Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Daniel »

Dat niemand dit eerder tegengekomen is, de folder is al van maart (al moet ik wel zeggen dat ik 'm zelf ook gisteren pas voor het eerst in een Arriva-bus aantrof)
Samengevat: vanaf 1 juli 2012 gaan ook in Zuid-Holland Zuid de sterabonnementen eruit bij Arriva, maar men biedt daar wel wat meer alternatieven die overigens ook in lijn zijn met de NS-abonnementen qua korting en geldigheidsperiode daarvan.

Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door zone5324bericht... »

men kan nog een sterabonnement bestellen met maximale ingangsdatum 30 juni.
dus tot maximaal 30 juni 2013 kan men nog met een sterabonnement reizen.
als men dus geen jaarabonnement heeft gekocht zal men inderdaad straks aan een nieuw reisproduct moeten, maar voor chauffeurs als voordeel, dat men dan ook gewoon moet inchecken (dus geen zichtabonnement meer) en voor reizigers het voordeel, dat dan echt met 1 kaartje gereisd kan worden (geen zichtabonnement meer en dus geen 2de kaartje meer nodig)...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Justin »

Oh, dus ik kan nog maar één keer m'n 4-sterren-abonnement ( :mrgreen: ) afnemen over paar weken, omdat dat ding dan al niet meer geldig is :P... fijn... :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Reiziger Delft »

Weer erg jammer dat de 3 nieuwe abonnementen alleen geldig bij Arriva zijn. Er zullen veel Arriva-reizigers zijn die ook met Qbuzz en RET reizen in de regio Rotterdam en met Connexxion richting Zeeland. Waarom denken de provincies en stadsregio's dat er geen reizigers zijn die over deze grenzen heen reizen. -o-
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door zone5324bericht... »

dat weten ze wel, maar dat is juist een extra nadeel van de ovc en de verdeling van de betalingen direkt aan de vervoerders, t.o. de moeilijke verdeelsleutel bij het nvb-systeem...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door reisthijs »

Reiziger Delft schreef:Waarom denken de provincies en stadsregio's
Waarom wijs je naar de regionale overheden terwijl het hier in de eerste plaats vervoerders zijn die weigeren samen te werken?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Klaasje »

We hebben met zijn allen besloten dat de vervoerders meer als marktpartijen moeten werken. Dan moet je niet met zo'n argument aankomen wanneer de overheden tekort schieten en die marktpartijen gebruik maken van die ruimte natuurlijk..
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Reiziger Delft »

zone5324bericht... schreef:dat weten ze wel, maar dat is juist een extra nadeel van de ovc en de verdeling van de betalingen direkt aan de vervoerders, t.o. de moeilijke verdeelsleutel bij het nvb-systeem...
Met het verplicht in- en uitchecken in de bus kan je toch precies bepalen hoeveel reizigers met welke vervoerder reizen over een bepaalde afstand? Je kan vervolgens ook de opbrengsten van de verkoop van abonnementen op basis daarvan verdelen.
reisthijs schreef:Waarom wijs je naar de regionale overheden terwijl het hier in de eerste plaats vervoerders zijn die weigeren samen te werken?
De overheden bepalen welk tariefsysteem wordt gehanteerd door de vervoerders.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door zone5324bericht... »

maar als je bij de ene vervoerder een abonnement kan kopen, dat ook bij een andere vervoerder gebruikt kan worden, moet er wel extra administratie gevoerd worden, om het geld van een abonnement, dat voor de andere vervoerder bedoeld is, te verwerken...
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Reiziger Delft »

Dat moest in de oude situatie toch ook? In andere landen kan het ook gewoon.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door 010jongen »

en maar reclames maken 1 kaart voor trein tram en bus... maar wel 100 verschillende reisproducten er op zetten. laat aub alle vervoerders verplicht samen werken, zodat je het net als in duitsland krijgt.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door zone5324bericht... »

Reiziger Delft schreef:Dat moest in de oude situatie toch ook? In andere landen kan het ook gewoon.
precies en daar wilden de vervoerders vanaf.
zo meteen wordt er rechtstreeks bij de vervoerder betaald voor vrvoer bij die vervoerder.
dus inderdaad voor reizen met meerdere vervoerders meerdere reisproducten nodig...

opnieuw een bewijs, dat de kaart niet voor de riziger gemaakt s, maar voor de vervoerbedrjven...
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Tristan »

zone5324bericht... schreef: zo meteen wordt er rechtstreeks bij de vervoerder betaald voor vrvoer bij die vervoerder.
dus inderdaad voor reizen met meerdere vervoerders meerdere reisproducten nodig...
En je zult zien dat dat dan weer met elkaar gaat botsen, waardoor de reiziger bij de ene vervoerder wel korting krijgt en bij de ander niet. Of dat er bij een overstap op een andere vervoerder wederom het starttarief in rekening wordt gebracht, terwijl de overstap ruim binnen de 35 minuten heeft plaatsgevonden.
zone5324bericht... schreef: opnieuw een bewijs, dat de kaart niet voor de riziger gemaakt s, maar voor de vervoerbedrjven...
Precies. Zoals Daniël al heeft aangegeven: de folder van maart is pas in mei voor het eerst aangetroffen. En ook op de website van Arriva is he-le-maal NIETS over de genoemde abonnementen voor stads- en streekbus te vinden.

Kortom: het, sinds de invoering van de ov-chipkaart, te verwachten reizigertje pesten is nu officieel begonnen :twisted: :evil:
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door waldo79 »

Alsjeblieft, kan het wat minder met dat afzeiken van de Ov-Chipkaart. Het lijkt wel of je niets beters te doen hebt :twisted: :twisted:
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door zone5324bericht... »

ben eind maart in HWGO gaan rijden en daar heb ik folder toen al wel zien liggen en volgens mij heb ik die folder in bussen van de DAV-concessie ook al wel eerder gezien, dus Arriva is wel eerder begonnen met het verspreiden van informatie over de nieuwe reisprodukten...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Justin »

*topic kick*

Ik had van de week nog even navraag gedaan bij zowel het servicekantoor in Gorinchem, als via Arriva zelf, en die deelde me mee dat de afschaffing van het sterabonnement in Zuid-Holland wordt uitgesteld tot een nog een onbekende datum.

Dat betekent dat er voorlopig wel even met het sterabonnement gereisd kan worden...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door zone5324bericht... »

Regio-sterabonnementen blijven in 2012 te koop via de webshop van Arriva.

Dit stukje tekst staat op de homepage van Arriva...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Daantje »

Weet iemand of alleen Arriva hier mee bezig is of dat het ook bij andere vervoerders geldt? Ik heb net uitgezocht dat een sterabonnement voor mij de beste optie is om in Delft met de bus te blijven reizen als m'n stad/streeksupplement van NS niet meer te verlengen is maar als ze dit dan ook afschaffen wordt het weer een heel ander verhaal natuurlijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Daniel »

Arriva heeft nooit verchipte sterabonnementen gekend (behalve in Waterland dan), daar zijn deze producten dus de opvolger van de papieren sterabonnementen. Bij de andere vervoerders zijn juist de verchipte sterabonnementen de opvolger van de papieren versies. Al kan ik me wel voorstellen dat niet oneindig zo gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Klaasje »

In Lelystad zijn er verchipte abonnementen bij Arriva.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Daniel »

Zal daar ongetwijfeld makkelijker geweest zijn (Zones zitten niet standaard in Albatros namelijk), de stadsdienst Lelystad kent immers slechts een viertal zones. Het Arriva-gebied in Zuid-Holland-Zuid heeft er wel "iets" meer, met een snelle blik kom ik toch wel op een stuk of 80.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Suus »

Ik vermoed/verwacht dat Arriva in december met een nieuw abonnementenstelsel komt voor al hun concessiegebieden in Zuid-Holland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheDoc
Berichten: 4
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 15:13

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door TheDoc »

Tot nu toe rij ik dagelijks van mijn huisadres in Puttershoek (Hoekse Waard) met Arriva naar Rotterdam Zuidplein en vanaf Rotterdam Zuidplein met de RET metro naar metrostation Rotterdam Stadhuis op een regio ster abonnement van 109,05 (3 sterrren, centrumzone 5328).
Door de afschaffing van de regio ster abonnementen is dit vanaf heden niet meer mogelijk.
De mogelijkheid die nu geboden wordt is de altijd korting kaart. Met deze kaart betaal ik voor hetzelfde traject per maand ca 175 Euro, een verhoging van 65 Euro per maand.
Bus Puttershoek - Rotterdam Zuidplein 132 Euro, metro Rotterdam Zuidplein-Rotterdam Stadhuis per maand (22 reisdagen) 66,44 Euro. Totaal 198,44 Euro.
16,50 Euro kosten voor de "altijd korting" kaart (20% korting geeft deze in mijn geval) dus 39,67 Euro er weer vanaf geeft een totaal prijs van 175,27 Euro per maand.

Ik vind een verhoging van 66.22 per maand op een bedrag van 109,05 Euro wel heel erg veel.

Ik heb verschillende optie's trachten te zoeken maar allen komen rond hetzelfde bedrag uit.

Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen en is er iets aan te doen?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door hauptbahnhof »

Met de nieuwe regioabonnementen kun je niet reizen?
TheDoc
Berichten: 4
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 15:13

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door TheDoc »

Regio abonnement is niet geldig in de Arriva bus en ik heb geen alternatieve vervoerder. Ik kan enkel kiezen voor Altijd Korting abo wat dus ca 65 Euro per maand duurder is, of de altijd vrij maar die kost enkel voor de bus 175 Euro en dan komt er nog ca 60 Euro per maand bij voor de metro RET. Dus 235 Euro.
Het RET abonnement is niet geldig in de Arriva bussen in de regio Rotterdam......
Wat een puin. Ook het huis-school vervoer voor mijn dochter wordt 39% duurder door het afschaffen van de ster abonnement.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten