Jullie weten wat een API is, neem ik aan? Het is namelijk niet iets wat eruit klapt maar een integraal onderdeel van de software....Amazonous schreef:Zodra de API eruit klapt is de NS website meestal ook niet meer actief. Maar op zulke momenten ben ik vooraf verstandig en blijf ik thuiswebguy schreef:Nadeel van de API is helaas dat 'ie het er bij (grootschalige) storingen het eerste uitvliegt. Maar dat moet InfoPlus ook oplossen als het goed is. InfoPlus duurt inderdaad lang, maar hoop dat het voor 2039 af is, en anders zorg ik daar wel voor...
OVer Missers in de Reisinformatie #21
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
De API van NS is een webservice waar ontwikkelaars requests naar toe kunnen sturen (zoals een reisplanneraanvraag of de vertrektijden van een bepaald station). NS kan die service uitschakelen als het te druk wordt terwijl ze wel de aparte webservice voor bijvoorbeeld hun eigen apps aan laten staan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
De stellen op positie 2 en 3 in de t554 (dus de V en M van de t20554) kwamen te Utrecht Centraal binnen met blanco koersdisplays. Dat in combinatie met dat de trein maar net langs het perron stond aan de A-zijde zorgde kennelijk voor de nodige verwarring. Zal althans opvallend veel reizigers van het Rotterdamse deel naar het Haagse deel rennen vlak voor vertrektijd van laatstgenoemde.
Nu moet ik ook wel zeggen dat de TBP die t.h.v. het wissel in spoor 9 hangt daar niet heel praktisch hangt, zo'n beetje precies op het punt waar de NoordOost doorgaans splitst. Dat ding hoort als ik me niet vergis tegenwoordig ook bij 9A, terwijl de CTA-bak in het verleden net achter het wissel hing en bij 9B hoorde (wat het nu met het karige aantal van 1 TBP moet doen die zowat niet zichtbaar is als je onder de hal staat)
Nu moet ik ook wel zeggen dat de TBP die t.h.v. het wissel in spoor 9 hangt daar niet heel praktisch hangt, zo'n beetje precies op het punt waar de NoordOost doorgaans splitst. Dat ding hoort als ik me niet vergis tegenwoordig ook bij 9A, terwijl de CTA-bak in het verleden net achter het wissel hing en bij 9B hoorde (wat het nu met het karige aantal van 1 TBP moet doen die zowat niet zichtbaar is als je onder de hal staat)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
Wat een eikels. Kielhalen.Geert schreef:De API van NS is een webservice waar ontwikkelaars requests naar toe kunnen sturen (zoals een reisplanneraanvraag of de vertrektijden van een bepaald station). NS kan die service uitschakelen als het te druk wordt terwijl ze wel de aparte webservice voor bijvoorbeeld hun eigen apps aan laten staan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
De Connexxion 1850 (geen afwijking toch?) die vanochtend op lijn 159 reed, had Harderwijk op de film staan, terwijl ie maar naar Zeewolde hoefde...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
In principe rijden ze toch allemaal door op de laatste rit na..? De 1850 is iig geen afwijking meer te noemen.
edit: ook rit 1017 rijdt niet door.
edit: ook rit 1017 rijdt niet door.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
Erg prettig is het niet inderdaad :N Maar heb wel een kleine fail-over in elkaar geprogrammeerd dat bij storingen in de API automatisch alsnog m.ns.nl wordt doorgestuurd naar Trein. Mis dan alleen een lading gegevens, maar kan wel reizen.deadlock schreef:Wat een eikels. Kielhalen.Geert schreef:De API van NS is een webservice waar ontwikkelaars requests naar toe kunnen sturen (zoals een reisplanneraanvraag of de vertrektijden van een bepaald station). NS kan die service uitschakelen als het te druk wordt terwijl ze wel de aparte webservice voor bijvoorbeeld hun eigen apps aan laten staan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
Blijkbaar hadden de TBPs op spoor 9 te Utrecht Centraal het warm vanmiddag: ze stonden eerst op "Niet instappen", toonden vervolgens hooguit een minuut de t1736 / t21736 en sprongen vervolgens weer op "Niet instappen". Beide treinen reden echter gewoon volgens plan...
Nu was de treinsamenstelling toch al niet compatible met de plek van de TBPs... met een drietje voor Den Haag en acht bakken voor Rotterdam stond de kop van het Rotterdamse deel bij de middentunnel terwijl de TBP die net onder de hal hangt nog bij 9A hoort en dus Den Haag Centraal als bestemming toont.
Nu was de treinsamenstelling toch al niet compatible met de plek van de TBPs... met een drietje voor Den Haag en acht bakken voor Rotterdam stond de kop van het Rotterdamse deel bij de middentunnel terwijl de TBP die net onder de hal hangt nog bij 9A hoort en dus Den Haag Centraal als bestemming toont.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
Wel eens afgevraagd waar 9292 allemaal kan komen? Nou, hier is je antwoord:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
De dijk Enkhuizen-Lelystad is niet helemaal adequaat uitgelijnd...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
Om er nou een heel topic voor te openen was ook zo wat... De reden dat dingen niet goed uitgelijnd zijn is dat 9292 geen routeinfo heeft. De lijntjes die je ziet zijn letterlijk tussen alle haltes ipv op straatniveau correct.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
Ah ok. Ik snap het. Er staan wel merkwaardigheden op de kaart. De Eurostar zit in 9292 (waarschijnlijk voor de olympische spelen) maar waarom dan niet Berlijn?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
Nee, Engeland is daadwerkelijk een misser. Heb de data zelf niet voor me, maar dat kan gewoon niet kloppen. Ook omdat 9292 claimt geen buitenlandse data te hebben. Overigens zie je dus wel RE13 geloof ik in z'n geheel, dus dat klopt ook niet echt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
Geen buitenlandse data? Er zijn zat grensoverschrijdende ov-verbindingen die door een buitenlandse vervoerder worden geëxploiteerd en die ook een Nederlandse vervoersrelatie bedienen (Enschede-Glanenburg)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
Ja, grensoverschrijdende verbindingen staan er weer wel in, maar niet meer buitenlandse OV-verbindingen. Heeft weer te maken met dat dit gegenereerd is door een export die 9292 voornamelijk voor Google maakt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
De grotere versie is hier te vinden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
OBIS gaf net wel keurig aan dat stel m4238 als t534 om 12.03 uur in Gouda aankwam, maar bij alle aansluitingen stond 18.xx uur als tijd
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
HTM heeft een nieuwe uitvoering van de lijnennetkaart bij sommige haltes. Ze noemen het zelf een overzicht voor lange afstanden (heb je die dan in een stad ), maar erg overzichtelijk komt het niet op me over.
Grootste misser is nog wel dat het op deze kaart compleet onmogelijk is te zien bij welke halte je kunt overstappen als dat geen groot knooppunt is. Dat kan je wel op de kaart voor de korte afstanden (die meer op een normale netkaart lijkt) zien, maar dan zie je pas als je uitgestapt bent dat je een halte te vroeg bent uitgestapt. Overigens staan er dan tegenwoordig wel aansluitingen in de routestrip op de vertrekstaat, maar die zijn alleen bruikbaar voor lijnen die daadwerkelijk op dezelfde halte komen.
Grootste misser is nog wel dat het op deze kaart compleet onmogelijk is te zien bij welke halte je kunt overstappen als dat geen groot knooppunt is. Dat kan je wel op de kaart voor de korte afstanden (die meer op een normale netkaart lijkt) zien, maar dan zie je pas als je uitgestapt bent dat je een halte te vroeg bent uitgestapt. Overigens staan er dan tegenwoordig wel aansluitingen in de routestrip op de vertrekstaat, maar die zijn alleen bruikbaar voor lijnen die daadwerkelijk op dezelfde halte komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
Het is in ieder geval iets. Als je een wat langere reis maakt heb je hier denk ik meer aan dan een overgedetailleerde kaart op straatniveau met alle tramhaltes. Een kaart als deze is handig om te zien dat er meerdere lijnen naar een bepaalde bestemming gaan. De uitwerking kan inderdaad beter, maar de bestaande lijnnetkaart is ook niet zaligmakend.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
Vandaag in de sprinter van Den Haag Centraal naar Zwijndrecht, bij het verlaten van de Willemstunnel: "het volgende station is Dordrecht Zuid. Station Dordrecht Zuid". ... Bijna goed, maak er maar Rotterdam Zuid van .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
Er stond voor komende dinsdag en woensdag een omleiding bij schoolbus 486 aangekondigd; wegens asfalteringswerkzaamheden tussen Moersdorf en Wasserbillig rijden de bussen om via Givenich en slaan daardoor een drietal haltes over. Geen gek bericht zou je zeggen, maar wel als je bedenkt dat het in Luxemburg de hele week Pinkstervakantie is en er dus geen enkele schoolbus op de weg is.
Na korte tijd kwamen ze daar zelf ook achter, want ineens was het bericht weer van internet verdwenen.
Na korte tijd kwamen ze daar zelf ook achter, want ineens was het bericht weer van internet verdwenen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
Ik plande net een reis van Amersfoort naar Dordrecht voor a.s. zaterdag. Er zijn dan werkzaamheden tussen Rotterdam en Rotterdam Alexander waardoor er omgeleide treinen rijden, maar de reisplanner doet uiteraard net alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat er een IC van Utrecht naar Den Haag HS rijdt.
Als ik plan met een vroege vertrektijd krijg ik trouwens wel een link "Let op werkzaamheden Utrecht - Den Haag HS" die echter linkt naar een pagina over werkzaamheden tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS Heeft de omgeleide trein geen last van, maar die komt natuurlijk net een klein stukje over het getroffen baanvak...
Overigens blijkt dat de omgeleide IC, die dit keer wel op Den Haag HS stopt, aldaar zo'n goede aansluiting naar Dordrecht geeft dat de extra reistijd ondanks de nog redelijk forse omweg slechts 5 minuten bedraagt
Als ik plan met een vroege vertrektijd krijg ik trouwens wel een link "Let op werkzaamheden Utrecht - Den Haag HS" die echter linkt naar een pagina over werkzaamheden tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS Heeft de omgeleide trein geen last van, maar die komt natuurlijk net een klein stukje over het getroffen baanvak...
Overigens blijkt dat de omgeleide IC, die dit keer wel op Den Haag HS stopt, aldaar zo'n goede aansluiting naar Dordrecht geeft dat de extra reistijd ondanks de nog redelijk forse omweg slechts 5 minuten bedraagt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
Vanochtend ging het bij de verstoring bij Dordrecht Zuid mis op Zwijndrecht...
- Omroep 7:50 dat de sprinter van 7:56 naar Utrecht een onbekende vertraging had (logisch, die rijdt niet!)
- Omroep 7:58 dat de sprinter van 7:56 naar Utrecht niet reed (klinkt logisch..)
- Omroep 7:59: "In tegenstelling van voorgaande berichten rijdt de sprinter van 7:56 naar Rotterdam en Den Haag vandaag niet"
- Omroep 8:06: "Vanwege een defecte trein bij Dordrecht Zuid rijden er geen sprinters tussen Dordrecht en Rotterdam"
- Omroep 8:07: "In tegenstelling tot voorgaand bericht rijden er geen sprinters tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe, tussen Dordrecht en Rotterdam rijden minder sprinters"
En zo ging het wel even door. Om 8:15 ging het bord op "Let op omroep", en werd per omroep geinformeerd wanneer een trein kwam. Om 8:31 kwam de eerste trein, de sprinter van 8:26...
- Omroep 7:50 dat de sprinter van 7:56 naar Utrecht een onbekende vertraging had (logisch, die rijdt niet!)
- Omroep 7:58 dat de sprinter van 7:56 naar Utrecht niet reed (klinkt logisch..)
- Omroep 7:59: "In tegenstelling van voorgaande berichten rijdt de sprinter van 7:56 naar Rotterdam en Den Haag vandaag niet"
- Omroep 8:06: "Vanwege een defecte trein bij Dordrecht Zuid rijden er geen sprinters tussen Dordrecht en Rotterdam"
- Omroep 8:07: "In tegenstelling tot voorgaand bericht rijden er geen sprinters tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe, tussen Dordrecht en Rotterdam rijden minder sprinters"
En zo ging het wel even door. Om 8:15 ging het bord op "Let op omroep", en werd per omroep geinformeerd wanneer een trein kwam. Om 8:31 kwam de eerste trein, de sprinter van 8:26...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21
http://www.connexxion.nl/data/upload/Co ... 012_i2.pdf
Ik zat toevallig op de Connexxion-lijnennetkaart van de Zaanstreek te kijken. Opvallend is dat ze het stadhuis van Zaanstad aangeven in Zaandijk (richting het eind van lijn 64). Ik hoop niet dat reizigers daar vanuitgaan, want anders komen ze voor een dichte deur te staan. Het stadhuis is namelijk eind vorig jaar verhuisd.
Ik zat toevallig op de Connexxion-lijnennetkaart van de Zaanstreek te kijken. Opvallend is dat ze het stadhuis van Zaanstad aangeven in Zaandijk (richting het eind van lijn 64). Ik hoop niet dat reizigers daar vanuitgaan, want anders komen ze voor een dichte deur te staan. Het stadhuis is namelijk eind vorig jaar verhuisd.
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten