900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veolia
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Soms is ´t ook gewoon niet leesbaar. En die zakken zijn natuurlijk ook niet echt handig als de omleiding voor slechts één van de daar stoppende lijnen geldt. Kan je beter een aankondiging in het bord met vertrektijden hangen. GVU doet dat bijvoorbeeld (al kwam ik ooit een omleiding in Kockengen tegen bij een halte van lijn 8 in Utrecht ).
Bij Arriva vindt ik trouwens de omleidingsinformatie nog wel redelijk prominent aanwezig op de site: gewoon onder Reisinfo > Stremmingen en omleidingen. Info is erg beknopt, maar wel volledig.
Bij Arriva vindt ik trouwens de omleidingsinformatie nog wel redelijk prominent aanwezig op de site: gewoon onder Reisinfo > Stremmingen en omleidingen. Info is erg beknopt, maar wel volledig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Alleen een mededeling in het bord met vretrektijden wordt weer niet goed gelezen. Als je een zak ziet met daarop "Zie Info" ga je toch echt wel even lezen en zie je of het wel of niet voor je geldt.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Met Arriva ben ik ook zeer tevreden. De info is snel, makkelijk en logisch te vinden. Hij is inderdaad beknopt maar omvat wel gewoon dat wat relevant is. Alleen zou ik fijn vinden als er wat meer per pagina zouden staan, je klikt je een ongeluk als jouw omleiding niet toevallig op de eerste pagina wordt weergegeven ;)Daniel schreef:Soms is ´t ook gewoon niet leesbaar. En die zakken zijn natuurlijk ook niet echt handig als de omleiding voor slechts één van de daar stoppende lijnen geldt. Kan je beter een aankondiging in het bord met vertrektijden hangen. GVU doet dat bijvoorbeeld (al kwam ik ooit een omleiding in Kockengen tegen bij een halte van lijn 8 in Utrecht ).
Bij Arriva vindt ik trouwens de omleidingsinformatie nog wel redelijk prominent aanwezig op de site: gewoon onder Reisinfo > Stremmingen en omleidingen. Info is erg beknopt, maar wel volledig.
"Een touringcar is geen bus"
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
En anders is er altijd nog teletekst pagina 755
(Oh jee, wat zeg ik nou :X )
(Oh jee, wat zeg ik nou :X )
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Laat ik daar nu in 80% van de gevallen "mijn omleidingen" nooit terugvinden ;)Ronald schreef:En anders is er altijd nog teletekst pagina 755
(Oh jee, wat zeg ik nou :X )
"Een touringcar is geen bus"
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Je meent het . Ik heb het altijd al een nutteloze pagina gevonden. Als er een keer actuele meldingen staan m.b.t. rituitval bij sneeuwval, moet je eerst 8 pagina's werkzaamheden afwachten, voordat op pagina 9 dan de actuele meldingen verschijnen...
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
755 is afhankelijk van de aangeleverde informatie van de verschillende vervoerbedrijven en wordt gevuld door de Reisinformatiegroep.
Echter leveren de vervoerbedrijven niet altijd op tijd de juiste informatie, wat er ook voor zorgt, dat 9292.nl niet altijd de juiste informatie heeft...
Arriva is zelfs zo grondig met het melden van omleidingen, dat ook betrokken mat-ritten op de site gemeld worden...
Dit komt weer, doordat gewoon alle informatie die eigenlijk voor intern gebruik zijn, ook extern gepubliceerd worden...
Echter leveren de vervoerbedrijven niet altijd op tijd de juiste informatie, wat er ook voor zorgt, dat 9292.nl niet altijd de juiste informatie heeft...
Arriva is zelfs zo grondig met het melden van omleidingen, dat ook betrokken mat-ritten op de site gemeld worden...
Dit komt weer, doordat gewoon alle informatie die eigenlijk voor intern gebruik zijn, ook extern gepubliceerd worden...
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Vroegah hadden mijn ouders een TV die op teletekstpagina met meerdere pagina's een keuzemenu gaf waar je zelf de gewenste pagina kon openen. Latere TV's hadden dit fantastische systeem niet meer :(Ronald schreef:Je meent het . Ik heb het altijd al een nutteloze pagina gevonden. Als er een keer actuele meldingen staan m.b.t. rituitval bij sneeuwval, moet je eerst 8 pagina's werkzaamheden afwachten, voordat op pagina 9 dan de actuele meldingen verschijnen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Komt me bekend voor.
Eigenlijk is een banner waarin dat voorbijkomt op de homepage het handigst vind ik, iets zoals http://www.b-rail.be Bij de NS moest ik toch wel even kijken waar ik die vond.
Eigenlijk is een banner waarin dat voorbijkomt op de homepage het handigst vind ik, iets zoals http://www.b-rail.be Bij de NS moest ik toch wel even kijken waar ik die vond.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Is het niet de plicht van de reiziger om zelf goed voorbereid op stap te gaan? Is het een spontane omleiding tot daar aan toe maar om voor een kleine kilometer een tientje te eisen gaat mij wat ver, zeker als er nog zoiets als een Taxi hier in Nederland bestaat.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Ik zie het al voor me: Op het moment dat ik bijv met een lijn 25 (GVB) via de van Woustraat ipv Ferdinand Bolstraat/Churchillaan naar het Victorieplein rij, dat ik bij elke halte moet gaan omroepen dat we om gaan rijden...
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Doorgaans doe je dat de laatste "normale" halte toch?hauptbahnhof schreef:Ik zie het al voor me: Op het moment dat ik bijv met een lijn 25 (GVB) via de van Woustraat ipv Ferdinand Bolstraat/Churchillaan naar het Victorieplein rij, dat ik bij elke halte moet gaan omroepen dat we om gaan rijden...
Natuurlijk, iedere reiziger die bij elke keer instappen gaat vragen of de tram/bus wel de normale route rijdt. Schiet ook lekker op en is ook erg realistisch.Wubbo schreef:Je kan als reiziger natuurlijk ook gewoon vragen of de bus bij jouw uitstaphalte stopt.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Ik zet gewoon "via omleiding" op de buitendisplays en roep het idd op het moment dat ik naar de laatste halte op route rij. Tevens zal ik het tijdens het halteren nogmaals (verkort) omroepen.
Om gezeik te voorkomen zal ik niet zeggen hoe ik ga omrijden maar welke halte ik juist niet aandoe en wat de opties voor die haltes zijn.
Overigens, als mensen gaan instappen en vragen wat de omleiding is, zal ik gewoon zeggen dat ik alles later helemaal omroep. Als ze vragen of ik ergens stop, kan ik het meteen vertellen, maar ik ga niet de hele omleidingsverhaal elke keer vertellen.
Om gezeik te voorkomen zal ik niet zeggen hoe ik ga omrijden maar welke halte ik juist niet aandoe en wat de opties voor die haltes zijn.
Overigens, als mensen gaan instappen en vragen wat de omleiding is, zal ik gewoon zeggen dat ik alles later helemaal omroep. Als ze vragen of ik ergens stop, kan ik het meteen vertellen, maar ik ga niet de hele omleidingsverhaal elke keer vertellen.
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Het begint met een inzichtelijk bericht op de website van de vervoerder.JeffreyMeijer schreef:Is het niet de plicht van de reiziger om zelf goed voorbereid op stap te gaan? Is het een spontane omleiding tot daar aan toe maar om voor een kleine kilometer een tientje te eisen gaat mij wat ver, zeker als er nog zoiets als een Taxi hier in Nederland bestaat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Het kan overigens wel. Schijnbaar rijdt Hermes lijn 21 sinds woensdag tot einde van de maand niet via Woensel. Zowel op de heenreis als de terugreis meldde de chauffeur dit aan de instappers.
"Een touringcar is geen bus"
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Maat de drissen zijn niet aangepast terwijl dit wel kan, is bewezen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Ik vind het dan eerlijk gezegd belangrijker dat de chauffeur het even meldt, lang niet iedereen kijkt goed op die schermen (en soms werken ze niet en dat kan de chauffeur vanuit zijn plek niet zien). Maar als de schermen ook aangepast kunnen worden, tja, doe dan inderdaad even, het gaat hier wel over een langere omleiding, minimaal drie weken, niet een paar dagen. Hij was overigens inderdaad niet aangepast (en floepte er dus voor een deel van de reis ook uit, dat vind ik ook slecht, doen de DRISsen standaard als ze van de route afwijken, gewoon helemaal zwart. Dat is vooral irritant omdat je dan je geschatte aankomst op de eindhalte niet meer kunt zien).huibf schreef:Maat de drissen zijn niet aangepast terwijl dit wel kan, is bewezen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Fogeltje: De Drissen zijn die dingen in de abri... :-). Tegenwoordig kan er snel tekst worden toegevoegd, per Dris (en niet een hele sectie).fogeltje schreef:Ik vind het dan eerlijk gezegd belangrijker dat de chauffeur het even meldt, lang niet iedereen kijkt goed op die schermen (en soms werken ze niet en dat kan de chauffeur vanuit zijn plek niet zien). Maar als de schermen ook aangepast kunnen worden, tja, doe dan inderdaad even, het gaat hier wel over een langere omleiding, minimaal drie weken, niet een paar dagen. Hij was overigens inderdaad niet aangepast (en floepte er dus voor een deel van de reis ook uit, dat vind ik ook slecht, doen de DRISsen standaard als ze van de route afwijken, gewoon helemaal zwart. Dat is vooral irritant omdat je dan je geschatte aankomst op de eindhalte niet meer kunt zien).huibf schreef:Maat de drissen zijn niet aangepast terwijl dit wel kan, is bewezen.
Dat de schermen in de bus uitvallen bij een omleiding is helemaal onhandig. JUIST op dat moment wil je deze hebben...
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: 900 meter extra lopen: tientje schadevergoeding van Veol
Oh, dacht dat je de busscherm bedoelde...naja ze vallen dus niet alleen uit, maar laten op de momenten dat ze werken ook de oude route zien. Er staat wel een tekst dat haltes vervallen zijn, maar dat mis je juist vaak. Je let op als de routestrip getoond wordt.huibf schreef:Fogeltje: De Drissen zijn die dingen in de abri... :-). Tegenwoordig kan er snel tekst worden toegevoegd, per Dris (en niet een hele sectie).fogeltje schreef:Ik vind het dan eerlijk gezegd belangrijker dat de chauffeur het even meldt, lang niet iedereen kijkt goed op die schermen (en soms werken ze niet en dat kan de chauffeur vanuit zijn plek niet zien). Maar als de schermen ook aangepast kunnen worden, tja, doe dan inderdaad even, het gaat hier wel over een langere omleiding, minimaal drie weken, niet een paar dagen. Hij was overigens inderdaad niet aangepast (en floepte er dus voor een deel van de reis ook uit, dat vind ik ook slecht, doen de DRISsen standaard als ze van de route afwijken, gewoon helemaal zwart. Dat is vooral irritant omdat je dan je geschatte aankomst op de eindhalte niet meer kunt zien).huibf schreef:Maat de drissen zijn niet aangepast terwijl dit wel kan, is bewezen.
Dat de schermen in de bus uitvallen bij een omleiding is helemaal onhandig. JUIST op dat moment wil je deze hebben...
Kunnen ze dat ook met InfoTin (vermelden op specifieke InfoTins dat een bepaalde lijn niet komt)?
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 147 gasten