OVer je reiservaringen in mei 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door MdJ »

Die citaro's vervangen de laatste duvedec's in de concessie Ijsselmond. (Reden onder andere op lijn 70, 74, 147 en 148)
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door VIRM »

Vandaag weer vier aparate reisjes gemaakt: Zaandam-Leiden, Leiden-Beverwijk, Beverwijk-Leiden, Leiden-Zaandam.

Het was lekker warm buiten. In de drie VIRM's waar ik in zat (Amsterdam Sloterdijk-Leiden, Leiden-Haarlem en Haarlem-Leiden) was de airco niet of nauwelijks voelbaar. Lekker dan jongens! -o- Kan een HC/mcn die dingen handmatig instellen?

Vanmiddag rond 13:20 de trein van Beverwijk naar Haarlem (de s3300). Als ik het goed heb, had die weinig last van de stroomstoring bij Alkmaar, die toen net voorbij was. :)

Overigens was het weer gezellig in de vroege avond. Toen ik rond 19:10 op Leiden Centraal aankwam was de verstoring (aanrijding met een persoon op het traject Leiden-Haarlem) net voorbij. De s2200 van 19:13 was uitgevallen en de s2600 van 19:07 reed al met +9. De HC van die trein wist er nog 3 minuten bij te doen, door eerst twee keer om te roepen dat de volgende trein naar Haarlem om 19:28 van 'dezelfde' spoor zou gaan, en later nog een eertje om te roepen dat dit de trein naar Amsterdam Centraal via Schiphol was. Had iets sneller gekund. Enig stukje waar hij de vertraging er een beetje uit reed, was tussen Lelylaan en Sloterdijk. Uiteindelijk met +10 op Sloterdijk aangekomen.
Overigens is een volle DDAR echt waardeloos met dit weer! Het lijkt net een sauna op wieltjes... -o-

In mijn aansluitende s3000 was er een uitstappende vrouw die het voor elkaar kreeg haar vingers/hand ergens tussen te krijgen (zonder dat te deur weer sloot ofzo, wat ook wel eens wil gebeuren). Iemand enig idee hoe je dat voor elkaar kunt krijgen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Ardan »

VIRM schreef:Het was lekker warm buiten. In de drie VIRM's waar ik in zat (...) was de airco niet of nauwelijks voelbaar. Lekker dan jongens! -o- Kan een HC/mcn die dingen handmatig instellen?
Volgens mij niet.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door STF »

Tijdens schooldagen heb je in de ochtend en in de middag een paar extra buslijnen in deze regio rondrijden, op tijden dat de meeste scholieren onderweg zijn.
Buslijn 474 en 475 zijn twee gewone lijnen die altijd rijden, lijn 481 is een scholierenlijn die een snelle variant van beide andere lijnen rijdt.
Ik stond vanmiddag op de beginhalte van lijn 481 te wachten, samen met slechts een paar scholieren, vreemd normaal gesproken staat de halte altijd afgeladen vol... Tijdens de rit werd me al snel duidelijk wat de reden is; sinds een paar weken hebben ze de route van lijn 481 omgedraaid wegens een wegopbreking, de rijtijd van begin tot eindpunt is opzich nagenoeg gelijk gebleven maar de dorpen waar (bijna) niemand heen hoeft worden nu als eerste aangedaan, daardoor is er voor de belangrijke dorpen van een snellijn geen sprake meer en kun je beter met een van de gewone lijnen erheen reizen, dan ben je eerder op plaats van bestemming. :Y

Toen ik even later met wat chauffeurs stond te praten, gaven ze gelijk aan er niks van te snappen waarom deze snellijn perse moet blijven gedurende de wegopbreking van 18 maanden lang...

Dit soort rariteiten is volgens mij ook echt weer iets voor Luxemburg; een snellijn die trager is dan de gewone lijnen... :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwamen er binnen een paar minuten twee bussen op lijn 81 de Croeselaan in Utrecht uit, terwijl die lijn bij mijn weten toch echt een uurdienst rijdt...
Gezien latere waarnemingen was de voorste bus een lijn 81 ri. Utrecht die verkeerd gereden was en nog even een rondje maakte naar de Europalaan om een reiziger af te zetten, die Wright kwam ik namelijk op de Europalaan weer in tegengestelde richting rijdend tegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door VIRM »

En toen krijg ik een mail terug over dat voorvalletje met het NS-personeel afgelopen zaterdagochtend op Amsterdam Centraal.

Even een citaat uit een deel van de e-mail:
Ik kan mij voorstellen dat u het fijn vindt als onze medewerkers u verder helpen. Helaas is dit geen dienst die wij u gegarandeerd kunnen aanbieden. Onze medewerkers hebben andere taken waarvoor ze worden ingezet. BOA medewerkers werken vaak samen uit veiligheidsoverwegingen en het is dan niet de bedoeling dat één van de twee zich elders bevindt.
Even een vraagje: bij Nachtnet-toegangscontroles wordt er toch vaak een heel team ingezet, en niet 'slechts' twee medewerkers?
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Het was lekker warm buiten. In de drie VIRM's waar ik in zat (Amsterdam Sloterdijk-Leiden, Leiden-Haarlem en Haarlem-Leiden) was de airco niet of nauwelijks voelbaar. Lekker dan jongens! -o- Kan een HC/mcn die dingen handmatig instellen?
Ik weet niet of het nu is anders/opgelost is (aangezien ik tegenwoordig veel vaker in SLT zit dan in VIRM) maar in ieder geval van de oudere serie VIRMs (VIRM 1, 2, 3) was het zo dat de kopbakken een stuk kouder waren dan de tussenbakken.

Mocht ik dus een keer 1e klas zitten van een HC, had ik spijt van :|
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door mb90 »

Een aantal vreemde vogels nu in Ddr. Eerst de RET Alliance 929 op het busstation en op het spoor komen de Fyra en Thalys langs door een storing op de HSL.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

Zit nu in de t525 die te Zwolle al met de achterste deur achter het perron stond. Tijdens pogingen te splitsen kwam die er alleen maar verder buiten (naast spoor 4). Hopelijk hoefden er geen fietsen uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

Aan het eind van de ochtend zat ik in een Frysker op lijn 42 van Lemmer naar Sneek die wat vertraging opliep door een openstaande brug. Enthousiast als de chauffeur die eruit wilde rijden, het busje steeg nog net niet op, ging 'ie vervolgens de afrit naar busstation Spannenburg voorbij. Toen bleek wel een handige eigenschap van die Fryskers... even een U-bocht en via, jawel, het fietspad :lol: weer een stukje terug om het busstation alsnog aan te doen.

De moeite was voor niets, er stond niemand. Maar toch wel netjes dat de chauffeur z'n fout nog corrigeerde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Milco »

Lijn 149, tussen Uithoorn en Amstelveen, rijdt ook met Procity's. Als de lijn vanaf Nes a/d Amstel komt, wordt de Nesserlaan gevolgd om naar Amstelveen te gaan. Maar halverwege op de Nesserlaan loopt de route van lijn 149 rechtsaf, een fietspad op, om naar de halte Jupiter te rijden in Amstelveen.
Vorig jaar zomer zat ik in lijn 149 en ik keek wel even vreemd op toen we ineens op een fietspad reden... :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door tsov »

Ik moet daar nog steeds een keer een foto van maken inderdaad... Daar staat ook een tamelijk briljant verkeersbord: Fietspad, uitgezonderd lijnbussen *bus*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door find_your_spot »

Hebben daar een keer 25 minuten stil gestaan in 2007 omdat een bewoner niet op zij wilde. Deze belde vervolgens zelf de politie om te vertellen dat er een bus over het fietspad reedt. Hele bus planning voor die dag in de war geschopt.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Vinny »

Ja pech voor die bewoner, als de gemeente het fietspad opneemt in het busroutenetwerk van lijnbussen mag ze dat doen. Met een bordje: "uitgezonderd lijnbussen" is het ook juridisch afgedekt.

Dat het geen schoonheidsprijs verdient, ben ik met jullie eens :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door find_your_spot »

Heb het altijd al vreemd gevonden dat de 149 niet de complete route van de Kotter, Valreep en Galjoen volgt. Je zou in deze wijk 3 bushaltes kunnen realiseren waar naar verwachting aardig gebruik van zal worden gemaakt.
Tevens was het handiger geweest om bij Galjoen een doorsteek te maken naar de Nesserlaan.
For Your Railroad Adventures
Zonnig
Berichten: 538
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Zonnig »

Daniel schreef:Aan het eind van de ochtend zat ik in een Frysker op lijn 42 van Lemmer naar Sneek die wat vertraging opliep door een openstaande brug. Enthousiast als de chauffeur die eruit wilde rijden, het busje steeg nog net niet op, ging 'ie vervolgens de afrit naar busstation Spannenburg voorbij. Toen bleek wel een handige eigenschap van die Fryskers... even een U-bocht en via, jawel, het fietspad :lol: weer een stukje terug om het busstation alsnog aan te doen.

De moeite was voor niets, er stond niemand. Maar toch wel netjes dat de chauffeur z'n fout nog corrigeerde.

Dit komt veel vaker voor en dan keren ze zeker niet terug om de fout te herstellen. Als je dat bij XX meldt krijg je standaard het antwoord terug: bus is gewoon langs de halte gereden en heeft deze stop zeker niet overgeslagen!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door STF »

Vinny schreef:Ja pech voor die bewoner, als de gemeente het fietspad opneemt in het busroutenetwerk van lijnbussen mag ze dat doen. Met een bordje: "uitgezonderd lijnbussen" is het ook juridisch afgedekt.

Dat het geen schoonheidsprijs verdient, ben ik met jullie eens :)
In Luxemburg hoeft dat bordje er niet eens onder te hangen, op het kantoor van het busbedrijf hebben ze een ontheffing liggen voor een aantal boerenlandweggetjes (wit bord met rode rand) en fietspaden, als het goed is ligt een kopie van die ontheffing bij het plaatselijke politiebureau.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door VIRM »

Klein vraagje: weet iemand of de NS een klachtenprocedure/regelement heeft? :)
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door waldo79 »

Via de virtuele medewerker kom ik er niet uit. Wellicht dat je per brief een klacht kunt insturen.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door VIRM »

waldo79 schreef:Via de virtuele medewerker kom ik er niet uit. Wellicht dat je per brief een klacht kunt insturen.
De klacht is al ingestuurd. Alleen de afhandeling/het antwoord is een beetje povertjes...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Geert »

Dan kun je het beste weer een reactie terugsturen naar de klantenservice waarin je aangeeft dat je vindt dat je klacht niet juist/onvolledig/etc is afgehandeld.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Wubbo »

Staat er niet iets over in het reizigershandvest?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door webguy »

Was vandaag even naar Walibi, maar wat een geweldige buspendel rijdt daar naartoe. Op de heen weg kwam er 5 min te laat een Amba aanzetten (normaal een gelede Dudevec-iets, een groene van CXX gezien en een van Smit Reizen). Ik was de eerste reiziger en de chauffeuse checkte me in en uit met dezelfde handheld CICO door wat knopjes te drukken en zei "Oh, nu betaal je veel te weinig, maar laat maar". Toen gingen we rijden ging ze ook nog eens met mobiel in d'r ene hand bellen dat ze geen codes had voor de CICOs voor maandag en dinsdag, dat ging dus heerlijk soepel...
Door mn eigen schuld was ik mn OVC met OVFiets vergeten, maar stond dus 40 minuten te wachten. Met de fiets was ik er dan al geweest :)

Op de terugweg kwam ik 8 min te laat bij de halte aanlopen, en kon nog net instappen. Door het vele verkeer waren we ook nog eens 30 ipv 15 min onderweg, dus aansluitingen kon je over dromen :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Karl »

De trein vanui Rtd naar Asd van 8:11 had +40, die van .22 reed niet en dan komt er om .39 de IC van ,37 aan: is het een Virm-Vi en rijdt deze trein tussen Rtd en Gv ook nog eens als stoptrein. Zucht.
Het is een spectrum.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door TheKnitter »

NS klooide ook weer aan vandaag.
Een defecte trein bij Dordrecht Zuid, waardoor minder treinen tussen Lage Zwaluwe en Rotterdam.

Gevolg: Serie 5000 SPR Breda-Dordrecht-Den Haag en 5100 SPR Roosendaal-Dordrecht-Den Haag valt uit of rijdt met vertraging
De IC's rijden ook zwaar vertraagd

Om 7:56 viel de eerste Sprinter uit, die ik wou hebben. De 8:11 reed eerst met +5, toen +10, +15, +20 en uiteindelijk opgeheven
De trein van 8:26 was al opgeheven, maar kwam ineens met +15 terug op de schermen...
Inmiddels waren ons al 6 IC's ri Rotterdam gepasseerd, en stond het perron overladen vol... En toen kwam de Sprinter.... Een SLT-IV :(
Die zat al voor zo'n 70% gevuld, en toen wilde iedereen mee.. De HC kon zijn deuren niet eens meer normaal sleutelen. Achterblijvers tot gevolg op Zwijndrecht. Er werd in de trein omgeroepen: "Vanwege de enorme drukte in de trein, en de geringe uitstappers op Barendrecht, rijden wij Barendrecht voorbij. Reizigers voor Barendrecht stappen in Lombardijen over op de trein terug naar Barendrecht. Dit is besloten in verband met de veiligheid voor de trein, de reizigers en het personeel."
En toen gingen wij Barendrecht voorbij. Daar stonden ook hordes mensen, die niet echt blij waren dat wij met 50 km/h voorbij reden..

Intussen passeerden 6 IC's ons... Waarom NS dan niet een IC met 10 bakken IRM heeft laten stopperen tot Rotterdam, is onbegrijpelijk. Die trein leek wel bijna leeg...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten