Daar moeten ze ook wel gelede bussen inzetten. Vooral tussen Emmeloord en Urk is het soms zo druk dat het met een Citaro G zelfs al propvol is.Klaasje schreef:Ik denk dat 14,5 meterbakken voor de 141 wel gewenst zijn. Dat is een erg drukke lijn.
Concessie IJsselmond (2005-2013)
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Als in zitplaatsen of staan? Want als het om staan gaat dan is een gelede gewenst en anders kan je beter een 14,5 m inzetten omdat daar meer zitplaatsen in zitten.
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Vaak beide. De lijn wordt intensief door scholieren gebruikt, en is vaak zo vol dat staan er zelfs lastig is. Qua service/comfort zou het aanschaffen van 14,5 meter materieel veel beter zijn, maar uit oogpunt van capaciteit is het misschien handiger om gelede bussen te bestellen.
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Vaak is een 14,5m voldoende, maar soms is het zo druk dat er echt een gelede in moet worden gezet, en zelfs dan zijn (bijna) alle staanplaatsen bezet.
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Weet iemand trouwens of de nieuwe dienstregeling 2013 meer DRU's bevat dan de huidige dienstregeling?
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Kan me het haast niet voorstellen, aangezien de concessie vooral in het teken staat van schrappen als gevolg van de opening van de Hanzelijn.
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Als het goed is, is morgen de bekendmaking wie de concessie gewonnen heeft. :)
Ik ben benieuwd. :D
Ik ben benieuwd. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Gunning is 2 weken uitgesteld.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Opmerkelijk. Meer informatie of bron?
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Beetje apart moment. 1 dag voor de tijd komt men tot de conclusie dat er 2 weken bij moet? Wat is het toch altijd voor een gestuntel bij deze concessie. Ik zie het nog gebeuren dat deze keer weer niet kan worden gegund.
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Oorspronkelijk was het de bedoeling om vrijkomende middelen (door geen 330 en minder 143) in te zetten als hogere frequenties op een aantal belangrijke hoofdlijnen. Dat heeft men bij moeten stellen door de stijgende prijzen.Raymond schreef:Kan me het haast niet voorstellen, aangezien de concessie vooral in het teken staat van schrappen als gevolg van de opening van de Hanzelijn.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8698
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Gaat lekker zo zeg...
Over 6,5 maand moet de nieuwe concessie al ingaan. Is dat eigenlijk wel te halen, als er ook nog nieuwe bussen moeten komen? Of blijven ze toch met de huidige Amba's, Citaro's en Volvo's doorkarren? Volgens mij las ik ergens dat er nieuwe bussen zoudne komen.
Over 6,5 maand moet de nieuwe concessie al ingaan. Is dat eigenlijk wel te halen, als er ook nog nieuwe bussen moeten komen? Of blijven ze toch met de huidige Amba's, Citaro's en Volvo's doorkarren? Volgens mij las ik ergens dat er nieuwe bussen zoudne komen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Sowieso moeten de bussen blauw worden.
Als Connexxion blijft rijden zou ik me kunnen voorstellen dat de Volvo's van de Hanzeliner doorschuiven naar lijn 345. Voor de rest heb ík geen idee of er nieuw materieel komt, maar misschien dat anderen dat weten?
Wel jammer dat de gunning uitgesteld is. Over twee weken zit ik in het zuiden van Frankrijk. Maar is dit tevens een teken dat Connexxion verloren heeft (en dus dat Noot Ede / Regiotaxi de Vallei haar eerste concessie gewonnen heeft)?
Als Connexxion blijft rijden zou ik me kunnen voorstellen dat de Volvo's van de Hanzeliner doorschuiven naar lijn 345. Voor de rest heb ík geen idee of er nieuw materieel komt, maar misschien dat anderen dat weten?
Wel jammer dat de gunning uitgesteld is. Over twee weken zit ik in het zuiden van Frankrijk. Maar is dit tevens een teken dat Connexxion verloren heeft (en dus dat Noot Ede / Regiotaxi de Vallei haar eerste concessie gewonnen heeft)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Of.. weer.. geld. :X
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Ik denk dat de Volvo's van de Hanzeliner zo onderhand op zijn. Die draaien ook alweer bijna 8 jaar mee. Die zie ik niet zo gauw doorschuiven naar een nieuwe concessie die ook weer 10 jaar duurt.
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Ik heb nog geen enkele bron gezien dat de gunning is uitgesteld. Ik houdt goede hoop op morgen.
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Het is niet de eerste keer dat een concessie op korte termijn in moet gaan. Arriva heeft dit 2x eerder gehad, de 1e keer DAV en de huidige concessie Brabant en Veolia idem bij de huidige concessie Brabant.
Voor Connexxion is het niet zo'n probleem, huidig materiaal kan blijven rijden tot nieuw is. Als Noot/De Vallei wint dan wordt het wel lachen als ze niet op tijd voldoende materiaal bij elkaar sprokkelen.
Ik ben heel erg benieuwd wie het wordt.
Voor Connexxion is het niet zo'n probleem, huidig materiaal kan blijven rijden tot nieuw is. Als Noot/De Vallei wint dan wordt het wel lachen als ze niet op tijd voldoende materiaal bij elkaar sprokkelen.
Ik ben heel erg benieuwd wie het wordt.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
In Almere rijden de in 2009 compleet afgeragde bussen nog vrolijk rond na een forse opknapbeurt. (bussen uit 2003 en 2004) Ik kan verklappen dat die ook in een fors betere staat rondrijden dan waarin ze in 2009 verkeerden. Met een revisie moeten zeker kwaliteitsbussen als die Volvo's nog heel wat jaren meekunnen.Bastiaan schreef:Ik denk dat de Volvo's van de Hanzeliner zo onderhand op zijn. Die draaien ook alweer bijna 8 jaar mee. Die zie ik niet zo gauw doorschuiven naar een nieuwe concessie die ook weer 10 jaar duurt.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Tja ik geloof het pas als ik een bron zie, want ik heb nergens iets gelezen over dat de gunning 2 weken is uitgesteld.
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Dicht bij de bron is zoiets vaak veel eerder bekend dan dat het in de buitenwereld terecht komt. Kan je je soms echt over verbazen hoeveel tijd daar tussenzit. Zou dus niet al te wantrouwend zijn over de geldigheid van de berichten)
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
BR628 is met dit soort dingen zeer betrouwbaar hoor.
Maar goed: ook op Aanbestedingskalender is nu een mededeling verschenen dat de concessieverlening met 1 tot 2 weken is uitgesteld.
Maar goed: ook op Aanbestedingskalender is nu een mededeling verschenen dat de concessieverlening met 1 tot 2 weken is uitgesteld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Wat zou de reden nu weer zijn? Zucht
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
De beslissing is i.d.d. 2 weken uitgesteld. Aanvankelijk mogen de oude volvo's mercedessen en vdl's nog rijden, maar in korte tijd moet alles euro 6 zijn en dat betekent allemaal nieuwe bussen in de concessie.
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Dit maakt het vrijwel onmogelijk dat van Driel kan rijden. Die moeten al het materiaal nog aanschaffen.
Re: Nieuwe concessie IJsselmond
Of gooit het op een akkoordje met CXX voor de eerste periode? Voor iedereen in dit topic, niet altijd zo moeilijk denken
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten