OVer je reiservaringen in juni 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Etienne »

Klaasje schreef:O.a. de 8294 die ik zojuist hier voor het huis zag..
3558 (Zaanstreek) behoort ook tot de gegadigden. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Daniel »

Klaasje schreef:Ik vind het een beetje gezeur.. Dat soort overstappen zijn veelal binnen twee minuten te maken mits je niet honderden meters naar de trap hoeft te lopen. 4 minuten is prima.
Alleen gaat zoiets dan al mis als je 1 minuut vertraging hebt ofzo. Op de terugweg was 't trouwens zelfs 4 minuten van spoor 6 naar spoor 11, die is best heel afhankelijk van waar je in de trein zit. Vooral gezien de binnenkomst via spoor 5 is en de hele trein dus al ruim achter de loopbrug staat, dan is in het achterste stel zitten wel wenselijk wil je niet hoeven rennen. (met op normale snelheid via de trap lopen en bij de eerste de beste deur instappen heb je net 'n minuut over bleek in de praktijk). 4 minuten is wat dat betreft prima als je trein netjes naast de trap stopt, maar dat doen de Syntus treinen in Arnhem nu juist niet (al komt daar m.i.v. het wijzigingsblad van morgen wel verbetering in)
Geert schreef:Er zit gewoon een computeralgoritme achter dat zulke adviezen uitrekent, het is niet alsof NS handmatig voor iedere soort reis beslist welke overstap het meest comfortabel is.
Nouja, eigenlijk wel he. De minimale overstaptijd die nodig is zal immers een variabele zijn die NS instelt op basis van de aankomst- en vertreksporen en de benodigde loopafstanden in het station. En als je het tweede voorbeeld wat ik gaf leest zie je dat 'ie juist lang niet altijd de mogelijkheid met de minste overstappen geeft, die gaf 'ie alleen bij een overstaptijd onder de 15 minuten.
Etienne schreef:
Klaasje schreef:O.a. de 8294 die ik zojuist hier voor het huis zag..
3558 (Zaanstreek) behoort ook tot de gegadigden. :wink:
4230 (Amersfoort) ook.

Vanmiddag op station Arnhem vielen me ook nog wat aparte bakkenbordjes op, namelijk blauw/witte met alleen in het blauwe vak een cijfer. Daar kunnen ze toch net zogoed een geheel blauwe voor neerzetten lijkt me. D'r stond aan het eind van 6b ook nog een blauw/witte met in geen van beide vakken een cijfer trouwens :P
Qua flexibiliteit in treinafhandeling ook wel apart dat spoor 5 gewoonweg via een wissel overgaat in 6a zonder dat er een sein aan het eind van spoor 5 staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door 010jongen »

aangezien de 2800 niet rijdt vandaag zou je denken dat de overige intercity's wel wat extra capaciteit zouden hebben. dit is dus niet het geval. overvolle trein nu van rotterdam naar utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Daniel »

Wel enigzins verbazingwekkend ja dat NS kennelijk dacht alles voor Rotterdam wel in een los ICM-drietje te kunnen vervoeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Gekko123 »

Ik heb zelf nergens last van gehad vandaag. Wel vind ik het een beetje raar staan dat er de ene kant uit wel rechtstreekse IC's rijden en de andere kant uit omgeleide IC's (zoals op Amersfoort - Utrecht het geval was). En dan te bedenken dat dat de komende twee weekenden weer het geval zal zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Daniel »

In dit geval was het niet zo heel gek dat er maar in één richting werd omgeleid, waarom zou je immers je reizigers lastig vallen met een halfuur extra reistijd als het niet nodig is. In Bilthoven was men bezig met het plaatsen van een loopbrug over het spoor Amersfoort -> Utrecht, daar heb je in de andere richting geen last van dus daar reden de treinen gewoon.

Daarnaast wat beperkingen te Amersfoort doordat men een wissel in spoor 3a/4a aan het vervangen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door MdJ »

Spoor 4 inderdaad buiten dienst, waardoor:
s500 / s1700 / s5600 naar Zl/Apd van 1
s31300 die een kwartier verlegd is, op 2
s5800 5a, s4500 naar Amfs 5b
s140, s700, s1600 naar Zl/Apd spoor 6(!), (69)s1700, (690)s500, s5600 naar Ut van 6
s140, s700, s1600, s4500 naar Hvs van 7.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Suus »

Het lage perron van station Boskoop is afgebroken. Er staan alleen nog keerwanden rondom een afgegraven zandbak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Edwin »

Milco1995 schreef:Vanaf vandaag rijden er tot en met 12 augustus oranje voetbalbussen rond in de lijndiensten van Connexxion Zaanstreek, Utrecht, Amsterdam en Almere. Weet iemand om wat voor bussen het gaat? Gewone stads- en streekbussen in oranje reclame beplakt? Lees meer op http://www.connexxion.nl
Eerste CXX-foto: https://twitter.com/Connexxion/status/2 ... 40/photo/1. De 3558 ri Assendelft.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door marvinkok »

Het viel me laatst trouwens op dat Arriva tegenwoordig ook lijnnummer 999 toont als er als bestemming "Sorry Geen Dienst" staat. Eerder stond er geen lijnnummer bij.
Gezien uiteraard op Enschede Centraal ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door STF »

Vanmiddag zat ik in een buslijn die er een halte bij heeft waarbij je voor beide richting aan dezelfde kant van de weg moet halteren (soort van rotonde aan de oostkant van de weg) na het passeren van die halte slaat de bus zo af in de richting waar we zojuist vandaan kwamen. Geen van de tien reizigers zei wat, echt maf.. :? Ik was de enige die na 200 meter alarm sloeg (drong bij mij ook pas een beetje laat door, dat we fout gingen). Bus achteruit de heuvel terug omhoog, ondertussen kwam er een bus voorbij van hetzelfde vervoersbedrijf, die chauffeur natuurlijk vrolijk lachend en zwaaiend voorbij rijden.
Paar kilometer verder zie ik bij een T-splitsing de richtingaanwijzer naar rechts aan gaan, huh waar gaan we heen?
Naar het station, legde de chauffeur uit. Maar we moeten helemaal niet naar het station, antwoorde ik.
De chauffeur de bus half ingedraaid op de T-splitsing stilgezet, dienstregeling erbij gezocht (ondertussen stonden uit alle richting auto's te wachten); oja we moeten inderdaad niet naar het station, bevestigde de chauffeur. Bus een paar meter achteruit teruggezet, stuur vol naar links om; verdorie die rot Conecto's toch ook altijd, riep de chauffeur!
We stonden namelijk met de voorkant in de berm, tussen twee van die zwart/witte paaltjes in, de draaicirkel van een Mercedes Conecto is afschuwelijk groot. Bus nogmaals achteruit terug (onderhand stonden er echt overal rijen auto's te wachten) en de rit weer voortgezet. Een paar kilometer verder komt er een auto recht op ons afrijden, de automobilist keek constant door het achterraam i.p.v. het voorraam... Slippend stond de bus met een noodstop stil, gek want er zit toch echt ABS op de remmen. Auto een stuk terug achteruit, bus weer verder. Op de terugrit moesten we een halte opsturen waar over het algemeen niemand staat te wachten, die halte ligt aan de verkeerde kant van de weg, maar wordt alleen gebruikt voor die rijrichting (hele vreemde situatie: twee haltes naast elkaar aan de westkant van de weg), pff hoe moet ik ooit die Conecto de bocht om krijgen zat te chauffeur te zuchten... Stuur helemaal om, linkerachterwiel door het plantsoen heen, rechtervoorzijde op 1 mm (je kon er geen velletje papier meer tussen krijgen) langs een brughek. Zo we zijn er door, riep de chauffeur enthousiast!
Heb je die vuilnisbak dan niet gezien vroeg ik verbaasd? Haha die chauffeur had alleen oog voor het plantsoen en het brughek, hij had helemaal niet door dat we met de voorkant precies midden voor een vuilnisbak stonden. Bus achteruit terug, nog dieper door het plantsoen. Bij het verlaten van de halte krijg je ongeveer zo'n zelfde siutatie, daarbij rij je de rechter spiegel er bijna af tegen een paal. Die Conecto's zijn gewoon echt een ramp op deze lijn, gelukkig komt dat slechts heel zelden voor.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Michael »

Vanochtend was er een Sein- en overwegstoring tussen Apeldoorn en Deventer waardoor ik met de s3600 ongeveer 10 minuten stil heb gestaan voor Dv omdat er geen spoor vrij was
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door The best »

Michael schreef:Vanochtend was er een Sein- en overwegstoring tussen Apeldoorn en Deventer waardoor ik met de s3600 ongeveer 10 minuten stil heb gestaan voor Dv omdat er geen spoor vrij was
Er was ook een overwegstoring bij Holten.

Toen ik vanmorgen via Deventer richting Groningen ging, had alles in Deventer tien minuten vertraging. Dat had voor een groot deel te maken met dat de trein uit Zwolle vertraging had, dat de intercity richting Schiphol op die trein wachtte en dat daardoor de trein naar Zwolle niet binnen kon komen.

Leuk als je dan in Zwolle je aansluiting mist.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Michael »

Hoelaat was jij in Deventer dan?
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door The best »

Half 11 ongeveer.
erjeebee
Berichten: 1407
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door erjeebee »

Weer veel geirriteerde reizigers vandaag..

t822 rijdt precies om 7:32 Eindhoven binnen.
Alle reizigers die de t1922 willen halen zien de deuren daarvan dicht gaan en precies op het moment dat onze deuren opengaan rijdt de t1922 weg.

Ik moest gelukkig in Ehv zijn maar velen waren niet blij
VIRM
Berichten: 7610
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door VIRM »

Gisteravond was er rond Lelylaan/Schiphol weer eens van alles en nogwat vertraagd. De reden waarom was volstrekt onduidelijk.
Komende met de s3300 vanuit Zaandam (vertrek 19:26) werd er op Sloterdijk op het perron omgeroepen dat de s2600 naar Den Haag van 19:55 niet reed 'vanwege problemen bij Lelylaan' en dat reizigers maar gebruik moesten maken van de 'overige treinen' op spoor 11 en op Schiphol overstappen.
Vlak voor de aansluiting op de Westtak moesten we wachten omdat (zoals er door een nauwelijks verstaanbare omroep werd omgeroepen) er een vertraagde IC voorlangs moest.

Iemand enig idee wat er aan de hand was? Of is dat staatsgeheim?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door marvinkok »

Het is een behoorlijke chaos in Enschede wat werkzaamheden en omleidingen betreft...
Met name lijn 3 (Enschede-Glanerbrug) is een ramp. Richting Glanerbrug kost de omleiding je maar een minuut of 3, is er bijna weer uit te rijden op de Gronausestraat. De terugweg is wel een ramp, dan moet er helemaal om het centrum heen gereden worden, waarbij je meerdere verkeerslichten, een spoorwegovergang en een van drukste kruispunten van de stad tegenkomt... Nou had ik gisteren elke keer geluk met de lichten en het verkeer, maar de meesten bussen vanaf Glanerbrug hadden een vertraging van een minuut of 10, bij een 10-minutendienst :s

Momenteel is er volgens mij geen lijn te vinden in Enschede waar geen omleiding op is, dan wel werkzaamheden tegen komt waardoor je moet manouvreren over stalen rijplaten tussen de afzettingen door...
erjeebee
Berichten: 1407
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door erjeebee »

t is net Eindhoven
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Thijs »

marvinkok schreef:Het is een behoorlijke chaos in Enschede wat werkzaamheden en omleidingen betreft...
Met name lijn 3 (Enschede-Glanerbrug) is een ramp.
De informatievoorziening is ook vreselijk. De omleiding (toch met een grote impact) staat niet netjes vermeld op een pagina op Twents.nl/Connexxion.nl (maar die hele omleidingpagina is weg, zoals al op dit forum is geconstateerd).

Irritanter is dat je pas bij de dienstregeling van lijn 3 ziet dat er een 'verstoring' is. De informatie hierover is ook niet echt helder:
Betreft halte(s)
Vervallen: Enschede, van Heekplein
Toelichting: Voor lijn 6 beide richtingen

Vervallen: Enschede, van Heekplein
Toelichting: Voor lijn 3 en lijn 7af Glanerbrug halte de Klomp
De omleiding staat ook niet in 9292. Aangezien de verstoring tot 31 augustus duurt, hadden ze het beter in de systemen kunnen zetten. Ik ben benieuwd hoeveel reizigers tevergeefs op Van Heekplein staan.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Ronald »

erjeebee schreef:Weer veel geirriteerde reizigers vandaag..

t822 rijdt precies om 7:32 Eindhoven binnen.
Alle reizigers die de t1922 willen halen zien de deuren daarvan dicht gaan en precies op het moment dat onze deuren opengaan rijdt de t1922 weg.

Ik moest gelukkig in Ehv zijn maar velen waren niet blij
Heb ik ook vaak meegemaakt met deze "aansluiting". Als ik de s1900 wil hebben neem ik tegenwoordig eigenlijk altijd de s3500 uit Utrecht, zodat ik een kwartiertje in Eindhoven heb.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Michael »

Thijs schreef:Ik ben benieuwd hoeveel reizigers tevergeefs op Van Heekplein staan.
Ik zag lijn 3 en 7 gisteren anders volgens mij wel op het Van Heekplein komen maar in plaats van rechtsaf te gaan keerden ze weer om
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door marvinkok »

van Heekplein is alleen stadinwaarts vervallen voor lijn 3, en er rijden genoeg bussen van het van Heekplein naar het station, dus zoveel mensen zullen er niet tevergeefs staan. Hooguit wat mensen bij lijn 6 die niet op de borden kijken. En de lijn 7 die je gezien hebt is lijn 7 Zuid, die komt van de zuiderval-Haaksbergerstraat af, en heeft dus nergens last van.

Op zich klopt wel wat er bij staat, van Heekplein is alleen stadinwaards vervallen, en vervangend daarvoor is halte de Klomp.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Thijs »

Hoe rijdt lijn 3 dan richting Glanerbrug?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door marvinkok »

rondje van Heekplein, dan door de Beltstraat tot de kuipersdijk, daar rechts en direct weer links (Spelbergweg) tot aan de Brinkstraat, daar links en dan is er een doorgang naar de verkeerslichten Oldenzaalsestraat/Boulevard gemaakt. Daar komt ook een piramide in, maar dat was gisteren nog niet zo ver.
Terug is einde busbaan boulevard rechtsaf de Oldenzaalsestraat op, na het spoor linksaf Molenstraat, dan door tot de hengelosestraat en dan linksaf onder het spoor door naar het station.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten