ESF 2012

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: ESF 2012

Bericht door Wubbo »

Tralalalala waterline. Tralalalala

Damn, weer zo'n nummer dat eindeloos in je hoofd blijft zitten...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: ESF 2012

Bericht door Gekko123 »

Zoals altijd hadden wel meer nummers daar last van (A)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: ESF 2012

Bericht door Meltrain »

En vanavond is Indiana Joan aan de beurt. :)
Tooi, tooi, tooi. :D
(Ja, ik weet het: deze grappen zijn al veel te vaak gemaakt. :mrgreen: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2012

Bericht door Suus »

Hoe ging het? Ben zelf bij de opnames van een ander TV-programma dus niet in staat te kijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ESF 2012

Bericht door webguy »

Best schor schijnt...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: ESF 2012

Bericht door Jef400 »

Is onze jaarlijkse afgang al geweest....?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ESF 2012

Bericht door Ardan »

Váls! Ze was denk ik gigantisch zenuwachtig..
Ze kan wel inpakken. Hoewel, de concurrentie is ook maar middelmatig.
Ben in ieder geval blij dat in het overzicht nét het stukje wordt getoond waarin ze níét vals zingt :)
Ik doe ook maar wat
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: ESF 2012

Bericht door Gekko123 »

En het is bekend: Joan mag haar spullen pakken. Het is weer niet gelukt.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: ESF 2012

Bericht door Ruben »

Grote verrassing.
Nederland verliest het telkens weer door aan de ene kant het inzenden van een niet eigentijds liedje, maar veel belangrijker nog: door het niet benutten van het podium. Schijnen te vergeten dat het ESF een TV Show is waarin het oog ook wat wil.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ESF 2012

Bericht door Ardan »

Jammerdepammer, geen Nederland.
Hieronder de landen die wel door zijn, met in het lichtgroen de landen die sowieso al door waren ('Big Five' plus organisator)
Afbeelding
Het lijkt me wel duidelijk wie er op wie heeft gestemd allemaal.

Ik blijf er ook bij dat we 'Chocolatte' hadden moeten insturen.

Edit: ik zie dat ik per ongeluk Bulgarije heb ingekleurd terwijl dat Hongarije had moeten zijn.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: ESF 2012

Bericht door Meltrain »

En Litouwen (Lithuania) is ook door, in tegenstelling tot Letland (Latvia). :wink:

Ik vond de kwaliteit vandaag nog minder dan dinsdag en vooral van Oekraïne vind ik het onbegrijpelijk dat die door is. :roll:
Positieve uitzonderingen waren (in mijn ogen) Turkije en Malta.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ESF 2012

Bericht door Geert »

Ik moest wel lachen dat Jan Smit tot op het laatste moment dacht dat de Nederlandse inzending uberhaupt een kans maakte (en dat het dus spannend zou zijn tussen Nederland en Turkije). :') Alsof niet iedereen in Nederland allang had voorspeld dat een valszingende verentooi die min of meer bewegingsloos op het podium staat al bij voorbaat kansloos was :')

Enfin, ik ben wel benieuwd naar de einduitslagen voor alle inzendingen. Vorig jaar wisten de 3 J's het tot de allerlaagste positie te schoppen, zou het Joan ook lukken? :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: ESF 2012

Bericht door Meltrain »

Ik denk het niet, daar hebben we dit jaar Montenegro voor. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: ESF 2012

Bericht door stefanos »

Denk zelfs dat San Marino nog lager gaat eindigen. Montenegro was nog een bekende rapper in de balkan
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: ESF 2012

Bericht door ODRAIL »

Wordt het niet eens tijd voor een aparte West - Europese en Oost - Europese halve finale? Ook de 5 geplaatste landen zouden naar mijn idee dan een halve finale moeten zingen. Dit riekt volgens mij wel heel erg naar vriendjespolitiek die halve finale's.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: ESF 2012

Bericht door Thom91 »

We moeten gewoon een geil wijf sturen met een leuk poppy oost europees nummer. Die dingen slaan al maanden aan in europa. Iets als griekenland en roemenie. (Inclusief korte jurkjes etc, dat helpt altijd :twisted: )
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ESF 2012

Bericht door Vinny »

Lena! Buurmeisjespop doet het ook aardig.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2012

Bericht door Suus »

Vanavond de finale. Hier de juiste volgorde met cijfers en commentaren van de Volkskrant :P
  1. Groot-Brittannië: Begin 8, einde 4. Humperdinck ziet er dan wel uit als een opgewarmd lijk. Begint prima, maar aan het einde gaat alles kapot.
  2. Hongarije: 5,5. Zeer verantwoorde symfonische rockband die zichzelf zeer serieus neemt
  3. Albanië: 8. Björk-achtige aanvallen op je ziel.
  4. Litouwen: 2. Donny is zo duidelijk mogelijk en herhaalt zijn titel zeer vaak. Helaas zijn we niet oost-indisch doof en horen wij kansloze jarenzeventigdisco.
  5. Bosnië: 4. Bij de eerste keer luisteren kan je er niets uit onderscheiden, het meandert maar wat en is absoluut geschikt als pauzemuziek.
  6. Rusland: Tussen 3 en 8. Rusland lacht zich al 4 jaar kriek op dit oude-damesgezelschap.
  7. IJsland: 6+. Netjes gedaan met interessante stilte tegen het eind.
  8. Cyprus: 6. Stevig dansbaar nummer, voor elk wat wils deze zomervakantie-all inclusive pop die geen hersengymnastiek vereist.
  9. Frankrijk: 8. Veel gloss in een discostamper met een fluitje waar de France dance een patent op heeft.
  10. Italië: 9. Een opsteker voor alle idealitische teneergeslagen Opzij-lezeressen. Let op de subtiele heupmanoevre.
  11. Estland: 6,5. Marco Borsatensische powerballad waar je zonder het Ets machtig te zijn hoort dat de woorden Stem, Moment, Hart, De Wind en Horizon uw gemoed bepotelen
  12. Noorwegen: 4. Liedjes mogen drie minuten duur, maar dat hoeft niet Noorwegen
  13. Azerbeidzjan: 2. Zanger is bekwaam, het liedje echter zo saai als de neten.
  14. Roemenië: 7. Ibiza in da house, behendig het beste van Eurotrash bij elkaar geschoven.
  15. Denemarken: 9. Een heus liedje van een leuke zangeres.
  16. Griekenland: 5. Te doorzichtig en seksueel geladen.
  17. Zweden: 8,5. Dit zou je op 3FM horen als het festival niet zo'n beroerd imago had.
  18. Turkije: 6. Het begint goed met een baklava-intro, maar alle Tarkan-potentie wordt door het refrein om zeep geholpen.
  19. Spanje: 5,5. Het was nog een hele strijd om het saaiste ballad van het festival, maar Spanje heeft net niet gewonnen.
  20. Duitsland: 7. Hippe schoonzoonpop waar niets op aan te merken is.
  21. Malta: 7. De guilty-pleasure. Echte vakantietrack (gesteld dat je aan zo'n bar zit waar je kruk dan in het zwembad staat en je met je polsbandje onbeperkt mag drinken)
  22. Macedonië: 5. Het nummer, type per-strofe-er-weer-een-schepje-bovenop-rock is vlak. Gesmoord in een mengpaneel, de drum te voorzichtig en het schorretje in haar stem uit de Build Your Own Rockchick Scheikundeset. Totdat er bij 2:29 opeens een metalkrijs uitfloept.
  23. Ierland: 6. ADHD-bombardement op herhaling, zelfde act als vorig jaar. Zingen kunnen ze nog steeds niet, maar springen wel. De backing vocals knappen het vuile werk op.
  24. Servië: 5. Het blijft Balkandrama dat je op vakantie wel zou pikken als het op de radio voorbijkomt, maar hier niet. Die sukkel met de fluit blaast het liedje te laat uit.
  25. Oekraïne: 8. De dark horse, zelfs de nationale partij was er boos ove omdat de hele wereld wel eens zou kunnen denken dat het allemaal neegsters zijn daar in Oekraïne.
  26. Moldavië: 7,5. Een goed gehumeurd rocksteadyritme dat lekker combineert met de traditionele instrumentatie vol Oost-Europese tetterfranje.
P.S.: De deelneemster van Spanje heeft het verzoek gekregen niet te winnen. Als we daar dan nu eens allemaal op stemmen (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: ESF 2012

Bericht door Thom91 »

Hup Roemenië, alleen maar omdat ze super lekker is!
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: ESF 2012

Bericht door STF »

Kampeerders (Duitsers) kwamen vragen of vanavond de TV in het café aan mag, i.v.m. het songfestival. Goh dat is echt voor de allereerste keer dat kampeerders er naar komen kijken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2012

Bericht door Suus »

Sinds Lena is het songfestival weer gaan leven bij de Duitsers :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ESF 2012

Bericht door Ardan »

Wij zetten de tv ook wel eens aan in het café tijdens ESF, maar er komt toch geen hond kijken dus laten we hem op staan met het geluid uit. Bezoekers willen muziek, dus alleen als Nederland een poging tot zingen doet en als de uitslag erop is gaat het geluid even aan.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2012

Bericht door Suus »

Ik geef Italië en Zweden de beste papieren vanavond *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2012

Bericht door Suus »

En de terechte winnaar is Zweden, met bijna 400 punten *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ESF 2012

Bericht door Ardan »

372 ja, veel. Maar een terechte winnaar vind ik. Rusland op een fikse afstand 2e met 259 punten, daarna Servië. Valt me op dat Rusland zo hoog was gekomen, had wel wat geks verwacht maar 2e niet.
Nederland is op de 2e halve finale 15e geworden van de 18 met 35 punten.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten