Vrouwen kunnen niet koken

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Wubbo »

vr 05 sep 2008, 05:30
Vrouwen kunnen niet koken
Felix Wilbrink

AMSTERDAM - Echte mannen koken. Dat is simpel. En vrouwen kunnen niet koken. Zo die staat. Ik durf? Welnee, het is de zuivere waarheid. Vrouwen die kunnen koken zijn zeldzaam.

Het is net als met schaken. Natuurlijk, er zijn vrouwen die de wereldtop halen, maar de meeste vrouwen kunnen niet schaken — en ook niet koken. Mannen wel. En nu niet allemaal boos worden op me, het is geen schande dat vrouwen niet zo goed kunnen koken. Alles heeft een oorzaak. Mannen kunnen koken, want mannen spelen in hun jeugd met treintjes. Dan wordt zo’n jongen tijdelijk conducteur, machinist (meester heet dat eigenlijk) en de hele ProRail tegelijk. Jongens kunnen ook ridders worden, of soldaatjes, politieagent, piloot, en ze kunnen als ze acht zijn al heel goed autorijden, met speelgoedauto’s.

Vrouwen doen zoiets niet. Meisjes kijken met een enorm dédain neer op jongens van dezelfde leeftijd en gedragen zich de rest van hun leven tegenover mannen alsof dat maar zielige bijproducten van de schepping zijn. Waarom? Omdat ze met poppen praten, en die spreken niet tegen. Nee, nee, nee, niet zeggen dat ik vrouwonvriendelijk ben. Onderzoeken, wetenschappelijke onderzoeken. Niets aan te doen, je kan het wel anders willen, maar vrouwen (meisjes) spelen met poppen, bijvoorkeur, en jongens met ProRail.

Het resultaat is dat vrouwen, omdat ze denken dat de wereld slechts voor hun gemak bestaat, ook lui zijn. Ze kopen kant en klaar maaltijden, rommelen maar wat aan in de keuken, vinden de magnetron al veel werk. Komt er eens een interessante man in beeld dan moet die vooral niet denken dat ze voor hem gaat koken. Nee, natuurlijk niet, en dat hoeft ook niet want een beetje interessante man kan koken, omdat hij ook ridder kan zijn en machinist en conducteur. Mannen kunnen zich inleven, inleven in smaken, inleven in een mooie biefstuk, of een prachtige lamsbout. Vrouwen kunnen dat niet. Als ze al kunnen koken, dan koken ze precies volgens recept. Waarom? Omdat ze zich gewoon niet kunnen voorstellen dat ze de beste kok van het land zijn, het komt gewoon niet in ze op. Dus koken ze na, uit recepten en dat is geen koken. Mannen echter, slijpen de messen, koksmuts op en ze zijn Kranenborg of Smulders, ze smijten met dingen, maken er een geweldige puinhoop van en wee je gebeente als je niet enthousiast roept dat die weer heerlijk heeft gekookt. En wat roept de vrouw dan als beloning? ’Als je maar niet denkt dat ik ga afwassen.’

Wat? Wat hoor ik? Heb ik ongelijk!? Briesende dames? Nou, kom op dan. Tijd om deze cirkel te doorbreken. Tijd voor echte revolutie. Tijd voor vrouwen met fantasie!!! Ha, ha,(valse lach) verras me! Schrijf een prachtrecept en stuur dat naar Hobbykok van het Jaar. En nog wat: wedden dat er een man wint! Ha, ha, ha (nog valsere lach).

Bron: Telegraaf

ProRail-ers, kom er maar in ;-)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Daantje »

Ach, dan kan ik niet koken, als ik maar lekker eten op tafel kan zetten vind ik het best, hoeft voor mij geen koken te heten hoor.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Vinny »

ProRail-ers, kom er maar in
Ik weet wel waar het gerucht vandaan komt: Als je bij ProRail een sollicitatiegesprek voert wordt standaard de vraag gesteld of je kan koken :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door webguy »

Oh ja, net zo een als bij microsoft hoe je m&ms maakt of waarom putdeksels rond zijn :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Daantje »

Van de week stond in de Intermediair een stukje over het hoe en wat van dat soort vragen bij sollicitatiegesprekken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Geert »

En, wat is het nut ervan? :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door webguy »

Om te kijken of je enigszins een krant of blad leest, of oplet voor dat soort details en feiten ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Vinny »

Trouwens: nu valt één ding op zijn plek. Sinds dat Hispeed vervrouwelijkt is kun je geen fatsoenlijke warme maaltijd meer in de Thalys krijgen. Koude Pastasalade..., of een half gare tosti... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Mark »

Dan heeft de DB het beter voor elkaar, ongeacht er een man of vrouw achter de bar staat bakken ze altijd lekkere currywurst :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Cookie »

Daantje schreef:Van de week stond in de Intermediair een stukje over het hoe en wat van dat soort vragen bij sollicitatiegesprekken.
Linkje: http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1579782 .
Wilco

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Wilco »

Vinny schreef:Trouwens: nu valt één ding op zijn plek. Sinds dat Hispeed vervrouwelijkt is kun je geen fatsoenlijke warme maaltijd meer in de Thalys krijgen. Koude Pastasalade..., of een half gare tosti... :|
Nou dan vergis jeje ik ben laatst met de Thalys geweest van Amsterdam naar Parijs, en het eten was heerlijk .

gisteren op de IC uit Berlin naar Schiphol. nog met een conducteur gesproken die normaal op de Thalys zit.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Vinny »

Aha, ze hebben eindelijk iemand aangenomen die kan koken :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wilco

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Wilco »

Vinny schreef:Aha, ze hebben eindelijk iemand aangenomen die kan koken :roll:
Wat zijn julie toch allemaal negatief over vrouwen.?
Vrouwen en mannen zijn gelijk. en niet dat vrouwen maar 1 recht hebben(Dat is het aanrecht).
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Daan »

hoogvlieger schreef:Vrouwen en mannen zijn gelijk.
1) Nog geen biologie gehad?
2) Waarom zijn er dan twee namen voor, als het toch hetzelfde is?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Jurjen »

Hoogvlieger bedoelt natuurlijk te zeggen: vrouwen zijn niet per definitie slechter/dommer/minder sterk als mannen. En dáár heeft 'ie natuurlijk gelijk in.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door reisthijs »

Daan schreef:1) Nog geen biologie gehad?
Ik heb wel Nederlands gehad. "Gelijk" betekent niet hetzelfde als "identiek". Zie Van Dale:
ge·lijk bn 1 overeenkomend in rang, stand, macht, rechten, plichten 2 overeenkomend in waarde of belang
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Daan »

Ja, op die manier kan het inderdaad. :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Vinny »

Of een kok nou een man of een vrouw is boeit mij verder voor geen meter. Wel of hij lekker kan koken en ingezet wordt in de Thalys-treinen die rond etenstijd hun slagje Parijs-Amsterdam draaien. Ik zie overigens ook geen negatieve classificaties van vrouwen in mijn post.
Van de week stond in de Intermediair een stukje over het hoe en wat van dat soort vragen bij sollicitatiegesprekken.
Erg interssant. Ik heb ook altijd last met dat soort vragen, zeker als het ook nog eens persoonlijkheidsvragen zijn. Soms zou ik bij wijze van spreken willen zeggen: 'Ik héb helemaal geen persoonlijkheid'. Tot nu toe ben ik ook aangenomen op basis van mijn inhoudelijk verhaal. Zo verkoop ik mezelf ook: ik heb een bepaalde kennis en ervaring en als ik die niet heb ben ik bereid die vanzelf op te doen. Daarmee wil ik ook het verschil tussen mannen en vrouwen verklaren. Voor zover dat er is, maken de mensen het er zelf naar. Het is nou eenmaal een feit dat veel meer mannen dan vrouwen modelspoorbanen in elkaar knutselen. Dat is dan ook de reden dat er veel meer mannen aankloppen voor een baantje bij ProRail. Zelf maakt het mij totaal niet uit of ik een vrouw of man tegenover me heb zitten, als zijn/haar kennis van zaken maar genoeg is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:ProRail-ers, kom er maar in ;-)
:lol:

Ik ken trouwens een vrouw die bij ProRail werkt :shock:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Daan »

Is dat positief of negatief? :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Geert »

De woordvoerder is toch een vrouw? :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Fles »

Daan schreef:Is dat positief of negatief? :lol:
Dat weet ik niet :oops:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Vinny »

Ik ken trouwens een vrouw die bij ProRail werkt
Zo uniek is dat nou ook niet... :roll: :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Jurjen »

Een omroepster, zeker. ;-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vrouwen kunnen niet koken

Bericht door Vinny »

Geert schreef:De woordvoerder is toch een vrouw? :P
We hebben een hele afdeling 'publiekscontacten' (En er zitten aardig wat vrouwen bij).

Overigens moet je niet bij ProRail gaan werken om je datingskansen te vergroten, dat dan weer niet ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten