Kruidvat BUSdagkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door midnet »

Nog niet 100% zeker-maar het schijnt dat er via kruidvat voor juli+aug.=zomerperiode begin juli of eind juni een aanbod komt van BUSdagkaarten-prijs rond de 9,95/10,-. Nader bericht als er meer bekend van is.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Klaasje »

Klopt.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Dagren »

Dit lijkt mij alle relevante informatie. :)
De regionale streekvervoerders Veolia, Arriva, Connexxion (ook GVU, Breng en Hermes), EBS, Qbuzz en Syntus hebben samen met Kruidvat een speciale actie opgezet. Het betreft een speciale OV-WeekendPas voor de zomervakantie.

Inhoud van de actie
Gedurende 2 actieweken worden consumenten in de gelegenheid gesteld om exclusief bij Kruidvat een speciale OV-WeekendPas te kopen voor slechts € 9,95.
Met deze pas kunnen consumenten op weekenddagen onbeperkt reizen met Bus en Tram van de regionale vervoersmaatschappijen Arriva, Connexxion (ook GVU, Breng en Hermes), EBS, Qbuzz, Syntus en Veolia.

Met de actie willen de regionale vervoerders nieuwe OV-gebruikers aantrekken. Door de OV-WeekendPas krijgen niet OV-reizigers de mogelijkheid om op een toegankelijke manier kennis te maken met het OV. De Kruidvatactie is al meerdere jaren een succes op de trein, met veel nieuwe reizigers tot gevolg. Dit willen we met deze actie ook realiseren voor bus en tram.

Verkoopperiode
De OV-WeekendPas wordt exclusief bij Kruidvat winkels verkocht in de weken 24 en 25; maandag 11 juni t/m zaterdag 23 juni.

Actieperiode
De OV-WeekendPas is geldig op alle weekenddagen van 7 juli 2012 t/m 12 augustus 2012.

Geldigheid

•De OV-WeekendPas is geldig op alle weekenddagen (zaterdag en zondag) van 7 juli 2012 t/m 12 augustus 2012.
•De pas is geldig voor personen van 12 jaar en ouder.
•Eén kind t/m 11 jaar mag onder begeleiding van één volwassene gratis meereizen.
•De OV-WeekendPas is een ‘zichtkaart’. Toegang tot het openbaar vervoermiddel geschiedt op vertoon van de kaart.
•De kaart is persoonsgebonden en dient derhalve bij het eerste gebruik op de achterzijde van de kaart voorzien te worden van naam, geboortedatum en handtekening.
•Bij een eventuele controle moet het legitimatiebewijs overeenkomen met de naw-gegevens van de kaart.
•De OV-WeekendPas is niet geldig op de bustrajecten naar/in het buitenland (bijvoorbeeld Vaals- Aken, Breskens – Brugge, Breda – Antwerpen).
•De OV-Weekenpas is ook geldig in de nachtbussen.

Opgelet: De OV-WeekendPas is NIET geldig bij GVB, RET en HTM. Ook is de pas NIET geldig op de trein (zowel niet bij NS als op de treinen van Veolia, Syntus, Arriva en Connexxion).

Communicatie
De actie wordt ondersteund door de volgende promotiemiddelen:
•TV-reclame van Kruidvat.
•Busreclame bij alle deelnemende vervoerders.
•Melding op de voorkant van de Kruidvatkrant (huis-aan-huis verspreid in heel Nederland).
•Ondersteuning in de winkels van Kruidvat; A0-raamposters, stoepborden en
A4-kassakaarten.
•Digitale mailing (nieuwsbrief).
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door WSM »

Is dit een grap? Voor dat tientje moet je je eigen aardig sufreizen met de bus, wil het rendabel zijn.
Uit ervaring weet ik dat je na twee uur in een Amba aardig gaar bent ;).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door huibf »

WSM schreef:Is dit een grap? Voor dat tientje moet je je eigen aardig sufreizen met de bus, wil het rendabel zijn.
Uit ervaring weet ik dat je na twee uur in een Amba aardig gaar bent ;).
Geen grap, en 100% definitief. Men wilde dit met Kerst al doen. Alleen toen wilde niet elke maatschappij meedoen.
De gemiddelde dagkaart in nederland kost meer dan de actie, daarij kan er een kind gratis mee.
In Brabant en een deel van Zeeland is niet eens een dagkaart te koop.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Daniel »

Als ik de bovenstaande voorwaarden goed lees kan je trouwens voor dat tientje zelfs op alle weekenddagen in de geldigheidsperiode onbeperkt met de bus reizen. Dan is 't wel weer goedkoop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Klaasje »

Een ritje met lijn 330 Lelystad-Zwolle is al gauw meer dan 8 euro vol-tarief..
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door huibf »

Daniel schreef:Als ik de bovenstaande voorwaarden goed lees kan je trouwens voor dat tientje zelfs op alle weekenddagen in de geldigheidsperiode onbeperkt met de bus reizen. Dan is 't wel weer goedkoop.
klopt ook al... het valt dus wel mee.
Jammer dat je alleen niet grensoverschrijdend mag reizen.
Ik had het wel verwacht voor grensoverschrijdende buslijnen van een buitenlandse maatschappij (al dan niet gemeenschappelijk gedeeld), de lijn naar Antwerpen en lijn 44 (op Duits gebied) wat dat zijn altijd al uitzonderingen geweest.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door huibf »

Klaasje schreef:Een ritje met lijn 330 Lelystad-Zwolle is al gauw meer dan 8 euro vol-tarief..
4 toch als je niet uitchecked :-)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Milco »

Maar de dagkaart is ook geldig op HOV dus? (Hanzeliner, Qliner, Brabantliner)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Jef400 »

Dit is toch mooi om even lekker een ritje Purmerend - Alkmaar - Leeuwarden en weer terug mee te doen. Dan is 10euro helemaal niets.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Ronald »

huibf schreef:
Klaasje schreef:Een ritje met lijn 330 Lelystad-Zwolle is al gauw meer dan 8 euro vol-tarief..
4 toch als je niet uitchecked :-)
Nul euro als je niet incheckt.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Jef400 »

En de boete + de ritprijs als je gepakt word................zo kan ik nog wel wat clichés de wereld in brengen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Ronald »

Dat ritprijs-van-4-euro verhaal bij expres niet uitchecken begint inderdaad behoorlijk cliché te worden ja.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door WSM »

Daniel schreef:Als ik de bovenstaande voorwaarden goed lees kan je trouwens voor dat tientje zelfs op alle weekenddagen in de geldigheidsperiode onbeperkt met de bus reizen. Dan is 't wel weer goedkoop.
Mee eens!
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door huibf »

Ronald schreef:
huibf schreef:
Klaasje schreef:Een ritje met lijn 330 Lelystad-Zwolle is al gauw meer dan 8 euro vol-tarief..
4 toch als je niet uitchecked :-)
Nul euro als je niet incheckt.
ja en dat mag niet, dan heb je geen geldig vervoersbewijs. Uitchecken kan je per ongeluk vergeten, net zogoed als je dat ooit vergeet op een reisje van maar 1 euro.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door huibf »

Ronald schreef:Dat ritprijs-van-4-euro verhaal bij expres niet uitchecken begint inderdaad behoorlijk cliché te worden ja.
en als het expres "per ongeluk"is ?

enfin we dwalen af....
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Wubbo »

Ik vind de voorwaarden niet heel duidelijk. Is dat ding nou maar 1 dag geldig, of onbeperkt in alle weekenden in de actieperiode?

Jammer trouwens dat de stadsvervoerders niet meedoen. Dat gaat weer gedoe geven bij onwetende reizigers (die je dan ook voorlopig niet terug ziet in het OV). Dat de trein niet meedoet kun je communiceren, dat snapt iedereen nog wel, maar het verschil met de stadsvervoerders is een stuk onduidelijker.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door willy84 »

Leuk initiatief! Mij zie je echter niet m'n weekend in een bus doorbrengen.. Zoals gezegd ben je na twee uur reizen behoorlijk gaar.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Vinny »

Dit is alleen interessant voor reizigers op de q-liner verbindingen over de Afsluitdijk of de lijn Groningen-Lelystad. Anders moet je een notoire busliefhebber zijn...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Als ik de bovenstaande voorwaarden goed lees kan je trouwens voor dat tientje zelfs op alle weekenddagen in de geldigheidsperiode onbeperkt met de bus reizen. Dan is 't wel weer goedkoop.
Zo lees ik het ook. En anders zou ik hem zelfs op 1 dag er makkelijk kunnen uithalen. Op en neer naar Nijmegen zo een 5 euro per rit naar Heyendaal en dat is inclusief 40% korting t/m Nijmegen Centraal. Naar Dukenburg (wat ik in het weekend zou doen) is het altijd nog 4,17 per rit (als ik nog een stadsbus neem naar de eindbestemming ongeveer 4,50 totaal, door naar Centraal ongeveer 4,70). Die 9,95 kun je er ook op 1 dag veel sneller uithalen dan je denkt.
"Een touringcar is geen bus"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door find_your_spot »

De praktijk van de kruidvat kaartjes is ook dat mensen vaak meer inslaan dan ze nodig denken te hebben. Velen kaartjes worden pas een paar dagen in huis terug gevonden of nadat de einddatum al verstreken is.
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door webguy »

Precies, iedereen denkt "hee leuk, handig" en gebruikt het maar zeer beperkt. Met de cijfers die Kruidvat heeft over gebruik van de treinkaartjes kunnen ze denk ik best wel vervoerders overtuigen die zo een zakcentje verdienen.

Overigens, ik denk dat ik een ga halen - kan ik nog een keertje naar mn Oma. Haal je er zo uit want Ede - Garderen met bus 107 is zo 6 - 8 euro retour.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

Ik zei toevallig gisteren tegen een vriend dat ik wat minder in het weekend naar Nijmegen wil gaan om bordspelletjes te spelen omdat ik het financieel langzaam niet meer trek zolang ik nog studeer. Die busdagkaart (Als je het al OV-WeekendPas noemt wordt het ook al duidelijker) gaat dan echt een uitkomst zijn als hij zo werkt zoals ik en Daniel hem lezen, in die hele periode geldig.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door webguy »

T zijn maar 3 of 4 weekenden, maar inderdaad
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten