Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door busentrein »

de kleur vind ik persoonlijk erg gaaf! gaan deze wagens ook op de twents lijnen rijden die syntus nu uitvoert voor Connexxion? (20-73-74)
flipje
Berichten: 1257
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door flipje »

Ik word nu wel heel erg nieuwsgierig, dus gooi er op die foto :P
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Michael »

Bij deze:
Afbeelding
gkw1969
Berichten: 1761
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

Wat mij opvalt is dat de bestemmingsfilm kleiner is. Dat houdt hopelijk in dat we niet meer die lelijke VDL film krijgen die nu al in de Veluwe en Overijssel wagens hangen.
Ik hoop ze snel op de dienst tegen te komen.

Overigens is het de bedoeling dat ze op de lijnen komen te rijden waar nu de wagens in Syntus huisstijl rijden. Maar zoals zo vaak wisselt dat wel eens met de Twents lijnen. Maar dat gaat dus minder opvallen voor de opdrachtgever.
When you're tired of London, you're tired of life
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door MdJ »

gkw1969 schreef:Wat mij opvalt is dat de bestemmingsfilm kleiner is. Dat houdt hopelijk in dat we niet meer die lelijke VDL film krijgen die nu al in de Veluwe en Overijssel wagens hangen.
Ik hoop ze snel op de dienst tegen te komen.
Dat type display is niet zo heel groot: zie http://busfoto.nl/foto/albums/userpics/10002/5309_.JPG links. Dat zwarte plaatje is het display.

Overigens is dat type behoorlijk leesbaar (zoals syntus het heeft ingeprogammeerd, dus alleen maar grote letters) van verre afstand,
Bij twijfel: gebruik beton.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Freek »

Ik snap niet helemaal wat iedereen bedoeld met de opmerking ''of deze bussen ook de lijnen komen waar nu gewone bussen van Syntus rijden. En GKW's opmerking dat ze door elkaar komen te rijden. Concessie ZHO (nu Syntus) en Twente (nu CXX) worden toch samengevoegd tot een Twente (Syntus) en had als bestekeis dat er Twents rode bussen kwamen te rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Daniel »

Het gaat om de periode voordat die nieuwe concessie Twente ingaat... in die periode worden vooralsnog alleen de bussen in de concessie ZHO door deze nieuwe bussen vervangen, vooruitlopend op de instroom van het nieuwe wagenpark voor heel de concessie Twente.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Etienne »

Komen de nieuwe wagens voor Twente zelf dan ook in zo'n rode kleur te rijden? Want ik vind dit type rood wel een paar tinten lichter dan het rood van Connexxion nu.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door rovin1995 »

Alles in twente krijgt dezelfde kleur. En als dat nou iets lichter is als het connexxion rood maakt voor niemand echt verschil. Syntus moest doorgaan met één kleur voor de hele regio. Deze bussen zijn dus identitiek aan de bussen die in 2013 de connexxion bussen vervangen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door marvinkok »

MdJ schreef:
gkw1969 schreef:Wat mij opvalt is dat de bestemmingsfilm kleiner is. Dat houdt hopelijk in dat we niet meer die lelijke VDL film krijgen die nu al in de Veluwe en Overijssel wagens hangen.
Ik hoop ze snel op de dienst tegen te komen.
Dat type display is niet zo heel groot: zie http://busfoto.nl/foto/albums/userpics/10002/5309_.JPG links. Dat zwarte plaatje is het display.

Overigens is dat type behoorlijk leesbaar (zoals syntus het heeft ingeprogammeerd, dus alleen maar grote letters) van verre afstand,
Het gaat om de lijnfilm, en in je plaatje zie ik een schermpje in de bus, dat is niet hetzelfde ;)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door MdJ »

Rechts van die gele paal, dat zwarte plaatje. Dat is de bestemmingsdisplay aan de zijkant van de bus :wink:

<ik heb links en rechts door elkaar gehaald :oops: >
Bij twijfel: gebruik beton.
gkw1969
Berichten: 1761
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

Wat ik bedoel is de bestemmingsfilm VOOR op de bus. En ik hoop werkelijk op een iets ander model dan wat er nu in de VDL wagens zit. Wat in de MAN/Mercedes zit vindt ik een stuk beter en leesbaarder. Daarbij moet er toch eens naar de programmering gekeken worden, want zoals het in Apeldoorn is vindt ik het er niet uitzien.

Maar goed... we zullen zien wat het wordt.
When you're tired of London, you're tired of life
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Xanland »

Maar volgens mij bedoelt hij dat de lijnfilms die in de zijkant van de Optare zitten, als voorkant voor Citea's wordt gebruikt. Niet exact uiteraard, maar ik denk wal qua afmetingen als ik het zo zie.

De beste lijnfilms vind ik tot nu toe van Gorba! Heerlijke dingen met groot lettertype, lekker breed en kan zowel tweeregelig als alternerend filmen. Vind de lijnfilms van de gelede HOV-bussen van Syntus Gelderland zeer goed leesbaar, dat moet ik wel toegeven!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
gkw1969
Berichten: 1761
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

Wat op de nieuwe bussen voorop komt lijkt veel op wat de Syntus 2150 ook heeft. En dat is een ander merk dan VDL of Gorba. Overigens heeft die wel een mooi lettertype. Maar goed... ik wacht af.
When you're tired of London, you're tired of life
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Maxim »

Volgens mij is de display precies even groot als in de Ambassadors van bijvoorbeeld Overijssel. Alleen is nu het verschil tussen de display en de omlijsting beter zichtbaar.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door rovin1995 »

Weet iemand toevallig welke lijnen/ritten in twente nu al door syntus worden gereden? Dacht lijn 20, 80, 81 en 83.
Rijd syntus deze dan samen met connexxion of alleen? ( weet dat ze lijn 20 alleen rijden ).
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door MdJ »

20 alleen, 80, 81, 83 wordt samen met connexxion gereden.

Ook enkele omlopen op lijn 73 en 74 rijdt syntus.

En lijn 96 (is ook Twente, alleen geen concessie Twente)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Daniel »

Maar die enkele omlopen op 73 en 74 vallen toch ook niet onder de concessie Twente maar onder ZHO? Lijn werd althans de diverse keren dat ze gezien heb met wit/gele bussen gereden (en een enkele keer een rode).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door marvinkok »

73/74 valt net als 20 onder Twente. Dat Syntus er niet altijd met "Twents" bussen op rijdt is een ander verhaal ;)
gkw1969
Berichten: 1761
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

Even een stukje helderheid (is trouwens ook terug te vinden in de Wiki):

Syntus rijdt, in opdracht van Connexxion voor de concessie Twente, de volgende trajecten:
20 Enschede - Borculo (volledige exploitatie)
73/74 Enschede - Haaksbergen (vanwege het doorgaande karakter rijden ze de gehele lijn in combinatie met Arriva die verantwoordelijk is voor het traject na Haaksbergen)
80, 81 en 83 Almelo - Westerhaar - Ommen/Hardenberg en Almelo - Vriezenveen (gezamenlijk met Connexxion, op zaterdag volledige exploitatie)
84 Almelo - Mariënberg (trein, volledige exploitatie)
96 Nijverdal - Hellendoorn (vanwege het doorgaande karakter rijden ze de gehele lijn)

Voor al deze trajecten dient Syntus alleen maar rode bussen, 12 stuks, in te zetten:
4x lijn 20;
3x lijn 73/74;
4x lijn 80/81/83;
1x lijn 96;
Doordat er af en toe niet genoeg rode bussen zijn wordt lijn 73/74 nogal snel omgezet in "eigen" materiaal.

Na de concessiewisseling worden de volgende lijnen ook van een rode bus voorzien:
91 Almelo - Holten
92 Almelo - Delden
95 Goor - Borculo
96 Rijssen - Nijverdal
97 Goor - Haaksbergen
98 Rijssen - Markelo
99 Delden - Hengelo (mits station Hengelo Gezondheidspark nog niet gereed is)
Spoorlijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal
When you're tired of London, you're tired of life
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door visgraat »

Van Enschedese zijde is tot Haaksbergen Twente; vanaf daar is het Achterhoek.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door rovin1995 »

Lijn 96 ( Rijssen - Nijverdal ) wordt toch ook gewoon door ZHO bussen gereden? En het noorderlijke deel ( Hellendoorn - Nijverdal ) door connexxion twents?
gkw1969
Berichten: 1761
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

Op dit moment is lijn 96 geknipt vanwege de werkzaamheden aan de combitunnel. Dat houdt in dat het trajectdeel Nijverdal - Hellendoorn een rode bus gereden dient te worden en Nijverdal - Rijssen door ZHO bussen.
Maar officieel is het een doorgaande lijn met 1 omloop Twents en 2 omlopen ZHO.
Ook aan die situatie komt eind 2013 een eind omdat dan de tunnel opgeleverd gaat worden en de hele lijn in dezelfde concessie valt.
When you're tired of London, you're tired of life
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door MdJ »

Lijn 96 wordt in 3'en gereden.

Rijssen-Nijverdal West: ZHO (koppeling aan lijn 54 in Rijssen), Nijverdal West-Nijverdal en Nijverdal-Hellendoorn. Deze laatste wordt -de keren dat ik er geweest ben- met een (rode, dat wel) Mercedes Sprinter gereden
Bij twijfel: gebruik beton.
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door wwijker »

Bijna twee maanden geleden werden hier foto's geplaatst van nieuwe twents bussen. Deze zouden inmiddels toch al lang afgebouwd moeten zijn. Ik heb ze echter nog niet gezien. Waar zijn ze gebleven?

Nu kan ik me voorstellen dat de leverancier (VDL) ook heeft afgewacht wat er met Syntus zou gebeuren gezien de financiele situatie. Het bouwen van bussen voor een bedrijf waarvan niet zeker is of het de bussen uiteindelijk ook kan betalen (leasen) is natuurlijk een risico. Goed mogelijk dus dat dit een reden is dat er nog geen nieuwe bussen zijn?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten