Een kort bezoek aan Kalmthout (B)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Een kort bezoek aan Kalmthout (B)

Bericht door TheKnitter »

Maandag ben ik naar Kalmthout (B) "gevlucht" voor enkele foto's. Een kennis had mij gemeld dat "Achter de 9240 aan een Speno naar België vertrekt via Essen". Meer details had hij ook niet. Dus ik met mijn goede gedrag naar België, hoewel eerst de planning was Zevenbergen. Het werd druk met treintjes... Alles in circa 40 minuten, met zelfs enkele treinen op blokafstand.
Ook kwam de Prio-stam met de deur uit een oud Bs-rijtuig nog langs.

Vlak nadat ik uitgestapt was uit de L-trein 2785
1. Afbeelding
NMBS M6

2. Afbeelding
DBS 6510 + Speno te Kalmthout (B)
Met op een kleine afstand van de L-trein werd al gevolgd door DBS met de Speno.

3. Afbeelding
NMBS 2829+Zeebrugge2-shuttle
Gevolgd door de Zeebrugge2-shuttle

4. Afbeelding
NMBS2834+Prio's met Bs-deur
Vandaag reed IC 9223 met een aparte samenstelling. Hier komt de trein langs met de gewoonlijke Prio-rijtuigen, maar het voorste rijtuig achter loc, in rijrichting links vanuit Brussel, heeft een aparte deur. Deze deur komt nog uit de oude Bs'n, en is tijdelijk geplaatst na een klein ongelukje op de Watergraafsmeer. Hierdoor kan de stam alsnog gaan rijden met genoeg rijtuigen.

5. Afbeelding
CrossRail DE6311+Neuss-shuttle (43551)
Ook CrossRail kwam met en vertraging nog even buurten in Kalmthout, opweg naar Venlo en verder, en passeert hier station Kalmthout.

6. Afbeelding
NMBS 1868+M6
Arriveert te Kalmthout als IC naar Charleroi Süd

7. Afbeelding
NMBS Duikbril 950
Twee lege treinstellen van NMBS zijn onderweg naar Essen, om vanuit daar een Piekuurtrein te gaan rijden. Hier passeert de trein station Kalmthout met de 950 op kop.

8. Afbeelding
NMBS2809+Staaltrein naar Wales
Ook vandaag reed de staaltrein vanaf Beverwijk naar Wales weer. Vanaf Kalmthout rijdt NMBS Logistics deze trein naar verdere bestemming, en passeert hier het station van Kalmthout in België.

9. Afbeelding
NMBS 1815+M6
Passeert hier station Kalmthout opweg naar Essen

Verder viel mij op dat daar een buslijn 670 komt, die in beide richtingen elkaar daar tegenkomen. Met een gelede bus ... De ene bus wacht op de doorgaande weg tot de andere bus een rondje gemaakt heeft bij het station. Ik dacht dat lijn 670 niet bij station Kalmthout kwam? Lijn 671 en 672 heb ik niet voorbij zien komen in dat uurtje (of moet hem toen gemist hebben..)
Laatst gewijzigd door TheKnitter op ma 25 jun 2012, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Een kort bezoek aan Kalmthout (B)

Bericht door Cookie »

Je hebt je wel vermaakt volgens mij :) . Zo te zien/lezen ben je er echt heen gegaan om treinen te fotograferen: het valt me op bij een aantal foto's dat je de treinen wat meer in de verte hebt gefotografeerd. Ik snap dat je nu de keuze hebt gemaakt om het stationsgebouw helemaal erop te laten komen met soms het stationsbordje erbij, toch denk ik dat het plaatje meer 'gevuld' is als je de trein wat verder door laat rijden op de foto. Het lijkt nu een beetje geforceerd naar mijn idee. Bij foto 2 is het bijvoorbeeld jammer dat de niet alledaagse SPENO-trein naar mijn mening wat wegvalt in het geheel. Ook vind ik een aantal foto's vrij kops (bijvoorbeeld 9), al weet ik niet of de omgeving de mogelijkheid biedt om wat meer zijkant erop te zetten. Bij foto 8 vind ik daarentegen het stationsbordje weer leuk meegenomen in de foto :pos: .

En zie het als tips (zeker omdat je wel vaker fotografeert langs de baan), vooral niet als negatief commentaar. Bijdrage was leuk om te lezen/zien in ieder geval!
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Een kort bezoek aan Kalmthout (B)

Bericht door TheKnitter »

Bedankt voor je reactie.
Ik ben zelf niet echt bus/tram/metro fan, dus ga voor de treinen inderdaad. De foto's die ik gemaakt heb, heb ik bewust op deze manier afgeklikt. Foto 9 kan ik niet meer opzij vanwege een portaal, hekken, overweg.. die had ik ook bewust kops geklikt. De foto van de Speno heb ik ook er beter op in zijn geheel. Die foto zal ik ook nog wel even online zetten vandaag of morgen.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Een kort bezoek aan Kalmthout (B)

Bericht door TheKnitter »

Hierbij de trein met de Speno beter in beeld:
Afbeelding
DBS 6510 + Speno te Kalmthout (B)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten