Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Suus »

Op het kaartje is de verkeerde halte aanwezen voor Amstelveen Centrum, ze hebben nu Ouderkerkerlaan aanwezen (A)

Over de sporen in de Haarlemmer, ik betwijfel of ze echt gebruikt gaan worden. Dertig jaar niets doen is niet echt bevorderlijk voor rails, dus over de staat ervan valt met recht te twijfelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door JWM »

Bee schreef:Op het kaartje is de verkeerde halte aanwezen voor Amstelveen Centrum, ze hebben nu Ouderkerkerlaan aanwezen
Euh, dat klopt wel, Ouderkerkerlaan ligt ten zuiden van de A9. Klein schoonheidsfoutje is dat Oranjebaan niet is aangegeven als halte aan de rode lijn naar Binnenhof.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Suus »

Tja, dan hebben ze een spookhalte verzonnen tussen Oranjebaan en Amstelveen Centrum :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door R-Flow »

Valt me eigenlijk nu pas op wat een gigantische omweg over de Haarlemmer Houttuinen is om bij CS te komen… Misschien dat tram 5 tot Elandsgracht gewoon de beste optie is. Niet alles hoeft natuurlijk naar CS
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door R-Flow »

Hoe denkt de stadsregio eigenlijk M51 draaiende te houden tot 2020? Abracadabra, beetje voodoo, kruisje slaan en voor de rest op hoop van zegen? Ben daar toch wel heel erg benieuwd naar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Suus »

Dat komt helemaal goed hoor, ik weet het zeker. Dat BN-materieel dat kan wel tegen een stootje :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door R-Flow »

Dat is te merken vandaag de dag… Gaat steeds beter met die lijn! :D

Als ze nou een beetje intelligent zijn bestellen ze zo snel mogelijk nieuwe trams voor lijn 5 (met een optie voor meer voor lijn "51") en maken ze de route geschikt voor langere voertuigen (hetzij d.m.v. tijdelijke oplossingen in Amstelveen). Metro 51 wordt met de dag onbetrouwbaarder door massa-uitval van voertuigen, op deze manier kan je dat tenminste nog opvangen. Hoeft niet eens zoveel extra geld te kosten.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door robert55 »

Dat lijkt me duur door allerlei tijdelijke oplossingen die ook voor de nodige verstoringen van de exploitatie zullen leiden. Tijdsbesparing is twijfelachtig. Zeg [optimistisch] dat je over een jaar weet wat voor trams je wil, nog een klein jaar voor de aanbesteding van de trams en twee jaar levertijd voor de eerste. In hetzelfde tijdsbestek zou je dan de haltes moeten ombouwen, bijv. door de huidige lage perrons te verlengen, evt ten koste van een deel van de hoge.
Omdat je in één keer over moet, moet je voldoende nieuwe wagens hebben. Alstom haalde vorig jaar bij de nabestelling Regiocitadis eén per twee weken geloof ik, maar dat was snel
Ik denk dat je op zijn vroegst ergens in 2017 uitkomt. Dan heb je de baan misschien nog niet vernieuwd, dat naar voren halen zou ook kapitaalvernietiging zijn, want die is over twee jaar nog niet afgeschreven.

De voorgestelde planning is misschien te conservatief, maar dat is gezien de nog niet voltooide zeperd ook wel te begrijpen.

De BN [snel]trams zullen dus nog 6 [als er twee jaar verbust wordt] tot 8 jaar meemoeten. Tijd voor een revisie dus.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door RoelZ1 »

Ik vind die route via de Haarlemmer Houttuinen nog helemaal niet zo'n slecht idee. Je voorkomt scheve bezettingen rond het Leidseplein en maakt een goede verbinding tussen Station Zuid en een deel van de binnenstad voor wie de Noord-Zuidlijn eigenlijk net te verweg is.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door tsov »

Bee schreef:Over de sporen in de Haarlemmer, ik betwijfel of ze echt gebruikt gaan worden. Dertig jaar niets doen is niet echt bevorderlijk voor rails, dus over de staat ervan valt met recht te twijfelen.
Ik heb al eens eerder gehoord dat die sporen sowieso compleet vervangen moeten worden als ze ze in gebruik willen nemen, je schijnt er nu met goed fatsoen niets meer op te kunnen laten rijden.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Vinny »

De brug over de Prinsengracht schijnt het pijnpunt te zijn. Dat de sporen vervangen moeten worden lijkt me niet erg problematisch. Verder is het Leidsestraat debacle volkomen logisch gezien de minkukels bij de gemeente Amsterdam, lijn 5 had vermetroed moeten worden m.i.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door R-Flow »

Geld voor een metro is er nou eenmaal niet. Jammer maar helaas. Time to move on.

@robert55 Enige tijdelijke oplossing zou het provisorisch verlengen van tramhaltes zijn in Amstelveen, dat hoeft helemaal geen duur grapje te zijn. Overige ingrepen binnen de ring moeten sowieso gedaan worden om langere trams te kunnen laten rijden. Als tenminste een deel al kan rijden in 2017 is dat toch mooi meegenomen. Moet je voorstellen: drie jaar lang iedere dag 2x in de spits in een uitpuilende tram/sneltram staan omdat inmiddels 65% van het materieel ermee is gestopt! :X
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Vinny »

Eens maar het blijft stom.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door robert55 »

wat metrofilie betreft is het goed dat het geld op is, voorlopig geen geld voor white elephants

@r-flow: maar je zit minstens even lang in de ellende, zeker als je in A'veen de ongelijkvloerse kruisingen wil realiseren. laat trouwens maar eens harde cijfers zien over de uitval van sneltrams: extreme claims hebben extreme onderbouwing nodig en 2/3 is extreem
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Klaasje »

Het valt wel mee naar mijn idee. Als ze wat meer dan geen reserve hadden gehad zou het vast ook wel iets beter verlopen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Vinny »

Nee zo slecht zijn de plannen ook niet. Het is alleen meer dat ik het ultieme amateurisme bij de diverse planningbureaus betreur, waardoor voor hetzelfde geld er beter openbaar vervoer had kunnen zijn...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door hauptbahnhof »

Er is geen extreme uitval van materieel op lijn 51, maar simpelweg te weinig materieel, ook nog verdeeld over 2 verschillende types die niet onderling koppelbaar zijn.
Er zijn namelijk 25 S1/S2 wagens en 4 S3 wagens. Op een doordeweekse dag rijden er maximaal 12 wagendiensten, wat dus op 24 wagens uitkomt.
5 wagens reserve kan op zich maar als je van de ene type 1 wagen over hebt en de andere type ook 1 wagen dan zal er al 1 enkeltje rijden.

Mij lijkt het geen slecht idee om lijn 51 in te korten op Spaklerweg (in de spits). Tussen SLW richting CS en SLW richting WWK zit er 20 minuten. Daar kunnen ze in de spits al 2 wagendiensten besparen en dus 4 wagens die elders kunnen worden ingezet. Kwestie van aansluiting garanderen op SLW. Straks als de M5 rijdt moet het helemaal te doen zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Suus »

Gisteren was er de redelijk unieke situatie dat alle vier de CAF's op lijn 51 reden, beide in een koppelstel :D

Uitval van ritten is er inderdaad vrij weinig, wel zijn er te vaak losse ritten. Hoewel dat een geinig gezicht is op het Amstelstation naast 8 bakken VIRM, is het ook wel enigszins pijnlijk natuurlijk voor de reiziger die er met hun goede gedrag ingepropt worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door JWM »

hauptbahnhof schreef:Mij lijkt het geen slecht idee om lijn 51 in te korten op Spaklerweg
Zou je eigenlijk niet net zo goed de lijn kunnen knippen op station Zuid? Spaklerweg is zo'n hopeloos overstappunt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Suus »

Zowel Zuid als Spaklerweg zijn vrij hopeloos. Het enige voordeel dat de Spaklerweg boven station Zuid heeft is dat je niet via Van der Madeweg hoeft te reizen als je naar de tunnelstations of het Amstelstation wil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door hauptbahnhof »

Hoe wil je reizigers voor de stations Spaklerweg - CS laten reizen dan? Spaklerweg is idd hopeloos maar wel beter dan WTC.

edit: Bee was me weer 's voor :x
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op do 14 jun 2012, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door JWM »

Als je iets knipt hou je twee stukken over. Dus een lijn CS-Zuid en een lijn Zuid-Westwijk. Met de instroom van M5 moet dat qua materieel toch wel lukken denk ik?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door hauptbahnhof »

Dan moet er weer worden ingeleverd op lijn 53/54 (aangezien naar schijnt de M5 voornamelijk op lijn 50 komt te rijden).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Suus »

Gaan ze het echt doen, de Cafjes naar de Vork sturen? Het zou logisch zijn maar had het niet verwacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door JWM »

Je kan wellicht een dienstregeling maken waarbij 51 (CS-Zuid) en 53 met 2 of 3 CAFjes rijden (en BN's die niet nodig zijn naar Westwijk) en op 50 en 54 4x CAF en M5.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten