Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door Wubbo »

Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig
Geplaatst op: dinsdag 12 juni 2012 22:15
Laatst bijgewerkt: dinsdag 12 juni 2012 22:17


De naam van station Kampen Zuid, dat aan de nieuwe Hanzelijn ligt, blijft voorlopig ongewijzigd. Dat hebben ProRail en NS besloten. Dit komt doordat het 'oude' station Kampen voorlopig in dienst blijft.
Lees verder | Dossier Hanzelijn | Meer nieuws over Hanzelijn | Dossier Kamperlijn | Meer nieuws over Kamperlijn
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door visgraat »

Sowieso en dat moet het blijven ook. Dieren moeten ze ook Dieren Zuid noemen, omdat het in het zuiden van Dieren ligt. En Lochem wordt dan Lochem Noord. *O*
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door groningen »

Als ze nu Kampen (oud) nu gewoon Ijsselmuiden noemen.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door Dagren »

groningen schreef:Als ze nu Kampen (oud) nu gewoon Ijsselmuiden noemen.
Wil jij zo graag Kampenaren over de zeik krijgen? :P

Daarnaast ligt het station ook gewoon in Kampen en niet in IJsselmuiden. ;)
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door NintendoC »

Ik als kampenaar vind het een prachtige naam voor het station. Alhoewel 'Groeten uit de Rimboe' ook niet had misstaan voor dit station.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door Dagren »

Heb je het nu over Kampen of Kampen Zuid, NintendoC? :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door webguy »

Zuid natuurlijk, het ligt nogal buiten de bebouwde kom midden in de weilanden en naast de N50.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door Dagren »

Daar ging ik al een beetje vanuit gezien de rimboe opmerking. Als Kampenaar vindt ik de naam Kampen Zuid ook prima trouwens. Zolang het maar geen Station Kampen Carpoolplaats N50 gaat heten. ;)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door Daan »

Logisch besluit. Anders staat straks de helft van de reizigers in het verkeerde 'Kampen'...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door Vinny »

Station Weiland met Koeien nabij Kampen :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door NintendoC »

Wethouder: wegen naar station zijn maand voor opening Hanzelijn klaar
KAMPEN - De schop gaat vanaf vandaag de grond in voor de aanleg van de infrastructuur rond het nieuwe station van de Hanzelijn. Deadline voor de werkzaamheden is 31 oktober van dit jaar, zodat er nog ruim een maand overblijft 'om puntjes op de i te zetten' voor de opening van het station.

http://www.destentor.nl/regio/kampen/11 ... -klaar.ece
Verderop staat in het artikel dat er slechts twee buslijnen kunnen halteren bij het nieuwe station. Of dit tijdelijk is weet ik niet, op de concept arts stonden dat er meer kunnen halteren. Alhoewel ik betwijfel of er straks uberhaupt bussen gaan stoppen, de provincie Overijssel heeft de stadsdienst Kampen in een flinke wurggreep. Ik hoop dat men straks eens een fatsoenlijk budget beschikbaar stelt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door Vinny »

Zo gaan ze ook ergens mee beginnen :s
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door Dagren »

NintendoC schreef:
Wethouder: wegen naar station zijn maand voor opening Hanzelijn klaar
KAMPEN - De schop gaat vanaf vandaag de grond in voor de aanleg van de infrastructuur rond het nieuwe station van de Hanzelijn. Deadline voor de werkzaamheden is 31 oktober van dit jaar, zodat er nog ruim een maand overblijft 'om puntjes op de i te zetten' voor de opening van het station.

http://www.destentor.nl/regio/kampen/11 ... -klaar.ece
Verderop staat in het artikel dat er slechts twee buslijnen kunnen halteren bij het nieuwe station. Of dit tijdelijk is weet ik niet, op de concept arts stonden dat er meer kunnen halteren. Alhoewel ik betwijfel of er straks uberhaupt bussen gaan stoppen, de provincie Overijssel heeft de stadsdienst Kampen in een flinke wurggreep. Ik hoop dat men straks eens een fatsoenlijk budget beschikbaar stelt.
Ik kan mij niet voorstellen dat er geen busverbinding komt. Zonder busverbinding is het station nutteloos voor mensen die naar Kampen reizen en onder Kampenaren alleen nuttig voor mensen die in de Maten wonen. Voor zover ik weet worden de bestaande buslijnen in Kampen gewoon verlegd om een soort cirkel te vormen van station naar station.

En wanneer ik zeg nutteloos bedoel ik niet een klein beetje onhandig, maar daadwerkelijk het volledig afwezig zijn van enig nut. :P
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door NintendoC »

Nou ja, de provincie heeft in de meest recente aanbesteding geëist dat de kamper stadslijnen naar beide stations rijden. Alleen werden hier slechts 15% extra dru's voor uitgetrokken. Mijn inziens veel te weinig. Zoals Rover/Rocov een tijdje geleden ook al aangaf, moet de stadsdienst Kampen eens grondig vernieuwd (lees: extra geld) worden, zoals ook in andere Overijsselse steden is gedaan. De kamper buslijnen rijden al 15 jaar exact dezelfde routes, en nu komt er een grote verandering in de vorm van een extra station, en is er bijna geen geld voor een fatsoenlijke busdienst.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door Dagren »

Is die extra 15% ook bedoeld om de nieuwe buslijn richting het industriegebied te dekken, of is daar bij het ontstaan van die lijn al ruimte en budget voor gecreeerd?
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door flipje »

Lijn 10 draait op dit moment als pilot (mogelijk gemaakt door de provincie,gemeente, bedrijven op Haatland en Connexxion), deze lijn is nog niet opgenomen in de DRU's.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door Statler Rail »

De bus door het industriegebied is slechts een pilot. Die lijn zat überhaupt niet in de aanbesteding.
NintendoC schreef:Nou ja, de provincie heeft in de meest recente aanbesteding geëist dat de kamper stadslijnen naar beide stations rijden.
Nee, dat was niet zo. De eis was dat alle stadslijnen via het tramstation rijden en dat het Hanzelijn-station met de stadsdienst ontsloten werd. Daar waren verschillende varianten voor denkbaar.
NintendoC schreef:Alleen werden hier slechts 15% extra dru's voor uitgetrokken. Mijn inziens veel te weinig. Zoals Rover/Rocov een tijdje geleden ook al aangaf, moet de stadsdienst Kampen eens grondig vernieuwd (lees: extra geld) worden, zoals ook in andere Overijsselse steden is gedaan. De kamper buslijnen rijden al 15 jaar exact dezelfde routes, en nu komt er een grote verandering in de vorm van een extra station, en is er bijna geen geld voor een fatsoenlijke busdienst.
Die 15% eis was sowieso vrij onzinnig, want je mocht ook streeklijnen gebruiken om een deel van de stadsdienst over te nemen. Die telden dan weer niet mee in die 15%, dus je kon die regel wel makkelijk omzeilen. Maar bij die hele aanbesteding was het probleem dat er te weinig geld werd uitgetrokken: het was simpelweg niet te rijden voor deze prijs.

Het hele punt is dat je station Kampen-Zuid niet met de stadsdienst kan bedienen zonder ofwel een derde omloop (dan tel ik pilotlijn 10 niet mee) toe te voegen, ofwel een deel van de bestaande routes te laten vervallen of te vervangen door de streekbus. Ook weer een reden waarom die 15% veel te weinig was: je kan toch moeilijk "0,3 bus" toevoegen; een derde omloop toevoegen betekent namelijk direct 50% extra capaciteit.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door Dagren »

In het plan van de SP-fractie worden lijn 11 en 12 aangepast en niet gesproken over een derde lijn. Als ik naar hun plan kijk, lijkt mij dat ook best haalbaar.

http://www.kampen.sp.nl/.../SP%20OV-pla ... aar[1].pdf

Ik weet niet wat de andere politieke partijen van plan zijn, volgens mij hebben zij nog geen duidelijk wensen geuit.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door Dagren »

Oh, dat is een beetje een beroerde link. Maar met googlen op 'Kampen SP buslijn' kom je er ook wel.
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door NintendoC »

Dagren schreef:In het plan van de SP-fractie worden lijn 11 en 12 aangepast en niet gesproken over een derde lijn. Als ik naar hun plan kijk, lijkt mij dat ook best haalbaar.

http://www.kampen.sp.nl/.../SP%20OV-pla ... aar[1].pdf

Ik weet niet wat de andere politieke partijen van plan zijn, volgens mij hebben zij nog geen duidelijk wensen geuit.
De VVD vond het een mooi plan, maar snauwde het later af omdat de financiële onderbouwing ontbrak. De rest van de partijen reageerde volgensmij niet. En de provincie stuurde een briefje van vier regels naar de SP dat het financieel niet haalbaar was. Een paar weken later kwam de provincie met de aanbesteding.

De provincie moet naar mijn mening moet de provincie een aanbesteding uitschrijven waar alles is voorgekauwd. De lijnen, waar ze lopen, tot de dienstregeling aan toe. Wie dan het goedkoopst is, krijgt de concessie. Zo is de kans dat het duurder uitvalt dan gedacht miniem, want alles is door de provincie al van te voren doorgerekend.

Of men moet zeggen dat ze de vervoerders grotendeels vrijlaten, en alleen aanknopingspunten opstellen voor de vervoerders, die met een eigen plan kunnen komen.
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Naam station Kampen Zuid blijft voorlopig

Bericht door NintendoC »

Statler Rail schreef:
NintendoC schreef:Nou ja, de provincie heeft in de meest recente aanbesteding geëist dat de kamper stadslijnen naar beide stations rijden.
Nee, dat was niet zo. De eis was dat alle stadslijnen via het tramstation rijden en dat het Hanzelijn-station met de stadsdienst ontsloten werd. Daar waren verschillende varianten voor denkbaar.
Dat is dan inderdaad makkelijk te omzeilen. Gewoon de 74 1x per uur laten doorrijden Kampen in, en het andere halfuur een stadsdienst dat laten doen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 25 jun 2012, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten