkerwijs wel verwachten dat als de s1900 via de HSL gaat rijden de ligging ten noorden van Rotterdam verandert en niet die in Brabant. Je zit immers met...
a) De huidige knopen in de dienstregeling die je anders compleet opnieuw mag gaan opzetten (en dat heeft volgens mij nog wel wat meer invloed dan de hele Hanzelijn om maar wat te noemen)
b) Het feit dat de Fyra en s1900 nu vlak achter elkaar vertrekken in zuidelijke richting. Wil je dus niet al te veel knopen weer helemaal moeten omgooien, dan werkt het het handigst om de 1900 ongeveer zoveel later te laten vertrekken dat de aankomst in Breda rond dezelfde tijd blijft.
En door dat laatste punt zit je gelijk al redelijk vast aan de huidige patroontijden van de Sprinters rond Lage Zwaluwe, die ook weer grotendeels de ligging van de ICs op Dordrecht - Rotterdam e.v. dicteren i.v.m. de gewenste aansluitingen.