NS schrapt vakantiedienstregeling
NS schrapt vakantiedienstregeling
NS schrapt vakantiedienstregeling
De NS heeft besloten om met ingang van de komende vakantieperiode geen vakantiedienstregeling meer te voeren.
De gewone dienstregeling blijft de komende maanden van kracht. Dat meldt de NS dinsdag.
Sinds 2003 was er in de vakanties (kerst, mei, zomer) sprake van een aangepaste dienstregeling, afgestemd op de afname van de drukte in de treinen.
Bron: Nu.nl
De NS heeft besloten om met ingang van de komende vakantieperiode geen vakantiedienstregeling meer te voeren.
De gewone dienstregeling blijft de komende maanden van kracht. Dat meldt de NS dinsdag.
Sinds 2003 was er in de vakanties (kerst, mei, zomer) sprake van een aangepaste dienstregeling, afgestemd op de afname van de drukte in de treinen.
Bron: Nu.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Ik zag het inderdaad ook al via de NS Twitter dat het werd gevoerd. Ben er stiekem heel erg blij mee, vooral omdat m'n favoriete serie s5000 nu ook blijft rijden. En dat is ook minder proppen in de spits voor bijvoorbeeld de s5100 op Rotterdam Centraal in beide richtingen.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Dat maakt het wel een stuk makkelijk. Overigens wel een opmerkelijk moment als je ziet dat er overal wordt bezuinigd op OV.
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Waarom zou de ns bezuinigen? Ze doen het toch goed? Na mijn weten ook geen verlies.
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Ze doen het toch goed? Waarom hebben NS en Prorail dan begin dit jaar boetes opgelegd gekregen. Er is nog echt wel iets te verbeteren. Iedereen zou naar mijn idee een steentje moeten bijdragen aan bezuinigingen, want immers worden ze allemaal gesubsidieerd door de overheid.
Als er nog geld is laat ze dan die kortingskaart voor studenten op de markt houden. Die moet er wel ineens uit... vanwege bezuinigingen... Hoe zit dat NS???
En dit:
NS is toch aandeelhouder van Syntus, waarover:
"De kluis is leeg", zegt OR-voorzitter Gerrit Vink. "De aandeelhouders zijn alleen maar bezig met de vraag: hoe kom ik het snelst van mijn aandelen af."
Als er nog geld is laat ze dan die kortingskaart voor studenten op de markt houden. Die moet er wel ineens uit... vanwege bezuinigingen... Hoe zit dat NS???
En dit:
NS is toch aandeelhouder van Syntus, waarover:
"De kluis is leeg", zegt OR-voorzitter Gerrit Vink. "De aandeelhouders zijn alleen maar bezig met de vraag: hoe kom ik het snelst van mijn aandelen af."
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Tuurlijk heeft de NS Groep geld genoeg, maar de NS Groep verdient meer met horeca en NS Poort (veel grond rondom stations) of bijvoorbeeld een concessie in Engeland, dan met NS Reizigers, die in Nederland treinen rijden.
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Heerlijk!
Ook heerlijk in de spits aan bijvoorbeeld het eind van de vakantie: iedereen is dan al lang en breed terug en de meesten moeten werken, maar de NS rijdt dan nog met de vakantiedienstregeling...
En ook heerlijk dat mijn thuisstation (Zaandam) tijdens de zomer nu meer treinen heeft dan de halfuursdiensten naar Amsterdam (dan bedoel ik 3 treinen die kort achter elkaar vertrekken, waarna je lang mag wachten). *O*
Ook heerlijk in de spits aan bijvoorbeeld het eind van de vakantie: iedereen is dan al lang en breed terug en de meesten moeten werken, maar de NS rijdt dan nog met de vakantiedienstregeling...
En ook heerlijk dat mijn thuisstation (Zaandam) tijdens de zomer nu meer treinen heeft dan de halfuursdiensten naar Amsterdam (dan bedoel ik 3 treinen die kort achter elkaar vertrekken, waarna je lang mag wachten). *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Men had denk ik beter op dagen als 24, 31 dec, de vrijdag na Hemelvaart en dergelijke de spitstoevoegers kunnen schrappen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Een goed idee van de NS. Nu hoop ik wel dat de RET de vakantiedienstregeling schrapt of aanpast ten opzichte van de voorgaande jaren. Toen reed de metro om het kwartier. In de het centrum van Rotterdam is dit niet zo erg. Maar in de wijken (Omoord, Nesselande en Capelle) moet je een kwartier wachten als de de metro op een haar na mist.
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Er zijn plekken in Nederland waar men graag zou willen dat men maar een kwartier hoefde te wachten op de volgende.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Ja... dat weet ik ook wel hoor. Maar als je de deurknop van de metro bijna kunt aanraken en men rijdt dan voor je neus weg dan piep je wel anders (en dan durven de bestuurders ook nog om te roepen: Sorry het is tijd). En vervolgens kun je een kwartier staan wachten.Bee schreef:Er zijn plekken in Nederland waar men graag zou willen dat men maar een kwartier hoefde te wachten op de volgende.
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Dat zijn natuurlijk verschikkelijke dooddoeners. :')Bee schreef:Er zijn plekken in Nederland waar men graag zou willen dat men maar een kwartier hoefde te wachten op de volgende.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Bij de tram (RET) is de vakantiedienstregeling ook waardeloos. Voor lijn 8 is de capaciteit dan gewoon te beperkt met als gevolg dat je regelmatig overvolle trams voorbij moet laten gaan en een kwartier op de volgende moet wachten gewoon omdat je er niet meer bij past. Hoop dat dat aangepast wordt.
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Het verschil tussen een tien-minutendienst en een kwartierdienst is minimaal en reizigers dienen gewoon op tijd te zijn, want anders krijg je ditKlaasje schreef:Dat zijn natuurlijk verschikkelijke dooddoeners. :')Bee schreef:Er zijn plekken in Nederland waar men graag zou willen dat men maar een kwartier hoefde te wachten op de volgende.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tSRD8HqqkmE[/youtube]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Nog een dooddoener eroverheen. *O*
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Je weet dus zeker dat die geen aansluiting moest overnemen en dat die trein slechts eens per twee uur rijdt?Bee schreef:Het verschil tussen een tien-minutendienst en een kwartierdienst is minimaal en reizigers dienen gewoon op tijd te zijn, want anders krijg je ditKlaasje schreef:Dat zijn natuurlijk verschikkelijke dooddoeners. :')Bee schreef:Er zijn plekken in Nederland waar men graag zou willen dat men maar een kwartier hoefde te wachten op de volgende.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tSRD8HqqkmE[/youtube]
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
De trein die je ziet is de RE1.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Was jij nou ook niet degene die zo aan het klagen was over al je vertragingen met de metro? Rijden ze op tijd, is het weer niet goed omdat "jij" te laat bent. Je lijkt wel een echte reiziger!KM46 schreef:Ja... dat weet ik ook wel hoor. Maar als je de deurknop van de metro bijna kunt aanraken en men rijdt dan voor je neus weg dan piep je wel anders (en dan durven de bestuurders ook nog om te roepen: Sorry het is tijd). En vervolgens kun je een kwartier staan wachten.Bee schreef:Er zijn plekken in Nederland waar men graag zou willen dat men maar een kwartier hoefde te wachten op de volgende.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Ja dat was ik ja. En ik ben ook een echte reiziger. Deze zomer (eind augustus) is het precies 25 jaar geleden dat ik mijn carrière als reiziger begonnen ben .Ennes schreef:Was jij nou ook niet degene die zo aan het klagen was over al je vertragingen met de metro? Rijden ze op tijd, is het weer niet goed omdat "jij" te laat bent. Je lijkt wel een echte reiziger!
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Als een vervoersmiddel eens in de 10 minuten of vaker gaat, is het wachten op reizigers niet nodig. Gaat het vervoersmiddel eens in de 20 minuten of minder vaak dan is het wel zo sociaal om even op reizigers te wachten die bijv. aan komen lopen vanaf een aansluitende trein. Een kwartiersfrequentie vind ik persoonlijk een lastige: zelf denk ik dat het dan nog steeds belangrijk is om de dienstregeling in de gaten te houden, maar je kunt ook moeilijk voor de neus van potentiele instappers wegrijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Dat kan wel, dat heeft een buschauffeur vanmiddag in Nijmegen bewezen. Rijdt weg, vrouwke tikt nog op de voorruit. Hij maakt zijn draai naar links, stopt dan, dan dat vrouwke en nog een vrouwke instappen, doet voordeur dicht terwijl er nog twee renners net voor staan en rijdt dan vrolijk aan gebarend "moet je maar op tijd zijn". Leg maar eens aan die twee reizigers buiten uit waarom die andere twee er nog wel in mochten terwijl zij er vlak achter zaten :')Vinny schreef:maar je kunt ook moeilijk voor de neus van potentiele instappers wegrijden.
(en betreffende bus kwam ondanks kleine filevorming bij Grave met -2 aan in Uden).
"Een touringcar is geen bus"
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Het is in elk geval een standaard gespreksonderwerp van de OV klantenpanels waar ik aan mee doe :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Die situatie zie ik dagelijks op neckerspoel in Eindhoven. de ene chauffeur neemt ze mee, de andere niet.
Afspraak is dat als het perron is verlaten neem je nieman mee. Ivm veiligheid en opstoppingen.
Afspraak is dat als het perron is verlaten neem je nieman mee. Ivm veiligheid en opstoppingen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Maar weet de reiziger ook van die afspraak? In Dordrecht heeft men nu bij de verkeerslichten bij de uitrit van het busstation duidelijke bordjes opgehangen met de tekst "Hier in de bus stappen niet toegestaan", da´s op zich wel duidelijk dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS schrapt vakantiedienstregeling
Ook dit blijft natuurlijk een discussiepunt.Vinny schreef:Als een vervoersmiddel eens in de 10 minuten of vaker gaat, is het wachten op reizigers niet nodig. Gaat het vervoersmiddel eens in de 20 minuten of minder vaak dan is het wel zo sociaal om even op reizigers te wachten die bijv. aan komen lopen vanaf een aansluitende trein. Een kwartiersfrequentie vind ik persoonlijk een lastige: zelf denk ik dat het dan nog steeds belangrijk is om de dienstregeling in de gaten te houden, maar je kunt ook moeilijk voor de neus van potentiele instappers wegrijden.
Aan de ene kant wil men dat je niet voor de neus van reizigers wegrijdt, maar aan de andere kant verlangt men ook dat je op tijd bent. En waar je aan de ene kant een reiziger blij zou maken dat hij zijn krappe aansluiting haalt omdat hij 2 minuten te laat aankomt, aan de andere kant zal je mensen duperen die daardoor hun krappe aansluiting missen omdat je op andere reizigers hebt gewacht. En dan heb ik het hier over (schijn)aansluitingen. Maar hoe vaak komt het ook niet voor dat een reiziger gewoon zelf te laat op een station of bij een bus/tram halte komt aanrennen, voor wie kies je dan, de reiziger die netjes op tijd was, of voor de reiziger die zelf te laat is? Helaas staat het niet op de voorhoofden geschreven waar vandaan de reiziger komt aanrennen. Het zal dus altijd erg lastig blijven.
En zeker in de randstad met vrij veel frequente verbindingen, zal men ook moeten accepteren dat men wel eens een kwartiertje later thuis zou kunnen zijn. (en vaak zal dat kwartiertje ook al zijn meegerekend in een reisplanner, omdat het geen officiële aansluitingen betreft)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 183 gasten