Beste buschauffeurs van Nederland gelauwerd

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Beste buschauffeurs van Nederland gelauwerd

Bericht door Daniel »

Beste buschauffeurs van Nederland gelauwerd

De buschauffeurs Theo Thijssen uit Roermond en Nel Vriesenga uit Purmerend zijn vrijdag gehuldigd als 'Mr. & Mrs. Bus 2008'.

Dat meldt Milieudefensie, dat samen met reizigersorganisatie Rover, Veilig Verkeer Nederland en het Klimaatverband jaarlijks de 'Week van de Vooruitgang' organiseert. De verkiezing van de beste buschauffeurs is een onderdeel van deze campagne om duurzaam vervoer te promoten.

Vrijdag reden de 'topchauffeurs' met een bus vol vrienden naar Utrecht waar zij een cadeau- en een hotelbon in ontvangst mochten nemen. Aan de verkiezing deden volgens Milieudefensie tientallen buschauffeurs mee. De kandidaten moesten door vrienden of collega's genomineerd worden. Passie en vakbekwaamheid waren de belangrijkste criteria voor de jury, die bestond uit drie onafhankelijke leden.

De Week van de Vooruitgang duurt nog tot 22 september. Tijdens de campagne zijn verschillende acties georganiseerd. Dit weekeinde is het busvervoer in veel gemeenten gratis. Ook is er zondag in onder andere Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven een autoloze dag.

Bron: Novum via htmfoto.net
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Beste buschauffeurs van Nederland gelauwerd

Bericht door Dubbele P »

Hmm, dat betekent dat ik dus vermoedelijk regelmatig bij de beste buschauffeur in de bus zit! :D De naam zegt me niets, maar wellicht dat ik hem op een foto wel zou herkennen.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Beste buschauffeurs van Nederland gelauwerd

Bericht door Dubbele P »

Beste buschauffeur van het land uit Roermond


Theo Thijssen uit Roermond is vrijdag in Utrecht uitgeroepen tot Mister Bus 2008, de beste buschauffeur van Nederland. De verkiezing is onderdeel van de Week van de Vooruitgang en bedoeld als promotie voor het busvervoer. Thijssen werkt bij Veolia.
Door onze internetredactie

Deelnemende buschauffeurs zijn door een onafhankelijke jury geselecteerd uit enkele tientallen genomineerden vanuit het hele land. De jury keek vooral naar de combinatie van vakbewaamheid en passie. Chauffeur Thijssen zette onlangs zijn busmaatschappij in het zonnetje in een televisieprogramma en heeft ook een hele peuterklas enthousiast gemaakt voor het vak.

Tot Mrs. Bus 2008 werd Nel Vriesenga uitgeroepen. Zij werkt bij Arriva in het Noord-Hollandse Purmerend.

Bron: Dagblad de Limburger - Limburgs Dagblad
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Beste buschauffeurs van Nederland gelauwerd

Bericht door Daniel »

Dubbele P schreef:Hmm, dat betekent dat ik dus vermoedelijk regelmatig bij de beste buschauffeur in de bus zit! :D De naam zegt me niets, maar wellicht dat ik hem op een foto wel zou herkennen.
Nou, wellicht helpt dit dus...
Afbeelding

Bron foto: Milieudefensie
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Beste buschauffeurs van Nederland gelauwerd

Bericht door M57 »

Ha, die Mrs. Bus ken ik toevallig. Ze stempelde laatst mijn strippenkaart verkeerd, wat ze echt heel erg vond van zichzelf :lol:
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Beste buschauffeurs van Nederland gelauwerd

Bericht door Dubbele P »

Oh en ik ken die buschauffeur dus ook :) Is altijd een heel erg vriendelijke man. Toen ik een paar maanden geleden in het weekend reisde (en dus met strippenkaart), gaf hij me een paar minuten extra overstaptijd door even te 'foetelen' met de stempel :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten