OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Thom91 »

Nee
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Wubbo »

Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Daelea »

De t3059 reed gisteren dus met ICMm-III solo, en dit paste nét (klapstoeltjes ook allemaal bezet). Was dit een IV solo geweest, was er in elk geval op Ed - Nm geen probleem geweest.

P.s. Laten we hopen dat ICM standaard wordt, VIRM begint hier flink te vervelen.. ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Daniel »

De t2818 reed vanmorgen met DDAR, gelukkig wel een exemplaar met banken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Thom91 »

Wubbo schreef:Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?
Ik zat mobiel en had kort tijd.
Het is niet standaard. Alleen bij verstoringen zou het kunnen voorkomen.
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door VIRM »

Thom91 schreef:
Wubbo schreef:Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?
Ik zat mobiel en had kort tijd.
Het is niet standaard. Alleen bij verstoringen zou het kunnen voorkomen.
Inderdaad. Ik zat gisteravond nog even door de lijst met materieelinzet te kijken, en de s3000 rijdt uitsluitend met VIRM.
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Thom91 »

VIRM schreef:
Thom91 schreef:
Wubbo schreef:Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?
Ik zat mobiel en had kort tijd.
Het is niet standaard. Alleen bij verstoringen zou het kunnen voorkomen.
Inderdaad. Ik zat gisteravond nog even door de lijst met materieelinzet te kijken, en de s3000 rijdt uitsluitend met VIRM.
Is al jaren overigens zo. de s3500, s800 en s3100 rijden ook integraal met VIRM. Alles anders -> afwijking.

edit: correctie op mezelf, 2 slagen s3500 met een TD-10
Komt wel goed schatje.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door erjeebee »

Thom91 schreef:Is al jaren overigens zo. de s3500, s800 en s3100 rijden ook integraal met VIRM. Alles anders -> afwijking.
edit: correctie op mezelf, 2 slagen s3500 met een TD-10
jaaaaaaaaaaaaaaren?
Zo lang is het toch niet geleden dat er ICRm op de s3100 en s3500 reed?
Vorig jaar nog ingezeten als ik me goed herinner.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Thijs »

In de s3100 heeft nooit ICRm gereden.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Daelea »

De s3000 en s3100 hebben zolang ze in deze vorm ( Hdr / Shl - Nm ) alleen met VIRM gereden, alleen bij verstoringen etc. reed er wel eens iets anders. De s3500 reed (volgens mij) niet heel lang geleden nog wel eens met ICMm, maar keerde dan nooit op de s3100.
Toen de s2000 nog naar Ah reed (lang, lang geleden) reed er nog van alles in deze serie..
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door erjeebee »

Eh.....

Als ik van Ede-Wageningen de rechtstreekse trein naar Schiphol pak.. dan heb ik het toch over de s3100?

Ik heb tot begin vorig jaar in Ede gewoond en reisde regelmatig met deze serie, zowel naar Nijmegen als naar Utrecht en Schiphol en ik heb zeker weten regelmatig in zo'n rijtuigending met lok en stuurstand met van de okerkleurig beklede stoelen in de 2e klas gezeten. Dan heb ik het toch over ICRm?

Of ben ik nou gek?

Daarna jaartje in Eindhoven gewoond... en daar regelmatig de rechtstreekse trein naar Schiphol gepakt.. dan heb ik het toch over de s3500? Ik heb die regelmatig gepakt en ik heb zeker weten regelmatig in zo'n rijtuigending met lok en stuurstand met van de okerkleurig beklede stoelen in de 2e klas gezeten. Dan heb ik het toch over ICRm?

Of ben ik nou gek?

:D :mrgreen:
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Thijs »

erjeebee schreef:Eh.....

Als ik van Ede-Wageningen de rechtstreekse trein naar Schiphol pak.. dan heb ik het toch over de s3100?

Ik heb tot begin vorig jaar in Ede gewoond en reisde regelmatig met deze serie, zowel naar Nijmegen als naar Utrecht en Schiphol en ik heb zeker weten regelmatig in zo'n rijtuigending met lok en stuurstand met van de okerkleurig beklede stoelen in de 2e klas gezeten. Dan heb ik het toch over ICRm?

Of ben ik nou gek?
Blijkbaar? :P Sinds dat de s3100 in huidige vorm rijdt tussen Nijmegen en Schiphol (ik meen sinds dienstregeling 2009) rijdt die serie geheel met VIRM.

Toen die serie nog de s2000 was tussen Nijmegen/Arnhem en Den Haag werd er wel met van alles gereden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Daniel »

Kan me vergissen, maar zover ik weet heeft er heel in het begin nog even ICRm in de s3100 gezeten. Toen die net bestond zat die op Hoofddorp Opstel aan de s3500 gekoppeld waar wel ICRm in zat (en nogsteeds zit, zij het beperkt). Die koppeling is echter vrij snel vervallen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Maik »

Klopt inderdaad. Tot in ieder geval januari 2009 heeft er ICRm in de 3100 gereden. Is de keertijd in Arnhem toen niet verkort waardoor die met ICRm niet meer te halen viel? De koppeling met de 3500 is vandaag de dag nogsteeds, alleen in de spits keren beide series af en toe op zichzelf. :wink:
Pommes.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door MdJ »

Maik schreef: Tot in ieder geval januari 2009 heeft er ICRm in de 3100 gereden. Is de keertijd in Arnhem toen niet verkort waardoor die met ICRm niet meer te halen viel?
Klopt helemaal.

ICK buiten dienst /: ICRm uit de 3100/3500 naar de 1900, VIRM naar de 3100/3500. VIRM kwam vrij uit de nieuwe VIRM4-IV'tjes.
Bij twijfel: gebruik beton.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door 010jongen »

2x 5300 op lijn D Richting de akkers in de spits.. Om vervolgens 2 min erna met een 4 wagendienst te komen. Ret moet die planning eens gaan bijwerken. Gebeurt regelmatig. Echter wel met 3 en dan 4. 2 wagens rijden uitsluitend in de avonduren en weekend
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Michael »

Er reed vanochtend 2 stellen Plan V in de t1932.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op ma 21 mei 2012, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 't' toegevoegd bij treinnummer
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Wubbo »

Op Den Haag Centraal stonden rond 17.35 uur 2 stellen plan V te niksen op spoor 8. Waren dat die stellen misschien?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door waldo79 »

Veel comfort in t3663 vanmiddag: 2 x SGMm3 verzorgden deze IC naar Roosendaal. Fijne combi met de warmte van vandaag.
Ik had gehoopt op een materiaalwissel te Ah, maar dat bleek niet mogelijk :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Suus »

Bij SGM kunnen de ramen volledig opengeschoven worden. Hierdoor ontstaat er, mede door de halfopen inrichting nog een redelijke luchtcirculatie in de trein die in veel gevallen de grootste warmteproblemen kan oplossen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door webguy »

Inderdaad, ik zat eerder in een ICRm zonder airco, dat was echt warm. Het was op het perron daarna gewoon koel...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Geert »

Bee schreef:Bij SGM kunnen de ramen volledig opengeschoven worden. Hierdoor ontstaat er, mede door de halfopen inrichting nog een redelijke luchtcirculatie in de trein die in veel gevallen de grootste warmteproblemen kan oplossen.
SGMm is niet te harden zodra het stil staat op een station in de zomer, die dingen worden behoorlijk snel warm...
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door The best »

Altijd nog beter dan Mat'64.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Suus »

Of DD-AR. Zeker de bovenverdieping is echt een verschrikking. De ventilatieroosters maken veel lawaai maar werken voor geen meter en op de benedenverdieping kunnen de ramen slechts een piepklein beetje open :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Bericht door Daniel »

Wederom een DDAR in de t2818 vandaag... Stam 7823 dit keer. Kan het IRM niet tegen de warmte ofzo, een DDAR die uitloopt in Zutphen is immers normaal vrij uitzonderlijk...

Edit: En vanuit die DDAR een BRU-gele Mercedes Sprinter gespot bij Utrecht Overvecht. Die rijdt dus op lijn 122, is ´t ook gelijk bekend waar dat ding ingezet wordt nadat ik ´m al diverse keren in de GVU-stalling had zien staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten