Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door Bartjk »

Brand in lijnbus 147 van Connexxion
14-06-12 | Bron: Omroep Flevoland

In een bus in Dronten is brand uitgebroken. Het gaat om lijn 147.

De brand is ontstaan in de motor, aldus de brandweer. De passagiers zijn met een vervangende bus verder gereisd.

De bus stond bij een bushalte aan de Rivierendreef. De brandweer heeft de brand geblust.

Bron + foto's en video's : Omroep Flevoland
Meer foto's hier

--------------

Ik hoorde de sirene's vandaag toen ik richting gym liep. Wat ook wel raar is is dat gisteren (woensdag) ik in lijn 330 zat en dat hij passagiers moest oppikken in dronten omdat de motor van de 143 oververhit was. Die bus hing ook helemaal vol met rook. (dat was trouwens een ambassador uit 2005)
NintendoC
Berichten: 416
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Brand in lijnbus 147 van Connexxion

Bericht door NintendoC »

CXX zal wel goed verzekerd hiervoor zijn. Vind het wel mooi dat op vele websites 'Stadsbus' staat. Dronten mocht willen dat ze een stadsdienst krijgen :P
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brand in lijnbus 147 van Connexxion

Bericht door fogeltje »

Ik vraag me af of er nog mensen zijn die uitgecheckt hebben voordat ze vlug de bus verlaten hebben.

Ik zie restitutieverzoeken al voor me:
"Ik wil restitutie omdat ik wegens brand de bus snel moest verlaten en niet kon uitchecken."

"Sorry meneer/mevrouw, maar het is toch echt uw eigen verantwoordelijkheid om uit te checken. Als u dit vergeet, dan kunnen wij u niet helpen. Wij kunnen alleen tot restitutie overgaan als de fout bij ons ligt doordat bijvoorbeeld het systeem is uitgevallen. Onze data laat zien dat u ten tijde van de brand nog kon uitchecken. Dus ik zal u teleur moeten stellen. Denkt u er bij de volgende brand aub aan om uit te checken voordat u het voertuig verlaat. Is dit niet mogelijk omdat u eerst uw kaart moet zoeken, stapt u dan eerst uit, zoek uw kaart en betreed dan nogmaals het voertuig om uit te checken. En belangrijk, wacht niet tot de brand geblust is, want tegen die tijd is de kans groot dat het systeem inmiddels is uitgevallen. Wederom kunnen we in dat geval dan niet tot restitutie overgaan omdat u ruim de tijd had uit te checken."

(en ja, ik weet dat men voorlopig nog gewoon restitueert als men vergeet uit te checken ;) )
"Een touringcar is geen bus"
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door flipje »

Toch wel jammer dat het een Citaro betreft, zoveel geleed rijd er niet meer rond in IJsselmond. Had geen problemen gehad met die oude amba meuk :twisted:
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door Jelmer »

welke wagen betreft het? Kan ik niet zien op de foto's/video
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door MdJ »

9112.
Bij twijfel: gebruik beton.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door Milco »

Die heeft tot enkele maanden geleden nog in Almere gereden...

Maar wat gaat er eigenlijk met deze bus gebeuren? Wordt 'ie nog opgeknapt of wordt deze bus echt definitief gesloopt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door Klaasje »

Hmm.. Bouwjaar 2003, Euro III met brand- en blusschade. Perfect om te gebruiken in een nieuwe concessie met eisen dat een bus maximaal 8 jaar oud mag zijn en waar de EEV-norm geëist wordt. :wink:
ovdriver
Berichten: 19
Lid geworden op: di 22 mei 2012, 16:38

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door ovdriver »

ik in lijn 330 zat en dat hij passagiers moest oppikken in dronten omdat de motor van de 143 oververhit was. Die bus hing ook helemaal vol met rook.
Zo komen de sterke verhalen in de wereld, gebarsten koelwaterslang, geen rook in de bus te zien.
NintendoC
Berichten: 416
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door NintendoC »

Klaasje schreef:Hmm.. Bouwjaar 2003, Euro III met brand- en blusschade. Perfect om te gebruiken in een nieuwe concessie met eisen dat een bus maximaal 8 jaar oud mag zijn en waar de EEV-norm geëist wordt. :wink:
Gezien de provincies Overijssel en Flevoland al 3 keer op rij het vervoer niet kunnen aanbesteden, vermoed ik dat Connexxion nog wel even met het Euro 3 spul mag doorrijden. Ik zeg naar de garage en oplappen dat ding.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door Klaasje »

Wat ik ermee bedoel: Zeer waarschijnlijk staan de oplapkosten niet in verhouding tot de exploitatieperiode na het oplappen. Het zal allicht lastig zijn om ergens anders geledes vandaan te halen maar dat zal sneller gebeuren dan oplappen.
NintendoC
Berichten: 416
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door NintendoC »

Gezien Connexxion op het moment een probleem heeft concessies te behouden, vrees ik dat aan materieel geen gebrek is de komende tijd :P.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door Klaasje »

In veel verloren gebieden rijdt niet zoveel geleeds rond. In de Duin- en bollenstreek bij mijn weten niets en in Friesland ook maar een handjevol in Leeuwarden. Verder in Twente nog een beperkt aantal. De grote aantallen zitten in Amstelland-Meerlanden, Almere en de provincie/bestuursregio Utrecht bij mijn weten.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door MdJ »

Friesland 4, Twente 3. Hermes Eindhoven 4, Breng Arnhem 3, GVU 3, Voorne/Putten een stuk of 8?

Amstelland-Meerlanden had er een aantal (4?), maar daar zijn er ook een aantal naar Ijsselmond (9100, 9104) gegaan.

BRU heeft er ook maar 12. De groene geledes zijn deels naar Voorne/Putten gegaan.
Bij twijfel: gebruik beton.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door groningen »

Afbeelding

Dit moet hem dan wezen; hier 5 jaar geleden in Alkmaar.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door fogeltje »

MdJ schreef:Friesland 4, Twente 3. Hermes Eindhoven 4, Breng Arnhem 3, GVU 3, Voorne/Putten een stuk of 8?

Amstelland-Meerlanden had er een aantal (4?), maar daar zijn er ook een aantal naar Ijsselmond (9100, 9104) gegaan.

BRU heeft er ook maar 12. De groene geledes zijn deels naar Voorne/Putten gegaan.
Bij Hermes in Eindhoven rijden meer geledes rond, maar wel van een ander merk (MAN). Bij Hermes in Nijmegen kunnen ze vanaf december niet meer gebruikt worden omdat ze dan op gas moeten rijden.
"Een touringcar is geen bus"
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door MdJ »

Hermes Eindhoven heeft de citaro's 9114-9119. 6 stuks. De gelede wagens in Nijmegen kunnen wel gebruikt worden (want gas), de 3 wagens in Arnhem niet meer idd :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door fogeltje »

MdJ schreef:De gelede wagens in Nijmegen kunnen wel gebruikt worden (want gas), de 3 wagens in Arnhem niet meer idd :wink:
Klopt, maar ik had het ook over die drie jongetjes :) Maar als in Eindhoven een MAN of Citaro naar de eeuwige bushaltes vertrekt, dan zou daar eventueel nog wel een overbodige gelede heen kunnen.
"Een touringcar is geen bus"
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door Klaasje »

MdJ schreef:Amstelland-Meerlanden had er een aantal (4?)
Zuidtangent? *bus*
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door Milco »

Op de Randstadnetlijnen 300, 310 en N30 rijden de CXX-wagens 9182-9227 en 9248.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door flipje »

Connexxion heeft in IJsselmond ook nog geleede Duvedecs rond rijden. Hoeveel precies weet ik niet omdat een gedeelte in dienst is bij Connexxion Tours.
NintendoC
Berichten: 416
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door NintendoC »

Niet heel veel meer dacht ik. Eentje is vorig jaar in de brand gevlogen op Kampen-Centraal, volgensmij rijdt er nog één voor de 74, de rest is van Connexxion Tours.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:
MdJ schreef:De gelede wagens in Nijmegen kunnen wel gebruikt worden (want gas), de 3 wagens in Arnhem niet meer idd :wink:
Klopt, maar ik had het ook over die drie jongetjes :)
Maar dan moet je ook Arnhem zeggen en je had het over (Hermes in) Nijmegen. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door flipje »

Op de stalling in Zwartsluis staan nog 2 Duvedecs (in dienst voor Connexxion). In Emmeloord staan ook nog enkele maar deze zijn geheel in het wit en worden door Connexxion Tours op enkele scholieren lijnen gereden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brand in lijnbus 147 (Dronten) van Connexxion

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:
fogeltje schreef:
MdJ schreef:De gelede wagens in Nijmegen kunnen wel gebruikt worden (want gas), de 3 wagens in Arnhem niet meer idd :wink:
Klopt, maar ik had het ook over die drie jongetjes :)
Maar dan moet je ook Arnhem zeggen en je had het over (Hermes in) Nijmegen. :P
Als ik Nijmegen zeg, dan bedoel ik Nijmegen of de hele Stadsregio :P

En wat ik volgens mij eigenlijk bedoelde (ja, ik weet vaker niet meer wat ik een dag eerder bedoelde te zeggen) is dat ze in de hele regio niet meer gebruikt kunnen worden vanaf december. De jongetjes uit Arnhem mogen nu in principe in Nijmegen (stad) nog rijden, dat doen ze ook soms op streeklijnen. Vanaf december zou dat officieel in heel Nijmegen (Stadsregio) niet meer mogen. Maar als er nood aan de man is en een gelede naar de eeuwige bushaltes vertrekt, dan denk dat het tijdelijk wel zal mogen totdat een vervangende kookbus (gas is nog steeds om op te koken en niet om op te rijden in mijn ogen) klaar is. Dat zal wel contractueel vastgelegd zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten