NS schrapt vakantiedienstregeling

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door fogeltje »

^Goed punt: ik wel eens mijn (officiele maar erg krappe) aansluiting gemist omdat de bus onderweg bij haltes wachtte op mensen die te laat nog naar de halte kwamen gerend. En dat zijn mensen die gewoon op tijd kunnen zijn, er was geen sprake van aansluitend vervoer (er rijdt daar verder niks). Het is leuk dat je om dat soort lamballen een uur kunt gaan zitten in Uden in de stromende regen. In dat geval zou ik zeggen niet wachten, mensen dienen nu eenmaal op tijd bij de halte te zijn. Als de bus een paar minuten te vroeg was geweest, dan was het wat anders, maar we reden al een minuut over tijd.

En het werd ook eens krap omdat de bus nog stopte in Nijmegen bij het wegrijden en dat terwijl de bus al vier minuten te laat was! In dat geval zou ik ook zeggen doorrijden, want diegene die komt aanrennen had nooit meer op die bus mogen rekenen omdat die bus al vier minuten weg had moeten zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Vinny »

In Nederland zijn de officiële overstappen ook wel standaard krap. Met wat langere overstaptijden kun je wel een robuustere dienstregeling aanbieden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:In Nederland zijn de officiële overstappen ook wel standaard krap. Met wat langere overstaptijden kun je wel een robuustere dienstregeling aanbieden.
Maar met langer overstap tijden zal de reistijd ook weer omhoog gaan, langere spoorbezettingen, of het vervallen van aansluitingen op andere stations.
Overigens kan men in de uitgebreide reisplanner zelf de minimale overstaptijd instellen op direct, 5,10,15 of 20 minuten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door midnet »

maar weer eens terug naar het subject an niet de altijd dezelfde herhalingen naaraanleiding van:
GAAT deze betere vakantiedienst al in NU-dus a.s. zomervakantie of pas in de nieuwe jaardienst van 2012/2013? de gele vertrekstaten hebben nog al die noten waar het van toepassing is (bvb de sprinter Leiden-den haag etc.)
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door RoelZ1 »

Het was op dit forum al eerder opgevallen dat de s5000 en s4300 de hele vakantie door bleven rijden. De s2800, s19800, s9700, s17400, s7400 en s14500 staan ook gewoon als de hele vakantie doorrijdend op de (online) vertrekstaten. De enige serie waar ik de voetnoten nog kan vinden is de s19500.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Wubbo »

Serie s14100 blijft ook rijden, terwijl ik dat typisch een serie vind die er in de vakantie uit kan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Daniel »

@RoelZ1: s2800 is nu ook juist zo'n serie die al zelden vakantieuitsnijdingen heeft gehad. Alleen vorig jaar tussen Amersfoort en Deventer, maar het jaar daarvoor reed 'ie daar gewoon door in de zomermaanden. Voor dit jaar was het al vanaf aanvang dienstregeling zo dat deze serie geen vakantiedienstregeling kende.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door 010jongen »

de 2800 heeft er volgens mij nog nooit uitgelegen tijdens de zomervakantie. en de kwartdienst bij de RET metro is in dr zomer meer dan voldoende. bij de tram vind ik dat weer te beperkt. zeker tijdens de spitsuren. alhoewel lijn 25 en vanaf december ook waarschijnlijk lijn 23 elke 10 minuten gaan rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Daniel »

010jongen schreef:de 2800 heeft er volgens mij nog nooit uitgelegen tijdens de zomervakantie.
Nooit tussen Rotterdam en Amersfoort nee, afgelopen zomer wel op het spitsdeel tussen Amersfoort en Deventer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Edwin »

In hoeverre merken jullie kortere treinen? Ik tot op heden nog niet, ik merk soms zelfs langere treinen of evenlange treinen (die nog steeds vol zitten).
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door Daniel »

Zomer-wijzigingsblad is vandaag pas ingegaan, dus als het goed is kan je nu pas wat merken. t2818 was vanmorgen een IRM-IV i.p.v. VI maar dat is een prima maatje op maandagmorgen in de zomer. Werd nu alleen wat druk omdat hij tegelijk met de t5618 binnenkwam en er dus velen overstapten om net wat eerder in Utrecht te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: NS schrapt vakantiedienstregeling

Bericht door RoelZ1 »

Volgens mij heeft het KNMI ook de zomerdienstregeling laten vervallen -o- . Mijn s2200 van vanmorgen was nog 8 bakken VIRM en dat was goed te doen. Het viel me wel op hoe druk het nog was voor vakantietijd. Gelukkig heb ik altijd nog de s600 voor als ik rustig wil zitten. Die heeft zelfs in de topspits altijd wel een tweetje vrij.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten