Het grote computertopic! #7

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Geert »

Mooi dat het werkt in ieder geval, een goed werkend programma zelf gemaakt hebben is altijd leuk. Zeker als je bijna nooit iets ontwikkelt :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door deadlock »

:Y

Eens kijken hoe snel ik dit naar C# geport heb zonder code converter. En ik moet nog wat variabelen verplaatsen van globaal naar private. En mijn mechanisme voor het veranderen van groepslidmaatschappen wijzigen want ik doe nu een update op zowel de groep als het useraccount en dat kan opzich wel maar het moet ook ineens kunnen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Oei, volgens mij heb ik BSCW downgehaald door de optie om het volledige fotoarchief te comprimeren in een zipbestand :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Oei, volgens mij heb ik BSCW downgehaald door de optie om het volledige fotoarchief te comprimeren in een zipbestand :mrgreen:
Terug draaien die handel :shock: :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Het was gelukkig met een belletje weer hersteld (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Afbeelding
Staat al een week zo maar niemand weet hoe ze het op kunnen lossen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Ja, alleen weet niemand waar de computer staat die dit aanstuurt 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door STF »

Omdat iedereen (vrienden, kampeerders, etc.) al maandenlang Google Chrome de hemel in prijzen, dacht ik het vandaag ook maar eens te installeren en te testen. Pff na twee minuten was me computer al niet meer vooruit te branden en na vijf minuten liep alles vast. Daarna nogmaals geprobeerd, wederom na twee minuten steeds trager wordend en na vijf minuten vastlopen. Is Google Chrome zo intens belastend voor het systeem ofzo? :?
Internet Explorer loopt totaal nooit vast en vertraagt het systeem ook niet.

Safari is ook niet vooruit te branden, die gebruik ik uitsluitend om foutmeldingen te simuleren die kampeerders soms weleens op hun iPad middels Safari krijgen.
Safari staat op een andere computer geinstalleerd dan Google Chrome, dus een probleem met de computer zelf lijkt me uitgesloten. Firefox gedraagt zich precies hetzelfde als Internet Explorer.

Eergisteren een nieuw toetsenbord aangeschaft:

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt wel een kermisatractie met die verlichte toetsen en dat LCD schermpje, maarja ik wilde perse een toetsenbord met multimedia-toetsen die tevens gewoon een snoer heeft (ik ben die storingsgevoelige draadloze toetsenborden/muizen echt helemaal zat), nou daar zijn er niet veel van zeg... Alleen de allerduurste uit de serie van Logitech heeft dat dus.
De toetsen kunnen in elke willekeurige kleur worden verlicht, op het schermpje kun je de klok, processor en geheugen prestaties tonen, foto's en video's afspelen of de krant lezen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door ODRAIL »

En ja hoor ... hij heeft weer het duurste wat er te koop is (ik denk gelijk aan de grasmaaier) :wink: .
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door STF »

Bij de meeste computeronderdelen koop ik over het algemeen de duurste uit de serie inderdaad, behalve videokaarten; daarvan koop ik juist de aller goedkoopste, aangezien ik toch geen spelletjes speel en ook nauwelijks video's bekijk.
Bij de grasmaaier ligt dat heel anders; we hebben gewoon 4x4 aandrijving nodig omdat het hier erg modderig is in het voorjaar, net na de overstromingen, tja dan kom je automatisch bij de duurste uit.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door ODRAIL »

Dat heb ik ook vaak dat ik bij conputers uitkom bij de duurste serie. Maar dan neem ik niet het duurste model. Het is vaak het een na het duurste model in de serie. Wel goed, maar niet te duur.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Safari wil nog wel eens traag uit de hoek komen inderdaad, maar krijgt in versie 5.2 wel iCloud Tabs. Daarmee kan je tabbladen tussen iPhone/iPad/iPod syncroniseren met je browser op je mac en pc *O*

Chrome is over het algemeen juist een zeer snelle browser, het versienummer gaat er sneller van omhoog dan dat je een koe kan melken maar ach :lol:

En er zijn ook gewoon goedkope toetsenborden met snoer en multimediaknoppen. Bijvoorbeeld de Trust BlackStream, slechts 15 euro met 17 multimediaknoppen. Overigens werken draadloze toetsenborden en muizen ook gewoon prima. Jaren met radiografische muizen gewerkt van Logitech en heb nu sinds enkele maanden een bluetooth Magic Mouse van Apple. Al denk ik dat ik een Magic Trackpad prettiger had gevonden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door STF »

Ik heb drie draadloze muizen van Logitech achter elkaar gehad; drama, drama en nog eens drama (bij de eerste twee ging het uitsluitend om verbindingsproblemen, bij de laatste kwam er ook nog bij dat de oplaadbare batterijen elke twee dagen leeg waren). Ook twee draadloze toetsenborden van Logitech achter elkaar gehad, waarbij de laatste Bluetooth verbinding had; pff dat was helemaal een hopeloze verbinding, uitvallen, uitvallen en uitvallen, om gek van te worden.
Bij de computer in de huiskamer eens een draadloos toetsenbord en muis van Medion geprobeerd; om te huilen, daarna eentje van Genius geprobeerd; nog waardelozer dan die van Medion.

Nou sprak ik laatst een kampeerder met precies dezelfde problemen van dat altijd maar wegvallen van de verbinding tussen computer en toetsenbord/muis, ook hij woont vlak naast een hoogspanningsmast (loopt bij ons over de camping heen, vlak langs het gebouw), wellicht dat het daar toch mee te maken heeft. Al heb ik in Castricum ook een paar jaar met draadloze apparatuur gewerkt (nergens een hoogspanningsmast te zien) en ook dat ging niet bepaald vlekkeloos (maar wel iets beter dan hier in Reisdorf).

Het merk Trust verkoopt de computerleverancier waar wij altijd bestellen, niet. Tevens hebben veel multimedia-toetsenborden drukknoppen om het volume aan te passen, ik heb liever een draaiknop, dus dan vallen er al heel veel af.

Ik heb tegelijk met het nieuwe toetsenbord ook een muis met snoer gekocht, dus ben van al die draadloze ongemakken verlost.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Een draaiknop is dan ook een vrij ongebruikelijke (en een mijn inziens nutteloze) wens. Volume kan je net zo goed met twee knoppen beheren als dat kan met een draaiknop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door STF »

Dat had ik jaren geleden, en beviel me niet zo erg.
Draaien gaat lekker snel, zwiep...geluid zacht, zwiep...geluid hard.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Geert »

Trust is een merk waar je met een grote boog omheen moet lopen. Alleen maar baggerproducten van dat merk gezien :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Trust is een merk waar je met een grote boog omheen moet lopen. Alleen maar baggerproducten van dat merk gezien :')
En de spullen vallen uit elkaar waar je bij staat (eigen ervaring).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door STF »

Ik heb ooit speakers van Trust gehad, die deden het gewoon prima, maar de scanner die ik daarna van Trust heb gehad, mankeerde weleens wat ja.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Daniel »

Simpele dingen van ze lijken wel te werken ja, ik typ dit bericht nu ook op een Trust-toetsenbord :P Maar ooit in een ver verleden een scanner van ze gehad waarvan na enige tijd de glasplaat naar beneden kwam waardoor het ding tijdens het scannen begon aan te lopen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Overigens is de draadloze technologie de laatste jaren wel beter geworden, ook die van Logitech.
De reden dat alleen de gaming toetsenborden bedraad zijn is dat elke milliseconde telt in die wereld vinden ze (ligt gewoon aan je reactievermogen, maar ok) en draadloos maakt reactievermogen dus trager. Ik heb overigens het kleine broertje van die, de G15, en ben er inderdaad vrij verliefd op, was 5 euro op rommelmarkt vorig jaar :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door STF »

Zelfs bij zeer recent aangeschafte draadloze apparatuur is het hier om te huilen hoor webguy; vorig jaar maart een draadloze gastankmeter geleverd gekregen, pff blijft ie weken op dezelfde stand hangen of schiet ineens naar volledig leeg, om vervolgens weer naar halfvol te gaan, tot slot schiet ie in storing. De leverancier van dat ding is hier al bij ons thuis geweest, kreeg hem ook niet goed en heeft een nieuwe opgehangen (die exact dezelfde storingen heeft)...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Volgens mij ligt het aan jullie, alles krijgt er storingen of gaat snel kapot terwijl de overige forumleden zelden/nooit last van hebben van dat soort "falen".
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Er zal vast wel het een en ander storen daar dan. Kan goed hoor...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik begin een vermoeden te krijgen dat de storingen bij STF weleens aan de hoogspanningmasten zou kunnen liggen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten