NS schrapt vakantiedienstregeling

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Suus »

NS schrapt vakantiedienstregeling
De NS heeft besloten om met ingang van de komende vakantieperiode geen vakantiedienstregeling meer te voeren.

De gewone dienstregeling blijft de komende maanden van kracht. Dat meldt de NS dinsdag.

Sinds 2003 was er in de vakanties (kerst, mei, zomer) sprake van een aangepaste dienstregeling, afgestemd op de afname van de drukte in de treinen.
Bron: Nu.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Justin »

Ik zag het inderdaad ook al via de NS Twitter dat het werd gevoerd. Ben er stiekem heel erg blij mee, vooral omdat m'n favoriete serie s5000 nu ook blijft rijden. En dat is ook minder proppen in de spits voor bijvoorbeeld de s5100 op Rotterdam Centraal in beide richtingen.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door visgraat »

Dat maakt het wel een stuk makkelijk. Overigens wel een opmerkelijk moment als je ziet dat er overal wordt bezuinigd op OV.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door rovin1995 »

Waarom zou de ns bezuinigen? Ze doen het toch goed? Na mijn weten ook geen verlies.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door visgraat »

Ze doen het toch goed? Waarom hebben NS en Prorail dan begin dit jaar boetes opgelegd gekregen. Er is nog echt wel iets te verbeteren. Iedereen zou naar mijn idee een steentje moeten bijdragen aan bezuinigingen, want immers worden ze allemaal gesubsidieerd door de overheid.

Als er nog geld is laat ze dan die kortingskaart voor studenten op de markt houden. Die moet er wel ineens uit... vanwege bezuinigingen... Hoe zit dat NS???

En dit:
NS is toch aandeelhouder van Syntus, waarover:
"De kluis is leeg", zegt OR-voorzitter Gerrit Vink. "De aandeelhouders zijn alleen maar bezig met de vraag: hoe kom ik het snelst van mijn aandelen af."
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door webguy »

Tuurlijk heeft de NS Groep geld genoeg, maar de NS Groep verdient meer met horeca en NS Poort (veel grond rondom stations) of bijvoorbeeld een concessie in Engeland, dan met NS Reizigers, die in Nederland treinen rijden.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door VIRM »

Heerlijk!

Ook heerlijk in de spits aan bijvoorbeeld het eind van de vakantie: iedereen is dan al lang en breed terug en de meesten moeten werken, maar de NS rijdt dan nog met de vakantiedienstregeling...

En ook heerlijk dat mijn thuisstation (Zaandam) tijdens de zomer nu meer treinen heeft dan de halfuursdiensten naar Amsterdam (dan bedoel ik 3 treinen die kort achter elkaar vertrekken, waarna je lang mag wachten). *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Vinny »

Men had denk ik beter op dagen als 24, 31 dec, de vrijdag na Hemelvaart en dergelijke de spitstoevoegers kunnen schrappen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door ODRAIL »

Een goed idee van de NS. Nu hoop ik wel dat de RET de vakantiedienstregeling schrapt of aanpast ten opzichte van de voorgaande jaren. Toen reed de metro om het kwartier. In de het centrum van Rotterdam is dit niet zo erg. Maar in de wijken (Omoord, Nesselande en Capelle) moet je een kwartier wachten als de de metro op een haar na mist.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Suus »

Er zijn plekken in Nederland waar men graag zou willen dat men maar een kwartier hoefde te wachten op de volgende.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Er zijn plekken in Nederland waar men graag zou willen dat men maar een kwartier hoefde te wachten op de volgende.
Ja... dat weet ik ook wel hoor. Maar als je de deurknop van de metro bijna kunt aanraken en men rijdt dan voor je neus weg dan piep je wel anders (en dan durven de bestuurders ook nog om te roepen: Sorry het is tijd). En vervolgens kun je een kwartier staan wachten.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Er zijn plekken in Nederland waar men graag zou willen dat men maar een kwartier hoefde te wachten op de volgende.
Dat zijn natuurlijk verschikkelijke dooddoeners. :')
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Daantje »

Bij de tram (RET) is de vakantiedienstregeling ook waardeloos. Voor lijn 8 is de capaciteit dan gewoon te beperkt met als gevolg dat je regelmatig overvolle trams voorbij moet laten gaan en een kwartier op de volgende moet wachten gewoon omdat je er niet meer bij past. Hoop dat dat aangepast wordt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:
Bee schreef:Er zijn plekken in Nederland waar men graag zou willen dat men maar een kwartier hoefde te wachten op de volgende.
Dat zijn natuurlijk verschikkelijke dooddoeners. :')
Het verschil tussen een tien-minutendienst en een kwartierdienst is minimaal en reizigers dienen gewoon op tijd te zijn, want anders krijg je dit
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tSRD8HqqkmE[/youtube]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Klaasje »

Nog een dooddoener eroverheen. *O*
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door deadlock »

Bee schreef:
Klaasje schreef:
Bee schreef:Er zijn plekken in Nederland waar men graag zou willen dat men maar een kwartier hoefde te wachten op de volgende.
Dat zijn natuurlijk verschikkelijke dooddoeners. :')
Het verschil tussen een tien-minutendienst en een kwartierdienst is minimaal en reizigers dienen gewoon op tijd te zijn, want anders krijg je dit
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tSRD8HqqkmE[/youtube]
Je weet dus zeker dat die geen aansluiting moest overnemen en dat die trein slechts eens per twee uur rijdt?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Suus »

De trein die je ziet is de RE1.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Ennes »

KM46 schreef:
Bee schreef:Er zijn plekken in Nederland waar men graag zou willen dat men maar een kwartier hoefde te wachten op de volgende.
Ja... dat weet ik ook wel hoor. Maar als je de deurknop van de metro bijna kunt aanraken en men rijdt dan voor je neus weg dan piep je wel anders (en dan durven de bestuurders ook nog om te roepen: Sorry het is tijd). En vervolgens kun je een kwartier staan wachten.
Was jij nou ook niet degene die zo aan het klagen was over al je vertragingen met de metro? Rijden ze op tijd, is het weer niet goed omdat "jij" te laat bent. Je lijkt wel een echte reiziger!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door ODRAIL »

Ennes schreef:Was jij nou ook niet degene die zo aan het klagen was over al je vertragingen met de metro? Rijden ze op tijd, is het weer niet goed omdat "jij" te laat bent. Je lijkt wel een echte reiziger!
Ja dat was ik ja. En ik ben ook een echte reiziger. Deze zomer (eind augustus) is het precies 25 jaar geleden dat ik mijn carrière als reiziger begonnen ben :wink: .
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Vinny »

Als een vervoersmiddel eens in de 10 minuten of vaker gaat, is het wachten op reizigers niet nodig. Gaat het vervoersmiddel eens in de 20 minuten of minder vaak dan is het wel zo sociaal om even op reizigers te wachten die bijv. aan komen lopen vanaf een aansluitende trein. Een kwartiersfrequentie vind ik persoonlijk een lastige: zelf denk ik dat het dan nog steeds belangrijk is om de dienstregeling in de gaten te houden, maar je kunt ook moeilijk voor de neus van potentiele instappers wegrijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door fogeltje »

Vinny schreef:maar je kunt ook moeilijk voor de neus van potentiele instappers wegrijden.
Dat kan wel, dat heeft een buschauffeur vanmiddag in Nijmegen bewezen. Rijdt weg, vrouwke tikt nog op de voorruit. Hij maakt zijn draai naar links, stopt dan, dan dat vrouwke en nog een vrouwke instappen, doet voordeur dicht terwijl er nog twee renners net voor staan en rijdt dan vrolijk aan gebarend "moet je maar op tijd zijn". Leg maar eens aan die twee reizigers buiten uit waarom die andere twee er nog wel in mochten terwijl zij er vlak achter zaten :')

(en betreffende bus kwam ondanks kleine filevorming bij Grave met -2 aan in Uden).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Vinny »

Het is in elk geval een standaard gespreksonderwerp van de OV klantenpanels waar ik aan mee doe :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door huibf »

Die situatie zie ik dagelijks op neckerspoel in Eindhoven. de ene chauffeur neemt ze mee, de andere niet.
Afspraak is dat als het perron is verlaten neem je nieman mee. Ivm veiligheid en opstoppingen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Daniel »

Maar weet de reiziger ook van die afspraak? In Dordrecht heeft men nu bij de verkeerslichten bij de uitrit van het busstation duidelijke bordjes opgehangen met de tekst "Hier in de bus stappen niet toegestaan", da´s op zich wel duidelijk dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:Als een vervoersmiddel eens in de 10 minuten of vaker gaat, is het wachten op reizigers niet nodig. Gaat het vervoersmiddel eens in de 20 minuten of minder vaak dan is het wel zo sociaal om even op reizigers te wachten die bijv. aan komen lopen vanaf een aansluitende trein. Een kwartiersfrequentie vind ik persoonlijk een lastige: zelf denk ik dat het dan nog steeds belangrijk is om de dienstregeling in de gaten te houden, maar je kunt ook moeilijk voor de neus van potentiele instappers wegrijden.
Ook dit blijft natuurlijk een discussiepunt.
Aan de ene kant wil men dat je niet voor de neus van reizigers wegrijdt, maar aan de andere kant verlangt men ook dat je op tijd bent. En waar je aan de ene kant een reiziger blij zou maken dat hij zijn krappe aansluiting haalt omdat hij 2 minuten te laat aankomt, aan de andere kant zal je mensen duperen die daardoor hun krappe aansluiting missen omdat je op andere reizigers hebt gewacht. En dan heb ik het hier over (schijn)aansluitingen. Maar hoe vaak komt het ook niet voor dat een reiziger gewoon zelf te laat op een station of bij een bus/tram halte komt aanrennen, voor wie kies je dan, de reiziger die netjes op tijd was, of voor de reiziger die zelf te laat is? Helaas staat het niet op de voorhoofden geschreven waar vandaan de reiziger komt aanrennen. Het zal dus altijd erg lastig blijven.
En zeker in de randstad met vrij veel frequente verbindingen, zal men ook moeten accepteren dat men wel eens een kwartiertje later thuis zou kunnen zijn. (en vaak zal dat kwartiertje ook al zijn meegerekend in een reisplanner, omdat het geen officiële aansluitingen betreft)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten