visgraat schreef:Ik ben geen conducteur of machinist, maar als reizigers de laatste aansluiting missen, zou ik dat bijzonder vervelend vinden. Daardoor zou ik als ik op de laatste trein zou rijden daar extra alert op zijn. Techniek, zoals een vertreksein is maar een hulpmiddel. Uiteindelijk vervoer je mensen en rijdt je geen schema om gewoon maar een schema af te rijden. Zo zie ik het tenminste.
Het handboek schrijft voor de de treindienstleider verantwoordelijk is voor WRT aansluitingen, verder is het zo dat een HC van een vertraagde trein desgewenst een verzoek kan doen of een trein een aansluiting kan overnemen, de HC beslist dat dus niet zelf,
overigens kan hij in "zijn apparaat" ook geen aankomstvertraging van uitlopende treinen zien. En daarbij is de combinatie van juiste tijd op de klok en een brandend vertreklicht/veilig seinbeeld niet slechts een hulpmiddel.
Hoe lullig ook voor die mensen die door een vertraging een aansluiting missen, maar in die aansluitende trein zitten ook reizigers die menen dat er op tijd vertrokken moet worden (we klagen immers niet voor niets zoveel over de vertragingen)
Enkele minuten wachten, kan gewoon verdere gevolgen hebben voor eventuele goederen-paden, werkzaamheden enz enz.
En wat verder eigenlijk het probleem is weet ik ook niet helemaal, want er is immers keurig voor alternatief vervoer gezorgd