Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door JWM »

Wubbo schreef:De PVV :twisted:
Bij een combi PVV-SP zijn we wel snel af van "Nederland is vol". Het emigratiecijfer schiet dan als een raket omhoog :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Suus »

Interessante analyse in de Volks over de SP.

Eventuele regeringsdeelname hebben ze te danken aan de PVV. Die heeft alles van elastiek gemaakt en doordat de PVV uitgesloten zal worden kan de SP dat niet meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Suus »

De nieuwste ontwikkelingen.

De onafhankelijke burgers worden opeens Trots en gaan waarschijnlijk samen als een partij naar de verkiezingen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Gekko123 »

Het zal me niets verbazen als dat op een zelfde manier zal aflopen als met TON toen Verdonk nog aan het roer stond...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Vinny »

Er is laatst een interessante analyse geweest, waaruit eigenlijk bleek dat de gematigdheid van Rita Verdonk en de andere rechtse splinterpartijen ze opgebroken hebben. De kiezer wordt aangesproken door recht voor zijn raap argumentatie, en bovendien genereert dat de nodige media-aandacht. Vandaar dat Wilders (als meest extreem geval) zo gewonnen heeft, zelfs in aanmerking genomen dat zijn eigen kiezers de islamisering van Nederland helemaal niet zo bedreigend ervaren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door VIRM »

"Vinny± recht-voor-zijn-raap-argumenten zijn mooi en aardig, maar de PVV is ontzettend gaan draaien met betrekking tot de sociale standpunten. Wilders kwam uit de VVD, had naar mijn idee ontzettend linkse sociale standpunten die vervolgens weg werden gegooid bij de gedoogconstructie om zogenaamd terug te keren bij de (misukte) Catshuisonderhandelingen. Dus dan gebruikt hij recht-voor-zijn-raap-argumenten om te draaien als het hem uitkomt? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Vinny »

Tja de kopvoddentax bleek bij nader inzien te weinig geld op te leveren om de rest van werkend Nederland 2 jaar eerder met pensioen te laten gaan :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Ronald »

Ik verwacht ook nog wel wat gedraai van de partijen die het lenteakkoord hebben ondertekend :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Suus »

Ronald schreef:Ik verwacht ook nog wel wat gedraai van de partijen die het lenteakkoord hebben ondertekend :Y
Ik vermoed alle partijen behalve D66, aangezien dit akkoord gewoon in het straatje ligt van deze partij.

En uiteindelijk is de reiskostenvergoeding een redelijk pervers systeem. Het beloont (vaak goedkoper) wonen op grote afstand van je werk, terwijl je juist mensen die dicht bij hun werk wonen zou moeten belonen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Ronald »

Het al dan niet geven van reiskostenvergoeding bepaalt een bedrijf zelf, dat hoeven ze niet te geven. Het kabinetsplan is dan ook gewoon een simpele belastingverhoging voor degene die het "toevallig" krijgen. En voor dichter bij het werk gaan wonen is het momenteel ook geen handige tijd...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door deadlock »

Ronald schreef:Het al dan niet geven van reiskostenvergoeding bepaalt een bedrijf zelf, dat hoeven ze niet te geven. Het kabinetsplan is dan ook gewoon een simpele belastingverhoging voor degene die het "toevallig" krijgen. En voor dichter bij het werk gaan wonen is het momenteel ook geen handige tijd...
Belastingverhoging? Het is een afschaffing van een belastingvoordeel! Als een korting op iets wordt afgeschaft dan wordt een product niet duurder, zo zit dat economisch niet in elkaar.
Laatst gewijzigd door deadlock op ma 11 jun 2012, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Er is laatst een interessante analyse geweest, waaruit eigenlijk bleek dat de gematigdheid van Rita Verdonk en de andere rechtse splinterpartijen ze opgebroken hebben. De kiezer wordt aangesproken door recht voor zijn raap argumentatie, en bovendien genereert dat de nodige media-aandacht. Vandaar dat Wilders (als meest extreem geval) zo gewonnen heeft, zelfs in aanmerking genomen dat zijn eigen kiezers de islamisering van Nederland helemaal niet zo bedreigend ervaren.
Bron?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Wubbo »

deadlock schreef:
Ronald schreef:Het al dan niet geven van reiskostenvergoeding bepaalt een bedrijf zelf, dat hoeven ze niet te geven. Het kabinetsplan is dan ook gewoon een simpele belastingverhoging voor degene die het "toevallig" krijgen. En voor dichter bij het werk gaan wonen is het momenteel ook geen handige tijd...
Belastingverhoging? Het is een afschaffing van een belastingvoordeel! Als een korting op iets wordt afgeschaft dan wordt een product niet duurder, zo zit dat economisch niet in elkaar.
In de beleving van de consument wel.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door deadlock »

Dat weet ik ook wel maar het is wel belangrijk om het verschil aan te geven.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Daniel »

Bee schreef:En uiteindelijk is de reiskostenvergoeding een redelijk pervers systeem. Het beloont (vaak goedkoper) wonen op grote afstand van je werk, terwijl je juist mensen die dicht bij hun werk wonen zou moeten belonen.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe een werkgever die hele vergoeding ingericht heeft. Doet een werkgever aan volledige vergoeding dan heb jij gelijk, maar vergoed een werkgever slechts tot een bepaald maximum dan beloon je juist de mensen die dichter bij hun werk wonen.
Om een voorbeeld van het laatste te noemen: ik kreeg toen ik bij m´n huidige werk begon exact dezelfde vergoeding als ik nu nog krijg, terwijl ik de eerste tijd 96 km per enkele reis aflegde (verre van kostendekkend) tegen 21 km nu (meer vergoeding dan kosten). Dat lijkt me toch wel aardig op belonen van dichterbij wonen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Klaasje »

Er zijn ook redelijk veel tweeverdieners die allebei in een andere plaats werken. Die kunnen niet allebei dicht bij hun werk wonen. Aan de ene kant is het misschien inderdaad een pervers systeem maar aan de andere kant is dat op te lossen door constructies die Daniël als voorbeeld geeft.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Suus »

Wie o wie heeft die slechte actie van de SP bedacht met een zout- en pepervaatje (SP) en de slagzin: SP. Geeft pit :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Justin »

Sp heeft wel vaker rare dingen. Ik zie na dik 10 jaar nog steeds het spotje van mensen in de bus die "Stem voor, stem SP" zingen voor me :X
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Jef400 »

Ik baal er persoonlijk een beetje van dat die gasten van de NVU hier de reclamezuilen vol plakken met hun programma. Die wil je helemaal niet aan de macht hebben

- Verhoging van maximumsnelheid naar 160 km/h

- Onmiddellijke immigratiestop

- Geen geld meer naar ontwikkelingssamenwerking
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Stéphane »

Ach gewoon populimse...
NEGEREN, iedereen met verstand negeert dat gewoon en laat zich niet leiden door dat soort praatjes.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door waldo79 »

Bestaan die lui nog dan?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Vinny »

Populisten en mensen met verstand bestaan allebei nog. Net als de "meer-van-hetzelfde" partijen als CDA en PvdA..., dat houdt het leven leuk...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Meltrain »

JeffreyMeijer schreef:Ik baal er persoonlijk een beetje van dat die gasten van de NVU hier de reclamezuilen vol plakken met hun programma. Die wil je helemaal niet aan de macht hebben

- Verhoging van maximumsnelheid naar 160 km/h
Als dat op het spoor is, teken ik er onmiddelijk voor. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Suus »

Voor de NVU teken ik absoluut niet. Als je een manifestatie houdt voor de doodstraf voor kinderverkrachters en pedofielen ben je de weg kwijt :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Verkiezingentopic Tweede Kamer der Staten Generaal 2012!

Bericht door Meltrain »

Nou ja, ik zou dan ook alleen voor de snelheidsverhoging tot 160 km/h op het spoor tekenen. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 35 gasten