Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Twee goederentreinen botsen op spoorlijn Dinant-Namen
Twee goederentreinen zijn ontspoord na een botsing in de buurt van het station van Godinne. Een van de treinen vervoerde een giftige stof. Het gemeentelijk rampenplan werd afgekondigd en een veiligheidsperimeter werd ingesteld. Er viel een gewonde, meldt de RTBF.
De twee goederentreinen van B-logistics kwamen rond 11.45 uur in aanrijding met elkaar. Een gewonde conducteur werd voor verzorging overgebracht naar het ziekenhuis. "Het gaat om een ongeval tussen twee goederentreinen op dezelfde spoorlijn", luidt het bij Infrabel.
Een school in de buurt werd ontruimd. Er zou een gasgeur hangen. Er is momenteel geen treinverkeer tussen Namen en Dinant.
Het gaat me er om dat het mbt gevaarlijke stoffen in Nederland nog een keer goed mis gaat omdat het vaak mis gaat met wat er in zit en weten wat er in zit. Maar misschien doen ze het hier ook omdat je een gas ruikt maar ook niet weten wat er precies in zit
Ik zou het eerder omdraaien. Het Nederlandse spoor is zoveel veiliger dan het Belgische spoor.
Er gebeuren relatief veel ernstige ongelukken op het Belgische spoor. Mermor is natuurlijk ook geen treinbeïnvloedingssysteem maar een alerteringssysteem. ATB in Nederland is héél effectief in het verminderen van de gevolgen van een ongeval naast dat het de kans daarop helpt te verminderen.
Het verschil zit in wat je graag wilt benadrukken.. Wubbo de onveiligheid en ik de veiligheid van het spoor. (A)
Maar even serieus: Binnen Europa is Nederland eerder een positieve uitschieter dan dat België een extreem slechte uitschieter is.. Zo geweldig zijn systemen als PZB of KVB niet.
Overigens lijkt het me best lastig om goederenwagens te certificeren en controleren, om te zorgen dat ze inderdaad veilig zijn. Slechte assen zijn al eerder een probleem geweest met een aantal ontsporingen.
De tanks zelf waren niet lek, wel zat was er bij een wagon een leiding waarmee de vloeistof in- en uit de tank getankt kon worden lek. Daardoor is zo'n 25 tot 30 liter van het spul vrijgekomen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.