OVer je treinreiservaringen in september 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Freek »

Vandaag in dezelfde als gisteren wederom het setje mDDM.

Moest vandaag in Utrecht zijn, op de terug weg meldde de storingsborden een defecte trein tussen Ede-Wageningen en Ah. Ik moest naar Zutphen en kon dus of via Apeldoorn of via Ah. De servicemedewerkers vertelde mij dat ik gewoon via Ah moest gaan, toch even op het perron gekeken van bij de s2000 van 17.37 naar Nijmegen, deze was echter stappesvol en heb gelaten voor wat het was. Een goede keus bleek achteraf. In Zutphen via Apeldoorn de overstap behaald, was ik via Ah en de s3700 gegaan dan had ik een gtbv'tje mogen invullen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Wederom een IRM-VI (dezelfde als gisteren) in de t2223.
En tja, gisteren hadden we het in een ander topic nog over afwijkend materieel op de Hoekse Lijn... in de t4125 reed vandaag een Plan V :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door JeePee »

De IC uit Amf naar Asd van 8:58 uur reed vandaag niet. Reizigers konden reizen met de s5800 van 9:05. Deze werd vandaag gereden door plan V+T in plaats van 2x SGMm.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Chauf21 »

Vanmiddag stond trein t2261 wat langer stil in Haarlem, naar later bleek was er een brandje gesticht in een van de voorste WC's: op het perron lagen -na wegrijden- nog zwarte papierresten...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

- de Plan V die vanmorgen nog op de Hoekse Lijn reed was vanmiddag verhuisd naar de extra treinen naar Rotterdam Stadion
- slechts 8 bakken ICK in de t1965
- de t32558 kwam met +10 in Dordrecht aan en had een machinist die nog niet durfde te combineren :roll: Gevolg was dat een collega even in de gereedstaande 407 moest stappen om die aan te koppelen, al klonk 't alsof ze ermee naar binnen kwam rijden :wink:
- in GTW 502 waren wat gevolgen van het kleine aantal prullenbakken te zien, al waren er wat dronken lui voor nodig. Althans, dat zullen ze nu wel zijn gezien de hoeveelheid lege bierblikjes die stond opgestapeld langs de zijwand :P Ook een stoelzitting was helemaal doordrenkt met bier...
- wat me vandaag pas opviel: in de kopbak met de fietsruimte hebben de E-GTW's in het compartiment tussen cabine en deuren "bussiness plaatsen" met ruimere tafeltjes en stopcontacten om bv. een laptop op aan te sluiten. Het is echter wel gewoon tweede klasse en tevens een stiltecoupé
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Justin »

Dat laatste is eigenlijk een verluxereerde (als dat woord dan moge bestaan) 2e klas... Of gedegradeerde 1e klas natuurlijk. In de D-GTW's is het praktisch hetzelfde. Het icoontje voor stiltecoupé was trouwens wel klein, boven de stoelen, geplaatst... Toen ik hem voor het eerst uitprobeerde had ik ook precies die plaats!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Tja, ik zat er gisteren en toen viel me alleen het stiltecoupé-pictogram op... 't was dat ik vandaag de aanduiding op de deur zag staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Oja voor ik het vergeet: de kiosk/wizzl op station Rotterdam Alexander wordt voor de tweede keer binnen een jaar verbouwd. :shock:
Aanvulling op het bericht:
Vandaag gehoord dat er naast de kiosk/wizzl ook een AH op Rotterdam Alexander komt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Vinny »

Justin schreef:Dat laatste is eigenlijk een verluxereerde (als dat woord dan moge bestaan) 2e klas... Of gedegradeerde 1e klas natuurlijk. In de D-GTW's is het praktisch hetzelfde. Het icoontje voor stiltecoupé was trouwens wel klein, boven de stoelen, geplaatst... Toen ik hem voor het eerst uitprobeerde had ik ook precies die plaats!
Zoiets heet 'opgewaardeerd' ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

De ongeveer 10 NS-ers die de extra treinen naar Rotterdam Stadion reden vulden hun rusttijd bij De Kuip maar met een kijkje naar de wedstrijd. Ik denk dat ze er achteraf spijt van gehad zullen hebben, want leuk was het niet... Ik zal er niet verder over gaan, want dat is nogal offtopic hier. :wink:

De treinen die de extra trein na afloop van de wedstrijd reden waren overigens: 3x Plan V, 2x SGMm-III en een DD-AR met een 1700-tje. Nummertjes kon ik niet zien vanaf het Stadionviaduct.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

DDAR was de 7436 met loc 1727, de V'tjes de 917+941+940 en de SGMm-III'en reden nog niet op de pendels naar het stadion toe :wink:
Al die extra treinen zorgden trouwens wel voor wat vertragingen: in de Willemsspoortunnel werd langzaam gereden i.v.m. een probleem met het spoor en als je dan ook nog kort op elkaar zit... in de wisselstraat tussen de tunnel en Rotterdam Centraal liepen rond 17.30 uur ook nog wat baanwerkers die zo te zien wat kabeltjes aan het doormeten waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wilco

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Wilco »

Donderdagavond een aanrijding met een persoon gehad tussen Rotterdam Cs en Alexander.
en vandaag een spoorloper. verder weinig meegemaakt.
maar wel veel vervelende medereizigers.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Jurjen »

KM46 schreef:Aanvulling op het bericht:
Vandaag gehoord dat er naast de kiosk/wizzl ook een AH op Rotterdam Alexander komt.
Maar dan wel een 'AH to Go XS'. Wat daar precies onder verstaan gaat worden, weet ik ook niet. ;-)

Ook Arnhem Velperpoort krijgt een AH to Go, trouwens. ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

D'r gaat toch echt nog iets niet goed met de E-GTW's bij Arriva... de t32512 kwam vanmorgen met liefst +20 door Dordrecht Stadspolders-aansluiting, waardoor hij uiteindelijk ook weer met +10 als t32521 vertrokken is.
Zal nog wel lang doorwerken, deze forse vertraging van de eerste rit uit Geldermalsen...

Verder kwam de t4123 pas binnen op het tijdstip dat'ie alweer als t4114 had moeten vertrekken. Twee storingsmonteurs rommelden even kort in de cabine, waarna het stel uiteindelijk met slechts +3 de t4114 kon gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Geert »

Vanmorgen trof ik dit aan op een tafeltje in stel 4054...
Afbeelding

Niet op deze twee stemmen dus (als je er naar kijkt) :roll:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Caspar »

Zoals Jeepee al schreef, afwijkend mat in de s5800 woensdagochtend. Om 08.06 vertrok er 9 bakken icb rijtuigen uit Asd naar Amf in de stoptrein, in bv Dmn is het perron daar net niet op berekend.
Gisteravond in t4078 tussen Asd en Amr vond een totaal dronken vrouw het nodig om haar maag inhoud over de bankjes te legen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 19 sep 2008, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tbv mouseover
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Vinny »

icb rijtuigen
Je bedoeld: ICL?

Maak er maar ICP van, Intercity Puinhoop :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Caspar »

Ja die ja. Ik noem het meestal gewoon de Duitse bakken, maar da's misschien nog onduidelijker op een forum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door webguy »

Jurjen schreef:Maar dan wel een 'AH to Go XS'. Wat daar precies onder verstaan gaat worden, weet ik ook niet. ;-)
Ook Arnhem Velperpoort krijgt een AH to Go, trouwens. ;-)
Een AH to Go op Velperpoort? Wat een grap... Zal vast wel in de oude Wizzl ruimte komen: die is al heeel lang gesloten...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Jurjen »

webguy schreef:Een AH to Go op Velperpoort? Wat een grap... Zal vast wel in de oude Wizzl ruimte komen: die is al heeel lang gesloten...
Tsja, hij gaat er toch echt komen. Maar dan dus wel in een 'afgeslankte' versie van de huidige AH to Go. Ik heb geen idee wat voor producten nog wel, en wat voor producten niet blijven, maar dat zal ongetwijfeld snel genoeg duidelijk worden. =)

Overigens zal vanaf 29 september bij AH to Go een gewijzigd bedrijfsconcept gevoerd gaan worden. Wordt er nu nog onderscheid gemaakt tussen 'ontbijt', 'middag/snack' en 'avondeten', zal de nadruk vanaf 29 september meer komen te liggen op bewust/ongezond. Maar, ook dat zullen jullie vanzelf wel zien.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door webguy »

Is er al een openingsdatum bekend voor Ahp?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Jurjen »

webguy schreef:Is er al een openingsdatum bekend voor Ahp?
Nee.

Volgens mij zijn de openingen met een bekende datum tot nog toe alleen Leiden Centraal Centrumzijde en Rotterdam Alexander. Openingsdata zijn lastig ver tevoren vast te stellen vanwege brandveiligheidsissues en andere vergunningen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door M57 »

Jurjen schreef:Overigens zal vanaf 29 september bij AH to Go een gewijzigd bedrijfsconcept gevoerd gaan worden. Wordt er nu nog onderscheid gemaakt tussen 'ontbijt', 'middag/snack' en 'avondeten', zal de nadruk vanaf 29 september meer komen te liggen op bewust/ongezond. Maar, ook dat zullen jullie vanzelf wel zien.
Gaat het dan om een andere winkelindeling of ook andere producten?
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door Marc »

Prorail had vanmorgen weer iets bedacht...

Trein t6826 werd in Maastricht Randwyck gespoorwijzigd naar spoor 3. Na wat extra traplopen stond iedereen op spoor 3 te wachten, maar dit bleek voor niets te zijn: 5 minuten na vertrektijd bleek de trein in rook te zijn opgegaan (zonder omroepbericht). Iedereen mocht met trein t32019 mee en deze Veolia-MCN deed wat meer voor de reizigers: trein t3526 was al vertrokken maar hij heeft er wel voor gezorgd dat trein t6826 in Maastricht bleef wachten (mijn complimenten!).

Trein t32019 kwam in Maastricht trouwens binnen op spoor 5a want Prorail had nog iets in petto: de afvaltrein naar Haanrade werd op spoor 6 binnengenomen... Ik hoorde dat de reizigers voor trein t32018 naar spoor 6 werden gestuurd (lijkt me onhandig, reizen in een container :mrgreen:). Deze trein stopte echter op 5b en moest later doorrijden naar 5a. Tot slot werd de t3528 op spoor 4b neergezet.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door tsov »

Afbeelding
Dus... :roll:
Leuk als je in Putten, Harderwijk of Ermelo moet zijn :P
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten