OVer je reiservaringen in mei 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Wubbo »

De stop op HS was (in ieder geval de laatste keer dat er omgeleide IC's reden via de Binckhorstboog) voor een machinistenwissel. Toen waren er kennelijk weinig machinisten die wegbekendheid hadden via de boog, nu is dat kennelijk niet meer zo.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door VIRM »

Heeft iemand enig idee wat precies de bevoegdehden en instructies van BOA's bij NS zijn die toegangscontroles uitvoeren?

Ik had namelijk vannacht een naar akkefietje met 1 of 2 BOA's/controleurs op Amsterdam Centraal. Ik stapte uit de nachttrein en wilde de nachtbus richting Zaandam pakken. Normaal gesproken is het geen enkel probleem dat een van de toegangscontroleurs even die 100 meter meeloopt (het Stationsplein is lekker donker, vandaar :)).
Vannacht was dit echter een beetje heel erg teveel gevraagd. Er werden allemaal kulredenaties aangevoerd als 'wij zijn toegangscontroleurs/BOA's en mogen het station niet verlaten', 'u kunt niet zomaar op reis gaan en verwachten dat iedereen u helpt' en 'u bent slechtziend en had reisassistentie moeten aanvragen of een begeleider moeten meenemen'.
Toen ik de stationshal niet uitging dreigde een van de medewerkers met een boete van 80 euro.
Vervolgens wilde hij best met mij naar buiten lopen om een toevallige passant te vragen om met mij mee te lopen naar de halte. Dus liep ik naar buiten, en toen was die medewerker ineens weg.

Uiteindelijk is alles op z'n pootjes terecht gekomen (met behulp van een groepje vrolijke Duitse toeristen), maar wat mij betreft echt een falikante misser van het NS-personeel. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Dat is echt ongelooflijk. Al die flutargumenten. Ook al mag je het station niet verlaten, dat zijn uitzonderingen die gemaakt moeten kunnen worden en ik denk echt niet dat ze daar ontslag voor krijgen. #fail
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daan »

Tja, soms is klantvriendelijkheid ver te zoeken helaas... :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

Vanmorgen in de t827 allemaal omroepen dat het Maastrichter deel overvol was. Blij dat ik ri. Heerlen ging en eerst 8 en later 16 zitplaatsen voor mij alleen had :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Vinny »

Daan schreef:Tja, soms is klantvriendelijkheid ver te zoeken helaas... :(
Er zijn de nodige incidenten geweest met ingehuurde beveiligers op Amsterdam Centraal. Ik snap dat ze de teugels aantrekken, maar dit is typisch Nederlands: regels boven mensen stellen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door The best »

Vandaag een reis gemaakt van Eindhoven naar Zwolle met de trein. Tussen Eindhoven en Utrecht viel het nog mee, maar vanaf Utrecht was het akelig druk. Volgens mij reed hij met 2x VIRM-VI en nog zat de hele trein overvol. Toch raar voor een zaterdagmiddag. Dat zal ook nog een gezellig druk en chaotisch in de bussen zijn geworden (vanwege de werkzaamheden tussen Zwolle en Hoogeveen).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Suus »

Hoewel in tegenstelling tot de vorige keer de werkzaamheden aan de zuidtak nu beide dagen tussen Schiphol en Duivendrecht zijn (de vorige keer was het een dag van Schiphol tot Diemen Zuid en de tweede dag tot Duivendrecht) stonden er vandaag tot een flink aantal touringcars bij station Diemen Zuid. Het parkeerterrein in de hoek van de Dalsteindreef en Bergwijkdreef was blijkbaar weer tot rustpunt gebombardeerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door iljitsch »

Mijn s9200 vrijdagavond (die rond 21.30 u vanuit 't zuiden op HS aankwam als ik me niet vergis) reed heel aardig op tijd, niet veel aan ook met die ruime rijtijden tegenwoordig. Ik was nog even bezig iets te downloaden op m'n iPhone op het station toen er weer zo'n VIRM passeerde, deze keer op spoor 6 uit de richting Rotterdam. Op het oog schat ik dat-ie 20 of 30 ging. Maar dat is dus 3 passerende treinen zonder stop in even veel dagen, blijkbaar is het kruisen geen probleem en het wisselen van machinisten is ook niet meer nodig.

Zouden die treinen overigens niet op sporen 2 en 7 kunnen passeren?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

Over spoor 2 en 7 kan je prima met die treinen, maar waarom zou je ze een keer extra door een traag wissel laten gaan als ze er ook gewoon over spoor 3 en 6 door kunnen. Vanaf laatstgenoemde sporen is het gewoon rechtdoor naar Rotterdam, via 2 en 7 moet je aan de zuidkant van HS weer doorwisselen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door TheKnitter »

Afgelopen woensdag een aardig lang ritje gehad van Bad Bentheim naar Zwijndrecht ...
Ik zou de IC-trein van 20:44 nemen. Maar om 20:30 stond de WestFalenBahn er nog op spoor 2... Toen maar even gevraagd of er wat bekend was over de IC. Volgens de Mcn had die trein +80... Maar de "Fahrgasteinformation" ofzo zei er niks over. Uiteindelijk om 21:15 kwam op de borden +90. Dat werd om 20:40 al +110, en om 21:40 werd dat +130, waar het op steken bleef. Wij waren de enige 2 instappende reizigers voor deze IC. De omroep zweeg in alle mogelijke talen over vertraging. Ja, pas om 22:15 werd omgeroepen dat "Die Intercity nach Schiphol von 20:44 fahrt an um 22:42, und fahrt aus om 22:50."
Hij kwam uiteindelijk om 22:40 binnen, en vertrokken 22:49. Het treinpersoneel heeft alle moeite gedaan om mensen thuis te krijgen, ze gingen gelijk na vertrek met papier en pen langs om op te schrijven wie waar heen moest.

Uiteindelijke resultaten voor overstappers:
- De 3600 in Deventer ri Arnhem zou 5 minuten wachten, maar was al vertrokken (kom nog 1x later)
- In Hengelo werd de Syntus-buffel vastgehouden
- In Amersfoort werd de laatste IC naar Utrecht 5 minuten vastgehouden
- In Duivendrecht werd er een trein ri Amsterdam vastgehouden
- In Schiphol werd de Nachttrein van 1:03 vastgehouden (wij arriveerden om 1:15). Vertrek was 1:20, dus +17. In Rotterdam hadden wij nog maar +5.

Mensen die niet meer met de trein thuis konden komen, kregen een taxi aangeboden, zoals ook ik. Uiteindelijk thuis om 2:55, terwijl ik normaal om 0:00 thuis zou zijn.
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door waldo79 »

Maar je bent wel thuis geraakt :idea:
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door midnet »

za 19:
spoorvervangend vervoer tussen Zwolle en Hoogeveen/Meppel.
NS naar Zwolle had geheel misrekend in aantal reizigers; een 3wagenstel tot Zwolle vanaf AMS-dat was proppen en dringen en alles vol in A'foort.
Bij de bussen was het goed geregeld, maar aan de noordelijke overstappunten het best; in H'veen IC komt aan 15/45, er staan 5-6 bussen (in golven genummerd als J1-6, H1-6 etc.) van GEBO of andere busmijen, werkstudenten zat die nog dropjes uitdeelden, ging zeer rap en in 5 min was alles weg. Rijtijd tot Zwolle rond de 35"., maar in de reisplanner als 50' berekend, dus in Zwolle net het nakijken naar de IC's ri. A'foort.
IN de aloude NS-traditie werd ook de dochters werk vergund; QBuzz met 2-3 wagens en op de Steenwijk dienst was ook de (museumsbus?) FRAM 3821, die nog goed kon meekomen.
Heel anders op S'hol, waar je het allemaal zelf maar moest uitzoeken. Hier meest Jde Wit uit Haarlem, elke 15' alle stations langs tot Duivendrecht via een zeer omslachtige route.
Op R'dam-GOuda reed van Gompel (Tilburg/Bergeyk), dus van heel ver. Slechte routekennis-deze rit duurde nog langer als destijds de lijn van van Gog (als zo'nn beetje de 190, maar vanaf R'dam CS), die het in 55" wel kon doen.
Verder valt me op hoe gering soms het aantal reizigers dan is. Max. 15 mensen voor wat een stoptrein vervangt op R'dam-GOuda?
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door The best »

midnet schreef:za 19:
spoorvervangend vervoer tussen Zwolle en Hoogeveen/Meppel.
NS naar Zwolle had geheel misrekend in aantal reizigers; een 3wagenstel tot Zwolle vanaf AMS-dat was proppen en dringen en alles vol in A'foort.
Bij de bussen was het goed geregeld, maar aan de noordelijke overstappunten het best; in H'veen IC komt aan 15/45, er staan 5-6 bussen (in golven genummerd als J1-6, H1-6 etc.) van GEBO of andere busmijen, werkstudenten zat die nog dropjes uitdeelden, ging zeer rap en in 5 min was alles weg. Rijtijd tot Zwolle rond de 35"., maar in de reisplanner als 50' berekend, dus in Zwolle net het nakijken naar de IC's ri. A'foort.
IN de aloude NS-traditie werd ook de dochters werk vergund; QBuzz met 2-3 wagens en op de Steenwijk dienst was ook de (museumsbus?) FRAM 3821, die nog goed kon meekomen.
Heel anders op S'hol, waar je het allemaal zelf maar moest uitzoeken. Hier meest Jde Wit uit Haarlem, elke 15' alle stations langs tot Duivendrecht via een zeer omslachtige route.
Op R'dam-GOuda reed van Gompel (Tilburg/Bergeyk), dus van heel ver. Slechte routekennis-deze rit duurde nog langer als destijds de lijn van van Gog (als zo'nn beetje de 190, maar vanaf R'dam CS), die het in 55" wel kon doen.
Verder valt me op hoe gerin g soms het aantal reizigers dan is. Max. 15 mensen voor wat een stoptrein vervangt op R'dam-GOuda?
2x VIRM-VI was ook al proppen tussen Utrecht en Zwolle gistermiddag, dus dan wil ik niet weten hoe druk zo'n kleine trein was.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door VIRM »

Vinny schreef:
Daan schreef:Tja, soms is klantvriendelijkheid ver te zoeken helaas... :(
Er zijn de nodige incidenten geweest met ingehuurde beveiligers op Amsterdam Centraal. Ik snap dat ze de teugels aantrekken, maar dit is typisch Nederlands: regels boven mensen stellen.

@Vinny: wat voor incidenten waren dit dan?
Gelukkig is dit geval wel een uitzondering (en hopelijk blijft het een uitzondering). Het lijkt mij niet dat het 's nachts regent met reizigers met een beperking die even een klein beetje hulp willen hebben. En het is maar 100 meter, niet de marathon...

@Daan: tsja, ik heb ook (helaas) een klacht ingediend bij de klantenservice.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Suus »

Tot een paar jaar geleden was er op Amsterdam Centraal al vanaf 20:00 toegangscontrole. Deze controleurs hielden zich echter meer bezig met het lastigvallen van meisjes dan met het controleren van kaartjes. Ook liepen ze vaak rond in niet-representatieve outfits, wat niet echt professioneel overkwam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Zonnig »

Ben afgelopen vrijdag (18-05-2012) met de 320 (Hilversum-Huizen-Amsterdam) meegereisd. Op de heenweg een oneffenheid, in Huizen bij ’t Merk/Bovenmaatweg stond een lesauto voor de bus voor het stoplicht. Lesauto trekt op en laat de motor afslaan, gevolg bus in stop en 1 van de opgestane reizigers viel (zonder verwondingen e.d.). Een aantal andere reizigers schoten naar voren.

Terugweg de bus van 18:02 vanaf het Amstelstation, deze Connexxion-chauffeur reed redelijk vaak (zeer) gevaarlijk dicht op zijn voorgangers, afstanden van minder dan 10 meter waren regel, waarbij zelfs een exces naar minder dan 3 meter zich langere tijd voordeed. Denk denk je …. Zitten er gordels in deze bussen om de veiligheid te verhogen of zitten ze er om (door m.n. deze chauffeur) meer risico’s te nemen?
Laatst gewijzigd door Zonnig op ma 21 mei 2012, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Milco »

Bumperkleven heb ik vaker meegemaakt met buschauffeurs :(
Een keer in de 320, met een bus en chauffeur van Pouw Vervoer, vanaf Muiden P+R naar Huizen Busstation.
De chauffeur zat ook op enkele meters achter zijn voorgangers vandaan, steeds keihard optrekken, linksafslaande auto's in Huizen zowat rechts voorbijrijden en rechtsafslaande auto's links inhalen...
Bij Huizen Busstation waren we 11 minuten te vroeg ( :shock: ), maar ik was nog maar amper uitgestapt, of de bus scheurde alweer weg... Juist ja, 11 minuten te vroeg. En dat bij een kwartierdienst :roll:

Maar bumperklevende buschauffeurs maak ik vaak genoeg mee hoor :( Het is vaker regel dan uitzondering tegenwoordig...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Zonnig »

Moet wel zeggen dat die keren dat ik de 320 heb genomen, ik de chauffeurs van Pouw wat netter vind rijden dan die van XX.

Het weggedrag van de buschauffeurs in het algemeen is wel aan een opfriscursus toe .... eh gedragscursus.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Karl »

Zit nu in de trein vanuit Leiden richting het zuiden en tegenover mij zit een of andere oud seniel figuur dat tegen van alles en iedereen praat (lees: hardop denkt), met name tegen zijn gevulde koek die hij opeet. Beetje jammer dat hij er ook tegenpraat terwijl hij diezelfde gevulde koek opeet. Verder wel weer theater.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

Opvallend hoe lang het nog kan duren voordat een verstoring bekend is in de reisinformatie... rond 16.40 uur was er volgens de borden op Utrecht nog nergens een storing, maar hadden wel uit het niets de t2859 en t1759 beide +15.
Pas toen ik eenmaal in de vertraagde t2859 zat bleek opeens dat er een seinstoring tussen Rotterdam en Gouda was, zeer aannemelijk dat daardoor de vertraging ontstaan is. Maar dat het dan nog ruim 34 minuten duurt van het moment dat de trein last heeft van de storing totdat er een storing gemeld wordt...

De 2859 werd overigens ingekort tot Apeldoorn vanwege de grote vertraging, vanaf Amersfoort reed deze zo'n beetje in het pad van de volgende trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Wubbo »

Zat die seinstoring wel tussen Rotterdam en Gouda? Ik zag opvallend veel treinen langzaam rijden tussen Gouda en Woerden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Geert »

Volgens de omroep op Rotterdam C. was er een storing tussen Goverwelle en Oudewater.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Zat die seinstoring wel tussen Rotterdam en Gouda? Ik zag opvallend veel treinen langzaam rijden tussen Gouda en Woerden.
Dat leek wel de meest logische conclusie met de s2800 als enige opgeheven treinserie...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door NintendoC »

Zonnig schreef:Moet wel zeggen dat die keren dat ik de 320 heb genomen, ik de chauffeurs van Pouw wat netter vind rijden dan die van XX.

Het weggedrag van de buschauffeurs in het algemeen is wel aan een opfriscursus toe .... eh gedragscursus.
Ik weet niet of het weggedrag van busschaufeurs zo slecht is. Bussen zijn in vergelijking met auto's lompe dingen voor op de openbare weg. Dat betekent dat je met een bus er langer overdoet om bijvoorbeeld een rotonde op te komen, als je als chauffeur je netjes aan de regeltjes houdt, duurt het veel langer door het hedendaagse drukke verkeer. Wil niet zeggen dat buschauffeurs zich niet aan de regels moeten houden. Zeker mbt bumperkleven.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten