Topman NS bepleit samengaan met ProRail
Re: Topman NS bepleit samengaan met ProRail
Is het niet beter om Prorail onder te brengen bij Rijkswaterstaat.
Deze instantie is nu al verantwoordelijk voor de wegen en waterwegen, als daar het spoor bijkomt is er een onafhankelijke organisatie die niet aan de NS, Arriva, Veolia, Syntus of Connexxion is gelinkt. Iedereen tevreden?!?!?
Deze instantie is nu al verantwoordelijk voor de wegen en waterwegen, als daar het spoor bijkomt is er een onafhankelijke organisatie die niet aan de NS, Arriva, Veolia, Syntus of Connexxion is gelinkt. Iedereen tevreden?!?!?
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Topman NS bepleit samengaan met ProRail
Rijkswaterstaat heeft ook totaal geen problemen in de winter om z'n snelwegen sneeuwvrij te houden, er vallen nooit doden op de weg en er zijn nooit vertragingen door files of na ongevallen :')
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Topman NS bepleit samengaan met ProRail
En er vallen nooit doden op de weg tijdens werkzaamheden...
Re: Topman NS bepleit samengaan met ProRail
Als er één dagje sneeuw valt, heeft de weg er één dag last van. Het spoor twee weken. ;)Reiziger Delft schreef:Rijkswaterstaat heeft ook totaal geen problemen in de winter om z'n snelwegen sneeuwvrij te houden, er vallen nooit doden op de weg en er zijn nooit vertragingen door files of na ongevallen :')
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Topman NS bepleit samengaan met ProRail
Zeg dat maar op de A28 bij Zwolle... Half jaar maximumsnelheid 70km/h, omdat er forse gaten (vorstschade) in het asfalt zaten...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Topman NS bepleit samengaan met ProRail
Hoe verbetert samengaan van ProRail met Rijkswaterstaat de communicatie en afstemming met NS? Dat is, volgens Meerstadt, nu het probleem. Volgens mij los je dat niet op door ProRail ander briefpapier te geven.Zonnig schreef:Is het niet beter om Prorail onder te brengen bij Rijkswaterstaat.
Deze instantie is nu al verantwoordelijk voor de wegen en waterwegen, als daar het spoor bijkomt is er een onafhankelijke organisatie die niet aan de NS, Arriva, Veolia, Syntus of Connexxion is gelinkt. Iedereen tevreden?!?!?
Spoor is trouwens wel anders dan weg en water. Bij weg en water ga je gewoon weg als je daar zin in hebt en stuur je naar links als je naar links wil. Zou je dat loslaten op het spoor denk ik niet dat je nog een dienstregeling overhoudt ;-)
Re: Topman NS bepleit samengaan met ProRail
Wel eens gehoord van een keten.
Als Prorail ergens werkzaamheden heeft moet RIjkswaterstaat ook niet in die omgeving met groot werk aan de slag gaan. Je kan het dan binnen één organisatie afstemmen ipv met Prorail te moeten overleggen en discussiëren wie het grootste belang heeft of het grootste probleem heeft!
En inderdaad de wegen zijn bij sneeuw schoon en de NS kan minstens 2 weken niet fatsoenlijk rijden (door eigen problemen maar ook door Prorail).
Als Prorail ergens werkzaamheden heeft moet RIjkswaterstaat ook niet in die omgeving met groot werk aan de slag gaan. Je kan het dan binnen één organisatie afstemmen ipv met Prorail te moeten overleggen en discussiëren wie het grootste belang heeft of het grootste probleem heeft!
En inderdaad de wegen zijn bij sneeuw schoon en de NS kan minstens 2 weken niet fatsoenlijk rijden (door eigen problemen maar ook door Prorail).
Re: Topman NS bepleit samengaan met ProRail
Dat iets door de meerderheid gedaan wordt betekent dat het de normale maar niet per se de goede gang van zaken is. De salarissen en de kwaliteit staan bij bedrijven als Albron en CSU onder druk vanwege het aanbesteden.Bee schreef:ProRail heeft alles uitbesteed aan gecertificeerde bedrijven. Het spoor is opgedeeld in zone's, het onderhoudscontract voor een zone wordt voor een paar jaar aanbesteed aan zo'n gecertificeerd bedrijf en in principe zou een telefoontje dan voldoende moeten zijn om de monteurs op pad te sturen.
Vrij normale gang van zaken volgens mij. Vergelijk het met schoonmaakwerk, welk bedrijf heeft er nu nog eigen schoonmakers in dienst?
Het spoor en het onderhoud daarvan vallen onder collectieve goederen en de vrije markt is nou eenmaal heel erg slecht in het aanschaffen van collectieve goederen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Topman NS bepleit samengaan met ProRail
Dat kan ook zonder fusie van twee organisaties. Sterker nog, dat gebeurt al regelmatig, er zijn genoeg weekenden geweest waarin een snelweg afgesloten was en één van de alternatieven een goedkoop treinkaartje was (van-A-naar-Beter-kaartje).Zonnig schreef:Wel eens gehoord van een keten.
Als Prorail ergens werkzaamheden heeft moet RIjkswaterstaat ook niet in die omgeving met groot werk aan de slag gaan. Je kan het dan binnen één organisatie afstemmen ipv met Prorail te moeten overleggen en discussiëren wie het grootste belang heeft of het grootste probleem heeft!
De afgelopen keren vooral door problemen met het materieel. De kapotte wissels waren vrij snel weer gerepareerd.En inderdaad de wegen zijn bij sneeuw schoon en de NS kan minstens 2 weken niet fatsoenlijk rijden (door eigen problemen maar ook door Prorail).
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Topman NS bepleit samengaan met ProRail
Onderhoud en aanschaf van railinfrastructuur gebeurt dan ook niet door de vrije markt maar door ProRail, wat een semi-overheidsbedrijf is (de staat is 100% aandeelhouder).deadlock schreef:Het spoor en het onderhoud daarvan vallen onder collectieve goederen en de vrije markt is nou eenmaal heel erg slecht in het aanschaffen van collectieve goederen.
Re: Topman NS bepleit samengaan met ProRail
Ja. Daarom vraag ik me af of het slim is om NS en ProRail nog verder uit elkaar te trekken, wat waarschijnlijk gaat gebeuren door een fusie met Rijkswaterstaat (als het niet alleen om ander briefpapier gaat).Zonnig schreef:Wel eens gehoord van een keten.
Re: Topman NS bepleit samengaan met ProRail
Yups, het ene jaar zit er smeltwater in de treinen, het volgende jaar vriezen de wissels vast... Het jaar daarna is er wel wisselverwarming, maar dan vallen de ijsblokken naar beneden en dan heb je niks aan die verwarming en gaan de treinen stujk... En als de treinen stukgaan komt er van de belofte 'we zetten minder, maar wel langere treinen in!' helemaal geen reet van terecht. 2 weken lang.Geert schreef:De afgelopen keren vooral door problemen met het materieel. De kapotte wissels waren vrij snel weer gerepareerd.En inderdaad de wegen zijn bij sneeuw schoon en de NS kan minstens 2 weken niet fatsoenlijk rijden (door eigen problemen maar ook door Prorail).
Ofwel: aankomende winter gaat de dienstregeling bij de eerste dreiging van een vlok in de kamikaze-zelfvernietingsmodus, om te bewijzen dat er is 'geleerd' van de vorige keer. Als de eerste bui twee dagen daarna valt, dan ligt de hele boel weer twee weken half op z'n gat. Dan mag je weer als 'compensatie' door het onvermogen om iets te laten rijden liters thee en koffie bij de Kiosk halen, terwijl ze het thee-en-koffiegeld beter hadden kunnen investeren in het winterproef maken van het spoor...
Beul van de blindegeleidelijn
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Topman NS bepleit samengaan met ProRail
Maar je kunt wel rijden, dat is dan bij NS vaker wel anders ;)MdJ schreef:Zeg dat maar op de A28 bij Zwolle... Half jaar maximumsnelheid 70km/h, omdat er forse gaten (vorstschade) in het asfalt zaten...
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten