Afscheidsrit Gele Sprinter

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Afscheidsrit Gele Sprinter

Bericht door reisthijs »

Gisteren was dus de "Afscheidsrit SGM-II onverbouwd". Al klopt onverbouwd niet helemaal, ze zijn immers al eens verbouwd tot 'CityPendel'. Dus ik hou het maar op het afscheid van de Gele Sprinter. Al met al best een leuke (en lange!) rit met de 2014 (dat wordt straks de 2124) die op een paar leuke plekjes kwam.

Na vertrek uit Utrecht Centraal was de eerste stop de Cartesiusweg, waar de SGM naast de eveneens gele 766 werd neergezet.

Afbeelding

Hierna ging het, na nog een tussenstop in Gouda, opweg naar Hoek van Holland.
Waar we eerst naar 'Strand' gingen,
Afbeelding
en daarna naar 'Haven':
Afbeelding

Daarna ging het teug naar Schiedam, waar uitzonderlijk snel gekeerd werd: we stonden echt twee tellen stil en reden alweer de andere kant uit, en was de volgende stop in Delft.
Afbeelding

Daarna volgde nog Den Haag HS (spoortje 1)
Afbeelding

En werd er via de Binckhorst en Nootdorpboog koers gezet naar Leidschendam, waar een paar tweetjes mooi naast elkaar waren gezet.
Afbeelding

Ook aan gemoderniseerde Sprinters was hier geen gebrek:
Afbeelding

Na Leidschendam gingen we eerst nog naar Den Haag CS, om vervolgens via Leiden naar Haarlem te gaan, waar een mooi Plan U'tje (no. 121) op het middenspoor was neergezet.
Afbeelding

Als laatste werd er nog even een bezoek gebracht aan Zandvoort,
Afbeelding
waarna het al weer tijd was om, met nog korte tussenstops in Haarlem en Amsterdam C, terug te keren naar Utrecht.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Afscheidsrit Gele Sprinter

Bericht door Fles »

Leuke foto's geworden toch wel :)

Was de trein volgeboekt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Afscheidsrit Gele Sprinter

Bericht door Suus »

Ik zou het niet kunnen volhouden, zo lang in die trein :P

Vooral die line-up in Leidschendam vind ik erg leuk gedaan, ziet er heel netjes uit. Een mooi laatste ode aan de oorspronkelijke werkomgeving.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Afscheidsrit Gele Sprinter

Bericht door STF »

Die line-up is inderdaad leuk gedaan, wist niet dat er nog zoveel ongereviseerde sprinters in Nederland waren.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Afscheidsrit Gele Sprinter

Bericht door Caspar »

Ik zag er gisterochtend (zaterdag) nog 3 in Leiden staan, maar die zullen dan wel later vertrokken zijn naar dat opstelterrein.
Leuke foto's. Hopelijk niet te veel gedronken onderweg? Bij gebrek aan een wc :D
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: Afscheidsrit Gele Sprinter

Bericht door Sebastiaan »

Vandaag mijn eigen afscheidsrit met de SGM-II gemaakt. Deze rit ging van Leiden naar Gouda.

Afbeelding
Binnenkant van de 2003 in Leiden.

Afbeelding
Treinstel 2003 met 2 andere onbekende SGM-II stellen te Gouda. Het achterste stel op deze foto niet zichtbaar.

Afbeelding
De Koppeling tussen de twee stellen.

Afbeelding
En ten slotte nog een detailopname.
mvg,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Afscheidsrit Gele Sprinter

Bericht door reisthijs »

Caspar schreef:Hopelijk niet te veel gedronken onderweg? Bij gebrek aan een wc :D
In dit geval was er zowaar een wc aan boord (chemisch toilet achter een gordijntje, bij de afwezige bakovergang). Heb ik maar geen gebruik van gemaakt, en in plaats daarvan in Leiden de nieuwe toiletten daar bezocht (zag er zeer netjes uit).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Afscheidsrit Gele Sprinter

Bericht door Bastiaan »

Caspar schreef:Hopelijk niet te veel gedronken onderweg? Bij gebrek aan een wc :D
Welja, het is geen Engelse rit, waarbij aan het eind van de dag de bierblikjes drie meter hoog zijn opgestapeld :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Afscheidsrit Gele Sprinter

Bericht door Caspar »

Ik zag afgelopen week nog van die dingen rijden. Wanneer is ECHT de laatste rit eigenlijk?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Afscheidsrit Gele Sprinter

Bericht door Suus »

Ik heb geen idee, maar het is natuurlijk ook best lastig om ze maar uit de dienst te halen, ze worden ingezet voor enkele treinen wat wel met andere treinsoorten gereden kan worden, maar dat is ook niet echt beschikbaar, en oude en nieuwe sprinters mogen ook niet meer gekoppeld worden sinds een paar maanden. Dus het is volgens mij echt een puzzel wanneer het voorbij is. Zowieso de hele serie s18800/s19500 zal in een keer omgezet moeten worden vanwege veel koppel- en ontkoppelwerk, en daar rijden op het moment nog de meeste oude SGM-II in. Wanneer die series over zijn, zal het wel snel gedaan zijn.

Nog actief zijn volgens Somda 2002, 2003, 2008 t/m 2012 en 2014. Zeven stuks nog. Dat zouden er dan 2 voor de Hoekse Lijn moeten zijn, en de rest voor de spitsseries Leiden - Alphen aan den Rijn - Gouda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Afscheidsrit Gele Sprinter

Bericht door Geert »

Ik vermoed dat de laatste rit in de s14100 zal zijn, daar kun je tot het laatste nog een of twee SGM-II'tjes in kwijt. :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Afscheidsrit Gele Sprinter

Bericht door Daantje »

Leuk rondje en zeker leuke foto's ook :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Afscheidsrit Gele Sprinter

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Nog actief zijn volgens Somda 2002, 2003, 2008 t/m 2012 en 2014. Zeven stuks nog. Dat zouden er dan 2 voor de Hoekse Lijn moeten zijn, en de rest voor de spitsseries Leiden - Alphen aan den Rijn - Gouda.
Op 18 September heb ik er tussen Woerden en Utrecht er nog mee gereisd, het was vermoedelijk ook mijn laatste rit met dit materieel. Ik zal het overgens niet missen, voor mijn als lichamelijk gehandicapte zat het voor geen meter.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten