OVer Missers in de Reisinformatie #21

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
erjeebee
Berichten: 1390
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door erjeebee »

webguy schreef:Ja, grensoverschrijdende verbindingen staan er weer wel in, maar niet meer buitenlandse OV-verbindingen. Heeft weer te maken met dat dit gegenereerd is door een export die 9292 voornamelijk voor Google maakt.
Er staan alleen grensoverschijdende regionale/stoptreinen in.
En grensoverschrijdende buslijnen die door NL bedrijven worden gereden.
Voor zover ik kan zien geen uitzonderingen op deze 2 regels (niks ontbreekt, staat niks in wat er niet in hoort)

Wat wel beetje raar is, is dat grensoverschrijdende bootdiensten Eemshaven-Borkum, Delfzijl-Borkum, Delfzijl-Emden er wel in staan maar de grensoverschrijdende veerdiensten over de Noordzee ontbreken.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Justin »

TheKnitter schreef:Vanochtend ging het bij de verstoring bij Dordrecht Zuid mis op Zwijndrecht...
- Omroep 7:50 dat de sprinter van 7:56 naar Utrecht een onbekende vertraging had (logisch, die rijdt niet!)
- Omroep 7:58 dat de sprinter van 7:56 naar Utrecht niet reed (klinkt logisch..)
- Omroep 7:59: "In tegenstelling van voorgaande berichten rijdt de sprinter van 7:56 naar Rotterdam en Den Haag vandaag niet"
- Omroep 8:06: "Vanwege een defecte trein bij Dordrecht Zuid rijden er geen sprinters tussen Dordrecht en Rotterdam" :shock:
- Omroep 8:07: "In tegenstelling tot voorgaand bericht rijden er geen sprinters tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe, tussen Dordrecht en Rotterdam rijden minder sprinters"
En zo ging het wel even door. Om 8:15 ging het bord op "Let op omroep", en werd per omroep geinformeerd wanneer een trein kwam. Om 8:31 kwam de eerste trein, de sprinter van 8:26...
Nou nou, godzijdank fiets ik maar weer direct naar Dordrecht, anders was ik weer te laat op werk gekomen :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door STF »

Tot mijn verbazing reden er vanmiddag allemaal extra bussen van en naar Echternach wegens een groot evenement, opzich best logisch maar het is totaal nergens gecommuniceerd. Als ik het zelfs niet weet, dan weet de doorsnee evenement-bezoeker het al helemaal niet. Kortom, die bussen reden grotendeels leeg rond, terwijl de gewone bussen afgeladen vol zaten... Ik vraag me af wanneer dat vervoersbedrijf het zelf te horen heeft gekregen, het is precies een bedrijf waarbij ik minstens de helft van de chauffeurs ken, ik heb er helemaal niemand over gehoord toen ik afgelopen donderdag de hele middag in de bus heb gezeten.

Wat is de communicatie hier in Luxemburg toch vaak dramatisch bij het OV; naar de chauffeurs toe is het meestal wel redelijk (alleen wel wat vaag en aan de late kant), maar naar de reizigers is het echt hopeloos.

Afgelopen Pinksterweekend ook weer diverse OV gerelateerde vragen beantwoord aan kampeerders, twee keer een gezin naar een buslijn verwezen waarvan er totaal niets van op de halte is terug te vinden, het klinkt gewoon idioot als je tegen die toeristen moet vertellen dat ze niet naar het bordje met de lijnnummers en vertrektijden op de halte moeten kijken, dat hun bus er toch niet op staat, maar dat ie echt voorbij komt op de tijd die ik hun noem.
Beide gezinnen kwamen ook 's avonds bedanken dat het inderdaad allemaal perfect klopte wat ik gezegd had, maar dat ze het toch allemaal wel een rare gang van zaken vonden in Luxemburg en hoe ik in vredesnaam van het bestaan van die "spookbussen" afwist?

Met een van die spookbussen in dit gebied is het wel erg lastig om aan kampeerders uit te leggen, aan welke kant van de straat ze op de halte moeten staan, de ene helft van de chauffeurs rijdt de route linksom, de andere helft rijdt hem rechtsom omdat niemand weet hoe je het officeel moet rijden.
Als ik niet weet welke chauffeur die dag moet rijden, zeg ik maar gewoon tegen kampeerders dat ze zich over de haltes moeten verdelen of als ze alleen zijn, op het midden van de weg moeten gaan staan zwaaien naar de bus.

Het is ergens maar goed dat er op de haltes geen vertrektijden van die "spookbussen" worden vermeld, want een van die haltes komt de bus nooit en te nimmer voorbij, is uitsluitend mogelijk door na een Y splitsing de bus te stoppen, in zijn achteruit te zetten en de andere arm van de Y een stuk in te rijden, om vervolgens weer terug naar de Y splitsing te rijden, ja dat doet natuurlijk geen enkele chauffeur.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door ThePretender »

Om een of andere reden reed de s800 gisteren vanuit Alkmaar met een treinstel, terwijl dit er normaal twee moeten zijn omdat het in Sittard ontkoppeld wordt en doorgaat naar Heerlen of Maastricht. Volgens de conducteur zou de trein op Asd gekoppeld worden maar er was geen ander treinstel te zien (misschien enkele minuten later). Op de borden stond in ieder geval dat de trein niet naar Heerlen/Maastricht maar naar Maastricht zou gaan. Met daaronder "voor Maastricht overstappen in Sittard"...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Voor wie het nog niet wist: vannacht is Apeldoorn verplaatst...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Suus »

Op Lelystad Centrum werkte de panelen van spoor 3 niet echt mee, ze toonden niets. Maar het treinpersoneel reageerde leuk met het omroepbericht "Er staat niets op het bord maar dit is de enige echte trein naar Almere en rechtstreeks naar Amsterdam Centraal!"
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Klaasje »

Er zijn daar ook zoveel treinen die niet naar Almere gaan.. :lol:

Volgende week overigens wel: Een ICE gaat proefritten op de Hanzelijn rijden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door STF »

Vanavond stapte ik bij een buschauffeuse in die ik goed ken, ze vroeg me vrijwel direct of ik soms iets wist over de omleiding van komende zaterdag?
Omleiding? Waar? Ik weet van niks.

Blijkt er een stuk snelweg bij Luxemburg-stad dicht te gaan (staan aankondigingsborden in de berm), waardoor al het verkeerd omgeleid moet worden via wat regionale wegen maar als je dat met de bus zou volgen sla je een dorpje over, dat mag alleen als het aangekondigd is op de haltes en op de OV internetpagina met werkzaamheden, daar staat dus niks en bij het vervoersbedrijf is er ook niks over bekend.
Er is vrijwel geen route te bedenken waarbij je ook door dat dorpje komt, alleen eentje met een afschuwelijk lang stuk omrijden, waarbij je overdreven veel vertraging oploopt en je kunt ook niet op en neer pendelen, dan moet je op een zeer drukke 90 km weg gaan keren...

Wat zijn dat toch voor klunsen bij het ministerie van transport... Dit is al de zoveelste omleiding in korte tijd die helemaal fout gaat. Met communiceren hebben ze kennelijk een erg groot probleem...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door STF »

Onlangs zijn eindelijk de nieuwe routes/vertrektijden opgehangen bij het busstation in Echternach, waar zowaar de spookbussen op vermeld staan, echter zit het stampvol fouten:

Afbeelding

481: volgorde van dorpen klopt totaal niet bij de rit van 14.40 uur.
492: komt niet in Wecker, zoals de koptekst doet denken.
848: lijkt er geheel niet op te staan, omdat ze er 496 boven gedrukt hebben (sowieso staat de andere rijrichting er al helemaal niet op, want Echternach busstation is niet het eindpunt van de 848).
MT-1: rit van 14.00 en 16.00 uur hebben een andere route, terwijl dat hieruit niet blijkt.
MT-2: rit van 14.15 en 16.15 uur hebben een andere route, terwijl dat hieruit niet blijkt.

typfout 1: Colmar Usines, dus hoort met een s op het einde.
typfout 2: bus naar Colmar Usines vertrekt altijd om .25 uur, niet 's morgens ineens een minuut vroeger.

Bij de andere drie haltes zitten er ook wel fouten in, maar niet zo extreem als bij deze halte.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Stefan »

Ik vond deze ook wel leuk, kwam ik tegen op de Lorentzweg in Barendrecht.. :P

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Suus »

Vreemde postcode heeft ZWN, de postcode is namelijk van Waddinxveen terwijl ze het adresseren aan Boskoop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door webguy »

Zal wel uitzondering zijn voor antwoordnummers?
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Etienne »

Ergens in 1999 waren wel werkzaamheden aan de A16, waardoor er een pak extra bussen reden op 2 lijnen tussen de beide Oevers in Rotterdam en Ridderkerk. Misschien een overblfijsel daarvan?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Wubbo »

Briljant. Vandaag is de NoordOost opgeheven tussen Utrecht Centraal en Den Haag Centraal, maar het was kennelijk te veel moeite om dat ook aan te kondigen bij de werkzaamheden op ns.nl. ik moet van Den Haag naar Amersfoort, en ga dus maar weer eens op Schiphol kijken...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Je had ook nog op Den Haag HS de omgeleide NO uit Rotterdam kunnen nemen...

Te Amersfoort stond de t522 eerder vanmorgen op de borden als "Intercity Utrecht Centraal / Den Haag Centraal" met "Den Haag C: rijdt niet verder dan Utrecht Centraal" eronder.
Passen ze een keer de bestemming aan, doen ze het maar half :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Je had ook nog op Den Haag HS de omgeleide NO uit Rotterdam kunnen nemen...
Dat had ik kunnen doen, als ik vantevoren had geweten dat dit speelde. Dan was ik naar HS gefietst. Nu had het geen zin meer (er reden ook nog bussen ipv treinen naar HS).

Bij een latere s500 die ik in Amersfoort zag stond trouwens bij beide delen dat het tot Utrecht reed.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door huibf »

Stefan schreef:Ik vond deze ook wel leuk, kwam ik tegen op de Lorentzweg in Barendrecht.. :P
mmm das wel een heel oude.... maar iemand heeft geprobeerd de staten eruit te halen, rechtsboven zit ie al wat los.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

De stoomtrein stond op station Dordrecht als Intercity naar "..." op de TBPs
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Stefan »

Etienne schreef:Ergens in 1999 waren wel werkzaamheden aan de A16, waardoor er een pak extra bussen reden op 2 lijnen tussen de beide Oevers in Rotterdam en Ridderkerk. Misschien een overblfijsel daarvan?
Dat denk ik dan haast wel, thanks. Gezien de dienstregeling leek het me al sterk dat het een normale lijn was. :P
huibf schreef:mmm das wel een heel oude.... maar iemand heeft geprobeerd de staten eruit te halen, rechtsboven zit ie al wat los.
Ik heb 't daarna ook nog een beetje geprobeerd, maar helaas... :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Marc »

Door geplande werkzaamheden reed de serie s800 vanaf 19:00 via Heerlen naar Maastricht. De TPB van Sloterdijk begreep dit niet helemaal:
Afbeelding

Er stond dus: Intercity Maastricht via Amsterdam C, Amsterdam Amstel, Utrecht C., 's Hertogenbosch, Eindhoven, Weert, Roermond, Sittard, Maastricht en Heerlen. Vanaf Sittard naar Maastricht, dan naar Heerlen en vervolgens weer terug naar Maastricht...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Vreemde postcode heeft ZWN, de postcode is namelijk van Waddinxveen terwijl ze het adresseren aan Boskoop.
De remise had een huisadres in Boskoop terwijl het postbus en antwoordnummer in Waddinxeen waren. De postbussen stonden bij het postsorteercentrum aan de Stationsstraat in Waddinxveen. En een anwoordnummer is nu eenmaal gekoppeld aan een opstbusnummer, dus vandaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Suus »

Boskoop heeft ook een postkantoor met postbussen gehad, in die tijd was dat nog gewoon open (sloot in 2000 of 2001).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

De TBPs op Rotterdam C toonden bij de omgeleide NoordOost "stopt niet in Delft, Leiden Centraal en Sloterdijk" Eerste is nog logisch, maar voor die laatste twee moet 'ie toch aardig verkeerd rijden :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Gekko123 »

Diezelfde fout was te zien op de AV7/AV14 van Gv.

Kwam trouwens nog een kleine faal tegen van de NS/ProRail: te Ledn hing er nog een spoorkaart met de werkzaamheden van vorige week. Beetje onpraktisch, aangezien er best wel wat werkzaamheden zijn dit weekend (meer dan vorige week).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Nog twee plaatjes bij de eerder al in tekstvorm geplaatste missers. Eerst de IC naar puntjepuntjepuntje :P
Afbeelding

En de 691755 die niet stopt in stations waar 'ie niet langs komt...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten