OVer je reiservaringen in juni 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door find_your_spot »

Lijn 50 heeft wel degelijk een duidelijke spitsrichting. Dit is 's ochtends van Sloterdijk naar Zuid en 's middags van Zuid naar Sloterdijk.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Vinny »

Die spitsrichting draait tussen Sloterdijk en Isolatorweg wel om natuurlijk. Mensen rijden in de ochtendspits naar isolatorweg namelijk
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Tussen Bijlmer Arena en Gein zal er vast ook wel een behoorlijk prominente spitsrichting zijn.
Zeker, richting Gein 's ochtends en richting Bijlmer 's middags :Y

(als je de andere kant op zat te denken, dan had je het fout :P )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Klaasje »

Ik dacht inderdaad aan.. een spitsrichting richting Asdz tussen Gein en Asb. Juist omdat er na Holendrecht niet zoveel meer te doen is. Maar dat staat natuurlijk los van de erg vroege uren.. (iets met het AMC)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Suus »

Je bent nog nooit op metrostation Holendrecht geweest? Aanradertje in de spits, de 54 en 50 rijden zo dicht achter elkaar dat de golf uitstappers van de eerste metro nog niet is weggewerkt als de tweede golf aansluit op de trap. Soms staan ze vanaf het perron stil over de gehele trap tot de poortjes beneden _O_

Als ik er moest zijn en ik kon niet op de fiets nam ik dan ook het liefste de 46, maar aangezien dat niet meer kan heeft nu de 45 de voorkeur :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Thom91 »

Nee, alleen 1 keer stilgestaan met de sprinter, een vele malen langsgescheurd met de ic.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door fogeltje »

Een van de buschauffeurs van een bus waar ik gisteren in zat zette gisteren halverwege even de bus uit om een haring bij een visboer langs de kant te eten. Terwijl hij weg was kwam een bus vanuit de andere kant en de chauffeur zwaaide vrolijk toch hij zag dat er niemand achter het stuur zat. Dat zwaaien is dus ook maar een reflexbeweging geworden :lol:
"Een touringcar is geen bus"
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Ronald »

Doet me denken aan die keer dat de chauffeur onderweg de bus parkeerde en uitgebreid naar een tweedehands auto ging kijken. Duurde ook een minuutje of tien. En dan toch keurig op tijd op het eindpunt aankomen. De dienstregeling was blijkbaar een beetje aan de ruime kant :Y
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door visgraat »

fogeltje schreef:Een van de buschauffeurs van een bus waar ik gisteren in zat zette gisteren halverwege even de bus uit om een haring bij een visboer langs de kant te eten. Terwijl hij weg was kwam een bus vanuit de andere kant en de chauffeur zwaaide vrolijk toch hij zag dat er niemand achter het stuur zat. Dat zwaaien is dus ook maar een reflexbeweging geworden :lol:
Haha, misschien zwaait hij wel naar de passagiers. Ik vind het trouwens niet kunnen om de bus uit te gaan als daar in de dienstregeling geen tijd voor is.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door TheKnitter »

Ik stapte gister in de trein van 0;52 uit Ldm naar Ddr en de steward antwoordde gelijk met 'Je bent te vroeg'... Meestal ben ik een halfuur later.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door hauptbahnhof »

find_your_spot schreef:Lijn 50 heeft wel degelijk een duidelijke spitsrichting. Dit is 's ochtends van Sloterdijk naar Zuid en 's middags van Zuid naar Sloterdijk.
Mijn ervaring: lijn 50 heeft over het algemeen geen spitsrichting. Hij rijdt namelijk langs veel kantoor-, school en woongebieden en langs veel treinstations. En die zijn redelijk door mekaar dus overal heb je instappers in beide richtingen.

En als je 's ochtends de metro richting Sloterdijk pakt op een station als Zuid, dan is het vaak proppen.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Raymond »

Iets minder vrijwillig stoppen langs de kant: stond vanmiddag op de A12 bij Ypenburg een Veolia-bus met pech op de vluchtstrook. Chauffeur was bij de rechtervoorband dus dat lijkt op een lekke band. Reizigers zaten nog in de bus.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door fogeltje »

visgraat schreef:
fogeltje schreef:Een van de buschauffeurs van een bus waar ik gisteren in zat zette gisteren halverwege even de bus uit om een haring bij een visboer langs de kant te eten. Terwijl hij weg was kwam een bus vanuit de andere kant en de chauffeur zwaaide vrolijk toch hij zag dat er niemand achter het stuur zat. Dat zwaaien is dus ook maar een reflexbeweging geworden :lol:
Haha, misschien zwaait hij wel naar de passagiers. Ik vind het trouwens niet kunnen om de bus uit te gaan als daar in de dienstregeling geen tijd voor is.
Ik ook niet, maar gek genoeg kwam ik slechts een halve minuut over tijd aan bij mijn uitstaphalte. Dus hij had het volgens mij van te voren allemaal al berekend. Wat ik wel slecht vond is dat hij geldlade, stempel en kaartjes gewoon voor liet liggen. Ik had op mijn dooie gemak alles kunnen pakken en wegwandelen aangezien hij geen zicht had, de viskraam stond in de weg (en mijn conditie en snelheid is slecht maar ik denk niet dat die chauffeur mij zou hebben kunnen bijhouden).
"Een touringcar is geen bus"
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door JWM »

hauptbahnhof schreef:Mijn ervaring: lijn 50 heeft over het algemeen geen spitsrichting. Hij rijdt namelijk langs veel kantoor-, school en woongebieden en langs veel treinstations. En die zijn redelijk door mekaar dus overal heb je instappers in beide richtingen.

En als je 's ochtends de metro richting Sloterdijk pakt op een station als Zuid, dan is het vaak proppen.
Lijn 50 Sloterdijk > Zuid is echt aanmerkelijk drukker dan de andere richting. Elke ochtendspits blijven er wel reizigers achter op de stations in West omdat ze er echt niet meer bij kunnen. Het is helemaal dramatisch als er veel combi's van 2x CAF tussen zitten, wat de laatste tijd weer vaak voor komt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Daniel »

Kennelijk beslist NS tegenwoordig ook voor me wat ik een acceptabele overstaptijd moet vinden... morgen van Amersfoort naar Westervoort, volgens de planner kan dat 2x/uur via Utrecht met een overstap van 4 minuten naar een ander perron in Arnhem (dat dat überhaupt aan de overstapnormen voldoet, lijkt me behoorlijk krap) en slechts 1x/2 uur via de Valleilijn (als de ICE rijdt, dan is de overstap te Arnhem namelijk 4 min. korter)
Nou reis ik toevallig precies op een tijdstip dat aan het laatste voorbeeld voldoet, maar een beetje de tijd voor een overstap op 'n halfuursdienst is natuurlijk altijd wel prettig. M'n ouders, die vanaf Dordrecht Stadspolders naar dezelfde bestemming reizen, krijgen daardoor trouwens ook slechts eens in de 2 uur de reis met de minste overstappen (3 i.p.v. 4), terwijl die tot Arnhem gewoon elk halfuur mogelijk is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door STF »

Ardan schreef:Alsjeblieft zeg, de bussen en de grasmaaierts hebben het afzonderlijk al moeilijk genoeg, moeten ze nou ook al taken gaan combineren? Dat kan nooit goed gaan :lol:
Op het eindpunt van de buslijn het bagageluik openen, grasmaaier eruit tillen en even keurig het veldje rond het haltehokje maaien.
Moet toch wel gaan? :lol:

Waar is de grasmaaier nou, denkt htm_tram???
Afbeelding

Vanaf volgende week gaat er hier vlakbij een weg gedurende zes maanden dicht wegens werkzaamheden, daardoor komen diverse buslijnen echt in de knoei; er is simpelweg geen omleidingsroute mogelijk, met het geringe aantal wegen (dat voor bussen geschikt is) door die bossen hier. Daarom hebben ze er voor gekozen om met twee lijnen maar gewoon een deel van het traject totaal over te slaan en een andere lijn een stuk in te korten, die inkorting betekent overigens wel dat de bus vooruit rijdend bij de eindhalte aankomt en achteruit rijdend weer aan de volgende rit begint, of achteruit rijdend bij de eindhalte aankomt en vooruit rijdend aan de volgende rit begint. Keren is bij de tijdelijke eindhalte absoluut onmogelijk, een aantal honderd meter terug is een T-splitsing waar je de bus zult moeten draaien. De eerste bus vertrekt rond 5.45 uur, zullen de omwonenden blij mee zijn zeg als rond 5.30 uur de bus PWEEEEP PWEEEP PWEEEP achteruit voorbij komt sukkelen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door marvinkok »

Twerwijl ik gisterochtend iets voor 10 uur tijd stond af te wachten in Oldenzaal zag ik een NS 1700 met bonte verzameling aan rijtuigen. Onder andere metaalkleurige rijtuigen, legergroene DB rijtuigen, een DR rijtuig en nog een paar anderen. Kon niet goed zien wat er voor passagiers in zaten, maar het leek alsof er slingers enzo hingen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Milco »

Vanaf vandaag rijden er tot en met 12 augustus oranje voetbalbussen rond in de lijndiensten van Connexxion Zaanstreek, Utrecht, Amsterdam en Almere. Weet iemand om wat voor bussen het gaat? Gewone stads- en streekbussen in oranje reclame beplakt? Lees meer op http://www.connexxion.nl
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Tochjo »

Daniel schreef:van Amersfoort naar Westervoort, volgens de planner kan dat 2x/uur via Utrecht met een overstap van 4 minuten naar een ander perron in Arnhem (dat dat überhaupt aan de overstapnormen voldoet, lijkt me behoorlijk krap)
Voor een overstap naar een naastgelegen eilandperron is vier minuten toch prima?
Daniel schreef:Kennelijk beslist NS tegenwoordig ook voor me wat ik een acceptabele overstaptijd moet vinden...
Ik vind dat een gekke opmerking. Wie moet er dan beslissen wat een acceptabele overstaptijd is? ProRail? Wel, in de Netverklaring 2010 van ProRail stonden streefnormen voor overstaptijden (bijlage 23), en voor een overstap naar een naastgelegen eilandperron werd 4 minuten gerekend. En als je meer overstaptijd wil, dan kun je dat toch aangeven in de Reisplanner?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Klaasje »

Ik vind het een beetje gezeur.. Dat soort overstappen zijn veelal binnen twee minuten te maken mits je niet honderden meters naar de trap hoeft te lopen. 4 minuten is prima.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Klaasje »

Milco1995 schreef:Vanaf vandaag rijden er tot en met 12 augustus oranje voetbalbussen rond in de lijndiensten van Connexxion Zaanstreek, Utrecht, Amsterdam en Almere. Weet iemand om wat voor bussen het gaat? Gewone stads- en streekbussen in oranje reclame beplakt? Lees meer op http://www.connexxion.nl
2x een MAXX-Almere bus als het goed is..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Suus »

De stationshal van Leiden Centraal was gisterenavond voor de helft afgesloten wegens het ophangen van banieren voor "NS zet Londen Centraal"
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Klaasje »

Klaasje schreef:
Milco1995 schreef:Vanaf vandaag rijden er tot en met 12 augustus oranje voetbalbussen rond in de lijndiensten van Connexxion Zaanstreek, Utrecht, Amsterdam en Almere. Weet iemand om wat voor bussen het gaat? Gewone stads- en streekbussen in oranje reclame beplakt? Lees meer op http://www.connexxion.nl
2x een MAXX-Almere bus als het goed is..
O.a. de 8294 die ik zojuist hier voor het huis zag..
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Geert »

Klaasje schreef:Ik vind het een beetje gezeur.. Dat soort overstappen zijn veelal binnen twee minuten te maken mits je niet honderden meters naar de trap hoeft te lopen. 4 minuten is prima.
En de reisplanner rekent gewoon met de minimale overstaptijden en kiest daarna voor een reis met de minste overstaptijd en de minste overstappen. Er zit gewoon een computeralgoritme achter dat zulke adviezen uitrekent, het is niet alsof NS handmatig voor iedere soort reis beslist welke overstap het meest comfortabel is.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door webguy »

Het is lastig kijken in de keuken van de NS reisplanner, maar ik geloof dat er gewoon een tabel is met de minimale overstaptijd tussen perrons. Heb een kijkje mogen nemen in de NS dienstregelings data die Google krijgt, en daar staat gewoon een tabel die voor bijvoorbeeld Rotterdam Centraal er onder andere zo uitziet:

Code: Selecteer alles

spoor 11 > spoor 12 = 2 min
spoor 15 > spoor 15 = 2 min
spoor 15 > spoor 16 = 2 min
spoor 3 > spoor 4 = 2 min
spoor 14a > spoor 14b = 3 min
spoor 1 > spoor 3 = 4 min
spoor 1 > spoor 4 = 4 min
spoor 6 > spoor 8 = 4 min
spoor 1 > spoor 11 = 5 min
spoor 1 > spoor 12 = 5 min
spoor 1 > spoor 14a = 5 min
spoor 1 > spoor 14b = 5 min
spoor 1 > spoor 15 = 5 min
spoor 9 > spoor 14a = 5 min
spoor 9 > spoor 14b = 5 min
spoor 9 > spoor 15 = 5 min
spoor 9 > spoor 16 = 5 min
(In z'n totaliteit zijn het 78 regels met alle mogelijkheden)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten