OVer je reiservaringen in mei 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Wubbo »

Het is bijna 5 uur volgens de klok op de parkeerplaats van Zoetermeer Oost, zag ik net.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door webguy »

Er was vanavond een wisselstoring tussen Arnhem en Nijmegen waardoor de s7600 in Arnhem keerde. De omroeper was kennelijk al naar huis, alleen tuffy deed dienst en riep herhaaldelijk om dat de stoptrein naar Zutphen van spoor 4 vertrok.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

Ik had verwacht dat het wel goed druk zou zijn vanmiddag... vrijdagmiddagspits is toch al druk en er reden ook minder treinen tussen Utrecht en Amersfoort als gevolg van een seinstoring tussen Utrecht en Harmelen. Zodoende ook maar wat naar achteren gelopen om een een van de achterste bakken van de t1759 plaats te nemen... had ik notabene gewoon een privé-vierzit :) Achterin die trein is 't normaal ook wel wat rustiger, maar dit was wel heel extreem.

Trouwens wel opvallend dat men de s2800 er ook uit gegooid had tussen Utrecht en Amersfoort (op Amersfoort - Deventer reed deze wel). De kerende NoordOost én de kerende 2800 kan je zelfs samen op één perronspoor behandelen, ze zijn er immers nooit tegelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Suus »

Stroomstoring Utrecht Centraal. Geen trein die er nog vertrekt of aankomt...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door VIRM »

Het ging gistermiddag weer lekker op Schiphol.
Toen ik om 16:15 aankwam op spoor 5/6, bleek dat de Sprinter van 16:19 en de IC van 16:22 richting Leiden vertraagd waren. Op het digitale bord werden de drie treinen (de s600 van 16:27 stond er ook bij). Uiteindelijk kwam de s600 eerst.
Vervolgens kwam de Sprinter. De HC zei dat de IC als eerste in Leiden zou zijn.
De IC kwam een minuut later. En aan het tempo te merken richting Leiden ging de Sprinter voor… Dus de vertraging liep op van +10 naar +13…
Op Schiphol werd wel omgeroepen dat de treinen vertraging hadden, maar welke als eerst in Leiden zou zijn, excuses of uitleg voor vertraging zat er niet in. Ik wilde in de s3700 bijna de HC erop aanspreken.

Vanochtend had ik de s3300 van 9:56 vanuit Zaandam richting Hoofddorp en ik ben het tweelingbroertje van Ennes tegengekomen. :mrgreen: Hij mopperde tegen zijn conductrice dat ‘je de rode loper voor ze hebt uitgelegd’. Hij zei tegen mij dat iedereen door dezelfde deur moest (dus even fluiten om iedereen te manen snel in te stappen).
Overigens: zijn twee conducteurs niet erg veel voro zes bakken SGMm?
Beul van de blindegeleidelijn
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door STF »

Zoals ik laatst al eens schreef heeft een van de buslijnen in dit gebied een omleiding van 18 maanden gekregen, echter hebben ze op de bushaltes die "tijdelijke" dienstregeling gewoon met tape over het dienstregelingkastje geplakt... Dat is bij een omleiding van een paar dagen vrij gebruikelijk, om het even met tape over de normale dienstregeling te plakken maar pff, dat blijft echt geen 18 maanden in weer en wind plakken hoor...
Zou de persoon die het moest ophangen eigenlijk wel de tekst hebben gelezen hoe lang de omleiding precies duurt? :lol:
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Marc »

In Acht (net onder Best) stonden vanmorgen en in het begin van de avond bussen van CXX (de "normale" geel/groene en Interliners) en van een andere firma op de losplaats waar normaal de afvalwagens gelost worden. Worden deze per trein overgebracht naar elders?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

Dat zullen overnachtende pendelbussen zijn die vandaag en morgen de pendeldiensten van/naar de Landmachtdagen in Oirschot uitvoeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Raymond »

Dat zijn dan de bussen die vanaf de diverse parkeerplaatsen pendelen, de pendel vanaf station Eindhoven is namelijk op een CXX-exemplaar na met de Hermes-geledes verzorgd.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door VIRM »

Van de P2000-meldingen via Twitter van brandweer Zaanstreek-Waterland vanochtend:

01:21:49 PRIO 1 4081 8031 8032 0220 0290 TUNNELALARM (TIS: 4.1) AVP:8.063 HEMSPOORTUNNEL HEMSPOORTUNNEL ZAANDAM

Gewoon even nieuwsgierig: iemand enig idee wat er aan de hand was en wat de gevolgen waren voor de laatste treinen?
Door de Hemtunnel gaat toch alleen een afvaltrein en wat goederentreinen voor de Hoogovens?
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Michael »

Raymond schreef:Dat zijn dan de bussen die vanaf de diverse parkeerplaatsen pendelen, de pendel vanaf station Eindhoven is namelijk op een CXX-exemplaar na met de Hermes-geledes verzorgd.
Er reden 3 Amersfoortse geledes op de eindhoven pendel, de 9261, 9262 en 9263. Nog wat integro´s van XX Tours en rond 15.00 gingen er ook wat TCR bussen de eindhoven pendel rijden
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

Arriva heeft de presentatie op de TFT-schermen in z'n bussen in het DAV-gebied in een nieuw jasje gestoken, maar is daarbij toch wel iets uitermate essentieels vergeten... de lettergrootte.
Ik zat vandaag tot twee keer toe ongeveer halverwege de bus (da's in de Dordtse hybrides de eerste plek waar je in de rijrichting kunt zitten) en kon nog net de titels lezen, maar wat eronder staat was ondanks dat ik nog best goeie ogen heb niet veel meer dan een wit danwel zwart streepje. Als je dan tegenwoordig ook informatie over extra ritten en omleidingen enzo via die schermen geeft is het natuurlijk wel zo handig dat ook de reiziger die geen vergrootglas bij zich heeft het kan lezen :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Edwin »

In Almere zijn meerdere bestemmingen op de film nu gewijzigd.
1 (ri. Almere Buiten Stripheldenbuurt) is nu Striphelden.
1 en (ri. Almere Haven via de .....) hebben soms alleen Almere Haven en soms incl. de via.
3 (ri De Vaart/PIA) is nu De Vaart.
6 (ri. Station Parkwijk) is nu Parkwijk via Danswijk.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door VIRM »

Vanmiddag nam ik de s3300 van 15:56 van Zaandam naar Schiphol.
Onderaan de trap naar spoor 4/5 stonden een of twee mannen in gele hesjes (controle? Niet duidelijk). IK had halvewerge de trap al mijn OVC gepakt en ik werd gevraagd of ik in wilde checken. Toen ik bevestigend antwoorde, kreeg ik "dat kunt u daar doen" (en werd er gewezen). Goed bedoeld, maar tikkeltje heel erg onhandig...

De reis ging voorspoedig. Op de AV van Schiphol zag ik al dat de s2600 van 16:06 naar Leiden +11 had, dus wellicht kon ik die nog nemen bij de overstap.
Echter ging de gang er naar Lelylaan uit. Vlak na de Riekerpolderaansluiting stonden we stil. Over de omroep (nauwelijks verstaanbaar, jongens werk er toch eens een keer aan!) werd er omgeroepen dat we voor een rood sein stonden. Even later werd er gezegd dat er een rookmelding op Schiphol was en dat hij geen idee was hoe lang het nog ging duren. Ik moest aan een paar Engelsen die achter mij zaten uitleggen wat er aan de hand was (want ja, in Engels omroepen voor Schiphol zat er vandaag niet in).
Daar stonden we dan zo'n 20 minuten. Links en rechts gingen de auto's over de A4 voorbij (leuk, want normaal haal je de auto's in met de trein!).
Na 20 minuten gingen we weer op gang. Van de HC verder geen omroep over de oorzaak, excuses of aansluitingen op Schiphol.
Op Schiphol overgestapt op de s2600 van 16:06 (omgeroepen als de IC van 16:07, oeps!). De HC van deze trein meldde dat er rookontwikkeling in een Fyra of Thalystrein was en dat we daarom 'wat later vertrokken dan u gewend bent en dat deze trein iets voller kan zitten'. Die trein vertrok uiteindelijk met iets van +30 of +35 vanuit Schiphol.
Uiteindelijk toch maar 2 minuten te laat gekomen op mijn bestemming. :)

Op de terugweg vanuit Leiden de s2100 van 22:28.
Bij Heemstede-Aerdenhout werd er nog heel servicegericht omgeroepen "Heemstede-Aerdenhout, station Heemstede-Aerdenhout. Het regent nu buiten, dus neem vooral uw paraplu mee!" :mrgreen:
Na Haarlem had de VIRM nog vrij lang de 'optrektrillinkjes' die af en toe voorkomen.
Op Amsterdam Sloterdijk nog twee wat oudere heren de weg gewezen naar de s4000, aangezien die naar Krommenie-Assendelft moesten. Die stonden eerst een poosje te pielen bij de gele vertrekstaten. Nadat ik ze de goede weg op had gewezen, stonden ze nog een poosje te pielen bij de gele borden achter mij (ze hadden eindelijk de s4000 gevonden, maar er moest nog wat moeilijk worden gedaan, pfffff).
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Fles »

VIRM schreef:Bij Heemstede-Aerdenhout werd er nog heel servicegericht omgeroepen "Heemstede-Aerdenhout, station Heemstede-Aerdenhout. Het regent nu buiten, dus neem vooral uw paraplu mee!" :mrgreen:
Nou, noem dat maar servicegericht :lol: In Duitsland kun je bij een aantal regionale vervoerders in zulke gevallen gewoon een paraplu te leen krijgen van de conducteur :!:
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door VIRM »

@Fles: dus na plaszakken moeten HC's nu ook paraplu's meenemen in de trein? :mrgreen:

Overigens was er eerder vanavond een aanrijding met een persoon tussen Leiden en Den Haag, waardoor er wat treinen op werden geheven of kennelijk van spoor veranderden.
De s2600 van 23:07 naar Amsterdam Centraal stond aangegeven op de AV op spoor 5a. Sinds de nieuwe dienstregeling betekent 5a dat de achterkant gewoon bij de trap staat. Dit keer stond hij lekker ver voorbij de wissel. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Suus »

Op station Diemen Zuid is van de stationshal van de trein een ingang vervangen door een glaswand. Deze deur kwam achter de poortjes uit.

Op metrostation Kraaiennest is de ingang nog steeds niet geopend, hoewel het plein ervoor volledig toegankelijk is. Hierover heb ik het GVB inmiddels gemaild.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door iljitsch »

Er werd net op Den Haag HS omgeroepen dat er een doorgaande trein op spoor 3 zou passeren. Dat was een VIRM. Ik kon vanuit de wachtruimte niet goed zien of de lichten aan waren. Gister of eergister kwam er ook al een VIRM richting Delft langs zonder te stoppen, maar ik dacht dat alles wat langs HS komt er stopt?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Milco »

Door spoorwerkzaamheden (gisteren, vandaag en dit weekend) rijden er tussen Gouda en Rotterdam Centraal geen treinen, maar bussen. De intercity's rijden om via Zoetermeer en Den Haag HS, non-stop. :wink:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door iljitsch »

Aha. Ik meen me echter te herinneren dat bij dat soort gelegenheden in het verleden er wel extra op HS gestopt werd.

Overigens een reiservaring van een heel andere orde: toen ik woensdag de Madridse metro naar het vliegveld nam was dit geen 3, maar 6 euro. Zomaar een prijsverdubbeling, da's wel even schrikken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

iljitsch schreef:Aha. Ik meen me echter te herinneren dat bij dat soort gelegenheden in het verleden er wel extra op HS gestopt werd.
Volgens mij gebeurde dat alleen als er omgeleide IC's van Den Haag Centraal naar Utrecht rijden en had dat mede te maken met de overkruising richting centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Gekko123 »

Tegenwoordig is HS volledig geschrapt als stop voor omgeleide IC's volgens mij. Het is officieel in ieder geval geen stop, maar volgens mij zijn er soms wel machinisten die er toch stoppen... Zeker bij de omgeleide IC richting Rotterdam is het raar dat ie er niet stopt: in de praktijk staat dat ding toch al stil bij HS vanwege kruisende treinbewegingen...
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Etienne »

De t9241 deed het er wel om vandaag. In Antwerpen stond hij aanvankelijk met +15 gevlagd, maar dat werd +32 bij vertrekt en +40 vanaf de stations Roosendaal e.v.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

@Gekko123: die kruisende bewegingen ri. Rotterdam zijn er dan toch juist als je van de Binckhorstboog af komt, niet na HS?

Vanmiddag had ik op lijn 77 van Leusden naar Amersfoort trouwens nog een chauffeur met nou niet al te beste rijstijl... steeds keihard optrekken, bij haltes op het laatste moment een noodstop maken en in de bochten werd je gewoon in je stoel gedrukt (viel nog net niet van het klapstoeltje naast de uitstapdeur af)
Dacht eerst dat 'ie doorreed wegens vertraging want het was wat onverwacht dat deze bus als eerste aan kwam. Maar nu ik net even in de dienstregeling kijk blijkt dat die bus gewoon ruim vijf minuten te vroeg was :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Milco »

Dat roekeloos rijden van chauffeurs heb ik ook wel regelmatig meegemaakt, hier in Almere :(
Een aantal jaar geleden stond ik in de bus, omdat ik maar één halte mee moest (op lijn 5). En op het ritje van twee minuten ben ik bijna twee keer gevallen, omdat de chauffeur twee keer een noodstop maakte terwijl dat nergens voor nodig was: de eerste keer moest hij remmen voor een politieauto (bij het keren bij station Buiten) en even later bij de Evenaar remde hij weer keihard voor het rode licht, terwijl je al vanaf station Buiten kunt zien dat het rood is... :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten