Extra onderhoudsbeurt FLIRTs eurobahn, treinen korter

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Extra onderhoudsbeurt FLIRTs eurobahn, treinen korter

Bericht door Cookie »

(...) Fahrgästen bleibt es in den kommenden Wochen und Monaten nicht erspart, dass der ein oder andere Zug nicht in voller Länge unterwegs sein wird. Der Grund: Die flotten Elektrotriebwagen vom Typ „Flirt“ müssen früher und häufiger als vom Hersteller versprochen zu einem Boxenstopp, sprich in die Werkstatt.
De eurobahntreinen kunnen de komende weken/maanden niet in volle lengte rijden, aangezien de FLIRTS eerder en vaker naar de werkplaats moeten dan de fabrikant had aangegeven.
Die Eurobahn-Züge sind laut Görtzen gleich in dreierlei Hinsicht hart gefordert. Das Tempo ist hoch, die Abstände zwischen den Bahnhöfen oder Haltepunkten sind relativ kurz, dazu kommt eine hohe Laufleistung. „Um eine dauerhafte Zuverlässigkeit garantieren zu können, sind die vorübergehenden Instandhaltungsmaßnahmen nötig“, versichert der Fachmann.
Oorzaken zijn onder andere de hoge snelheid en de kleine afstanden tussen de stations.
Mit Blick auf eine zügige Abwicklung der Reparaturen hat Keolis Deutschland nicht nur weitere Mitarbeiter eingestellt, sondern auch Sonderschichten organisiert. „Damit ist ein baldiges Ende dieses Engpasses in Sicht“, betont Goertzen.
Er zijn extra mensen aan het werk om de problemen zo kort mogelijk te laten duren.

Er wordt in het artikel trouwens gesproken over omgeving Soest (Duitsland), maar het lijkt me eigenlijk logisch dat dit voor het hele eurobahnnetwerk geldt.

Bron / volledig bericht op http://www.derpatriot.de/Flirt-muss-hae ... 1f6d6b8-ds
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Extra onderhoudsbeurt FLIRTs eurobahn, treinen korter

Bericht door Ronald »

Op de RE13 (Venlo-Düsseldorf-Hamm) heb ik eigenlijk nooit meer dan één treinstel gezien, maar dat was meestal in het weekend. Vooral rond Düsseldorf is dit sowieso al behoorlijk aan de krappe kant. Alle keren tot nu toe dat ik 'm had was de trein goed vol met behoorlijk wat staanplaatsen.

@Cookie: je bericht staat er trouwens twee keer :wink: [Andere bericht is verwijderd intussen, bedankt voor melden]
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Extra onderhoudsbeurt FLIRTs eurobahn, treinen korter

Bericht door Ardan »

Op de RE13 wordt ook met twee stellen gereden.
Ik doe ook maar wat
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Extra onderhoudsbeurt FLIRTs eurobahn, treinen korter

Bericht door midnet »

daar in de regio Soest(NRW/DE) reed NWB al enkele jaren, dus mogelijk is het een slijtageprobleem van wat oudere stellen? Op drukkere uren wordt op de Venlo-Hamm lijn vaak in Mö-Gladbach, als toch moet worden kopgemaakt, een stel bij/afgeplaatst.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Extra onderhoudsbeurt FLIRTs eurobahn, treinen korter

Bericht door fogeltje »

Cookie schreef:
Die Eurobahn-Züge sind laut Görtzen gleich in dreierlei Hinsicht hart gefordert. Das Tempo ist hoch, die Abstände zwischen den Bahnhöfen oder Haltepunkten sind relativ kurz, dazu kommt eine hohe Laufleistung. „Um eine dauerhafte Zuverlässigkeit garantieren zu können, sind die vorübergehenden Instandhaltungsmaßnahmen nötig“, versichert der Fachmann.
Oorzaken zijn onder andere de hoge snelheid en de kleine afstanden tussen de stations.
Goh en dat wist men niet van te voren? Had men bij keuze van het aan te schaffen treintype hier geen rekening mee kunnen houden? Dat is net zoiets als dat ze in een regio waar altijd sneeuw ligt NS treinen gaan aanschaffen die daar niet tegen kunnen.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten