OVer je reiservaringen in juni 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Edwin »

Karl schreef:Had net om half tien de trein in Rotterdam en toen stonden er nog twee...
Dat zijn de echte die-hards ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Karl »

Zag net een trein, met passagiers, over spoor 1 van Gv rijden (richting Gvc), vond dat vreemd, daarna reden we als we een slak Moerwijk voorbij en daarna even stilgestaan bij de wissels na rijswijk (hoe heet dat punt eigenlijk?) vanwege een wisdelstoring. Ben benieuwd.
Het is een spectrum.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door visgraat »

Een man reist van Den Haag naar Utrecht met Dal Vrij met trein van 18.23 uur en moet deels betaald reizen. In Gouda moet hij uit- en weer inchecken. De poortjes staan niet op het perron, dus moest hij naar het stationsgebouw rennen. Uiteindelijk heeft hij niet meer ingecheckt, omdat tussen in- en uitcheck minimaal 3 minuten moet zitten. Op het nippertje had hij de trein weer kunnen halen. Ik weet ook niet hoe hij het anders had kunnen doen. Iemand een idee?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door webguy »

Niet, dat is het nadeel van het in/uitchecken en nieuwe kortingsproducten. Soms heb je voordeel (voor 16:00 inchecken heb je je hele reis met korting), en soms nadeel zoals dit geval. Het idee is geloof ik dat dat netto op 0 uitkomt...
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Edwin »

Karl schreef:Zag net een trein, met passagiers, over spoor 1 van Gv rijden (richting Gvc), vond dat vreemd, daarna reden we als we een slak Moerwijk voorbij en daarna even stilgestaan bij de wissels na rijswijk (hoe heet dat punt eigenlijk?) vanwege een wisdelstoring. Ben benieuwd.
Volgens mij wordt spoor 1 daar gebruikt als er 2 ICs (o.a. 1 naar België) op spoor 3 en 4 staan.
Je bedoelt die spoorwegovergang na Rijswijk? Dat is 't Haantje.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Ardan »

Rijswijk Aansluiting ;)
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Wubbo »

Dat punt heet Delft Aansluiting.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Geert »

visgraat schreef:Een man reist van Den Haag naar Utrecht met Dal Vrij met trein van 18.23 uur en moet deels betaald reizen. In Gouda moet hij uit- en weer inchecken. De poortjes staan niet op het perron, dus moest hij naar het stationsgebouw rennen. Uiteindelijk heeft hij niet meer ingecheckt, omdat tussen in- en uitcheck minimaal 3 minuten moet zitten. Op het nippertje had hij de trein weer kunnen halen. Ik weet ook niet hoe hij het anders had kunnen doen. Iemand een idee?
In dit geval had deze man denk ik in de visie van NS de volle mep moeten betalen of een trein later moeten nemen in Gouda. Het incheckmoment is bepalend, dus dat vereist zorgvuldig plannen of voortaan een trein later nemen.

Overigens snap ik die drie minuten niet zo goed, 3 minuten is best een lange tijd. 30 seconden was ook prima geweest om mensen ervan te weerhouden snel achter elkaar in- en uit te checken, maar in dit soort situaties (of bij overstappen met een omweg) is drie minuten bijzonder onpraktisch en tijdrovend. Dat moet toch gemakkelijk aan te passen zijn.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Karl »

Edwin schreef: Volgens mij wordt spoor 1 daar gebruikt als er 2 ICs (o.a. 1 naar België) op spoor 3 en 4 staan.
Je bedoelt die spoorwegovergang na Rijswijk? Dat is 't Haantje.
Dat snap ik niet zo goed. De trein op spoor 1 reed vanuit ri. Rijswijk richting Gvc/Laa.
Het is een spectrum.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door find_your_spot »

Visgraat heeft het over poortjes. Bij poortjes zit geen tijdlimiet tussen het in en uit checken. Alleen paaltjes kennen dit.

Wat staat er nou in Gouda?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door ODRAIL »

In Gouda staan Paaltjes :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Suus »

Nog wel, het zou mij niet verbazen als deze na de verbouwing vervangen worden door poortjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door lint41 »

Sowieso zou het naar mijn idee al voldoende zijn als die tijdslimiet alleen geldt voor transacties bij hetzelfde paaltje, om per ongeluk snel in- en uitchecken te voorkomen. Overstappers kunnen dan snel naar een ander paaltje (vaak enkele meters verder) lopen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Jef400 »

Wat was het gisterenavond trouwens toch stil op Metrostation Weesperplein in Amsterdam. Ik kon eveneens zitten in de Metro.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Suus »

Je kan bijna altijd zitten in de Amsterdamse metro, waarom denk je dat ik die langsbanken en overload aan deuren in de nieuwe metro's zo'n onzin vind? Met die nieuwe metro's had je iedere reiziger een zitplek kunnen bieden, ook in de spits :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Jef400 »

Ja als jij dat zegt. Ik zal het qua drukte waarschijnlijk vergeleken hebben met de Underground in Londen. Maar zoals jij aangeeft zal het wel een hele erge capaciteit-overschot genereren.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Je kan bijna altijd zitten in de Amsterdamse metro, waarom denk je dat ik die langsbanken en overload aan deuren in de nieuwe metro's zo'n onzin vind? Met die nieuwe metro's had je iedere reiziger een zitplek kunnen bieden, ook in de spits :)
Uitgezonderd lijn 50 in de spitsrichting ;)
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door STF »

Vanmiddag stuiven we rechtdoor over een kruispunt met de bus, huh moeten we hier niet links? Hmm deze chauffeur doet de lusroute zeker andersom, laat ik maar niks zeggen, dacht ik.
Tweehonderd meter na de kruising trapt de chauffeur de rem ineens stevig in "VERDORIE WE HADDEN DAAR LINKSAF GEMOETEN!"
Keren kun je de bus daar niet, maar achteruit terug is eigenlijk ook geen optie omdat je als chauffeur die kruising niet kunt overzien (beetje vreemd aangelegd daar). Met mij helemaal achterin de bus als opzichter zijn we de kruising weer over gemanoevreerd tussen het andere verkeer door, daarna de route weer vervolgd. Amper een kwartier later slaan we na het rijden van de volgende lusroute rechtsaf, terwijl we linksaf moesten (rechtsaf is de ochtendroute)... Deze keer maar wel direct alarm geslagen, ik heb de chauffeur er echt van moeten overtuigen dat we daar niet in moesten, hij was zich er totaal niet van bewust dat je in de middag linksaf moet. De chauffeur de bus in een klein doodlopend straatje achteruit ingestoken, gekeerd en de route weer vervolgd, hij liep na die tweede keer wel te zuchten van "waar ben ik vandaag mee bezig..."
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Thom91 schreef:
Bee schreef:Je kan bijna altijd zitten in de Amsterdamse metro, waarom denk je dat ik die langsbanken en overload aan deuren in de nieuwe metro's zo'n onzin vind? Met die nieuwe metro's had je iedere reiziger een zitplek kunnen bieden, ook in de spits :)
Uitgezonderd lijn 50 in de spitsrichting ;)
Sinds wanneer heeft lijn 50 een spitsrichting? :roll:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Justin »

Ofcourse, wil ik de s9200 vanuit Antwerpen-Centraal naar Dordrecht pakken, is tie weer eens afgeschaft/opgeheven. Dit is nu al de derde keer op rij voor mij :'). Gelukkig zag ik dit keer dit RUIM 3 uur op tijd, en mocht van m'n baas derhalve een uur eerder weg met de trein...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Ennes »

STF schreef:... hij liep na die tweede keer wel te zuchten van "waar ben ik vandaag mee bezig..."
Tja na al die berichten uit het Luxemburgse denken wij ook wel eens van waar zijn die Luxemburgers mee bezig, het begint een beetje een soort "reserve-belgen mop" te worden naar mijn idee. :roll:

Lijkt me toch eens tijd worden voor een speciaal "Luxemburgs-blunder topic" want van bus tot grasmaaier, er lijkt daar weinig goed te gaan! Maar misschien een optie om daar een grasmaaier te introduceren die ook reizigers vervoert, of een bus die ook gelijk het gras maait natuurlijk!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Ardan »

Alsjeblieft zeg, de bussen en de grasmaaierts hebben het afzonderlijk al moeilijk genoeg, moeten ze nou ook al taken gaan combineren? Dat kan nooit goed gaan :lol:
Ik doe ook maar wat
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Jef400 »

Thom91 schreef:
Bee schreef:Je kan bijna altijd zitten in de Amsterdamse metro, waarom denk je dat ik die langsbanken en overload aan deuren in de nieuwe metro's zo'n onzin vind? Met die nieuwe metro's had je iedere reiziger een zitplek kunnen bieden, ook in de spits :)
Uitgezonderd lijn 50 in de spitsrichting ;)
Tussen Sloterdijk en Isolatorweg kun je wel altijd zitten is mijn ervaring. Al kom dat doordat er 2 scholen en een stuk of 20 kantoorgebouwen daar staan en overstappen op ander ov daar geen enkele nut heeft.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Thom91 »

hauptbahnhof schreef:
Thom91 schreef:
Bee schreef:Je kan bijna altijd zitten in de Amsterdamse metro, waarom denk je dat ik die langsbanken en overload aan deuren in de nieuwe metro's zo'n onzin vind? Met die nieuwe metro's had je iedere reiziger een zitplek kunnen bieden, ook in de spits :)
Uitgezonderd lijn 50 in de spitsrichting ;)
Sinds wanneer heeft lijn 50 een spitsrichting? :roll:
Hmm ik ken alleen het gedeelte Ass - Asdz, en daar is volgens mij wel degelijk een spitsrichting ;)
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Klaasje »

Tussen Bijlmer Arena en Gein zal er vast ook wel een behoorlijk prominente spitsrichting zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten