Vraag over sterabonnement

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Vraag over sterabonnement

Bericht door Daantje »

Ik ben vanavond eens aan het uitzoeken wat voor mij het beste alternatief is als mijn NS jaartrajectabonnement + stad/streeksupplement straks niet meer te verlengen is. Dan wordt het waarschijnlijk toch een NS trajectabonnement + 1 sterabonnement (aan de ene kant) en op saldo reizen aan de andere kant. Dit kost me zeker €500,- euro per jaar meer dan in de huidige situatie. Ik sta ook nog open voor (goedkopere) alternatieven.

Ik heb alleen een paar vragen. Als ik een ste rjaarabonnement wil kopen voor in Delft (zone 5426) moet dat persé bij een HTM servicekantoor (wat op de site van Veolia staat) of kan het ook bij een RET servicepunt? Ik woon in Rotterdam en kan daar makkelijk heen maar als ik perse bij de HTM moet zijn moet ik ervoor naar Den Haag of Zoetermeer waar ik niet dagelijks kom. Kan ik dit abonnement ook op mijn NS-chipkaart laten zetten of moet dat op een eigen en moet ik dan altijd met twee chipkaarten gaan reizen?

Verder ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die nu met een trajectabonnement + stad/streeksupplement reizen en wat zij als toekomstig alternatief zien en hoe ze daarop gekomen zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vraag over sterabonnement

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Verder ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die nu met een trajectabonnement + stad/streeksupplement reizen en wat zij als toekomstig alternatief zien en hoe ze daarop gekomen zijn.
Ik ben er ook eentje... oplossing wordt in mijn geval dezelfde. Hoewel wel met het verschil dat ik alleen een 1-sterabonnement voor Utrecht nodig heb, in Amersfoort reis ik voor het woon-werkverkeer niet met de bus namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Vraag over sterabonnement

Bericht door Karl »

Ik zit in dezelfde situatie, maar reis vanwege flexibiliteit met maandkaarten. Wat de oplossing gaat worden, geen idee... Aan de ene zijde (Leiden - bollenstreek) heb ik bij een abonnement 3 sterren nodig en aan de andere kant niets. Waar kan ik eigenlijk CXX abonnementen kopen, op het internet? Overigens heb ik nu een 40%-kortingskaart (spoor) en reis 's ochtends in de piekuren en in de middag eigenlijk ook vrijwel altijd. Vanaf €80,zoveel is het volgens een RET-meneertje voordeliger om een 20%-dalkorting te kopen. Daarnaast wil mijn P&O-afdeling ook nog eens dat een en ander duidelijk blijft, zodat ik een deel kan declareren.

Dat het duurder wordt is één ding, maar dat het dan zo onoverzichtelijk moet... :(
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vraag over sterabonnement

Bericht door Daantje »

Maandabonnementen (en weekabonnementen) kan je via http://www.ov-chipkaart.nl op je chipkaart laden als je zelf het centrumzonenummer weet. Jaarabonnementen kan je voor zover mijn speurtocht reikt, bij de servicewinkel van de vervoerder kopen. Vraag me alleen of of elke vervoerder alleen jaarabonnementen verkoopt voor zones waar ze zelf in rijden of dat het niet uitmaakt.

Mja, duurder okee maar voor €500,- per jaar kan ik ook een keer op wintersport. Dat vind ik ook wel echt veel geld.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vraag over sterabonnement

Bericht door deadlock »

Ik heb bij de fietsenzaak een fiets voor €45,- gekocht en die in Deventer neergezet. Daar doe ik nu al een paar jaar mee. Scheelt een hoop geld. Dat zou ik denk ik trouwens niet zo snel doen in Utrecht, of hem daar in de bewaakte stalling neerzetten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vraag over sterabonnement

Bericht door Geert »

Utrecht heeft een gratis bewaakte stalling :)
Ik heb in Rotterdam al een jaar of 4 een oude fiets staan. Uiteraard stevig slot er om heen en altijd vastmaken aan de stalling, maar gaat dus al lang goed in een grote stad :) (afkloppen natuurlijk ;))
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Vraag over sterabonnement

Bericht door midnet »

1.ALSmensen dit vragen-kunnen ze dan svp duidelijk aangeven om welke relaties het gaat. Ik ken al hun persoonlijke reiswegen echt niet.
2.DENK langer vooruit-het is vrijwel zeker dat of op heel korte of wat langeretermijn die ABO's en die zones er helemaal uitgaan. dat was altijd al de opzet van dat s..tkaartTARIEFsysteem zoals bedacht. Het alternatief is die altijd korting supplementen op je saldo. Varieert per regio hoe snel ze daar werk van maken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten