Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door Edwin »

Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013
UTRECHT - Het papieren treinkaartje blijft tot het najaar van 2013 bestaan. Aanvankelijk zouden de Nederlandse Spoorwegen het papieren kaartje vervangen door reizen op saldo met de ov-chipkaart.

De NS kiest er nu voor om de treinreiziger meer tijd te geven aan de chipkaart te wennen. ''De klant bepaalt het tempo waarin we dat doen'', aldus een woordvoerder van de spoorwegen dinsdag.

Bron

Er staat verderop in het artikel weer iets wat niet klopt:
Begin 2013 zal de NS de voordeelurenkaarten, waarmee reizigers na 9 uur met 40 procent korting kunnen reizen, helemaal omzetten op de ov-chipkaart. Wie met de houder van zo'n voordeelkaart meereist, moet nu nog een papieren reductiekaartje. Dat hoeft volgend jaar niet meer.
Dat hoeft per 1 juni al niet meer, want je kan nu al een meereiskortingsproduct op je kaart zetten als je met iemand meereist.

Verder vraag hoe ze de kosten van een chipkaart à €7,50 kunnen verantwoorden als een wegwerpkaart niks extra's (gaat) kosten.

En of de stations van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht na de verbouwing wel "dicht" gaan.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door Suus »

Ten tijde van het sluiten van de metro werd mij verteld dat de prijzen voor wegwerpkaartjes bij de RET/GVB extra verhoogd waren omdat de kaartjes geavanceerde technologie bevatte die zorgen voor een meerprijs van 10 cent per kaartje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door fogeltje »

Dan is men wel erg positief over de termijn waarin men de nog op te lossen problemen (dubbel in/uitchecken en dubbele opstaptarieven) opgelost denk te hebben.
"Een touringcar is geen bus"
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door Gekko123 »

Denk je werkelijk dat het de opzet was om die problemen eerder te verhelpen? Natuurlijk niet, want dat kost de vervoerders geld.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door find_your_spot »

Dus vanaf 2013 moet elke incidentele reiziger en toerist eerst € 23,50 investeren voor 1 treinreis die nog niet eens € 3 euro zou kosten bijvoorbeeld.

Taxi's gaan weer gouden tijden beleven.
For Your Railroad Adventures
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door Klaasje »

Nee want er komen wegwerpchipkaarten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:Dus vanaf 2013 moet elke incidentele reiziger en toerist eerst € 23,50 investeren voor 1 treinreis die nog niet eens € 3 euro zou kosten bijvoorbeeld.
Leer eens lezen man :')
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door reisthijs »

Bij de NS-automaat ben je ook nog altijd 27,50 kwijt voor je 'op saldo' kan reizen bij NS.
Edwin schreef:Verder vraag hoe ze de kosten van een chipkaart à €7,50 kunnen verantwoorden als een wegwerpkaart niks extra's (gaat) kosten.
Ik lees nergens of de prijzen voor losse kaartjes hetzelfde blijven of niet. Dus hoe weet je dat die wegwerpkaart straks niks extra's kost?
Edwin schreef:En of de stations van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht na de verbouwing wel "dicht" gaan.
Bij die stations worden nu juist speciale poortjesvrije passages gemaakt. Dus reken er maar op dat die stations straks ook "dicht" gaan als de verbouwing klaar is.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door Ronald »

Is er al wat bedacht voor internationale reizen?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef: Leer eens lezen man :')
Als er staat "Bron" verwacht ik dat het complete nieuwsbericht in de post staat. Anders staat er meestal "Lees verder".

Dat had je ook kunnen zeggen ipv deze reactie...
For Your Railroad Adventures
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door MdJ »

Eronder staat "Er staat verderop in het artikel weer iets wat niet klopt:", terwijl dat niet in het nieuwsberichtje staat in de FiPo.
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door VIRM »

Edwin schreef:De NS kiest er nu voor om de treinreiziger meer tijd te geven aan de chipkaart te wennen. ''De klant bepaalt het tempo waarin we dat doen'', aldus een woordvoerder van de spoorwegen dinsdag.

De reiziger bepaalt het tempo? Flip toch een eind op zeg! Als houder van een SOV werd de chipkaart door mijn strot geramd. En als gehandicapte reiziger is het systeem nog niet toegankelijk genoeg (en ik ben niet de enige die daar zo over denkt); ben benieuwd of de NS dat eind 2013 wel op orde heeft?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door Daniel »

find_your_spot schreef:Als er staat "Bron" verwacht ik dat het complete nieuwsbericht in de post staat. Anders staat er meestal "Lees verder".
Het complete nieuwsbericht staat nooit in de post, want dat mag niet vanwege copyright enzo :wink: Dat er doorgaans "Lees verder" staat komt omdat veruit het meeste nieuws door het beheer via de portal geplaatst wordt en dan de link automatisch gegenereerd wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door fogeltje »

Gekko123 schreef:Denk je werkelijk dat het de opzet was om die problemen eerder te verhelpen? Natuurlijk niet, want dat kost de vervoerders geld.
Sterker nog, ik verwacht niet eens dat men die problemen oplost maar gewoon blijft zeggen "kan niet".
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door Geert »

NS had eerder het plan om dit jaar het papieren kaartje af te schaffen. Het feit dat dit nu alsnog naar 2013 verplaatst is geeft aan dat ze blijkbaar moeite hebben met het implementatie, want NS wil heus wel de poortjes sluiten hoor... Ik vermoed dat hier de hand van de minister te zien is die eindelijk wat meer regie neemt in het dossier ov-chipkaart.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door huibf »

... ik heb het altijd al geroepen... 2012 wordt het niet... ik durf zelfs te stellen ook 2013 niet.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door Tristan »

VIRM schreef:De reiziger bepaalt het tempo? Flip toch een eind op zeg! (...) (en ik ben niet de enige die daar zo over denkt);
Het klopt inderdaad niet wat NS zegt, want als de reiziger het tempo echt zou bepalen, zou de ov-chipkaart over 100 jaar nog steeds niet zijn ingevoerd :Y :pos:
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door Vinny »

Heeft denk ik meer te maken met de vertraging in de oplevering van de stations...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door waldo79 »

Tristan schreef:
VIRM schreef:De reiziger bepaalt het tempo? Flip toch een eind op zeg! (...) (en ik ben niet de enige die daar zo over denkt);
Het klopt inderdaad niet wat NS zegt, want als de reiziger het tempo echt zou bepalen, zou de ov-chipkaart over 100 jaar nog steeds niet zijn ingevoerd :Y :pos:
Waarom kan ik dan probleemloos reizen met de OV-Chipkaart?

Gaat het niet wat vermoeien om alleen maar de OV-chipkaart te bashen :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door Wubbo »

Vinny schreef:Heeft denk ik meer te maken met de vertraging in de oplevering van de stations...
Welke stations zitten er in de vertraging dan? Volgens mij was het al tijden niet de planning om Amsterdam C, Den Haag C, Rotterdam C en Utrecht C af te hebben dit jaar. Of bedoel je het vertraagd plaatsen van poortjes op de stations?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door Suus »

Rotterdam Centraal moet toch eind dit jaar behoorlijk bruikbaar zijn voor de reiziger :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door reisthijs »

Wat hebben die verbouwingen te maken met de invoering van de ov-chipkaart? Want dat kan ook best nog even zonder poortjes.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door visgraat »

Ja, precies, paaltjes zijn ook prima, aldanniet tijdelijk.
Edwin schreef:De NS kiest er nu voor om de treinreiziger meer tijd te geven aan de chipkaart te wennen. ''De klant bepaalt het tempo waarin we dat doen'', aldus een woordvoerder van de spoorwegen dinsdag.
Dit betekent toch dat we nooit geheel overgaan op de OV-chipkaart.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door midnet »

hoorde een kort interveiw nav hiervan over de radio-savonds laat.
1. rond de 90% van de NS reizigers KAN op chip reizen, maar slechts rond de 30% DOET het ook. Als dat verkiezingen zouden zijn geweest........
Ook als ik zelf (nu wat meer-heb sinds 6 weken weekendvrij) in de trein zit en die heel enkele keren dat er wordt gecontrleerd de wagon bekijk, dan klopt dat wel. Al zal de conducteur soms, naar eigen zinnen, de VDU-kaarten ook nog controleren.
2.het probbleem van openieuw betalen met andere vervoerder is nog steeds niet opgelost. Dus naar Groningen is even duur als naar Delfzijl(vanaf Randstad)-maar dan niet meer.
3. voorals nog kan je op een gewone chipkaart dus een produkt laden (geldt enkel voor NS!) als meereiskorting. Als dat eenmaal bekend is-dan is dat de deur openzetten voor oneigenlijk gebruik, lijkt me.
4.inderdaad is het voornemen om vanaf 1/1/13 enkel nog volle prijs als papierticket aan te bieden via de kaartverkoopautomaten. Dus elke VDU etc kaarthouder zal dan moeten chippen.
5.er wordt inmiddels weer voortvarend her en der poortjes geplaatst (o.a. hele Gooilijn).
6.in FR zijn enkele steden met nieuwe trams die ook ala mode geheel op chip zijn overgestapt, bvb Reims en Angers. Daar moet je 30 ct extra betalen voor een wegwerpchipkaart (vlooienkaart in het FR), die 3-4x gerbuikt zou kunnen worden-dus herlaadbaar met enkeltje oid. dat zal dan ca wel de kosten zijn.
7.en nee-er is nog steeds geen werkbare oplossing voor INTernationaal of homeprinttickets-die laatste zouden toch een essentieel onderdeel van de NS-verkoopstrategie zijn. Ze hebben overduidelijk enorm de wet van de remmende voorsprong hiermee: vrijwel overal war ik buitenlands die dingen zie toegepast, zijn er ook readers of snelle kaartverkoop-printers aan gekoppeld.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Papieren treinkaartje blijft tot najaar 2013

Bericht door Geert »

midnet schreef:3. voorals nog kan je op een gewone chipkaart dus een produkt laden (geldt enkel voor NS!) als meereiskorting. Als dat eenmaal bekend is-dan is dat de deur openzetten voor oneigenlijk gebruik, lijkt me.
In hoeverre is dat dan meer te misbruiken dan het huidige systeem? Nu kun je ook gewoon 40% korting aanklikken als je een papieren kaartje koopt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten