Concessie IJsselmond (2005-2013)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Uufje
Berichten: 15
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 23:34
Locatie: Emmeloord

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Uufje »

Klaasje schreef:Ik denk dat 14,5 meterbakken voor de 141 wel gewenst zijn. Dat is een erg drukke lijn.
Daar moeten ze ook wel gelede bussen inzetten. Vooral tussen Emmeloord en Urk is het soms zo druk dat het met een Citaro G zelfs al propvol is.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Klaasje »

Als in zitplaatsen of staan? Want als het om staan gaat dan is een gelede gewenst en anders kan je beter een 14,5 m inzetten omdat daar meer zitplaatsen in zitten.
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door NintendoC »

Vaak beide. De lijn wordt intensief door scholieren gebruikt, en is vaak zo vol dat staan er zelfs lastig is. Qua service/comfort zou het aanschaffen van 14,5 meter materieel veel beter zijn, maar uit oogpunt van capaciteit is het misschien handiger om gelede bussen te bestellen.
Uufje
Berichten: 15
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 23:34
Locatie: Emmeloord

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Uufje »

Vaak is een 14,5m voldoende, maar soms is het zo druk dat er echt een gelede in moet worden gezet, en zelfs dan zijn (bijna) alle staanplaatsen bezet.
densiro
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 10:45

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door densiro »

Weet iemand trouwens of de nieuwe dienstregeling 2013 meer DRU's bevat dan de huidige dienstregeling?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Raymond »

Kan me het haast niet voorstellen, aangezien de concessie vooral in het teken staat van schrappen als gevolg van de opening van de Hanzelijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Meltrain »

Als het goed is, is morgen de bekendmaking wie de concessie gewonnen heeft. :)
Ik ben benieuwd. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door BR628 »

Gunning is 2 weken uitgesteld.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Statler Rail »

Opmerkelijk. Meer informatie of bron? :?:
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door NintendoC »

Beetje apart moment. 1 dag voor de tijd komt men tot de conclusie dat er 2 weken bij moet? Wat is het toch altijd voor een gestuntel bij deze concessie. Ik zie het nog gebeuren dat deze keer weer niet kan worden gegund.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Klaasje »

Raymond schreef:Kan me het haast niet voorstellen, aangezien de concessie vooral in het teken staat van schrappen als gevolg van de opening van de Hanzelijn.
Oorspronkelijk was het de bedoeling om vrijkomende middelen (door geen 330 en minder 143) in te zetten als hogere frequenties op een aantal belangrijke hoofdlijnen. Dat heeft men bij moeten stellen door de stijgende prijzen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Milco »

Gaat lekker zo zeg... :roll:
Over 6,5 maand moet de nieuwe concessie al ingaan. Is dat eigenlijk wel te halen, als er ook nog nieuwe bussen moeten komen? Of blijven ze toch met de huidige Amba's, Citaro's en Volvo's doorkarren? Volgens mij las ik ergens dat er nieuwe bussen zoudne komen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Meltrain »

Sowieso moeten de bussen blauw worden. :P
Als Connexxion blijft rijden zou ik me kunnen voorstellen dat de Volvo's van de Hanzeliner doorschuiven naar lijn 345. Voor de rest heb ík geen idee of er nieuw materieel komt, maar misschien dat anderen dat weten?

Wel jammer dat de gunning uitgesteld is. Over twee weken zit ik in het zuiden van Frankrijk. :P Maar is dit tevens een teken dat Connexxion verloren heeft (en dus dat Noot Ede / Regiotaxi de Vallei haar eerste concessie gewonnen heeft)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Klaasje »

Of.. weer.. geld. :X
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Bastiaan »

Ik denk dat de Volvo's van de Hanzeliner zo onderhand op zijn. Die draaien ook alweer bijna 8 jaar mee. Die zie ik niet zo gauw doorschuiven naar een nieuwe concessie die ook weer 10 jaar duurt.
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door NintendoC »

Ik heb nog geen enkele bron gezien dat de gunning is uitgesteld. Ik houdt goede hoop op morgen.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door gkw1969 »

Het is niet de eerste keer dat een concessie op korte termijn in moet gaan. Arriva heeft dit 2x eerder gehad, de 1e keer DAV en de huidige concessie Brabant en Veolia idem bij de huidige concessie Brabant.
Voor Connexxion is het niet zo'n probleem, huidig materiaal kan blijven rijden tot nieuw is. Als Noot/De Vallei wint dan wordt het wel lachen als ze niet op tijd voldoende materiaal bij elkaar sprokkelen.

Ik ben heel erg benieuwd wie het wordt.
When you're tired of London, you're tired of life
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Klaasje »

Bastiaan schreef:Ik denk dat de Volvo's van de Hanzeliner zo onderhand op zijn. Die draaien ook alweer bijna 8 jaar mee. Die zie ik niet zo gauw doorschuiven naar een nieuwe concessie die ook weer 10 jaar duurt.
In Almere rijden de in 2009 compleet afgeragde bussen nog vrolijk rond na een forse opknapbeurt. (bussen uit 2003 en 2004) Ik kan verklappen dat die ook in een fors betere staat rondrijden dan waarin ze in 2009 verkeerden. Met een revisie moeten zeker kwaliteitsbussen als die Volvo's nog heel wat jaren meekunnen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Michael 1988 »

Tja ik geloof het pas als ik een bron zie, want ik heb nergens iets gelezen over dat de gunning 2 weken is uitgesteld.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Raymond »

Dicht bij de bron is zoiets vaak veel eerder bekend dan dat het in de buitenwereld terecht komt. Kan je je soms echt over verbazen hoeveel tijd daar tussenzit. Zou dus niet al te wantrouwend zijn over de geldigheid van de berichten)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Meltrain »

BR628 is met dit soort dingen zeer betrouwbaar hoor.

Maar goed: ook op Aanbestedingskalender is nu een mededeling verschenen dat de concessieverlening met 1 tot 2 weken is uitgesteld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door rovin1995 »

Wat zou de reden nu weer zijn? Zucht
ovdriver
Berichten: 19
Lid geworden op: di 22 mei 2012, 16:38

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door ovdriver »

De beslissing is i.d.d. 2 weken uitgesteld. Aanvankelijk mogen de oude volvo's mercedessen en vdl's nog rijden, maar in korte tijd moet alles euro 6 zijn en dat betekent allemaal nieuwe bussen in de concessie.
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door NintendoC »

Dit maakt het vrijwel onmogelijk dat van Driel kan rijden. Die moeten al het materiaal nog aanschaffen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Nieuwe concessie IJsselmond

Bericht door Freek »

Of gooit het op een akkoordje met CXX voor de eerste periode? Voor iedereen in dit topic, niet altijd zo moeilijk denken :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten