Geen nachttreinen Flevoland
Geen nachttreinen Flevoland
Geen Nachttreinen Flevoland
Er gaan geen nachttreinen rijden in Flevoland. Dat heeft de provincie gemeld na gesprekken tussen regionale overheden en de Nederlandse Spoorwegen. Volgens de NS zouden te weinig reizigers gebruik maken van de nachttreinen, waardoor het niet kostendekkend is. Regionale overheden zouden daarom moeten bijdragen en die willen dat niet. Voor alleen een nachtelijke verbinding in de weekenden zou het gaat om een bijdrage van 350.000 euro, voor de hele week bijna twee miljoen. En daar zouden de kosten van stationsexploitatie in de nachtelijke uren nog overheen komen. De gesprekken tussen de NS en de overheden waren in gang gezet, nadat D66 daarom had gevraagd in de Provinciale Staten.
Bron: Omroep Flevoland
Er gaan geen nachttreinen rijden in Flevoland. Dat heeft de provincie gemeld na gesprekken tussen regionale overheden en de Nederlandse Spoorwegen. Volgens de NS zouden te weinig reizigers gebruik maken van de nachttreinen, waardoor het niet kostendekkend is. Regionale overheden zouden daarom moeten bijdragen en die willen dat niet. Voor alleen een nachtelijke verbinding in de weekenden zou het gaat om een bijdrage van 350.000 euro, voor de hele week bijna twee miljoen. En daar zouden de kosten van stationsexploitatie in de nachtelijke uren nog overheen komen. De gesprekken tussen de NS en de overheden waren in gang gezet, nadat D66 daarom had gevraagd in de Provinciale Staten.
Bron: Omroep Flevoland
Re: Geen nachttreinen Flevoland
Even met de dikke duim lijkt dat bedrag van 350.000 euro het 1-op-1 doorberekenen van de personeelskosten te zijn. (1 mcn, 2 Hc's + nog wat S&V)
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Geen nachttreinen Flevoland
Dat zijn dan ook de grootste kostenposten lijkt mij. Personeel in de nachtelijke uren (en weekend) laten werken is nu eenmaal flink duurder.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Geen nachttreinen Flevoland
Een nachtbus laten rijden die vanuit Amsterdam direct de A1 op rijdt en pas in Almere de A6 weer afkomt, is dat een optie? Of bestaat zoiets nu al?
Re: Geen nachttreinen Flevoland
Lijn N27 doet dat al vanaf afrit S113 tot Almere. Sluit op busstation Het Oor aan op het nachtbusnet van Almere.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geen nachttreinen Flevoland
Dat is de s112 ;-)
Overigens over mijn prijsaanname van de personeelskosten: Dat ging uit van Amsterdam-Lelystad. Het blijkt nu om Amsterdam-Zwolle te gaan. Het grote probleem daarvan is naar mijn inschatting dat het nauwelijks extra reizigers oplevert dan Amsterdam - Lelystad maar dat het wel voor fors hogere kosten zorgt.
Overigens over mijn prijsaanname van de personeelskosten: Dat ging uit van Amsterdam-Lelystad. Het blijkt nu om Amsterdam-Zwolle te gaan. Het grote probleem daarvan is naar mijn inschatting dat het nauwelijks extra reizigers oplevert dan Amsterdam - Lelystad maar dat het wel voor fors hogere kosten zorgt.
Re: Geen nachttreinen Flevoland
Blijf wel jammer voor almere dat er geen aansluiting is op het landelijk nachtnet.
Re: Geen nachttreinen Flevoland
Rijdt hij over de Gooiseweg ja?Klaasje schreef:Dat is de s112 ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geen nachttreinen Flevoland
Oh.. ik dacht dat je de Almeerse afrit s103 bedoelde. Dat is de Veluwedreef. Vervolgens heb ik per abuis de afrit bij Haven s112 genoemd wat de s102 is.
Re: Geen nachttreinen Flevoland
Was er in de berekening van NS, qua passagiers, alleen het traject Amsterdam-Almere-Lelystad gebruikt en had de NS dus niet verder gekeken dan Lelystad en o.a. Zwolle vergeten?
De N27 sluit op 't Oor wel aan, maar in de nacht 2 tot 3x moeten overstappen is niet heel handig (zie Utrecht) ;)
De N27 sluit op 't Oor wel aan, maar in de nacht 2 tot 3x moeten overstappen is niet heel handig (zie Utrecht) ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Geen nachttreinen Flevoland
Je moet wel goed bedenken waarvoor een nachttrein nuttig is. In het weekend wellicht voor uitgaanspubliek, maar doordeweeks zal het voornamelijk voor reizigers van en naar Schiphol zijn, ik kan weinig andere motieven bedenken om de trein rond 3 uur in Rotterdam te nemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geen nachttreinen Flevoland
Klopt. NS was uitgegaan van ca. 60 reizigers per trein in de treinen op vrijdag- en zaterdagnacht. Dat was te lezen in een artikel van de Almere Vandaag. Voor een conservatieve schatting vind ik dat best wel een redelijk aantal voor een wat meer progressieve wel erg weinig. Zeker gezien de nachtbus niet totaal onaardige aantallen weet te realiseren en de GVB-nachtbussen in het verleden die richting van de NS-schatting op schenen te gaan. Ik kan me voorstellen dat NS graag zoveel mogelijk risico's wil afdekken en dat het niet kostendekkend is maar de vraag is of de vraagprijs wel echt reëel is.
Re: Geen nachttreinen Flevoland
Per jaar dan neem ik aan??Klaasje schreef:Even met de dikke duim lijkt dat bedrag van 350.000 euro het 1-op-1 doorberekenen van de personeelskosten te zijn. (1 mcn, 2 Hc's + nog wat S&V)
Re: Geen nachttreinen Flevoland
Per jaar ja, maar dat ging uit van Asd-Lls en het blijkt om Asd-Lls-Zl te gaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten