Mag ik even kwijt #110

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Fles »

STF schreef: deze grasmaaier, die ruil je niet zomaar even in...
Nee, geen kat wil hem hebben :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door STF »

Katten houden van hoog gras, zodat ze ongezien naar de vogeltjes kunnen sluipen. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Suus »

Het heeft er alle schijn van dat de nieuwe gemeente waar onder andere Boskoop en Alphen aan den Rijn in liggen "Rijn & Gouweland" gaat heten. Het was natuurlijk nog beter geweest als het zonder land was geweest, maar omdat de regionale krant vroeger Rijn & Gouwe heette voordat het een editie van het AD werd is dat niet mogelijk.

In Alphen stemden 2202 mensen hiervoor, in Boskoop 2326 en in Rijnwoude 2614. Als je dan de stemmen van Boskoop vermenigvuldigt met 4,8287399 en de stemmen van Rijnwoude met 3,9223442 en het aantal dan afrondt zijn dat uiteindelijk 23.687 stemmen voor Rijn en Gouweland.

Op de tweede plaats op de wenslijst komt dan de naam Alphen aan den Rijn. De inwoners van Alphen gaven met 16267 stemmen hier de voorkeur aan, in Boskoop 267 en in Rijnwoude 640. Als je dan de stemmen van Boskoop vermenigvuldigt met 4,8287399 en de stemmen van Rijnwoude met 3,9223442 en het aantal dan afrondt zijn dat uiteindelijk slechts 20.067 stemmen.

De stemmen zijn gewogen omdat de naam Alphen aan den Rijn een van de mogelijkheden was. Daarom is besloten dat elke gemeente een even zware stem mag hebben over de gemeentenaam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Ronald »

Bij "Rijn en Gouweland" gaat het nog wel, maar een beetje jammer van die nieuwe gemeentenamen vind ik dat je vaak aan de naam niet meer kan zien waar het ligt. Hoe nietszeggend is een naam als De Ronde Venen, Hollands Kroon, Lingewaal, Lingewaard, Twenterand, Hof van Twente.
Het wachten is op een gemeente die zich "De Mooiste Gemeente" noemt :roll: .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Ardan »

Een aantal jaren terug zat ik nog op een inmiddels opgeheven forum, waar ook een 'kaartenhoekje' was, waar je je eigen creaties kon laten zien. Toen heeft iemand (nee, niet ik zelf!) een fantasiekaart gemaakt voor een metro in Deventer.
Nu, enkele jaren later, heeft diegene die kaart opgehangen in de stationshal.
Afbeelding

Even verderop aan het Broederenplein blijkt dat er iemand is die dit 'grapje' te serieus heeft genomen..
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Fles »

:D _O-

In Deventer is altijd wat te doen :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Suus »

Joh, die petitie bestaat helemaal niet :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Daan »

Hahaha _O-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Daniel »

Ronald schreef:Bij "Rijn en Gouweland" gaat het nog wel, maar een beetje jammer van die nieuwe gemeentenamen vind ik dat je vaak aan de naam niet meer kan zien waar het ligt.
Kon je dat aan de oude namen wel zien dan? Hollands Kroon is bv. nog wel een naam die aangeeft dat het ergens bovenin het land ligt, wat dat betreft nog meer plaatsbepalend dan een naam als Den Oever.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Daan »

Absoluut niet. Hollands Kroon had ik tot vandaag nog nooit van gehoord, maar Den Oever weet ik al jaren feilloos te vinden op de kaart. Een gemeente noemen naar de grootste plaats of streek is stukken duidelijker dan zo'n onzinnaam.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door ODRAIL »

Weet iemand toevallig ook waar de gemeenten Landsingerland en Zuidplas liggen :wink: ?

Nee niet opzoeken, uit het blote hoofd aub.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Vinny »

Ik zit te wachten op de volgende gemeentenamen:
"Hart van Holland"
"Hollands Glorie"
"Ik hou van Holland"
"I Hol Land"
:lol:
Landsingerland
Ja, bij station BleiZo... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Daniel »

Daan schreef:Absoluut niet. Hollands Kroon had ik tot vandaag nog nooit van gehoord, maar Den Oever weet ik al jaren feilloos te vinden op de kaart. Een gemeente noemen naar de grootste plaats of streek is stukken duidelijker dan zo'n onzinnaam.
Mja, dat zal zo zijn omdat je die naam herinnert danwel 'm ooit geleerd hebt in de aardrijkskundeles... Niet omdat de naam zo duidelijk de ligging aangeeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Fles »

Daniel schreef:
Daan schreef:Absoluut niet. Hollands Kroon had ik tot vandaag nog nooit van gehoord, maar Den Oever weet ik al jaren feilloos te vinden op de kaart. Een gemeente noemen naar de grootste plaats of streek is stukken duidelijker dan zo'n onzinnaam.
Mja, dat zal zo zijn omdat je die naam herinnert danwel 'm ooit geleerd hebt in de aardrijkskundeles... Niet omdat de naam zo duidelijk de ligging aangeeft.

Daan heeft gelijk, wat jij zegt is gewoon onzin.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Suus »

Zuidplas ligt natuurlijk in de Zuidplaspolder :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Daniel »

@Fles: Onzin?! De enige reden dat een mens aan een plaatsnaam ziet waar die plaats ligt is dat hij dat ooit geleerd heeft. De nieuwe generatie die het nu nog aanleert zal gemeenten als De Ronde Venen uiteindelijk gewoon weer op de kaart weten te vinden, op dezelfde manier als waarop wij ooit geleerd hebben waar Hilversum ligt om maar wat te noemen.

Vernoemen naar de grotere kern waarin kleinere dorpjes opgaan gaat nu eenmaal niet meer op tegenwoordig aangezien we inmiddels een tweede fusiegolf van gemeenten hebben. Zo waren in het verleden al diverse dorpjes opgegaan in de voormalige gemeenten Anna Pauwlowna en Den Oever, maar zijn die beide gemeenten nu weer opgegaan in Hollands Kroon. Dan zit je dus al met meerdere grotere gemeenten binnen de nieuwe gemeente... kan je beter een nieuwe naam bedenken. Want zeg nou zelf, zou je Anna Pauwlowna met de gemeente Den Oever associëren? Liggen beide toch nog best een eindje uit elkaar...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door ODRAIL »

Vinny schreef:
Landsingerland
Ja, bij station BleiZo... :twisted:
Goed, maar dit is wel het meest noordelijkste punt van de gemeente :wink: .
Bee schreef:Zuidplas ligt natuurlijk in de Zuidplaspolder :lol:
Helemaal goed :wink: .
Laatst gewijzigd door ODRAIL op za 12 mei 2012, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Fles »

Daniel schreef:@Fles: Onzin?! De enige reden dat een mens aan een plaatsnaam ziet waar die plaats ligt is dat hij dat ooit geleerd heeft. De nieuwe generatie die het nu nog aanleert zal gemeenten als De Ronde Venen uiteindelijk gewoon weer op de kaart weten te vinden, op dezelfde manier als waarop wij ooit geleerd hebben waar Hilversum ligt om maar wat te noemen.
Ja, op dezelfde manier als je "Den Oever" gewoon weet te liggen dus.

Maar "Hollands Kroon" kan gewoon overal in Holland zijn. Dus overal in Noord- of Zuid-Holland. Al moet je er ook niet vreemd van opkijken als het ineens in Drenthe ligt. Zoals Hollandscheveld bijvoorbeeld.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Fles »

En "Landsingerland" bestaat überhaupt niet eens.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:
Daniel schreef:@Fles: Onzin?! De enige reden dat een mens aan een plaatsnaam ziet waar die plaats ligt is dat hij dat ooit geleerd heeft. De nieuwe generatie die het nu nog aanleert zal gemeenten als De Ronde Venen uiteindelijk gewoon weer op de kaart weten te vinden, op dezelfde manier als waarop wij ooit geleerd hebben waar Hilversum ligt om maar wat te noemen.
Ja, op dezelfde manier als je "Den Oever" gewoon weet te liggen dus.

Maar "Hollands Kroon" kan gewoon overal in Holland zijn. Dus overal in Noord- of Zuid-Holland. Al moet je er ook niet vreemd van opkijken als het ineens in Drenthe ligt. Zoals Hollandscheveld bijvoorbeeld.
Ja, maar Hollandscheveld is weer gemeente Hoogeveen :wink: . En dus gaat die vlieger niet helemaal op.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:En "Landsingerland" bestaat überhaupt niet eens.
Jawel hoor :wink: .

Zie hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lansingerland
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Meltrain »

Dat is Lansingerland. :P
Zonder extra 'd' dus. :wink:
Daniel schreef: Vernoemen naar de grotere kern waarin kleinere dorpjes opgaan gaat nu eenmaal niet meer op tegenwoordig aangezien we inmiddels een tweede fusiegolf van gemeenten hebben. Zo waren in het verleden al diverse dorpjes opgegaan in de voormalige gemeenten Anna Pauwlowna en Den Oever, maar zijn die beide gemeenten nu weer opgegaan in Hollands Kroon. Dan zit je dus al met meerdere grotere gemeenten binnen de nieuwe gemeente... kan je beter een nieuwe naam bedenken. Want zeg nou zelf, zou je Anna Pauwlowna met de gemeente Den Oever associëren? Liggen beide toch nog best een eindje uit elkaar...
Maar sinds wanneer boeit het de normale mens in welke gemeente een plaats ligt?
Als ik weet in welke plaats ik moet zijn, kan ik dat gewoon opzoeken, omdat ik die plaatsten ooit geleerd heb. Gemeentenamen heb ik nooit geleerd, dus als iemand tegen mij alleen de naam van de gemeente zegt (zonder dat de gemeente naar een plaats is genoemd) zegt me dat echt niks.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:Dat is Lansingerland. :P
Zonder extra 'd' dus. :wink:
:oops: Je hebt helemaal gelijk. Ik zat even niet op te letten :oops: :oops: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Daniel »

@Meltrain: Dat boeit waarschijnlijk alleen de inwoners van de gemeente :P Dus tja, waarom de discussie eigenlijk ooit begonnen is... er rijdt tegenwoordig echt geen lijn 158 van Hollands Kroon, Station naar Hollands Kroon, Busstation, die gaat nog gewoon van Anna Pauwlowna naar Den Oever.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Fles »

KM46 schreef:Ja, maar Hollandscheveld is weer gemeente Hoogeveen :wink: . En dus gaat die vlieger niet helemaal op.
Nou en. Alsof je aan plaatsnamen niet hoeft te kunnen zien waar ze liggen, maar aan gemeentenamen wel :N
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten