OVer je treinreiservaringen in september 2008
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
En tja, 't zal ook wel NS-logica zijn dat bij een defecte bovenleiding tussen Nijkerk en Nunspeet de s2800 opgeheven is tussen Amersfoort en Amersfoort Schothorst Met al die extra kerende treinen in Amersfoort door deze verstoring zou 't toch juist handig zijn als 'ie wel doorreed naar een plek met wat meer ruimte
Verder opvallend...
- de t4165 zat in Maassluis al vrijwel vol, voornamelijk met toeristen.
- diezelfde trein mocht voor Vlaardingen Centrum een aardig tijdje wachten tot de spitspendel er weg was
- de CTA's van spoor 4 in Rotterdam hebben hun langste tijd wel gehad: op degene naast de loopbrug stond slechts "12" en de middelste twijfelde of de t1965 nu om 17.47 of om 15.47 uur vertrok
- de t1960 miste een BAB-stammetje
- het achterste stel van de t32567 ging volgens de displays aan de zijkant via "Geen dienst" naar "Niet instappen"
Verder opvallend...
- de t4165 zat in Maassluis al vrijwel vol, voornamelijk met toeristen.
- diezelfde trein mocht voor Vlaardingen Centrum een aardig tijdje wachten tot de spitspendel er weg was
- de CTA's van spoor 4 in Rotterdam hebben hun langste tijd wel gehad: op degene naast de loopbrug stond slechts "12" en de middelste twijfelde of de t1965 nu om 17.47 of om 15.47 uur vertrok
- de t1960 miste een BAB-stammetje
- het achterste stel van de t32567 ging volgens de displays aan de zijkant via "Geen dienst" naar "Niet instappen"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Als gevolg van de problemen tussen Nkk en Hd zijn de VIRM's van de 561 ook gestrand. Het materieel pendelt nog steeds in de Noordoost. Ze kwamen om 20.40 aan in Ut uit Amf.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Toen die verstoring kennelijk net ontstaan was kon er dus geen stoptrein uit Zwolle komen, en reed IC s2800 naar Rotterdam dus als stoptrein naar Utrecht. Stopte er zomaar dus ineens ICMm in Overvecht. (Al zal me hier niet gauw meer iets zo verbazen als de stam ICL die ik hier gisteravond zag stoppen - toen was er ook al een storing en reed de s1500 blijkbaar tussen Hvs en Amf via Overvecht).
Verder was er vanavond nog een VIRM in de s4900 terechtgekomen:
Verder was er vanavond nog een VIRM in de s4900 terechtgekomen:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Kennelijk zat er een VIRM in de s5700 van 22.16 vanaf Utrecht Overvecht, die reed me voorbij nadat ik uit de s4900 was gestopt
Verder reden alle spitspendels tussen Rotterdam en Vlaardingen met een SGM-II (een van de twee is gepland met een Plan V).
Edit: was reisthijs dus zegt (4900 en 5700 keren op elkaar te Ut)
Verder reden alle spitspendels tussen Rotterdam en Vlaardingen met een SGM-II (een van de twee is gepland met een Plan V).
Edit: was reisthijs dus zegt (4900 en 5700 keren op elkaar te Ut)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Tja, geen idee waarvoor ze dat materieel nog plannen in die serie 'tis in ieder geval inmiddels al opvallender als er een Plan V rijdt in de eerste omloop (die met de t14125 begint)Geert schreef:Verder reden alle spitspendels tussen Rotterdam en Vlaardingen met een SGM-II (een van de twee is gepland met een Plan V).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Trein t5618 werd vanmorgen gereden door ICM 4242.
Trein t518 had bijna +15 bij aankomst in Utrecht Centraal. Na het splitsen ging het Haagse deel weg, maar kwam niet verder dan de fly-over richting Woerden: daar ging het stel (4096) defect. Trein t20518 (deel voor Rotterdam) werd uiteindelijk opgeheven.
De volgende trein t21720 vertrok met +5, waarschijnlijk omdat er nog andere treinen in de weg zaten: het halve emplacement werd overgestoken omdat de defecte t518 nog steeds in de weg stond op de fly-over. Ik was blij dat ik die niet genomen heb, de reizigers zaten er steeds nog in... ;)
Trein t518 had bijna +15 bij aankomst in Utrecht Centraal. Na het splitsen ging het Haagse deel weg, maar kwam niet verder dan de fly-over richting Woerden: daar ging het stel (4096) defect. Trein t20518 (deel voor Rotterdam) werd uiteindelijk opgeheven.
De volgende trein t21720 vertrok met +5, waarschijnlijk omdat er nog andere treinen in de weg zaten: het halve emplacement werd overgestoken omdat de defecte t518 nog steeds in de weg stond op de fly-over. Ik was blij dat ik die niet genomen heb, de reizigers zaten er steeds nog in... ;)
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Beiden. Producten worden anders ingedeeld, wat voor de ene winkel tot een compleet andere indeling leidt, terwijl het voor andere winkels bij wat verschuivingen blijft (of in elk geval: niet zo'n extreme verandering als wij in Alkmaar hebben), maar er worden ook meteen een hoop producten uitgegooid, waar dan weer nieuwe producten voor terug komen.M57 schreef:Gaat het dan om een andere winkelindeling of ook andere producten?
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Oja, bijna nog vergeten te melden: Bij het spiltsen afgelopen donderdag (18 sebtember 2008) te Utrecht Centraal van de Intercity naar Den Haag en Rotterdam rond 15:44 ging het Bijna fout. De deuren gingen dicht zonder fluitsignaal. Een aantal mensen Zaten er bijna tussen, het liep gelukkig goed af.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Kan me vergissen hoor, maar volgens mij gaan die deuren tijdens het splitsen altijd even dicht zonder dat er gefloten wordt Heb 't in ieder geval nooit anders meegemaakt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Eerder op de dag ook al een VIRM-4 in de s4600.reisthijs schreef:Verder was er vanavond nog een VIRM in de s4900 terechtgekomen:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Arriva had vandaag voor Race the Train een GTW 2/8 ingezet, op het display stond ook netjes Stadskanaal . Zover ik van buitenaf kon zien was deze niet erg druk overigens...
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Ik ook niet, maar het is wel even schrikken als er net een kinderwagen (met kind) ingehesen wordt en de deuren gaan in eens dicht. Het had ook anders af kunnen lopen.Reiziger Ddrs schreef:Kan me vergissen hoor, maar volgens mij gaan die deuren tijdens het splitsen altijd even dicht zonder dat er gefloten wordt Heb 't in ieder geval nooit anders meegemaakt...
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Er zitten toch sensoren op die deuren, waardoor ze meteen open gaan als er iets tussen zit neem ik aan?
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Nee, volgens mij niet op ICM. DM'90 heeft volgens mij wel een soort klembeveiliging.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
@KM46: tja, het zijn inderdaad de incidentele reizigers die daar nog weleens van willen schrikken. De vaste reizigers weten het wel en wachten rustig het splitsen af.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
In de AV voor Groningen stond ook een trein naar 'Vdm' ;)Trein-O-Fiel schreef:Arriva had vandaag voor Race the Train een GTW 2/8 ingezet, op het display stond ook netjes Stadskanaal . Zover ik van buitenaf kon zien was deze niet erg druk overigens...
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vanmiddag een defecte Protos (de 5034, precies de enige die er reed) tussen Barneveld en Amersfoort. Daardoor reed er vrijwel niks tussen Amersfoort en Barneveld Noord / Apeldoorn tussen 16:30 en 18:00 uur. Hierdoor stond ik anderhalf uur op Barneveld Noord te wachten. :neg: Om 17:30 uur volgde pas de eerste omroep dat er minder treinen reden door een defecte trein. Half 6! Toen was de storing al een uur aan de gang. Ach ja, het is PrutsRail Amersfoort... Het is dat ik contact had met het thuisfront, anders had ik niks geweten in de tussentijd.
Ik had wel eerder weg kunnen gaan door via Ede-Wageningen met de bus naar Utrecht Centraal te gaan, maar ik had een fiets bij me en dat feest ging dus niet door. De treinen die vanuit Arnhem vanaf Barneveld Noord weer terug naar Arnhem gingen zorgden overigens voor een hoop verwarring. De conducteur vertelde elke keer dat de trein terug ging, maar in welke richting vertrok de trein elke keer: richting Amersfoort. Gelukkig kwamen die treinen 5 minuten later weer terug, anders was ik gek geworden.
Ik had wel eerder weg kunnen gaan door via Ede-Wageningen met de bus naar Utrecht Centraal te gaan, maar ik had een fiets bij me en dat feest ging dus niet door. De treinen die vanuit Arnhem vanaf Barneveld Noord weer terug naar Arnhem gingen zorgden overigens voor een hoop verwarring. De conducteur vertelde elke keer dat de trein terug ging, maar in welke richting vertrok de trein elke keer: richting Amersfoort. Gelukkig kwamen die treinen 5 minuten later weer terug, anders was ik gek geworden.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Vanmiddag eens de 9548 uitgeprobeerd. Stoelen zijn inderdaad redelijk stug, maar dat zal vast nog wel wat minder worden (zo ging het met elke treinstoel tot nu toe). Verder vind ik het nieuwe interieur wel prettig en fris. :) Als ik alle verhalen moest geloven zou het ding veel herrie maken bij het remmen, maar dat is kennelijk opgelost: er was vrijwel niets te horen bij het remmen.
Verder nog in diezelfde nieuwe VIRM een conducteur die wat had bedacht: "Grote mensen en kleine mensen, hier volgt nog een korte mededeling. Vlak voor vertrek vroeg een mevrouw aan mij hoe ze het beste naar Arnhem kon reizen. Hier is het advies: stap uit op Rotterdam Alexander en reis terug naar Rotterdam, en dan kunt u via Breda naar Arnhem reizen. Tussen Utrecht en Arnhem rijden namelijk bussen in plaats van treinen en dan gaat het allemaal veel langer duren. Dus nogmaals..."
Ik geloofde er niets van toen ik dat hoorde, en toen ik het nog eens op mijn mobiel nakeek bleek het reizen via Breda minstens een kwartier langer te duren dan reizen via 's-Hertogenbosch. Je zal maar uitgestapt zijn op Rta en er dus nog veel langer over doen door zo'n waardeloos advies...
Verder nog in diezelfde nieuwe VIRM een conducteur die wat had bedacht: "Grote mensen en kleine mensen, hier volgt nog een korte mededeling. Vlak voor vertrek vroeg een mevrouw aan mij hoe ze het beste naar Arnhem kon reizen. Hier is het advies: stap uit op Rotterdam Alexander en reis terug naar Rotterdam, en dan kunt u via Breda naar Arnhem reizen. Tussen Utrecht en Arnhem rijden namelijk bussen in plaats van treinen en dan gaat het allemaal veel langer duren. Dus nogmaals..."
Ik geloofde er niets van toen ik dat hoorde, en toen ik het nog eens op mijn mobiel nakeek bleek het reizen via Breda minstens een kwartier langer te duren dan reizen via 's-Hertogenbosch. Je zal maar uitgestapt zijn op Rta en er dus nog veel langer over doen door zo'n waardeloos advies...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Om niet het terugsteken te vergeten ;) Al moet ik zeggen dat ik liever tegen een oud vrouwtje zeg 'Ga maar na Breda in deze trein, en stap daar over op de trein naar Arnhem', in plaats van 'Stap over in Utrecht en Den Bosch'
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Ja, maar goed, we waren dus al vertrokken vanaf Rotterdam Centraal...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Oh ja, ik kan niet tellen, maar je hebt inderdaad gelijk... Misschien bedoelde die voor de volgende keer, al is deze situatie redelijk uniek, en ga je niet 2x op een dag Rotterdam-Arnhem afleggen :)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Nee, die mensen moesten er echt uit van hem. Vlak voor we stilstonden op Alexander riep hij het nog een keer om...
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Och, in mijn s800 naar Den Bosch riep de conducteur nog even om voordat we uit Utrecht vertrokken dat mensen naar Hannover hier moesten overstappen. Over creatieve bestemmingen gesproken ;-)
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Ik neem aan dat dat was om wat reizigers in de s140 tegemoet te komen. Alleen jammer dat in zulke gevallen Duits niet tot het standaard-talenpakket van het treinpersoneel behoort. Ik vind dat NS-Hispeed dan zijn personeel moet inzetten om in de binnenlandse treinen ook de reizigers in het Duits en Engels te woord moet staan middels de omroep.Wubbo schreef:Och, in mijn s800 naar Den Bosch riep de conducteur nog even om voordat we uit Utrecht vertrokken dat mensen naar Hannover hier moesten overstappen. Over creatieve bestemmingen gesproken ;-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
De IC t9220 reed vandaag niet met een BeNeLux-stam, maar met een VIRM-VI tot Roosendaal als vervanger. Ik heb geen idee wat er in Belgie voor in de plaats reed, ik zag hem alleen vanaf Rtz.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten