Mag ik even kwijt #111

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Vinny »

Zit Michael ineens op lijn 21 in Amsterdam. Denkt 'ie "Moet ik nou het grasmaaien of naar IJburg met dit ding? Laat ik dan maar een rondje Rijksmuseum rijden, dan krijgen toeristen ook nog eens wat te zien..."



:wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door STF »

Fout; het is vandaag zondag, dan mag er niet gemaaid worden i.v.m. geluidsoverlast. :wink:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Justin »

Zo, en de vakantie naar Indonesië is ook geboekt :). Off we go (alhoewel ik nog dik 3 maanden moet wachten)... :)!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Fles »

Weet je wat de ultieme slappe-lul-ervaring is?

Dat je naar het noordelijkste station ter wereld reist waar je normaal kunt komen

En dat je dan

Op een feestdag

Door een staking

De laatste 54 km met vervangend busvermoer moet :X
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Ronald »

Oew, knap lullig inderdaad. Heb je geen mogelijkheid meer later in je reis? Ik had trouwens net zo iets naar Berchtesgaden, maar daar kom je net iets makkelijker een tweede keer...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Suus »

Zuur. -o-

Ik ben er overigens nog steeds niet achter waarom de treinen op dat traject niet in het ResPlus-boek van dit voorjaar staan :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Vinny »

Fles schreef:Weet je wat de ultieme slappe-lul-ervaring is?

Dat je naar het noordelijkste station ter wereld reist waar je normaal kunt komen

En dat je dan

Op een feestdag

Door een staking

De laatste 54 km met vervangend busvermoer moet :X
Nog slappere lul ervaring: ik heb maar een hotelletje in Sneek geboekt wegens de onbereikbaarheid van de taxicentrale en geen busvervoer naar Heeg op zon- en feestdagen. :@
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door MdJ »

Vandaag heb ik mijn fiets vanuit Apeldoorn naar Enschede gebracht per... Fiets.

Althans, ik ben van Apeldoorn, via station Klarenbeek, station Voorst/Empe en Zutphen naar Lochem gefietst (zo goed was mijn achterband ook weer niet, dus voor het geval dat het mis ging, was het maar een "klein" stukje naar het station lopen) en vanaf daar de trein naar Hengelo gepakt. En vanaf Hengelo naar Enschede, Stadsveld gefietst...

En dat op een 8 jaar gebruikte oude fiets (spatbord valt uit elkaar als je er naar wijst, het binnenste gedeelte van mijn buitenband (= geel) kun je zonder moeite zien zegmaar en bij het harder rijden van 15km/h gaat m'n ketting eraf...) en voor iemand die niet geoefend is om fiets te rijden...

Dus ik geef nu licht in het donker, want verband...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Suus »

Kortom, je fiets kan een beurtje van de fietsenmaker wel gebruiken :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Ardan »

Maar waarom heb je je fiets dan niet het hele stuk per trein meegenomen? Je hoeft het niet voor een prijs van een fietskaartje te doen, die is toch altijd 6 euro. Jammer dat dat niet meer op traject kan, want nu is je fiets soms duurder dan jijzelf..
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Ronald »

Vinny schreef:Nog slappere lul ervaring: ik heb maar een hotelletje in Sneek geboekt wegens de onbereikbaarheid van de taxicentrale en geen busvervoer naar Heeg op zon- en feestdagen. :@
Och, is toch maar een half uurtje lopen vanaf Hommerts, dat is wel bereikbaar op zondag. En het was mooi wandelweer :Y
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Fles »

Het sneeuwt hier.

En het blijft liggen..

-o-
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door STF »

Deze keer eens geen grasmaaier-verhaaltje maar een café-verhaaltje:

Vanavond om 19.45 uur komen er twee mannen op het terras zitten, bestellen beide een eaux de vie, al snel de volgende, daarna een biertje, daarna oude jenever, etc. etc. Rond 21.30 uur komt eentje van hen naar binnen om te betalen, dus me vader slaat alles aan op de kassa: €19,60
Ow maak er maar 20 euro van hoor, ik heb alleen geen geld bij me dus ik betaal morgen, zegt die man.
Pff wie gaat er nou ten eerste zonder geld naar een horecabedrijf en ten tweede laat je toch niet eerst alles op de kassa aanslaan voordat je meld dat je helemaal geen geld bij je hebt.
Maar morgen kwam hij echt betalen hoor, en hij zou de helft betalen want zijn vriend moest de andere helft betalen, maar als die nou niet betaalde zou hij de rest ook wel betalen.
Vervolgens gaan ze doodleuk weer op het terras zitten en na twee minuten komt diezelfde man weer binnen om drankjes te bestellen, dus ik leg uit dat ik eerst geld wil zien, voordat er nieuwe drankjes geschonken worden.
Ja maar ik betaal morgen!
Prima, dan krijg je morgen je drankjes, DAG HE!
Nog geen minuut later komt die andere man binnen, om drankjes te bestellen, dus ik leg zo langzamerhand een beetje geirriteerd uit dat er zonder geld geen druppel meer aan ze geschonken wordt.
Ja hij begreep het helemaal, maar hij zou morgen betalen.
Drie minuten later komt die eerste man weer binnen en begint naar me moeder te roepen die de keuken aan schoonmaken was dat hij drankjes wilde bestellen, zucht...
Mijn moeder liet boos weten dat ze niks meer te drinken kregen, dat je zonder geld simpelweg niet naar horecabedrijf moet gaan en gewoon fijn thuis moet blijven op de bank.
Twee minuten later komt die andere man weer binnen en ook die ging bij me moeder drankjes proberen te bestellen, pff...
Kort daarop kwamen ze beide binnen om drankjes bij zowel mij als me moeder te bestellen... :?
Eindelijk leken ze de boodschap te hebben begrepen.
Vervolgens gingen ze dus opnieuw weer op het terras zitten, zonder drankjes. Na een paar minuten kregen ze hevige ruzie met een andere terrasgast, mijn moeder er binnen vijf minuten tijd drie keer boos wat van gezegd, dat het over moest zijn met dat geschreeuw en wanneer ze eens naar huis vertrokken?
Na tien minuten komt een van die mannen binnen om een vuurtje te krijgen voor zijn sigaret, ja bekijk het even lekker zeg... Eerst betalen, dan pas een vuurtje.
Nou dan zou hij de politie direct gaan bellen, dat ik weigerde hem een vuurtje te geven en driftig begon hij 113 op zijn telefoon in te toetsen (uiteraard bel je daar ook direct het alarmnummer voor toch)…
Na een paar seconden drukte hij alweer op annuleren, ging boos weer naar buiten. Vervolgens leken ze eindelijk weg te gaan, gingen nog even naar de WC, waar ze wederom ruzie kregen. Met veel moeite hebben we ze de camping af gekregen en trof bij de urinoirs echt een totaal ondergepiste vloer, er is beslist geen druppeltje door de afvoer van het urinoir gelopen…
Nou goed, het was weer rustig, wie stapt er vervolgens een halfuur later binnen; de partner van een van die kerels…
Ze ging aan de bar zitten en bestelde een biertje en pakje sigaretten, maar daar zijn we uiteraard niet op ingegaan, betaal eerst maar eens de rekening van je echtgenoot.
Nee dat ging niet, want hij had al haar geld afgepikt en ze zou morgen wel komen betalen.
Je vertrekt maar mooi, DAG!
Huilend en jammerend verliet ze het café.
Wie komt er vervolgens vijf minuten voor sluitingstijd aan fietsen; een van die kerels, pff... We hebben snel de deur op slot gedraaid, licht uit gedaan en rolluiken omlaag, want die had vast en zeker geen geld bij zich.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door ODRAIL »

Krijgen we behalve een grasmaaiersoap nu ook een cafesoap uit Reisdorf :shock: ?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door STF »

Ja, wat dacht jij dan? Dat er hier nooit iets gebeurd in dat kleine dorpje Reisdorf? :mrgreen:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Michael »

Afgelopen Zondag was het Dancetour in Breda. Uiteraard was ik aan het werk. Veel dronken jongeren natuurlijk. En het moest natuurlijk weer fout gaan. Er brak een vechtpartij uit voor de deur. Wij hebben buiten een asbak staan die best zwaar is dat je hem niet fatsoenlijk op kan tillen toch kregen ze het voor elkaar want ze gingen er mee gooien. Gevolg: 1 jongen lag bewusteloos in de deuropening en een andere had een flinke hoofdwond. De jongen die met de asbak gooide is gauw gevlucht. Achteraf hoorde ik dat de jongens die de asbak tegen hun hoofd hadden gekregen het zelf uitgedaagd hadden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Ardan »

In Reisdorf gebeurt er meer dan in Amsterdam, Rotterdam en Michaels McDrek bij elkaar :lol:
Maar wel raar verhaal.. waren ze dronken of gewoon niet goed wijs? Naar het geld kunnen jullie in ieder geval fluiten..
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door webguy »

Cool filmpje van alle treinen die in Nederland rijden in een etmaal, beetje in de stijl van "Nederland van Boven":
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=g6rh8TKDYbM[/youtube]
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door marvinkok »

Wel mooi om te zien idd. Mis alleen de Maaslijn volgens mij?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Vinny »

Ronald schreef:
Vinny schreef:Nog slappere lul ervaring: ik heb maar een hotelletje in Sneek geboekt wegens de onbereikbaarheid van de taxicentrale en geen busvervoer naar Heeg op zon- en feestdagen. :@
Och, is toch maar een half uurtje lopen vanaf Hommerts, dat is wel bereikbaar op zondag. En het was mooi wandelweer :Y
Ik had te veel bagage bij me en bovendien was het s avonds laat. Ik had er geen zin meer in...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door STF »

Ardan schreef:Maar wel raar verhaal.. waren ze dronken of gewoon niet goed wijs? Naar het geld kunnen jullie in ieder geval fluiten..
Geestelijk niet helemaal normaal in combinatie met teveel drank op hebben, denk ik.
Soms komen dat soort figuren na een halfjaar doodleuk betalen, hebben we al eerder meegemaakt dat soort situaties.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Wubbo »

Als iemand mijn stem vindt, kan die zich dan even melden? Alvast bedankt ;-)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Ronald »

KM46 schreef:Krijgen we behalve een grasmaaiersoap nu ook een cafesoap uit Reisdorf :shock: ?
Vergeet ook de bussensoap niet he :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door ODRAIL »

Ronald schreef:
KM46 schreef:Krijgen we behalve een grasmaaiersoap nu ook een cafesoap uit Reisdorf :shock: ?
Vergeet ook de bussensoap niet he :P
Oja, helemaal vergeten :oops: .

Gaat lekker zo in Reisdorf.

Ojee, vergeet ik bijna de campingsoap nog :wink: .
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #111

Bericht door Ronald »

En Luxemburg leek me nou juist zo'n rustig en gemoedelijk landje. (Oh ja, ik moet ook dat reisverslag van vorige maand nog eens maken :oops: ).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten