NS Zomertoer sterft na bijna 20 jaar stille dood

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

NS Zomertoer sterft na bijna 20 jaar stille dood

Bericht door Wubbo »

NS Zomertoer sterft na bijna 20 jaar stille dood
Geplaatst op: dinsdag 12 juni 2012 22:20
Laatst bijgewerkt: dinsdag 12 juni 2012 22:22


NS heeft de Zomertoer afgeschaft. Het spoorbedrijf geeft de grote populariteit van goedkope dagkaarten via Blokker, Hema, Albert Heijn etc als reden. Bovendien voorzien de Spoordeelacties in een deel van de behoefte. Naast Zomertoer zijn ook Lentetoer en Herfsttoer niet meer in het assortiment opgenomen.
Lees verder
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS Zomertoer sterft na bijna 20 jaar stille dood

Bericht door webguy »

Beetje raar geschreven, want de NS beslist toch zelf om kaartjes via Blokker te verkopen neem ik aan...
Overigens vond ik die acties sowieso duur, 45 euro voor twee personen voor twee dagen eerste klas ofzo?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS Zomertoer sterft na bijna 20 jaar stille dood

Bericht door reisthijs »

Ik vind het niet raar dat ze oude kaartformules afschaffen omdat de nieuwe dagkaartjes populairder zijn.

Vorig jaar was de actie 40 euro voor 1 dag voor 2 personen. Dus 20 p.p, eigenlijk spotgoedkoop voor eerste klas.

Ik denk vooral dat veel dagjesmensen die 1e klas weinig interesseert, je reist dan toch op tijden dat de 2e klas niet vol zit, dus als je voor nog minder geld dezelfde reis in de 2e klas kan maken is de keus snel gemaakt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: NS Zomertoer sterft na bijna 20 jaar stille dood

Bericht door AppleMoose »

Dit zat er al jaren aan te komen.
Je kunt de dagkaarten van de blokker etc. de schuld geven (waar je als NS zelf ook verantwoordelijk voor bent), maar NS draaide zelf de zomertoer ook eigenhandig de nek om. Kon je eerst 3 dagen lang voor 40 euro met 2 personen onbeperkt door Nederland reizen, werd dat later slechts 2 dagen (en prijs duurder), en laatste paar jaar slechts 1 dag, maar dan wel in 1e klas.
Als je voor dat geld bijna 3x een goedkoop dagkaartje kan kopen via de blokker, ah of kruidvat, dan is de keus wel snel gemaakt...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS Zomertoer sterft na bijna 20 jaar stille dood

Bericht door Geert »

Lekker boeiend dat NS een product stopzet wat eigenlijk toch te duur was, niet populair meer en niet aansloot op wensen van reizigers.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: NS Zomertoer sterft na bijna 20 jaar stille dood

Bericht door midnet »

LENTEtoer was er ook al niet meer. 1e klas is toch een andere markt als 2e.
Het was duidelijk gericht op 1e klas stoelen vullen met beschaafd publiek na 9.00-maar een andere reden is dat het verd..de chipsysteem niet is toeberekend op 2 mensen op 1 kaart. En ze waren al 50€/voor 2 (met 5 korting indien vooraf besteld), niet 40.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: NS Zomertoer sterft na bijna 20 jaar stille dood

Bericht door M57 »

Geert schreef:Lekker boeiend dat NS een product stopzet wat eigenlijk toch te duur was, niet populair meer en niet aansloot op wensen van reizigers.
Het is wel een product dat veel mensen kennen van vroeger en associëren met trein. Net als dat Unox geen worsten meer gaat verkopen omdat de gehaktballetjes zo goed verkopen. Ongeveer. ;)
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: NS Zomertoer sterft na bijna 20 jaar stille dood

Bericht door zone5324bericht... »

vergis je niet, dat in de weekenden vele treinen korter zijn en vele dagjesmensen zorgen dan al snel voor volle 2de klas...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS Zomertoer sterft na bijna 20 jaar stille dood

Bericht door Justin »

Ronaldussen schreef:... maar NS draaide zelf de zomertoer ook eigenhandig de nek om. Kon je eerst 3 dagen lang voor 40 euro met 2 personen onbeperkt door Nederland reizen, werd dat later slechts 2 dagen (en prijs duurder), en laatste paar jaar slechts 1 dag, maar dan wel in 1e klas. ...
Nogal ja, iets wat mijn moeder ook al was opgevallen.
Ze had vroeger dit regelmatig gedaan (alleen toen heette het tienertoer, was dat toen niet nóg langer qua geldigheidsduur?), en toen ik in 2001 drie dagen erop uit ging (naar Lelystad, Bijlmer en Valkenburg respectievelijk), kostte het 120 gulden voor 2 personen.

En inderdaad, door het laten verkorten van de geldigheidsduur hebben de actiekaartjes een betere aanbieding natuurlijk.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS Zomertoer sterft na bijna 20 jaar stille dood

Bericht door Fles »

midnet schreef:Het was duidelijk gericht op 1e klas stoelen vullen met beschaafd publiek
Oh, die bedoeling heb ik, net als alle betalende 1e klas reizigers, er nooit in kunnen ontdekken :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten